Paljonko rahaa?

Nuori vieras

Paljonko on sopivaa antaa rahaa lahjaksi, jos hääpari on niin toivonut, kun lahjan antajana on kaverit?

24

5018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töyhtis vaan

      Jos kyseessä on kaveri on mielestäni 10-20 euroa ihan ok-summa. Lähiomaiset voivat sitten antaa enemmän.

      • vähän

        mitä pistää, miltä itsestä tuntuu saada 10-20 euroa häälahja rahana, ei se ole nykyään sen isompi kuin -90 luvulla oli sama summa markoissa.
        Jos haluaa antaa pienen summan niin silloin on hyvä hankkia summan arvoinen lahja, niin sitä on vaikeampi vertailla. Lahjan pitää olla sellainen että kun sen itsekin saa niin tuntuisi mukavalta oli sitten kyseessä tavara tai raha. Kyllä yleinen ajattelutapa on että ainakin tarjoilun verran ns. lahjan arvo pitää olla.
        Jonki verran ajattelua mukaan.


      • laittaisin
        vähän kirjoitti:

        mitä pistää, miltä itsestä tuntuu saada 10-20 euroa häälahja rahana, ei se ole nykyään sen isompi kuin -90 luvulla oli sama summa markoissa.
        Jos haluaa antaa pienen summan niin silloin on hyvä hankkia summan arvoinen lahja, niin sitä on vaikeampi vertailla. Lahjan pitää olla sellainen että kun sen itsekin saa niin tuntuisi mukavalta oli sitten kyseessä tavara tai raha. Kyllä yleinen ajattelutapa on että ainakin tarjoilun verran ns. lahjan arvo pitää olla.
        Jonki verran ajattelua mukaan.

        Synttärilahjaks ehkä vois antaa 10-20 euroa kaverille, mutta kyllä häälahjaksi se on vähän. Kyllä sopiva olisi vähintään 25 euroa. Ehkä 30-50 euroa. Voitte myös tehdä kimppalahjan, esim. rahapuun, johon jonkun toisen kaverin kanssa laitatte seteleitä roikkumaan.

        Vaikka olisihan ennen 200-300 mk tuntunut kyllä isolta rahalta! Mutta ei nykyään saa 10-20 eurolla paljon mitään. Enkä kehtaisi antaa niin vähän. Oma äitinikin kyllä ajatteli jotain 15-20 euron lahjaa meille! En kyllä sanonut siihen mitään, mutta isä kyllä sanoi...

        Kieltämättä rahan kanssa mietityttää aina enemmän ja rahana sama summa tuntuu pienemmältä kuin saman arvoinen lahja?


      • realismia peliin
        laittaisin kirjoitti:

        Synttärilahjaks ehkä vois antaa 10-20 euroa kaverille, mutta kyllä häälahjaksi se on vähän. Kyllä sopiva olisi vähintään 25 euroa. Ehkä 30-50 euroa. Voitte myös tehdä kimppalahjan, esim. rahapuun, johon jonkun toisen kaverin kanssa laitatte seteleitä roikkumaan.

        Vaikka olisihan ennen 200-300 mk tuntunut kyllä isolta rahalta! Mutta ei nykyään saa 10-20 eurolla paljon mitään. Enkä kehtaisi antaa niin vähän. Oma äitinikin kyllä ajatteli jotain 15-20 euron lahjaa meille! En kyllä sanonut siihen mitään, mutta isä kyllä sanoi...

        Kieltämättä rahan kanssa mietityttää aina enemmän ja rahana sama summa tuntuu pienemmältä kuin saman arvoinen lahja?

        Se 20 euroa on 120mk ja SE ON IHAN yhtä paljon kuin markka-aikana. Ei sillä ei saa ostettua yhtä paljoa kuin silloin, mutta sen ANSAITSEMISEEN menee yhtä kauan.


      • Kehtaatko todella
        realismia peliin kirjoitti:

        Se 20 euroa on 120mk ja SE ON IHAN yhtä paljon kuin markka-aikana. Ei sillä ei saa ostettua yhtä paljoa kuin silloin, mutta sen ANSAITSEMISEEN menee yhtä kauan.

        ..antaa 20€ häälahjaksi? JA turha täällä on euroja markoiksi vaihtaa. Sopiva summa on vähintään 50€ hengeltä.


      • kehtaisin
        Kehtaatko todella kirjoitti:

        ..antaa 20€ häälahjaksi? JA turha täällä on euroja markoiksi vaihtaa. Sopiva summa on vähintään 50€ hengeltä.

        kyllä!


    • laitan

      aina niin paljon,että varmasti on tullut ruuasta maksettua. eli vähintään 50€ oli sitten kaveri tai sukulainen.

      • ethän sinä

        Minkä ihmeen takia laitat niin paljon ,että varmasti ruuasta on tullut maksettua.Häävieraan ei kyllä tarvitse maksaa ruokaansa,eihän moni vieras edes tiedä tarjoiluja.Tällä ei ole mitään tekemistä minkä arvoinen lahja on tai minkä rahasumman antaa.Tuo 10-30euroa on ihan sopiva määrä.


      • hyvä antaa vähästäänkin
        ethän sinä kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia laitat niin paljon ,että varmasti ruuasta on tullut maksettua.Häävieraan ei kyllä tarvitse maksaa ruokaansa,eihän moni vieras edes tiedä tarjoiluja.Tällä ei ole mitään tekemistä minkä arvoinen lahja on tai minkä rahasumman antaa.Tuo 10-30euroa on ihan sopiva määrä.

        Häälahjan vanha tarkoitus on ollut auttaa nuoripari oman elämän alkuun , silloin annettiin esim. peitteitä, astioita, jopa lehmä tai sika. Sen lisäksi ainakin Karjalan suunnalla on osallistettu hääjuhlan ruokatarjoiluun, jos se on ollut mahdollisrta, tuotu piiraita, paistitarpeita jne.
        Nykyisin on mielestäni ihan sopivaa antaa sellainen rahasumma, joka pikkuisen itseään kirpaisee, ainakin, jos tietää, että hääparilla ei itsellään/vanhemmilla ole rutosti sitä lajia.


      • varojen mukaan
        hyvä antaa vähästäänkin kirjoitti:

        Häälahjan vanha tarkoitus on ollut auttaa nuoripari oman elämän alkuun , silloin annettiin esim. peitteitä, astioita, jopa lehmä tai sika. Sen lisäksi ainakin Karjalan suunnalla on osallistettu hääjuhlan ruokatarjoiluun, jos se on ollut mahdollisrta, tuotu piiraita, paistitarpeita jne.
        Nykyisin on mielestäni ihan sopivaa antaa sellainen rahasumma, joka pikkuisen itseään kirpaisee, ainakin, jos tietää, että hääparilla ei itsellään/vanhemmilla ole rutosti sitä lajia.

        Mielestäni sopiva summa riippuu siitä, mitkä on lahjan antajan tulot.Perhe, joka on hyvätuloinen ja yhteiset nettotulot vaikka 6000 euroa voi hvyin antaa 100 euroa tai enemmän , eikä se tunnut heillä missään.Taas opiskelija, jolla tulona pelkkä opintotuki niin 100 euroa on kohtuuttoman suuri summa tuloista, joten mielestäni 10 euroa riittää mainiosti.Hääparin tulee myös ymmärtää ettei huonosti ansaitseva voi antaa samoja summia kuin hyvätuloinen.Ei edes välttämättä pysty maksamaan niitä ruokailukulujaan.


      • mieltä
        varojen mukaan kirjoitti:

        Mielestäni sopiva summa riippuu siitä, mitkä on lahjan antajan tulot.Perhe, joka on hyvätuloinen ja yhteiset nettotulot vaikka 6000 euroa voi hvyin antaa 100 euroa tai enemmän , eikä se tunnut heillä missään.Taas opiskelija, jolla tulona pelkkä opintotuki niin 100 euroa on kohtuuttoman suuri summa tuloista, joten mielestäni 10 euroa riittää mainiosti.Hääparin tulee myös ymmärtää ettei huonosti ansaitseva voi antaa samoja summia kuin hyvätuloinen.Ei edes välttämättä pysty maksamaan niitä ruokailukulujaan.

        Samaa mieltä, että varojen mukaan. On se vähän eri asia hyvätuloisen antaa 60 euroa kuin opiskelijan tai työttömän. Jos rahat riittää juuri ja juuri ruokaan ja vuokraan ja muuhun välttämättömyyteen niin ei 10-20 euroa ole paheksuttava summa! 5 euroa ehkä on jo liian vähän... Kai sitä ehtii säästämään ja tinkii jostain muusta. Ja usein voi joutua ostamaan uutta vaatettakin häihin, joten lahja ei ole ainoa kulu.


      • ruoan
        ethän sinä kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia laitat niin paljon ,että varmasti ruuasta on tullut maksettua.Häävieraan ei kyllä tarvitse maksaa ruokaansa,eihän moni vieras edes tiedä tarjoiluja.Tällä ei ole mitään tekemistä minkä arvoinen lahja on tai minkä rahasumman antaa.Tuo 10-30euroa on ihan sopiva määrä.

        En mä ainakaan odota, että vieraat maksaa ruokansa. Itsehän olemme juhlat halunneet järjestää ja tarjota syötävät ja juotavat. Olisimme voineet ihan hyvin jättää juhlat pitämättä tai kutsua lähimmät vaan kakkukahville.


      • köyhät liikkeellä
        ethän sinä kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia laitat niin paljon ,että varmasti ruuasta on tullut maksettua.Häävieraan ei kyllä tarvitse maksaa ruokaansa,eihän moni vieras edes tiedä tarjoiluja.Tällä ei ole mitään tekemistä minkä arvoinen lahja on tai minkä rahasumman antaa.Tuo 10-30euroa on ihan sopiva määrä.

        .. jos ei ole varaa kunnon lahjaan , on ehkä syytä jäädä häistä kokonaan pois! Hävettää teidän puolestanne. Itse olin viime viikonloppuna ystäväni häissä ja laitoin minulta ja mieheltäni yhteensä 100€. Häät ovat morsiusparin juhla! Kyllä se on rahan arvoista touhua... (kerran sitä vain naimisiin mennään)


      • hääjuhlien määrää??
        köyhät liikkeellä kirjoitti:

        .. jos ei ole varaa kunnon lahjaan , on ehkä syytä jäädä häistä kokonaan pois! Hävettää teidän puolestanne. Itse olin viime viikonloppuna ystäväni häissä ja laitoin minulta ja mieheltäni yhteensä 100€. Häät ovat morsiusparin juhla! Kyllä se on rahan arvoista touhua... (kerran sitä vain naimisiin mennään)

        Monella ihmisellä saattaa olla vaikka neljätkin häät kahden kuukauden aikana ja jos lahjaksi täytyy antaa 100€ vähintään kullekkin parille niin se on kyllä mielestäni aivan JÄRKYTTÄVÄ summa esim.perheellisiltä ihmisiltä! itse olen menossa naimisiin heinäkuuussa ja todellakin olen sanonut lahjakyselijöille että eivät ota mitään paineita lahjoista riittää kun osallistuu itse juhlaan! itse olet juntti jos morsiamena aiot vaatia 100euron seteleitä vierailtasi... Oletko itse köyhä ja maksatat juhlasi vieraillasi?Hävettää sinun puolestasi jos menet naimisiin vain lahjojen toivossa...


    • Pippuri

      Mielestäni sopiva summa olisi 50-60€ pariskunnalta ja yksin onnittelevalta 30-40€ riippuen onnittelevien läheisyydestä hääpariin nähden. Häät ovat kuitenkin niin iso ja tärkeä juhla,että mielestäni lahjasta ei voi "tinkiä". Jos varaa ei oikeasti ole voi ostaa pienemmällä summalla jotain hyödyllistä ja näyttävää tai antaa aineettomia lahjoja esim. luvata tehdä seuraavan talven aikana 15 kertaa lumityöt,hoitaa lapsia tai jotain muuta vastaavaa. Synttäreille sitten riittää tosiaan joku pienempi muistaminen.

      • varojen mukaan

        No , en mä ainakaan lähtisi mitään lumityö-ja lapsennvahtilahjoja antamaan.Jotenkin tulisi sellainen nolo fiilis siitä, että jos on niin huonotuloinen ettei voi antaa riittävää suurta rahalahjoitusta niin pitää maksaa loput työllä jälkikäteen.Tuntisi itsensä eri kastiin kuuluvaksi.Antakakoot jokainen varojensa mukaan .Tärkeintä , että on juhlafiiliksellä mukana ja todistamassa hääparin tärkeää päivää.


      • ja juu juu

        Miksi pariskunta antaa yhteensä vähemmän kuin joku yksin??
        Minusta rahalahjan pyytäminen on röyhkeää ja rahvaan omaista. Se asettaa vieraat noloon ja tukalaan tilanteeseen.
        Toisilla ihmisillä voi olla useat häät, kihlajaiset, rippijuhlat tai merkkipäivät kesässä. Jokaiselle kun päjäyttää 50 € lahjaa, niin jo jää lomareissut itseltä tekemättä.
        Rahan pyytäjän pitäisi aina ensin miettiä, miksi pyydän rahaa, paljonko itse olisin valmis antamaan, voisinko laittaa rinnalle lahjalistan jolla olisi myös edullisia tuotteita ettei kukaan joutuisi noloon tilanteeseen.
        Itse olen menossa vihille syksyllä ja laitan pelkän lahjalistan, vaikka yhteistäkin elämää on useampi vuosi ja kotoa lähdöstä 12 vuotta. Sillä että tavaraa varmasti löytyy jo valmiiksikin. Mutta ainahan voi toivoa vähän laadukkaampia petivaatteita, pyyhkeitä, lasistoa tms. Jokaisella on jotakin mitä tarvitsee, rahan lisäksi.
        Ja itsellekin raha tulisi tarpeeseen, mutta vain moukat pyytää rahaa.


      • Kääks!
        varojen mukaan kirjoitti:

        No , en mä ainakaan lähtisi mitään lumityö-ja lapsennvahtilahjoja antamaan.Jotenkin tulisi sellainen nolo fiilis siitä, että jos on niin huonotuloinen ettei voi antaa riittävää suurta rahalahjoitusta niin pitää maksaa loput työllä jälkikäteen.Tuntisi itsensä eri kastiin kuuluvaksi.Antakakoot jokainen varojensa mukaan .Tärkeintä , että on juhlafiiliksellä mukana ja todistamassa hääparin tärkeää päivää.

        Kyllä musta tuntus todella nololta, jos joku tulis tekeen lahjaksi lumitöitä... Ei oo tosiaan pakko antaa lahjaa jos ei ole varaa.

        Mun mielestä 20 euroa on ihan riittävästi. Joillekin sekin tekee tiukkaa. Mutta jos kyseessä on aika läheinen kaveri niin toisen rahatilanne voi hyvin olla tiedossa. Ja ymmärrystä varmaan riittää vaikka saisi vaatimattoman lahjan.

        Itselläni kävi ikävä tilanne joskus, että ostettiin kimppalahja. Yksi ei maksanutkaan omaa osuuttaan lahjan ostaneelle. Vaikka siitä muistuteltiin. Että ei kannata sellaiseen ainakaan osallistua, jos ei ole varaa.


      • mutta...
        ja juu juu kirjoitti:

        Miksi pariskunta antaa yhteensä vähemmän kuin joku yksin??
        Minusta rahalahjan pyytäminen on röyhkeää ja rahvaan omaista. Se asettaa vieraat noloon ja tukalaan tilanteeseen.
        Toisilla ihmisillä voi olla useat häät, kihlajaiset, rippijuhlat tai merkkipäivät kesässä. Jokaiselle kun päjäyttää 50 € lahjaa, niin jo jää lomareissut itseltä tekemättä.
        Rahan pyytäjän pitäisi aina ensin miettiä, miksi pyydän rahaa, paljonko itse olisin valmis antamaan, voisinko laittaa rinnalle lahjalistan jolla olisi myös edullisia tuotteita ettei kukaan joutuisi noloon tilanteeseen.
        Itse olen menossa vihille syksyllä ja laitan pelkän lahjalistan, vaikka yhteistäkin elämää on useampi vuosi ja kotoa lähdöstä 12 vuotta. Sillä että tavaraa varmasti löytyy jo valmiiksikin. Mutta ainahan voi toivoa vähän laadukkaampia petivaatteita, pyyhkeitä, lasistoa tms. Jokaisella on jotakin mitä tarvitsee, rahan lisäksi.
        Ja itsellekin raha tulisi tarpeeseen, mutta vain moukat pyytää rahaa.

        Kimppalahjaankin yleensä laitetaan vähemmän rahaa, kun jos lahja ostettais yksin. Eli jos kimpassa on viisi henkilöä niin lahja ei ole 250 euroa vaan vaikka 150. Tai näin olen havainnut. Kai toi pariskuntakin on sitten vähän sama...


      • lätäkön takana
        ja juu juu kirjoitti:

        Miksi pariskunta antaa yhteensä vähemmän kuin joku yksin??
        Minusta rahalahjan pyytäminen on röyhkeää ja rahvaan omaista. Se asettaa vieraat noloon ja tukalaan tilanteeseen.
        Toisilla ihmisillä voi olla useat häät, kihlajaiset, rippijuhlat tai merkkipäivät kesässä. Jokaiselle kun päjäyttää 50 € lahjaa, niin jo jää lomareissut itseltä tekemättä.
        Rahan pyytäjän pitäisi aina ensin miettiä, miksi pyydän rahaa, paljonko itse olisin valmis antamaan, voisinko laittaa rinnalle lahjalistan jolla olisi myös edullisia tuotteita ettei kukaan joutuisi noloon tilanteeseen.
        Itse olen menossa vihille syksyllä ja laitan pelkän lahjalistan, vaikka yhteistäkin elämää on useampi vuosi ja kotoa lähdöstä 12 vuotta. Sillä että tavaraa varmasti löytyy jo valmiiksikin. Mutta ainahan voi toivoa vähän laadukkaampia petivaatteita, pyyhkeitä, lasistoa tms. Jokaisella on jotakin mitä tarvitsee, rahan lisäksi.
        Ja itsellekin raha tulisi tarpeeseen, mutta vain moukat pyytää rahaa.

        Vihille ollaan menossa nyt kesällä ja lahjatoiveena on tietenkin raha. Ei voi maksaa lentorahdin hintaa lahjojen viemiseen (ja esim. Suomesta hankitut kodinkoneet ei meillä siellä toimi ilman kallista jänteenmuuttajaa).

        Mutta ei me pahalla katsota, jos joku ei lahjaa anna. Lahja on aina vapaaehtoinen. Tavaraa ei haluttu, kun se kuitenkin jää taas vanhempien luo pahvilaatikkoon tai "lainataan" sisaruksille...

        Ja summasta. Jos joku tahtoo isommalla summalla lahjoa, niin sehän kiva, mutta mulle on aivan sama antaako joku 5€ vai 500€. Siis ihan oikeesti. En minä vieraita valinnut häihin varallisuuden perusteella. Ja muutenkin häissä on vain lähisuku paikalla.

        Ei tilinumeron laittaminen lahjatoiveisiin ole moukkamaista. Se on kätevää. Itse en ainakaan ole vuosiin ostanut kavereille lahjoja, on helpompi mennä nettipankkiin ja tehdä tilinsiirto. Näin he voivat ostaa haluamansa tavarat itse.


      • lahjakyselyt
        lätäkön takana kirjoitti:

        Vihille ollaan menossa nyt kesällä ja lahjatoiveena on tietenkin raha. Ei voi maksaa lentorahdin hintaa lahjojen viemiseen (ja esim. Suomesta hankitut kodinkoneet ei meillä siellä toimi ilman kallista jänteenmuuttajaa).

        Mutta ei me pahalla katsota, jos joku ei lahjaa anna. Lahja on aina vapaaehtoinen. Tavaraa ei haluttu, kun se kuitenkin jää taas vanhempien luo pahvilaatikkoon tai "lainataan" sisaruksille...

        Ja summasta. Jos joku tahtoo isommalla summalla lahjoa, niin sehän kiva, mutta mulle on aivan sama antaako joku 5€ vai 500€. Siis ihan oikeesti. En minä vieraita valinnut häihin varallisuuden perusteella. Ja muutenkin häissä on vain lähisuku paikalla.

        Ei tilinumeron laittaminen lahjatoiveisiin ole moukkamaista. Se on kätevää. Itse en ainakaan ole vuosiin ostanut kavereille lahjoja, on helpompi mennä nettipankkiin ja tehdä tilinsiirto. Näin he voivat ostaa haluamansa tavarat itse.

        meiltä on nyt ruvettu kyselemään häälahjatoiveita ja en itse keksi mitä toivoisin niin olen sanonut vanhemmille lähisukulaisille että säästämme häämatkan varalle että tilinumero on tuossa... ja sitten näille nuorille ystävilleni jotka opiskelevat tai eivät ole töissä olen sanonut että kunhan itsesi paikalle tuot niin se on riittävä lahja meille... mielestäni voi itse hiukan ajatella että keltä sitä rahaa tai lahjaa voi toivoa ja sitten jos itse tietää että jonkun talous on tiukoilla niin armahtaa tämän ja sanoo ettei tarvitse tuoda mitään. eihän niitä häitä kuitenkaan rahan ja tavaran toivossa järjestetä!!


      • Häitä jo viettänyt
        ja juu juu kirjoitti:

        Miksi pariskunta antaa yhteensä vähemmän kuin joku yksin??
        Minusta rahalahjan pyytäminen on röyhkeää ja rahvaan omaista. Se asettaa vieraat noloon ja tukalaan tilanteeseen.
        Toisilla ihmisillä voi olla useat häät, kihlajaiset, rippijuhlat tai merkkipäivät kesässä. Jokaiselle kun päjäyttää 50 € lahjaa, niin jo jää lomareissut itseltä tekemättä.
        Rahan pyytäjän pitäisi aina ensin miettiä, miksi pyydän rahaa, paljonko itse olisin valmis antamaan, voisinko laittaa rinnalle lahjalistan jolla olisi myös edullisia tuotteita ettei kukaan joutuisi noloon tilanteeseen.
        Itse olen menossa vihille syksyllä ja laitan pelkän lahjalistan, vaikka yhteistäkin elämää on useampi vuosi ja kotoa lähdöstä 12 vuotta. Sillä että tavaraa varmasti löytyy jo valmiiksikin. Mutta ainahan voi toivoa vähän laadukkaampia petivaatteita, pyyhkeitä, lasistoa tms. Jokaisella on jotakin mitä tarvitsee, rahan lisäksi.
        Ja itsellekin raha tulisi tarpeeseen, mutta vain moukat pyytää rahaa.

        Rahalahjan pyyntö on hieno homma, miksi ihmeessä ostaa turhaa krääsää kavereille, joilla on jo yhteinen koti?

        Valitat rahalahja tavasta vaikka samalla kerrot, että olet itse laatinut lahjalistan ja toivot laadukasta tavaraa kotiisi... oletko tarkastanut hinnat mitä mahtaa laadukkaat tavarasi maksaa?
        Mielestäni 50 e - 100 e on pariskunnilta Jees.


    • morsian__

      mun mielestä jos häihin menee yksin niin lahjan tulisi olla ainakin 50 euroa. ja jos on todella läheinen ihminen niin mieluummin 100euroa.mä oon nyt menossa naimisiin ja me ollaan perustamassa meidän ensimmäistä yhteistä kotia Ruotsiin ja me ei voida kuljettaa häälahjoja sinne asti joten päädyimme pyytämään lahjat rahana. ja rah tulee todella tarpeeseen koska ollaan opiskelijoita. Sikis toivonkin et meidän vieraat ovat anteiliaita meitä kohtaan;)

    • 50 € per naama!

      Kyllä sitä nyt tulis antaa ainakin 50 e per kärsä! Hyvin harva saa esim yo-lahjaksi alle sen. Ja kyllä häälahjan tarttis vähän enemmän olla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe