rengasäänetkö?

yaris-00

Minulla on Toyota Yaris 1.0 2000 vuodelta. Auto on muuten toiminut aivan loistavasti, ja juuri passeli tarpeilleni, mutta äänet ovat todella kovat. Etenkin 60-80 nopeuksissa äänet ovat aika huimat. Renkaat ovat varmasti hyvät. Jotkut sanovat että se on pikkuautojen vika tms, ja jotkut taas ovat aivan varmoja että ääni ei ole normaali.. Sitä on tietysti täällä vähän vaikea sanoa mistä äänet johtuu, mutta onko muilla ollut samanlaisia ääniongelmia Yariksen kanssa?

10

1649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E39 M Sport

...tuollaista ja olihan siinä KARMEA meteli, mutta pahin se oli moottoritievauhdissa. Pyöränlaakerit vois tietysti olla vikana, kuten myös renkaat.

• Saapasjalkasippaja

kuuluu rengasäänet tosi kovana pikkuautoksikin.Tietenkin massaus,renkaiden merkki ym..voi hieman niitä pehmentää,mutta äänet kuuluvat kyllä ihan merkin ominaisuuksiin.

• uusi..
        Saapasjalkasippaja kirjoitti:

kuuluu rengasäänet tosi kovana pikkuautoksikin.Tietenkin massaus,renkaiden merkki ym..voi hieman niitä pehmentää,mutta äänet kuuluvat kyllä ihan merkin ominaisuuksiin.

malli on kyllä hiljainen. Renkaissa kyllä on melussa valtavia eroja. Itse pidän kesärenkaan tärkeimmpänä ominaisuutena meluttomuuta ja sen mukaan valitsen.

• Saapasjalkasippaja
        uusi.. kirjoitti:

malli on kyllä hiljainen. Renkaissa kyllä on melussa valtavia eroja. Itse pidän kesärenkaan tärkeimmpänä ominaisuutena meluttomuuta ja sen mukaan valitsen.

näin hyvät renkaat?

• Yaarppa
        uusi.. kirjoitti:

Totta, että uusi malli on selvästi hiljaisempi kuin edeltäjänsä. Itse asennutin uuteen Yarikseeni sisämuovilokarit sekä teetin kunnon ruostesuojauksen/massauksen ja varsinkin näiden näiden toimenpiteiden jälkeen autosta tuli todella hiljainen regasäänten osalta.

• sukka
        Yaarppa kirjoitti:

Totta, että uusi malli on selvästi hiljaisempi kuin edeltäjänsä. Itse asennutin uuteen Yarikseeni sisämuovilokarit sekä teetin kunnon ruostesuojauksen/massauksen ja varsinkin näiden näiden toimenpiteiden jälkeen autosta tuli todella hiljainen regasäänten osalta.

yarikseen bitumi eristetyt muovilokarit,roiskeläpät ja paksun massauksen.Terävimmät kumeat rengasäänet vaimeni hieman ja soralla kivet eivät hakkaa pahasti mutta tuntuu kuin koko runko resonoisi, eli ei sillä äänekästä autoa hiljaiseksi saanut.

• jarppa . . . . .

Itsellä on vm-03 TS jarppa, rengasäänet kuuluvat selvimmin silloin kun tien pinta on karhennettu, tai muuten karhea.

Uudella asfaltilla auto on todella hiljainen.
      TS- mallissa on tosin hieman enemmän äänenvaimennusmateriaalia parusmalliin verrattuna ja omassa autossa on lisäksi sisälokasuojat ja ruosteenestokäsittely. Massa ja sisälokarit eivät paljoa vaikuttaneet.

Olen ajanut myös Audin A4 farkkua vm 05 joka ei korvakuulolta ole paljoa hiljaisempi -jos lainkaan.

Olen ajanut vanhaa 1.0 moottorista yarista ja se on kyllä äänekkäämpi, mutta ei meteli mitenkään mahdoton ole.

• Yarppa

Meillä on perheautona tuollainen Yaris Verso 2001, sol- malli 1.5 koneella. Rengasäänet on myös tuossa aika lujat varsinkin sorateillä ropisee sora koteloissa häiritsevästi ellei tykkää äänestä. Bitumilla päällystelin varapyöräkotelon joka hieman vaimensi takapäätä.

• yaris-00

No nyt sain vietyä korjaamolle ja sanoivat että oikean etupyörän laakereissa oli vika, ja se on vaihdettu. paljoa en autoista tiedä, joten tyytyväinen olin tähän tietoon.. :)

Auton sisä-äänet ovat nyt aivan erilaiset, ihanaa kun jylinä loppui.

• Anonyymi

Juu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      41
      2428
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe