Rahastusta lisenssivakuutuksilla

jno

Poikamme pelaa jalkapalloa (-94 juniori) ja hänellä on vapaa-ajanvaluutus Tapiolassa joka kattaa kilpailutoiminnan 16 ikävuoteen saakka. Nyt kuitenkin vaihdoimme perheen vakuutukset Pohjolaan ja yllätys yllätys, lasten vapaa-ajanvakuutukset Pohjolassa eivät kattaisikaan kilpailutoimintaa vaan jalkapalloa varten olisi pojalle pitänyt hankkia jalkapallolisenssin mukana vakuutus.
Nimittäin Jalkapalloliitto on tehnyt Pohjolan kanssa sopimuksen lisenssivakuutuksista joka kattaa vain ko. virallisen urheilutoiminnan (ei vapaa-aikaa) joten Pohjola ei tarjoa vapaa-ajan vakuutuksia jotka kattaisivat kilpailutoiminnan. Onneksi lisenssin voi ottaa myös ilman vakuutusosaa, jos oma vakuutus kattaa kilpailutoiminnan. Siispä jätimme pojan vakuutuksen entiseen yhtiöön ja Pohjola jäin ilman yhtä asiakasta.

Ja onneksi on muutama vakuutusyhtiö joilla vapaa-ajan tapaturmavakuutus kattaa myös urheilutoiminnan 18-20 ikävuoteen saakka, ja ovat edullisempia kuin lisenssivakuutus.

Miksihän liittojen vakuutukset eivät lasten osalta voisi kattaa myös muuta vapaa-aikaa? Kilpaililisenssissä vakuutuksen osuus -94 syntyneillä jo 42€, ei siis mikää halpa verrattuna kaiken kattaviin vapaa-ajanvakuutuksiin.

1

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ari

      Ennen kuin päättää jäädä lapsen oman tapaturmavakuutuksen "varaan" niin kannattaa tarkastaa miten tilanne nimeltä tapaturma on vakuutusehdossa määritelty. Useimmat ei-lisenssit nimittäin edellyttää ulkoista tekijää tapaturman aiheuttajaksi, jolloin se ei korvaa, jos vaikka reväyttää jalkansa potkaistessaan palloa. Lisenssiin se kuukuisi, koska siihen kuuluu myös omasta liikkeestä aiheutunut vamma.

      Mutta omakin vak kannattaa jättää voimaan lisenssin rinnalle, koska se kattaa tapaturmia (joissa on se ulkoinen tekijä) myös muualla kuin pelissä, siis vapaa-ajalla yleensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe