Mondeon katalysaattori laukesi

MIkä napppaa?

Huollossa totesivat tänään että katalysaattori on lauennut ja siksi moottori röpöttää.

Uutena maksaa yli 300e mutta purkuauto varaosan saisi satasella. Mutta mistä tiedän mikä käy jos ei löydy tismalleen samaa mallia?

Auto v.96 1.8 farmari ja varaosa löytyisi esim. -95 1.8TD tai -96 1.8 zetec sedanista.

Onko noi yhteensopivia ja kannattaako ylipäätään laittaa käytettyä vai pitäisikö vuolla vähän enemmän ja ostaa uusi?

Kiitos,

5

3653

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy täältä

Turussa Varaosamafia 02-2437161.

Alkuperäis ja tarvikeosat.

Ystävällisempi palvelu ja huom. neuvot kaupan päälle. Täällä ei tietoa pantata, eikä asiakasta syyllistetä.

• josse

Mikäli itselläsi, kavereillasi tai halpa korjaamo, jossa hitsaus ja asennus mahdollisuus, niin osta tarvikeliikkeestä irtokatti (vanha rälläkällä pois ja uuden hitsaus tilalle).

Jos ei ja aiot ajaa itse autolla vielä pidempään, niin hanki uusi tarvike katti putkineen.
      Jos teet vain myyntikunnostusta, niin halvin mahdollinen (mutta purkaamon osien kunnosta ei varmuutta, eikä rahojaan saa yleensä takaisin, vaan jotain muuta tavaraa tilalle).

• Focus 2.0

Mikäli katti lauennut niin halvin keino on irroittaa vanha ja tyhjentää sen sisältö kokonaan ja ruuvata paikoilleen. Teitty kannattaa tarkistaa onko pakoputki samalla tukkeutunut jos irtotavaraa päässyt putkeen. Voi meinaan kulkupuoli hieman parantua ja tuskin päästöissä mitään erityistä huomaa.

Toinen vaihtoehto on hommata tarvikekatti ja laittaa se vanhan tilalle.

• juupeliskuukkeli

joo pönttö tyhjäksi vaan irtonaisista paloista kulkee paremmin ja menee kyllä päästöistä läpi.

• tauno.

se moottori röpöttää, jos katti on lauennut. Mulla ainakin katista kuului kolinaa tietyillä moottorin kierroksilla. Hankin tarvikekatin 300 eurolla, mikä lienee järkevin vaihtoehto jos autolla meinaa ajaa parikin vuotta. Vanha koppasessa Mondeossa katti on sijoitettu niin huonoon paikkaan että se sopivasta kolhasusta hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Uudemmassa korimallissa katti on jo nostettu pohjan alta ylös konetilaan pois rikkoutumasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2472
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1642
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      655
      1079
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      972
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      926
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      885
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      83
      760
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      736
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      71
      728
    Aihe