Alpit

QSpot

Tahtoisin lähteä matkalle Alpeille. Vaeltamaan ja nauttimaan maisemista vuorten päältä katsottuna, en niinkään hiihtämään. Voisiko joku suositella hyvää paikkaa (maata ja kaupungin/paikan nimeä)? Kiitos!!

5

1934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatralle

Euroopan toiseksi suurin vuoristo Karpaatteihin kuuluva hyvin alppimainen Korkea Tatra on kanssa näkemisen arvoinen patikointipaikka. Katso vaikka http://www.blitztours.fi/26

• ope37

Itävalta, Zel am See. Vaellusta, pyöräilyä, alppijärvessä uintia ja Salzburgin lähistöllä, jos haluaa välillä poiketa kaupungissa.

• ja siellä tiroli

niin ei mene kovin pahasti vikaan. varmasti niin saksasta kuin sveitsistäkin löytyy upeita paikkoja, mutta minun kokemukseni tirolista oli mahtava. esimerkiksi söll ja zell am see ovat hienoja, ja jos vähän isompaa paikkaa kaipaa niin innsbruck - sielläkin on vuoret vieressä.

• Nimetön
        ja siellä tiroli kirjoitti:

niin ei mene kovin pahasti vikaan. varmasti niin saksasta kuin sveitsistäkin löytyy upeita paikkoja, mutta minun kokemukseni tirolista oli mahtava. esimerkiksi söll ja zell am see ovat hienoja, ja jos vähän isompaa paikkaa kaipaa niin innsbruck - sielläkin on vuoret vieressä.

Olen tehnyt pienen vuoristopatikointireissun ko paikassa ja se oli osa pitkää Interreil matkaa. Paikka oli loistava ja sillä seudulla on paljon vaihtoehtoja patikointiin. Interlakenista lähtee vuoristojunia useampaan suuntaan. Seudun korkein vuori on Jungfrau, joka on yli 4000m korkea. Itse menin Junalla Lauterbrunneniin ja sieltä jatkoimme edelleen Myrren nimiseen pikkukylään. Se oli n 1300m merenpinnasta. Siltä teimme päivän kestäneen patikkamatkan Sciphornille joka on vajaan 3000m korkeudessa. Maisemat oli huikeita. Alhaalta lähtiessämme oli pilvinen keli, mutta kiipesimme pilvikerroksen läpi ja sen jälkeen aurinko paistoi kokoajan. Oli hienoa katsella vuoristoa kun pilvet olivat alapuolella.

• Gastein laakso
        ja siellä tiroli kirjoitti:

http://www.gastein.com/ jo 20 vuotta patikoitu. Hyvät tiet, hyvät viitoitukset, Hyvät Gasthausit, Zimmer Frei jos väsyttää.
        Lento Hki München. Juna München Bad Gastein ja siitä sitten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      442
      3279
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      100
      2536
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      82
      2096
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      140
      1865
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      144
      1707
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      84
      1438
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      26
      1422
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      312
      1219
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      21
      1181
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1069
    Aihe