höyryuuni

keittiöremppa

Ollaan suunnittelemassa keittiöremonttia. Onko kellään kokemuksia höyryuunista? Onko sillä paljon käyttöä? Niitä lienee sellaisia yhdistelmäuuneja joita voi käyttää sekä tavalliseen kypsennykseen että höyryllä kypsennykseen. Miten paljon ominaisuudesta joutuu suunnilleen maksamaan, entä onko sen arvoinen?
Lisäksi kysyn onko jääkaapin ns. nollalokero mielestänne tarpeellinen?

2

5157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikokkaaja

Jos kokkaa paljon, muutakin kuin pitsaa ja piirakoita, höyryuuni on loistava ostos!!

Hankin juuri AEG:n höyry-monitoimiuunin, jota ei liitetä vesijohtoon, vaan lisätään itse säiliöön vettä tarpeen mukaan. Tämä on hyvä, jottei tarvitse asentaa erillisiä vesiliitäntöjä.
      Uuni oli kallis, noin 1000 €. Kannattaa kysellä tarjouksia eri liikkeistä. Markantalo ja Gigantti ovat edullisimpia, riippuen myyjästä ja asiakkaan tinkimistaidoista.
      Ja kannattaa varmistaa heti keittiötilausta tehdessä höyryuunin vaatimasta tilasta, että mahtuu kalusteisiin.
      Uunissa on paljon toimintoja; osa jopa turhia, ja uuni vielä opastaa itsekin toiminnoissaan ehdotuksineen.
      Kannattaa jaksaa lukea käyttöohjeet ja reseptivinkit. Kokemus harjaannuttaa kokkaajaa tunnistamaan sopivat lämpötilat ja paistoajat.

Uunien kestävyydestä ei ole kokemuksia, ovat olleet markkinoilla viitisen vuotta. Kannattaa kysyä Electroluxin asiakaspalvelusta; he kyllä neuvovat, ja tuotekouluttajilta, tai vaikka käydä tutustumassa Vantaalla olevaan näyttelyyn.

Induktio-keittotaso on myös mahtavan nopea - tosin kallis, noin 1000 €. Em. liikkeistä kannattaa kysellä, ja tinkiä!

• Ehdottomasti

Mulla on Gaggenaun höyryuuni tavallisen uunin lisäksi. Se on aivan ehdoton kapistus, melkeinpä kaikkeen mitä keittiössä tulee tehtyä... nykyään teen sillä myös esim. keitetyt perunat ja riisitkin... niin jää liesi muuta käyttöä varten. Kyseinen laitos on kiinteillä tulo- ja meno vesiliitännöillä ja kun se kerran on tehty, niin ehdottoman mukava täyttää. Katsoin myös muita merkkejä ja hieman ihmetytti kun monissa oli noiin litran kokoinen säiliö.. Ei sillä päästä perinteisiin nk. höyrykeittämiseen, jossa höyryä on 100% ja lämpötila on 100 astetta... tuolloin menee vettä ainakin Gaggenaulla noin 8 litraa tunnissa. Itse siis veikkaan, että yhdistelmäuunit on enemmän pienten höyrymäärien lisäämiseen.

Mutta päädyit mihin tahansa, niin ehdottomasti harkinnan arvoinen hankinta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe