Vaihdevuodet --> virtsavaivat ?

touko-50v

En ole koskaan sairastanut virtatietulehdusta yms. Nyt on parin pv:n ajan ollut kokoajan pissahätä, kuitenkaan sitä ei tule kuin vähäsen ja jää tunne ettei rakko ole ollenkaan tyhjä - ja heti pitäisi mennä uudestaan vessaan.Olen vaihdevuosi-iässä, viime syksyyn saakka menkat tuli suht säännöllisesti, sitten oli 5kk väliä; alkuvuodesta tuli normaalinoloisesti, seuraavat erittäin niukat vain vähäsen aivan ruskeaa vuotoa, ei yhtään verta.Nyt on taasen menkkojen aika, vuoto nytkin erittäin niukkaa ruskeaa, eli oikeastaan ei vuotoa ollenkaan..mutta tuo virtsaamisvaiva tuli samaan aikaan mukaan kuvioihin. Vagifem-paikallishoito tabl on käytössäni limakalvojen kuivuuteen,kutinaan ym. Meneeköhän tämmöiset virtsavaivat yleensä itekseen ohi, vai onko lääkärin juttuja?Entä kannattaisko ottaa tuota Vagifemia nyt hiukka useammin kuin se 1-2krt vkossa, helpottaisko nyt tätäkin tilannetta...Olis mukava kuulla muitten kokemuksia asiasta??

7

9001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla oli sama..

Mulla oli alkuvuodesta aivan sama juttu. Käytin kans Vagifemiä paikallishoitona ja siitä huolimatta tulivat virtsavaivat kuivuus. Olin jo parin vuoden ajan käyttänyt em. paikallishoitoa. Minusta jopa tuntui, että se aiheutti mulle hiivaa. Gyne ei tietenkään allekirjoittanut edellä mainitsemaani, mutta vaihtoi kuiteski Ovestiniin. Se sitten sopikin mulle erittäin hyvin. Käytin pakkauksen ohjeen mukaan 2 eka viikkoa joka ilta. Todella häiritsevä virtsavaiva hävisi kuivuus ja hikoilukin hävisi. Nyt käytän 2 kertaa viikossa ja toimii. Tietenkin voit koittaa laittaa useimmin Vagifemiä, jos se sulle vaikka auttaa. Ihmettelen kyllä tosiaankin, jos Vagifemin pitäis olla paljon vahvempaa(kuin Ovestin), niin miksi säännölliselle käyttäjälle tulee sellaista vaivaa, jonka sen pitäisi juuri pitää loitolla..?

• touko-50v

Käytin aiemmin n.vuoden verran Ovestinia, mutta se ei tepsinyt enää loppuvaiheessa yhtään tuohon inhottavaan kuivuuteen, kirvelyyn jne. Syksyllä se vaihdettiin tuohon Vagifemiin, joka on toistaseks kyllä noihin vaivoihin tuonutkin helpotusta, ei kuitenkaan täysin.Mitään hikoilua ei ole ollut, vielä ainakaan. Ainoastaan tämä virtsahomma on nyt tullut mukaan kuvioihin, ja nyt kun muistelen, niin onhan tätä jatkunut ajoittain aina sillon tällön koko tämän alkuvuoden ajan.Mutta ei näin vaikeana kuin nyt juuri on!Nyt mietinkin,voiko johtua Vagifemista??Mitään varsinaista hormonikorvaushoitoa en kuitenkaan halua aloittaa, kun nämä vaivat ovat kuitenkin näinkin paikallisia..ainakin toistaseksi, tiedä tulevasta..!

• lisäisin vielä..
        touko-50v kirjoitti:

Käytin aiemmin n.vuoden verran Ovestinia, mutta se ei tepsinyt enää loppuvaiheessa yhtään tuohon inhottavaan kuivuuteen, kirvelyyn jne. Syksyllä se vaihdettiin tuohon Vagifemiin, joka on toistaseks kyllä noihin vaivoihin tuonutkin helpotusta, ei kuitenkaan täysin.Mitään hikoilua ei ole ollut, vielä ainakaan. Ainoastaan tämä virtsahomma on nyt tullut mukaan kuvioihin, ja nyt kun muistelen, niin onhan tätä jatkunut ajoittain aina sillon tällön koko tämän alkuvuoden ajan.Mutta ei näin vaikeana kuin nyt juuri on!Nyt mietinkin,voiko johtua Vagifemista??Mitään varsinaista hormonikorvaushoitoa en kuitenkaan halua aloittaa, kun nämä vaivat ovat kuitenkin näinkin paikallisia..ainakin toistaseksi, tiedä tulevasta..!

..luulin silloin ensin, että mulla on virtsatulehdus, mutta oireet eivät helpottuneet tulehduskuurin jälkeenkään. Tosiaankaan ei pystynyt nukkumaankaan kuin tunnin kerralla yössä ja päivällä sama peli ja vessan käynnin jälkeenkin oli heti "tankki täynnä olo". Ilmeisestikin virtsarakon limakalvot olivat ohentuneet ja kuivat silloin. (Vagifemin käytöstä huolimatta) ja sitten tosta vielä, kun sanoin gynelle epäilyni Vagifemin aiheuttavan itselleni hiivaa ja kutinaa. Ei kuulema aiheuta, mutta katsoin em.tuotteen mahd. haittavaikutuksia, niin löysin siitä ensimmäisenä hiiva-tai emätintulehdus. Mulla oli jo ennen tätä virtsavaivaa n. puoli vuotta sitten alkanut hiivakierre. Sain senkin loppumaan vaihtamalla Vagifemin Ovestiniin. Viimeksi gyne oli jo hiukan sitä mieltä, että koska Vagifem on saatu niin pieneen kokoon, niin siihen on jouduttu lisäämään erilaisia aineita, jotka mahd. ärsyttävät joitain henkilöitä.

• ap...
        lisäisin vielä.. kirjoitti:

..luulin silloin ensin, että mulla on virtsatulehdus, mutta oireet eivät helpottuneet tulehduskuurin jälkeenkään. Tosiaankaan ei pystynyt nukkumaankaan kuin tunnin kerralla yössä ja päivällä sama peli ja vessan käynnin jälkeenkin oli heti "tankki täynnä olo". Ilmeisestikin virtsarakon limakalvot olivat ohentuneet ja kuivat silloin. (Vagifemin käytöstä huolimatta) ja sitten tosta vielä, kun sanoin gynelle epäilyni Vagifemin aiheuttavan itselleni hiivaa ja kutinaa. Ei kuulema aiheuta, mutta katsoin em.tuotteen mahd. haittavaikutuksia, niin löysin siitä ensimmäisenä hiiva-tai emätintulehdus. Mulla oli jo ennen tätä virtsavaivaa n. puoli vuotta sitten alkanut hiivakierre. Sain senkin loppumaan vaihtamalla Vagifemin Ovestiniin. Viimeksi gyne oli jo hiukan sitä mieltä, että koska Vagifem on saatu niin pieneen kokoon, niin siihen on jouduttu lisäämään erilaisia aineita, jotka mahd. ärsyttävät joitain henkilöitä.

..mietin sitä, että voiko tämä sittenkään olla virtsatulehdusta; loppuvuodesta otettiin mm. virtsakoe ja tulos oli negatiivinen, vaikka ajoittaista oireilua oli tuolloinkin. FSH-hormonikoe oli 87, eli melkolailla korkealla!Eli ilmanmuuta nämä ovat näitä vaihtarijuttuja. Mulla on aika varattuna gynelle parin viikon kuluttua, tarvii taas vähän kysellä asioista. En ainakaan vielä alkanut kokeilla ottaa tuota Vagifemia useammin, yritän pärjäillä tällä 1-2 kert.vkossa.Tämä on vaan mielestäni niin kätevä valmiste käyttää, verrattuna siihen Ovestiniin, mutta tiedä sitten..kannattaisko kokeilla taas vaihteesksi siihen siirtymistä takaisin?Kunhan nyt käyn ensin tuolla gynellä.
        Kiitos vastauksestasi!!

• mitäs nyt

kohdunpoiston jälkeen tuli kohta virtsavaivat jotka oli tosi pahat minut leikattiin ja 10 vuotta meni hyvin nyt olin tähyksessä ja tulos on se toistaiseksi että joudun itse tyhjentämään katetrilla lopun pissan rakosta että elämä jotenkin susuisi noin 7 kuukautta ja pääsen johonkin toiseen tähyktykseen sinne kun on jonoa sitten vasta tiedän mikä minua odottaa yulehduksia ei ole minulla ollut koskaan olen 58 vuotias.

• tarjuska

samat sanat on leikattu 2001 viimmeksi munasarjat kasvaimien vuoksi , kohtu jo aiemmin nyt on erittäin kovia alavatsakipuja ajottain ja tuntemus että rakko on aina täysi,todella hankalaa,kertokaa toki jos olette saanut avun jostain... kiitos :tarjuska

• helpoitus

Olisinpa ennen keksinytVagifemin tai jonkun muun vastaavan - sairastin 38 v -56 v lähes jatkuvasti (välillä muutaman viikon tai kuukauden taukoja) tihentynyttä virtsaamistarvetta, terveyskeskuksessa vain jankutettiin, että ei voi olla virtsatietulehdus, kun ei ole bakteereja eikä annettu mitään hoitoa. Ei gynekologitkaan, kunnes hiljattain yksi nuori naislääkäri antoi Vaifemia - vaivat ovat pysyneet poissa. Hän sanoi, että jo nuorella voi virtsavaivat johtua ajoittaisesta kalvojen kuivuudesta. Joten kyselkääpä tätä, ei se ota jos ei annakaan, ja mitä luultavammin ihana helpotus tulee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      49
      2359
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      150
      1940
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1875
    4. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      41
      1747
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      115
      1569
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1191
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      72
      1152
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1115
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      142
      916
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      901
    Aihe