Luin juuti sellaisen uutisen netistä (sanomalehti Kaleva) jota olen vuosia odottanut. Soitin jo asiasta rakkaalleni ja hänkin oli sitä mieltä, että kyse on niin iloisesta asiasta, että se on syytä tehdä tiettäväksi muillekin.
Kaleva kirjoittaa: "Parvekkeella tupakointi voidaan sosiaali- ja terveydenhuollon tuotevalvontakeskuksen mukaan jopa kieltää. Kiinteistöjen tupakansavuongelmia käsittelevässä ohjeistossa ei puututa tupakointiin sisällä huoneistossa, mutta tupakointi parvekkeella voidaan ääritapauksessa terveydensuojelulain perusteella jopa kieltää."
Tulkitsen asiaa niin, että parvekkeella voidaan ymmärtää myös rivariasuntojen terassit. Niinpä myöskään siellä ei saa häiritä kessuttelullaan naapuria. Tupakansavuhan tunkeutuu aivan samalla tavalla sieltä naapurin puolelle kuin parvekkeelta.
Ylkipäätänsä en ymmärrä tupakointia. Miksi pilata terveytensä ja saastuttaa itsensä? Kessuakat ja -ukot haisevat metrien päähän yököttävälle. Minä ja rakkaani olemme polttaneet nuorina, onneksi älysimme lopettaa. Tuntuisi tosi inhoittavalta pujahtaa peiton alle kessulle haisevan viereen. Vaikka tykkään kovasti suukottelusta, en voisi millään suukotella sellaista, jonka henki haisee yäk tupakalle!
Parveketupakointi loppuu - ihanaa
90
4803
Vastaukset
- kahvia.....
saa vielä paahtaa avotulella kerrostalossa!
- tulee sisälle
Naapurin isäntä kun tulee työstä niin juo olutta ja tupruttaa norttia aina parvekkeella ja meillä haisee olohuoneessa asti tupakka jos on parvekkeen ovi auki tai ikkuna auki.Ei viitsi naapurisovun takia huomauttaa. Toivottavasti itse jättää se tupruttelun pois.Jospa se lukis vaikka tämän.
- neetäk ikräj
tulee sisälle kirjoitti:
Naapurin isäntä kun tulee työstä niin juo olutta ja tupruttaa norttia aina parvekkeella ja meillä haisee olohuoneessa asti tupakka jos on parvekkeen ovi auki tai ikkuna auki.Ei viitsi naapurisovun takia huomauttaa. Toivottavasti itse jättää se tupruttelun pois.Jospa se lukis vaikka tämän.
Järkipuhetta johon yhdyn ulospäinpuhaltamalla ettei tarvitse jo kerran poltetun tupakan hajua vetää sieraimiinsa saadakseen kunnolla henkeä. Sietämätön haju tupakoimattomalle ja se myös kiinnittyy huoneostossa tekstiileihin, mattoi-hin, tauluihin, seiniin ja tummentaa jopa tapetitkin. Onkohan polttaja valmis maksamaan jos kaikki kärvennetty omaisuus puhdistetaan, puhumattakaan piintyneestä hajusta sisätiloihin missä mahdollisesti asuu nuorempaakin polvea.
- Astmaatikko(köh)
Olen ensimmäistä kertaa sinun kans samaa mieltä! Tupakoivat ihmiset joutaa ampua kuuhun asti!
- jarod
Ei todellakaan ole haittaa parveke tupakoinnista. Yhelle valittajalle tiedoksi että taidat olla niin tyhmä ihminen ettet saa ikkunoitas ja oviasi kiinni. Ennemmin olisin huolissani sisätupakoinnista kerrostaloissa. Kaverini asuu kerrostalossa (niin kuin moni muukin) jonka alakerrassa asuu vanhempi mies joka polttaa sisällä. Nyt hänellä haisee vaatehuoneessa kaikki vaatteet sun muut vermeet. Tietenkin voi aina muuttaa pois mutta tietenkin voi aina käydä sanomassa ja jos ei puhetta usko niin koivuniemenherraa uskoo sekin. Itse asun myös kerrostalossa ja en kyllä ikinä aio lopettaa parveke tupakointia. Lopettaa sinäsä vois kokonaan.
- lopeta sinäsä
jarod kirjoitti:
Ei todellakaan ole haittaa parveke tupakoinnista. Yhelle valittajalle tiedoksi että taidat olla niin tyhmä ihminen ettet saa ikkunoitas ja oviasi kiinni. Ennemmin olisin huolissani sisätupakoinnista kerrostaloissa. Kaverini asuu kerrostalossa (niin kuin moni muukin) jonka alakerrassa asuu vanhempi mies joka polttaa sisällä. Nyt hänellä haisee vaatehuoneessa kaikki vaatteet sun muut vermeet. Tietenkin voi aina muuttaa pois mutta tietenkin voi aina käydä sanomassa ja jos ei puhetta usko niin koivuniemenherraa uskoo sekin. Itse asun myös kerrostalossa ja en kyllä ikinä aio lopettaa parveke tupakointia. Lopettaa sinäsä vois kokonaan.
Jatka vain polttamista, mutta sitä riittää vain siihen asti kun tohtori toteaa että keuhkosi ovat siinä mallissa että hapensaanti on loppu ja iloitsevat taas yhden potilaan aikaansaamien kulujen loppumisesta, kuolinilmoituksen havaittuaan.
- huomauttelija
Ei lopu parveketupakointi vielä aikoihin,sitä on nimittäin vaikea kieltää.Kerrostalossamme on sitä yritetty ja tupakalta haiseva,harmaa keltahampainen isännöitsijä on sitä mieltä, että sauhutteluun ei oikein voi puuttua.pääkaupunkiseudulla on tupakointikieltoa yritetty jopa oikeussalissa asti,mutta toistaiseksi onnistumatta.Ihmetyttää vaan miten ihmiset ,haiseva isännöitsijä mukaan lukien on niin ajattelemattomia,että savustavat toisten parvekkeita,ja tosiaankin,usein savu tulee sisälle asti,jos akkuna tai parvekkeen ovi on auki
- Vieläkin
saa ajaa ja pysäköidä ihmisten pihoille ja ikkunoiden alle josta pakokaasut kulkeutuvat hengitykseen. Puhumattakaan siitä, että autoilla ajetaan ja saastutetaan surutta teillä missä on ihmisiä!!! On se jo kumma jos tähän ei tule mitään järjestystä!
Ei voi kun ihmetellä miten on ahdasmielistä porukkaa edes olemassa. Oletko harkinnut "rakkaasi" kanssa muuttoa jumalan selän taakse, jossa ei tarvitse vaivata päätään toisten ihmisten tekemisillä vaan saa suukotella "rakastaan" raikkain suin ja tyhjin päin. Oksettaa, kun ajattelenkin tuommoista nihilistiä jolla on omasta mielestään oikeus puuttua ihmisten yksityisasioihin. Pakene korpeen. Kaupunki on yhteisö asumista, joka tarkoittaa, että siellä asuu paljon erillaisia ihmisiä.
- farth
Minähän en rakkaani kanssa muuta mihinkään. Ajan täältä kaikki muut pois niin voidaan rakkaan kanssa (Levoska
- Nikotiini
farth kirjoitti:
Minähän en rakkaani kanssa muuta mihinkään. Ajan täältä kaikki muut pois niin voidaan rakkaan kanssa (Levoska
Ei löydy Suomen laista sellaista kohtaa, jonka perusteella omalla parvekkeella tupakointi voitaisiin yksiselitteisesti kieltää, siihen ei sosiaali- ja terveysministeriön tanttojen rahkeet riitä. Eikä ole maailmassa tehty sellaista tutkimusta, joka osoittaisi, että parveketupakointi aiheuttaisi terveysriskin muille. Kysymys on perustuslaillisiin oikeuksiin puuttumista. Viimeistään EU:n tuomioistuin kumoaisi kieltopäätöksen, jos jollakulla käräjäoikeudella olisi häpyä tehdä sellainen kieltopäätös. Kajaanin käräjäoikeuden päätökset ovat usein olleet enemmän tai vähemmän tuuliviiripäätöksiä, joten halukkaitten kannattaisi kokeilla kepillä jäätä siellä. Katsotaan miten äijän käy.
- vuosi 2007
Yhteisöasumisessa on otettava muut ihmiset huomioon,ennen se tarkoitti sitä,että muiden oli otettava huomioon sätkänvetäjät,kestettävä savuhaitta,varottava sanomasta pahaa sanaa,pidettävä ikkunat ja ovet kiinni,pysyttävä poissa omalta parvekkeeltaan,nyt asiat ovat kääntyneet ihan päälaelleen,kun myös tupakan tupruttelijoiden pitäisi ottaa muut huomioon, sillä nämä muut eivät todellakaan enää alistu tähän tupakkaterroriin ,ja ihan naurettavaltahan se ennenvanhainen alistuminen kuulostaakin kun sitä katsoo nykyajan silmin
- riitä vielä
Nykyajan omakotitalot ovat niin lähellä toisiaan, että savu naapurin kuistilta kulkeutuu toisten naapurien ilmastointeihin, oleskelutiloihin jne.
On siinä sitten allergisen perheen kiva asustella tupakankäryssä.
Pitäisköhän minun alkaa käydä tarpeillani heidän puolellaan - kakkahan ei ole tupakkaan verrattavissa oleva myrkky? :)- parvekepaska
sehän se vain ohi vilahtaisi, ei haittaisi kenenkään haju sun muita tuntoja
- olet
Omakotitalossa tupakointi pitäisi kieltää ihan samalla tavalla kuin parvekkeella. Ja omakotitalosta tuli mieleen, että sehän se vasta hajuhaitta onkin eikä kukaan siitä valita. Muutin vasta rivitaloon omakotitalojen keskelle.
Siinä kun isännät tai emännät pistävät pökköä pesään eli lämmittävät uunia niin koko alue on harmaana savusta. Ja yks naapuri polttanee vielä jotai muuta roskaa ku haisee niin pahalle. Eipä tästä allergiset älähdä mitään. Kyllä siinä saa meleko nopsasti käydä terassilla sätkän vetämässä ettei tukehdu piipun savuun ja ilmastoinnin kautta haisee sisälläkin.
Mitäs tästä tuumaatte? Minusta pahempi haitta kuin tupakan savu. En valita, kysyn vaan. Voin elää tämän savuhaitan kans ihan hyvin :) - Matteuspro
olet kirjoitti:
Omakotitalossa tupakointi pitäisi kieltää ihan samalla tavalla kuin parvekkeella. Ja omakotitalosta tuli mieleen, että sehän se vasta hajuhaitta onkin eikä kukaan siitä valita. Muutin vasta rivitaloon omakotitalojen keskelle.
Siinä kun isännät tai emännät pistävät pökköä pesään eli lämmittävät uunia niin koko alue on harmaana savusta. Ja yks naapuri polttanee vielä jotai muuta roskaa ku haisee niin pahalle. Eipä tästä allergiset älähdä mitään. Kyllä siinä saa meleko nopsasti käydä terassilla sätkän vetämässä ettei tukehdu piipun savuun ja ilmastoinnin kautta haisee sisälläkin.
Mitäs tästä tuumaatte? Minusta pahempi haitta kuin tupakan savu. En valita, kysyn vaan. Voin elää tämän savuhaitan kans ihan hyvin :)Näin yötyöläisenä sanon että tupakka virkistää toisinaan mutta ei sillä tartte muita virkistyttää. Kuka polttaa polttakoon sillä tavalla ja semmoisessaa paikassa ettei häirihte muita.
- monet asiat
Matteuspro kirjoitti:
Näin yötyöläisenä sanon että tupakka virkistää toisinaan mutta ei sillä tartte muita virkistyttää. Kuka polttaa polttakoon sillä tavalla ja semmoisessaa paikassa ettei häirihte muita.
Pitäiskö jokaisen saada valita itselleen ja ympäristöönsä vain mieluisat asiat?
Minä haluan heti kaikki marisijat, kyttääjät ja kaikenmaailman ruikuttajat pois läheltäni. Marmattakoot muualla jossa eivät häiritse muita. Nämä marisijat aiheuttaa stressiä ja ovat siten haitaksi terveydelle. Tupakan polttaminen ei häiritse minua.
Tähän pitäisi saada ministeriötason ohjeet. - Levoska
monet asiat kirjoitti:
Pitäiskö jokaisen saada valita itselleen ja ympäristöönsä vain mieluisat asiat?
Minä haluan heti kaikki marisijat, kyttääjät ja kaikenmaailman ruikuttajat pois läheltäni. Marmattakoot muualla jossa eivät häiritse muita. Nämä marisijat aiheuttaa stressiä ja ovat siten haitaksi terveydelle. Tupakan polttaminen ei häiritse minua.
Tähän pitäisi saada ministeriötason ohjeet.Nyt vain on otettava vastaan kessuakkojen ja -ukkojen se tieto, että parvekkeella ei saa tupakoida jos naapurit sitä vastustaa. Tänä päivänä on Hesarissa melkein sivun juttu asiasta. Aivan yksiselitteisesti siinä todetaan että parveketupakoinnin haitasta kärsivä voi ottaa yhteyttä terveystarkastajaan, joka käy ilmoittamassa sauhuttelijalle että hänen rumasta tavastaan on niin paljon haittaa että parvekeella ei saa tästedes polttaa.
Kyse on vakavasta asiasta. ei ihmisiä saa altistaa eikä häiritä omalla paheellaan.Kehotan kaikkia asiasta kärsiviä ottamaan yhteyttä terveystarkastajaan. Ainakin me rakkaani kanssa aiomme niin tehdä, ellei asia ratkea puhumalla naapurin kanssa. - aikaansa edellä
Levoska kirjoitti:
Nyt vain on otettava vastaan kessuakkojen ja -ukkojen se tieto, että parvekkeella ei saa tupakoida jos naapurit sitä vastustaa. Tänä päivänä on Hesarissa melkein sivun juttu asiasta. Aivan yksiselitteisesti siinä todetaan että parveketupakoinnin haitasta kärsivä voi ottaa yhteyttä terveystarkastajaan, joka käy ilmoittamassa sauhuttelijalle että hänen rumasta tavastaan on niin paljon haittaa että parvekeella ei saa tästedes polttaa.
Kyse on vakavasta asiasta. ei ihmisiä saa altistaa eikä häiritä omalla paheellaan.Kehotan kaikkia asiasta kärsiviä ottamaan yhteyttä terveystarkastajaan. Ainakin me rakkaani kanssa aiomme niin tehdä, ellei asia ratkea puhumalla naapurin kanssa.Minä olen ollut noin 7 vuotta sitten yhteydessä terveystarkastajaan Kajaanissa parveketupakoinnin vuoksi,aika ei silloin vielä ollut suosiollinen tällaisille ajatuksille,mutta suoraan sanottuna ja lievästi ilmoitettuna,enkä halua loukata ketään ja toivottavasti viestiäni ei poisteta,mutta melkoisen lepsulta ja aikaansaamattomalta tämä terveystarkastaja vaikutti,toivottavasti on tomeroitunut näiden vuosien aikana,tässä asiassa tarvitaan tolokkua terveystarkastajaa!!!
- mitenpä
aikaansa edellä kirjoitti:
Minä olen ollut noin 7 vuotta sitten yhteydessä terveystarkastajaan Kajaanissa parveketupakoinnin vuoksi,aika ei silloin vielä ollut suosiollinen tällaisille ajatuksille,mutta suoraan sanottuna ja lievästi ilmoitettuna,enkä halua loukata ketään ja toivottavasti viestiäni ei poisteta,mutta melkoisen lepsulta ja aikaansaamattomalta tämä terveystarkastaja vaikutti,toivottavasti on tomeroitunut näiden vuosien aikana,tässä asiassa tarvitaan tolokkua terveystarkastajaa!!!
meinaatte estää ihmisiä polttamasta parvekkeelta? Soittamalla poliisit? Soittamalla isännöitsijälle? Ei teillä ole todisteita.
- kuin
mitenpä kirjoitti:
meinaatte estää ihmisiä polttamasta parvekkeelta? Soittamalla poliisit? Soittamalla isännöitsijälle? Ei teillä ole todisteita.
ajokoirat vainua hakiessa ja muutenkin kyttäämällä kaikin keinoin niin kuin ovat tähänkin saakka tehneet, saatanan marisijat. Tässäpä onkin joutilaille nyt hommaa! Valokuvia, nimenkeräystä, todistajia jne.
Hah hah haaa haahaaahaaaahaahaaaahaaaaaa - lailla
kuin kirjoitti:
ajokoirat vainua hakiessa ja muutenkin kyttäämällä kaikin keinoin niin kuin ovat tähänkin saakka tehneet, saatanan marisijat. Tässäpä onkin joutilaille nyt hommaa! Valokuvia, nimenkeräystä, todistajia jne.
Hah hah haaa haahaaahaaaahaahaaaahaaaaaaEhkäpä paras keino voisi olla esimerkiksi kerrostalossa se, että kielletään parveketupakointi kokonaan,ei siinä kummempaa kyttäystä tarvita,savun kyllä haistaa, toki tällaiset toimenpiteet vaativat rohkeutta ja edistyksellisyyttä ja varmaan paljon hämmennystä syntyy,luulenkin ,että seuraava askel on kieltää parveketupakointi lailla, sitäkin on muuten yritetty,mutta ei vielä mennyt läpi,siihen suuntaan kuitenkin kuljetaan ,ei mahda mitään.
Niin ne ajat muuttuu,nykyäänhän moni on lopettanut tupakanpolton kokonaan sen epäterveellisyyden vuoksi.Minä olen muuten kerran kaatanut vettä alapuolella tupakoijan päähän,siitä se soppa syntyi!!! - siirtyy sisälle
lailla kirjoitti:
Ehkäpä paras keino voisi olla esimerkiksi kerrostalossa se, että kielletään parveketupakointi kokonaan,ei siinä kummempaa kyttäystä tarvita,savun kyllä haistaa, toki tällaiset toimenpiteet vaativat rohkeutta ja edistyksellisyyttä ja varmaan paljon hämmennystä syntyy,luulenkin ,että seuraava askel on kieltää parveketupakointi lailla, sitäkin on muuten yritetty,mutta ei vielä mennyt läpi,siihen suuntaan kuitenkin kuljetaan ,ei mahda mitään.
Niin ne ajat muuttuu,nykyäänhän moni on lopettanut tupakanpolton kokonaan sen epäterveellisyyden vuoksi.Minä olen muuten kerran kaatanut vettä alapuolella tupakoijan päähän,siitä se soppa syntyi!!!Sanokaa mun sanoneen, jos tommonen laki suomeen laitetaan, niin kaikki siirtyy polttamaan sisälle. Ainakin minä. Siitä sitä haittaa vasta tulee, asunto haisee, käytävät haisee, imastoinnin kautta muihin asuntoihin ym. Ja ku pistän ikkunan auki, niin samalla tavalla se savu levoskan ja rakaaansa nenään tulee. Minä poltan siihen asti ku henki pihisee. Kieltäkää samalla piereskely, syljeskely, yskimen, aivastelu..listaa voisi jatkaa loputtomiin. Voi hyvä jumala teitä nipottajia! Ja en tunne huonoa omatuntoa jumala-sanan käytöstä, koska minulle sitä ei ole olemessa, vain kirosanana. Ateisti.
- raitis sisäilma
siirtyy sisälle kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, jos tommonen laki suomeen laitetaan, niin kaikki siirtyy polttamaan sisälle. Ainakin minä. Siitä sitä haittaa vasta tulee, asunto haisee, käytävät haisee, imastoinnin kautta muihin asuntoihin ym. Ja ku pistän ikkunan auki, niin samalla tavalla se savu levoskan ja rakaaansa nenään tulee. Minä poltan siihen asti ku henki pihisee. Kieltäkää samalla piereskely, syljeskely, yskimen, aivastelu..listaa voisi jatkaa loputtomiin. Voi hyvä jumala teitä nipottajia! Ja en tunne huonoa omatuntoa jumala-sanan käytöstä, koska minulle sitä ei ole olemessa, vain kirosanana. Ateisti.
Sanot,että sisällä polttamisesta se haitta vasta tulee,kun asunto haisee,kenen asunto,siis sinun asunto,silloinhan se on vaan sinun ongelma,eikä muiden,jos poltat parvekkeella,haisee muidenkin parvekkeet.Ilmastoinnin kautta savu ei saa levitä,jos leviää ilmastointi ei toimi kunnolla.
Voithan aina mennä pihalle polttamaan,mutta älä mene kenenkään ikkunan alle,saat samalla liikuntaakin. - Levoska
siirtyy sisälle kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, jos tommonen laki suomeen laitetaan, niin kaikki siirtyy polttamaan sisälle. Ainakin minä. Siitä sitä haittaa vasta tulee, asunto haisee, käytävät haisee, imastoinnin kautta muihin asuntoihin ym. Ja ku pistän ikkunan auki, niin samalla tavalla se savu levoskan ja rakaaansa nenään tulee. Minä poltan siihen asti ku henki pihisee. Kieltäkää samalla piereskely, syljeskely, yskimen, aivastelu..listaa voisi jatkaa loputtomiin. Voi hyvä jumala teitä nipottajia! Ja en tunne huonoa omatuntoa jumala-sanan käytöstä, koska minulle sitä ei ole olemessa, vain kirosanana. Ateisti.
Rakas kessumaija, kyllä minä ymmärrän asian niin ettet sinä saa polttaa edes omassa asunnossasi, jos sieltä tulee esim. ilmastoinnin tai muuta kautta savun hajua naapuriin.
Luepas Hesarin juttuu tänään! Jos naapurini savuttelee omassa huoneessaan/osakkeessaan ja meille tulee siitä haittaa niin taatusti soitan terveystarkastajan pakalle.
Ei kenenkään ole pakko vaarantaa terveyttään naapurin kessuttelun takia. Siis sinä et välttämättä saa tuon tulkinnan mukaan mikä tänään HS:ssa on polttaa edes omassa kämpässäsi jos sieltä savu karkaa naapuriin - yritä ymmärtää!
Voit tietysti yrittää teipata ja tiivistaa ikkunasi ja ovesi ja sulkea ilmastoinnin ja savustua aivan yksin kämpässäsi. Ehkä sitten terveystarkastaja antaa sinun kiskoa syöpäkäärylettäsi asunnossasi.
Minä ja rakkaani käyttämme aikamme aivan muuhun kuin itsemme myrkyttämiseen.Suosittelen samaa sinulle. - vaikka
Levoska kirjoitti:
Rakas kessumaija, kyllä minä ymmärrän asian niin ettet sinä saa polttaa edes omassa asunnossasi, jos sieltä tulee esim. ilmastoinnin tai muuta kautta savun hajua naapuriin.
Luepas Hesarin juttuu tänään! Jos naapurini savuttelee omassa huoneessaan/osakkeessaan ja meille tulee siitä haittaa niin taatusti soitan terveystarkastajan pakalle.
Ei kenenkään ole pakko vaarantaa terveyttään naapurin kessuttelun takia. Siis sinä et välttämättä saa tuon tulkinnan mukaan mikä tänään HS:ssa on polttaa edes omassa kämpässäsi jos sieltä savu karkaa naapuriin - yritä ymmärtää!
Voit tietysti yrittää teipata ja tiivistaa ikkunasi ja ovesi ja sulkea ilmastoinnin ja savustua aivan yksin kämpässäsi. Ehkä sitten terveystarkastaja antaa sinun kiskoa syöpäkäärylettäsi asunnossasi.
Minä ja rakkaani käyttämme aikamme aivan muuhun kuin itsemme myrkyttämiseen.Suosittelen samaa sinulle.Levoska kutsuu koko joukon terveystarkastajia, ei ne voi minun tupakanpolttoani estää. Heti kun auton perävalot häviää, syttyy minun kessu samalla sekunnilla. Hah.
- anarkisti eli minua ei määrätä
Levoska kirjoitti:
Minä ja rakkaani käyttämme aikamme aivan muuhun kuin itsemme myrkyttämiseen.Suosittelen samaa sinulle.1. Minulle ei tule Hesaria eikä se juttu varmasti ole mikään laki. 2. Poltan sisällä liesituulettimen alla ja ikkunat auki. Sieltähän haju voi pöllähtää vaikka sinun ja rakkaasi herkkään nenuun. 4. Nythän tuota kohta alkaa tareta rivitalon terassillakin polttelee ja siellä kyllä sauhu käy. Jos joku minulle tulee siitä sanomaan, asiasta keskustellaan. Mutta mikään laki ei kiellä tupakoimasta minua josssakin. Et sinä ole (eikä kukaan muukaan) täällä yksin määrämässä mitä me saamme tehdä ja mitä ei.
Lainaus wikipedian sivulta:
Anarkismi on toisin sanoen aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa. Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus, jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valita - idea!!!
vaikka kirjoitti:
Levoska kutsuu koko joukon terveystarkastajia, ei ne voi minun tupakanpolttoani estää. Heti kun auton perävalot häviää, syttyy minun kessu samalla sekunnilla. Hah.
Syö ne tupakinjämät vielä sen polttamisen lisäksi.
Mahtavat perustelut.
DDD: - Mieti hetki
anarkisti eli minua ei määrätä kirjoitti:
1. Minulle ei tule Hesaria eikä se juttu varmasti ole mikään laki. 2. Poltan sisällä liesituulettimen alla ja ikkunat auki. Sieltähän haju voi pöllähtää vaikka sinun ja rakkaasi herkkään nenuun. 4. Nythän tuota kohta alkaa tareta rivitalon terassillakin polttelee ja siellä kyllä sauhu käy. Jos joku minulle tulee siitä sanomaan, asiasta keskustellaan. Mutta mikään laki ei kiellä tupakoimasta minua josssakin. Et sinä ole (eikä kukaan muukaan) täällä yksin määrämässä mitä me saamme tehdä ja mitä ei.
Anarkismi on toisin sanoen aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa. Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus, jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valita"Tutkijat selvittivät veren kotiinipitoisuuden ja sepelvaltimotaudin sekä aivoverenvuodon yhteyttä yli 4700 englantilaismieheltä. Heitä seurattiin kaksikymmentä vuotta.
Niillä ei-tupakoivilla miehillä, joilla oli korkeimmat kotiinipitoisuudet, oli jopa 50-60% kohonnut riski sairastua sepelvaltimotautiin. Aikaisemmissa, tupakoivien kanssa asuvilla tehdyissä tutkimuksissa passiivinen tupakointi on yhdistetty puolet pienempään riskiin. Ilmeisesti vaikutuksia on aliarvioitu.
Lisäksi nyt tehdyssä tutkimuksissa kävi ilmi, että riski oli suurin ensimmäisinä seurantavuosina, kotiinipitoisuuden ja sepelvaltimotautiin sairastumisen välinen yhteys pieneni vuosien kuluessa. Niissä tutkimuksissa, joissa on ollut pitkä seuranta-aika eikä varhaisvuosien suurempaa riskiä ole huomioitu, on voitu saada liian optimistisia tuloksia.
Kun tieto passiivisen tupakoinnin haitoista lisääntyy koko ajan, se näyttää muodostuvan yhä yleisemmäksi terveysvaaraksi. Siksi sen haittoja pitäisi tehokkaammin mininoida."
Ei kai tupakointi VOI olla kenellekään haitaksi? - Levoska
anarkisti eli minua ei määrätä kirjoitti:
1. Minulle ei tule Hesaria eikä se juttu varmasti ole mikään laki. 2. Poltan sisällä liesituulettimen alla ja ikkunat auki. Sieltähän haju voi pöllähtää vaikka sinun ja rakkaasi herkkään nenuun. 4. Nythän tuota kohta alkaa tareta rivitalon terassillakin polttelee ja siellä kyllä sauhu käy. Jos joku minulle tulee siitä sanomaan, asiasta keskustellaan. Mutta mikään laki ei kiellä tupakoimasta minua josssakin. Et sinä ole (eikä kukaan muukaan) täällä yksin määrämässä mitä me saamme tehdä ja mitä ei.
Anarkismi on toisin sanoen aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa. Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus, jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valitaMinä kyllä tulkitsen nykyistä käytäntöä, minkä viranomaiset ovat ottaneet, siten että jos sinä tupruttelullasi aiheutat häiriötä/haittaa naapurillesi niin terveystarkastaja on velvollinen estämään tupakointisi. Ei sillä ole merkitystä poltatko parvekkeella tai pihalla. Naapuria ei saa tupakointisi haitata.
Liesituulettimet saattavat viedä savusi naapuriin, oletko ajatellut sitä? - toinen ihminen
Levoska kirjoitti:
Minä kyllä tulkitsen nykyistä käytäntöä, minkä viranomaiset ovat ottaneet, siten että jos sinä tupruttelullasi aiheutat häiriötä/haittaa naapurillesi niin terveystarkastaja on velvollinen estämään tupakointisi. Ei sillä ole merkitystä poltatko parvekkeella tai pihalla. Naapuria ei saa tupakointisi haitata.
Liesituulettimet saattavat viedä savusi naapuriin, oletko ajatellut sitä?Jos liesituulettimen kautta savu kulkeutuu,toiseen asuntoon ilmastointi ei ole kunnossa,ja silloin myös ruuan käryt pääsevät asunnosta toiseen leviämään.
Tässä tapauksessa asiansa osaava tarkastaja,jos sellaisen sattuu täältä löytämään määrää imastoinnin laitettavaksi kuntoon,tästä hypätäänkin jo uuteen asiaan,pahat kielet väittävät,ettei Kajaanissa ole päteviä lmastoinnin säätäjiä.
Eikä heitä pidä missään nimessä jättää ilmastointia ilman tiukkaa valvontaa säätelemään. - sama kieltää kokonaan
olet kirjoitti:
Mitäs tästä tuumaatte? Minusta pahempi haitta kuin tupakan savu. En valita, kysyn vaan. Voin elää tämän savuhaitan kans ihan hyvin :)kun kieltoon tulee ravintolapoltot. Ja lisäksi täälä keskustelussa "kaavaillaan" kerros-, rivi- ja omakotitalojen pihoilla/parvekkeilla polttamisen kieltoa. mitäs muita asuinvaihtoehtoja sitä onkaan?? Että tupakkaa ei saa polttaa sitten enää missään muualla kuin kaukana metsissä ja kaupungin yleisillä paikoilla. Mieluummin yleisillä paikoilla (keskustassa on paljon ihmisiä ja nekin joutuvat hengittämään sitä savua) tupakoinnista pitäsi luopua kuin talojen pihalla polttamisesta. Kerrostalon parvekkeet nyt jotenkin ymmärtää sillä savuhan luonnollisesti nousee ylöspäin ja leviää yläkerran asukkaiden riesaksi, mutta rivi- ja omakotitaloissa se ei niin pahasti pääse leviämään ettäkö siitä mitään pahaa haittaa tulisi. Ei sitä ole pakko polttaa ihan siinä tontin rajalla.
- sama kieltää kokonaan
olet kirjoitti:
Mitäs tästä tuumaatte? Minusta pahempi haitta kuin tupakan savu. En valita, kysyn vaan. Voin elää tämän savuhaitan kans ihan hyvin :)Tuli tuo edellinen vastaus väärään kirjoitukseen, mutta käyhän se osittain siihenkin... siitä jokainen lukekoon jos kiinnostaa tietää... vaihtelevasti tupakoivan ihmisen mielipide.
Ja jos tupakan polttoa halutaan yleisesti vähentää niin pitäisi tehdä sama yksinkertainen konsti kuin Irlannissa... askin hinnaksi 7 euroo ni pistäs miettimään että ostanko vaiko enkö?
Tänne kun ruetaan lisää säätämään "kielto-/estolakeja" niin ei siitä yleensä mitään/pelkkää hyvää seuraa.
- ratkaisu lopetukseen
minäkin polttelin v:sta -68 vuoteen -88. 10.10. -88 jätin aamutupakan polttamatta, enkä ole polttanut sitä vieläkään, vaikka eletään vuotta 2007. Lapsuudessani oli jonkinlainen miehen mitta, että oli vakituinen polttaja. Naisilla se oli hieman harvinaisempaa, mutta oli naisia, jotka myöskin polttivat tupakkaa. Tupakoinnista eroon pääsy on vain itsensä kanssa tappelua muutaman viikon ajan... Kun tosissaan haluaa voittaa tappelun itsensä kanssa, se onkin tosi helppo VOITTO!
- sinä
Vaikka minäkin aika kärkästä kommenttia tähän keskusteluun olen heittänyt, johtuu se levoskasta ja hänen määräilystään, ärsyttää hänen kirjoituksensa ja nipottaminen. Tosiasiassa minä olen päättänyt jo päivämäärän (ensi syksynä) milloin viimeinen sätkä palaa. En tiedä onko tämä oikea konsti, toivotaan.
Sen haluan vielä sanoa, että ehkä samalla tavalla mulla kävi alkoholin kans (vaikken mikään juoppo ollutkaan, mutta krapularyyppy maistui joskus). Jätin se ryypyn ottamatta kohta 4 v. sitten eikä sitä sen jälkeen ole tarvinnut ottaa. Se vaan jäi koko juominen ja nyt en voi edes haistella kaljaa. Toivottavasti käy röökini kans yhtä hyvin.
Jos lopetukseni onnistuu, muut saavat minun puolestani vedellä miten haluaa. Tai sitten pitää todella säätää lait ettei saa syljeskellä kaduille, ei tallata nurmikoita ym.
- koristelen parveketta
Minulla on ollut naapurissa sellaisia suvaitsemattomia nipottajia jotka vetävät parvekkeella sätkää yötäpäivää,eivätkä ajattele ollenkaan muita ihmisiä.Mutta nyt kun tästä harmista terveystarkastajan avulla päästään,olen alkanut suunnitella ensi kesää.Minä juon joka aamu kahvit parvekkeella,laitan paljon kukkasia parvekelaatikoihin ja saatanpa joskus lueskella kirjaakin ,tuntuu tosi hyvältä kun saa oman parvekkeen käyttöönsä.Lisäksi olen ajtellut ostaa makuuhuoneeseen valkoisen korituolin ja siihen kukkakuvioisen pehmusteen,voin välillä istua siinäkin ja pitää huoleti parvekkeen ovea auki,kun sieltä ei enää tule savua sisälle.Parvekkeen seinällekin voisi ripustaa jonkin koristeen,tulisipa äkkiä kesä.
- kaunista ja raikasta
kesailmaa.Toivottavasti naapurisi joka on estänyt sinua nauttimasta omasta parvekkeestasi tajuaa minkälaisen harmin hän on sinulle tuonut.
Ja jos parveketupakointi edelleen jatkuu niin ota rohkeasti yhteyttä terveystarkastajaan asian korjaantumiseksi sillä sinulla on siihen täysi oikeus. - voivat
saada oireita erilaisista kukista, joten otapa huomioon jos vaikka naapurissasi asuu sellainen.
Ja toisekseen suomalaisten parvekkeen käyttöhän on ollut aina hyvin vähäistä. Ja jos viettää liikaa aikaa parvekkeella niin leimautuu kyyläksi. - kukkien keskellä
voivat kirjoitti:
saada oireita erilaisista kukista, joten otapa huomioon jos vaikka naapurissasi asuu sellainen.
Ja toisekseen suomalaisten parvekkeen käyttöhän on ollut aina hyvin vähäistä. Ja jos viettää liikaa aikaa parvekkeella niin leimautuu kyyläksi.Nykyään ihmiset viettävät entistä enemmän aikaa parvekkeillaan,siellä voi olla sateellakin,kun on nämä lasitukset.
Ja kyllä kukkasten tuoksu aina tupakin hajun voittaa,istuta sinäkin parvekkeellesi kukkia ja hoida ja kastele niitä,ei sinua kukaan kyyläksi epäile sen takia.
Niin ja muista ajatella positiivisesti
- pitänee muuttaa?
ylimmässä (3)kerroksessa ja poltan parvekkeella. Alakerran touhukas nainen (astmaatikko) esitteli apteekin lääkekuittejaan astmalääkkeistä, jotka minun pitäisi ruveta maksamaan. Uusi laki kuulema on sellainen että parveke tupakoija on korvausvelvollinen.
Minun polttamani tupakansavu mukamas luikertelee ylhäältä alas hänen parvekkeelleen ja siitä sisätiloihin. Uskalsin epäillä että tokko se nyt savu alaspäin tulee, niin kuulema juuri minä olen syyllinen hänen pahentuneisiin vaivoihin ja olen korvausvelvollinen.
Enpä taida ruveta maksumieheksi vaan muutan pois. Luultavasti vielä jossain päin saa poltella.- joka suuntaan
No todennäköisesti sinä et ole korvausvelvollinen kenenkään astmalääkkeisiin,mutta sinulla on harhakäsitys,joka on hyvin yleinen sauhuttelijoille.
Nimittäin se,että kun parvekkeella polttaa,niin savu pysyy siellä omalla parvekkeella.
Näin ei ole vaan savu leviää ylös alas ja sivuille,eniten ylös.
Muutama vuosi kun eteenpäin mennään niin nämä keskustelut ovat historiaa,ihmiset vaan ällistelevät,että ihanko totta,onko parvekkeilla saanut joskus polttaa,kuulostaa älyttömältä. - Korvessa asuva..
joka suuntaan kirjoitti:
No todennäköisesti sinä et ole korvausvelvollinen kenenkään astmalääkkeisiin,mutta sinulla on harhakäsitys,joka on hyvin yleinen sauhuttelijoille.
Nimittäin se,että kun parvekkeella polttaa,niin savu pysyy siellä omalla parvekkeella.
Näin ei ole vaan savu leviää ylös alas ja sivuille,eniten ylös.
Muutama vuosi kun eteenpäin mennään niin nämä keskustelut ovat historiaa,ihmiset vaan ällistelevät,että ihanko totta,onko parvekkeilla saanut joskus polttaa,kuulostaa älyttömältä.vuoden päästä myös sitä että onko autoilla saanut ajaa? Polttoaineenako käryävä diesel? saanut krillata parvekkeella ja sisällä? Onko sipulia ja muita haisevia ruokia saanut käryyttää asuntojen sisällä? Asetella parvekkeelle kukkia joista astmaatikot oireilee? Entäs ne suitsukkeet jotka sauhuaa tuntikausia naapurin parvekkeella?
Meillä täällä maalla savu nousee 99 prosenttisesti ylöspäin piipun suusta ja 1 prosentti sivulle päin. - maallapäin
Korvessa asuva.. kirjoitti:
vuoden päästä myös sitä että onko autoilla saanut ajaa? Polttoaineenako käryävä diesel? saanut krillata parvekkeella ja sisällä? Onko sipulia ja muita haisevia ruokia saanut käryyttää asuntojen sisällä? Asetella parvekkeelle kukkia joista astmaatikot oireilee? Entäs ne suitsukkeet jotka sauhuaa tuntikausia naapurin parvekkeella?
Meillä täällä maalla savu nousee 99 prosenttisesti ylöspäin piipun suusta ja 1 prosentti sivulle päin.naapurissa on ketjupolttajia ja savu EI nouse suoraan ylöspäin.
Tuulee lähes aina lounaasta ja siellä ne käryttävät syöpäkääryleitään.
>>> Käännänkö tuulen vai rakennanko vielä korvempaan??? - helev
Kaikkee sitä kuule!
- metusalem..
sellaisia periskooppeja joilla voi katsella naapurin parvekkeelle sen väliseinän taakse että kuka se polttaa. Eihän oikeudessa riitä näytöksi haju, vaan pitää nähdä syyllinen.
Ensi viikolla niitä lautaputkia, joissa on sisällä kaksi taskupeiliä on jo torilla myynnissä hintaan 50€ kappale. Olen niitä jo naulannut kaksi päivää ja alkaa sata kappaletta olla valmiina. Hakkaan pyhänseutuna kasaan saman verran. Luulisin että tulee kova kysyntä. Maanantaina voitte tulla torilta niitä ostamaan. Myyntinimike on: Kyttätorvi.
Patentti on haettu mallille, joten turha muiden yrittää. Erikoistilauksesta teen pitempiä malleja joilla voi päivystää ylä- ja alakerroksia.- kovasti naurattaa
Kyllä jos nämä moninaiset kirjoitukset pitäisi järjestykseen panna niin ehdottomasti paras ja hauskin on tämä kyttätorvi,saattaa myös olla hyvä liikeidea
- parvekelasit
kovasti naurattaa kirjoitti:
Kyllä jos nämä moninaiset kirjoitukset pitäisi järjestykseen panna niin ehdottomasti paras ja hauskin on tämä kyttätorvi,saattaa myös olla hyvä liikeidea
ja jos teillä jo on, pitäkää ne kiinni. Jos vielä haittaa, muuttakaa maalle.
- lasit auki
parvekelasit kirjoitti:
ja jos teillä jo on, pitäkää ne kiinni. Jos vielä haittaa, muuttakaa maalle.
Kuka hullu se kesähelteellä partsilla lasit kiinni istuu.Ensi kesänä repästään parvekelasit auki ja istahettaan terveystarkastajan kanssa pullaskahville parvekepöyvän ääreen,siinä kahvia ja pikkuleipääkin maistellaan ja ympäristöä haistellaan ja tarvittaessa otetaan käyttöön tämä Metusalemin kyttätorvi,pitempi malli,jonka avulla tiirataan,mistä se savu tulla luikertaa.
Eiköhän siitä ala asiat lutviintumaan,että hyvää ja aurinkoista kesää vaan kaikille!! - yksi typerimmistä
lasit auki kirjoitti:
Kuka hullu se kesähelteellä partsilla lasit kiinni istuu.Ensi kesänä repästään parvekelasit auki ja istahettaan terveystarkastajan kanssa pullaskahville parvekepöyvän ääreen,siinä kahvia ja pikkuleipääkin maistellaan ja ympäristöä haistellaan ja tarvittaessa otetaan käyttöön tämä Metusalemin kyttätorvi,pitempi malli,jonka avulla tiirataan,mistä se savu tulla luikertaa.
Eiköhän siitä ala asiat lutviintumaan,että hyvää ja aurinkoista kesää vaan kaikille!!keksinnöistä mitä on nähty pitkään aikaan. Todella vastenmielisiä virityksiä.
Talvella ne ei hyödytä mitään koska parvekkeella on yhtä kylmä kuin ulkona. Ovat milloin mitenkin paljon huurussa ja jäässä.
Ja kesällä niiden kanssa saa rassautua jakuvasti, jos meinaa vaikka asuntoa tuulettaa. Vi**u!
Lisäksi parvekelasitukset tekevät pienistä parvekkeista entistäkin ahtaamman tuntuisia.
Ja tässä tupakointiasiassakin parvekelaseista on vain haittaa, savu jää pyörimään lasien sisäpuolelle pitkäksi aikaa ja siksi se haisee pdempään muillekin, ilman laseja hajuhaitta on lyhytaikaisempaa ja muutenkin huomaamattomampaa.
Itselleni parvekkeen tärkein ominaisuus on se, että kun menee parvekkeelle niin voi mennä ulos avaraan tilaan, eikä mihinkään apinahäkkiin.
Ja näitä laseja mainostetaan vielä jonkinlaisena luksuksena, heh heh! Parvekelasit yöks!
Onneksi lasit saa myös sivuun, vaikka haitalla ne on sittenkin. Ja kun parvekkeella on lasit niin kaidekin on niin teräväreunainen ja ikävä ettei siihen voi edes nojailla ja ihailla maisemia.
- parvekkeella
Ennenvanhaan kun kaikki tupakoivat sisällä huoneessa niin vauvaa saattoi nukuttaa terveellisessä ulkoilmassa parvekkeella.Ajatelkaa minunkin vanhin lapseni on 26 vuotias ja hän sai nukkua ihanassa raittiissa ilmassa parvekkeella kun ukkelit ja akkelit polttelivat sätkänsä sisällä huoneistossa .Voi jukra , että ajat on muuttuneet nykyään ei voi ajatellakaan että lasta nukuttaisi parvekkeella kun akkelit ja ukkeli savustavat koko perveke tienoon.Kyllä kait se on parempi kun kaikki vaan lopettavat sen tupakoinnin ja alkavat miettimään ommaa terveyttään. Heips vaan kaikille!
- akkeli tai ukkeli
vie se vauveli sisälle nukkumaan
- Ei enää tupakansavua
Ei kait tämä nyt uusi asia ole!? Meidän tuttavaperheen pien kerrostalossa on parveke tupakointi kielletty jo reilu vuosi sitten! Siellä nyt tupakoijat käyvät nurkan takana sauhuttelemassa kun ikkunoiden allakaan ei tietenkään saa polttaa.. että ei tämä nyt mitenkään uutta täällä kajaanissakaan..
- kerrostalot
On Kajaanissa jokunen kerrostalo,jossa tup.kielletty.
Sehän rippuu asukkaista ja yhteisestä päätöksestä,jos kaikki ova t samaa mieltä on päätös helppo tehdä.
Joillakin isännöitsijöillä hampaat narskuvat
Isännöitsijäkin on voinut omalla asennoitumisillaan vaikuttaa asiaan,tupakkimiehet ovat johdatelleetkeskusteluja siihen suuntaan,ettei polttelua voi rajoittaa.
Mutta nythän tämä terveystarkastaja... - Voi olla
aika ikävä ja KIELTEINEN asuinpaikka tuollainen jossa pyritään tavoitteisiin KIELLOILLA.
Suomalainen ahdasmielisyys on mennyt liian pitkälle. Niin kauan on toitotettu tupakan haitoista. Kansa on jo aivan sekaisin, samoin viranomaiset ja lainsäätäjätkin.
- metusalem..
Kajjaanin kerrostalloessa tupakinpolton. Omakotitalloessa ja rivariissa saapi usmittaa sätkiä vielä. Ostakaahan kyttätörvia että valavonta pellaa.
- ryyppäämään
ja rellestämään tupakoinnin sijaan, se kun ei nykyään häiritse ketään.
- hjellis
taistelevat tuulimyllyjä vastaan. Osa ihmisistä polttaa tupakkaa nyt ja tulevaisuudessa, eikä varmaankaan kaikki suostu taipumaan levoskan ja hänen rakkaansa tahtoon. Jos ei saa polttaa parvekkeella, minä ainakin hipsin illan tullen kun on pimeää, sinne polttamaan. kuka sitä näkee millä parvekkeella poltetaan. Ainakaan, jos istun parvekkeen lattialla. Päivällä laitan ikkunan auki ja puhallan savut liesituulettimeen, ei minun keittiööni kukaan nää. Jos sitten on pakko polttaa ulkona, poltan levoskan ja hänen rakkaansa ikkunan alla, tulkoon itse siirtämään minut jos häiritsee. Kuinka te voitte kuvitella, että tuollaisella lakimuutoksella saatte ongelman ratkaistua. Ei terveystarkastajallakaan ole aikaa käydä kerrostalossani tunnin välein, ketjupolttaja kun olen.
- Levoska
hjellis kirjoitti:
taistelevat tuulimyllyjä vastaan. Osa ihmisistä polttaa tupakkaa nyt ja tulevaisuudessa, eikä varmaankaan kaikki suostu taipumaan levoskan ja hänen rakkaansa tahtoon. Jos ei saa polttaa parvekkeella, minä ainakin hipsin illan tullen kun on pimeää, sinne polttamaan. kuka sitä näkee millä parvekkeella poltetaan. Ainakaan, jos istun parvekkeen lattialla. Päivällä laitan ikkunan auki ja puhallan savut liesituulettimeen, ei minun keittiööni kukaan nää. Jos sitten on pakko polttaa ulkona, poltan levoskan ja hänen rakkaansa ikkunan alla, tulkoon itse siirtämään minut jos häiritsee. Kuinka te voitte kuvitella, että tuollaisella lakimuutoksella saatte ongelman ratkaistua. Ei terveystarkastajallakaan ole aikaa käydä kerrostalossani tunnin välein, ketjupolttaja kun olen.
Tunnen kaltaisesi ihmistyypin. Rikot kaikkia muitakin lakeja. Varmaan potkit mummoja ja näpistelet kaupasta. Teet kaikkea mitä voi tehdä salassa olipa se vaikka kuinka lainvastaista tai ikävää kanssaihmisillesi. Sietäisit hävetä! Jos kaltaisesi tulee nurkkiimme sauhuttelemaan, kutsun heti viranomaiset ja kehotan muitakin menettelemään samalla tavalla.
- levoska
Levoska kirjoitti:
Tunnen kaltaisesi ihmistyypin. Rikot kaikkia muitakin lakeja. Varmaan potkit mummoja ja näpistelet kaupasta. Teet kaikkea mitä voi tehdä salassa olipa se vaikka kuinka lainvastaista tai ikävää kanssaihmisillesi. Sietäisit hävetä! Jos kaltaisesi tulee nurkkiimme sauhuttelemaan, kutsun heti viranomaiset ja kehotan muitakin menettelemään samalla tavalla.
sanomani että jos vielä meidän alapuolella asuva naapuri poltat parvekkeella tupakkaa, rakkaani pissaa päällesi.
- Levoska
levoska kirjoitti:
sanomani että jos vielä meidän alapuolella asuva naapuri poltat parvekkeella tupakkaa, rakkaani pissaa päällesi.
Olet kyllä aika naiivi ihminen, kun viitsit kirjoitellka nimimerkilläni. Nyt se loppuu! Keksi oma, tunnistan sinut.
- Kyllä
Levoska kirjoitti:
Olet kyllä aika naiivi ihminen, kun viitsit kirjoitellka nimimerkilläni. Nyt se loppuu! Keksi oma, tunnistan sinut.
minä puolustaudun, jos ihmisoikeuksiani ruvetaan rikkomaan.
- Hjellis
Kyllä kirjoitti:
minä puolustaudun, jos ihmisoikeuksiani ruvetaan rikkomaan.
varmaan muitakin lakeja? Kerrohan, levoska, mitä lakia minä olen rikkonut? Tietääkseni tupakanpoltto on vielä sallittua parvekkeella tai vaikka sisällä.
- hunge
Hjellis kirjoitti:
varmaan muitakin lakeja? Kerrohan, levoska, mitä lakia minä olen rikkonut? Tietääkseni tupakanpoltto on vielä sallittua parvekkeella tai vaikka sisällä.
eipä oo sallittua jos savua kulkeutuu naapuriin - tulee virkavalta tumppaamaan natsas
- hjellis
hunge kirjoitti:
eipä oo sallittua jos savua kulkeutuu naapuriin - tulee virkavalta tumppaamaan natsas
kutsu vaikka palokunta tupakkiani sammuttamaan. Saat samalla syytteen väärästä ilmiannosta.
- tietenkään
hjellis kirjoitti:
kutsu vaikka palokunta tupakkiani sammuttamaan. Saat samalla syytteen väärästä ilmiannosta.
Pitää malttaa vain odottaa jokunen aika, niin keuhkoahtaumasi tai -syöpäsi lopettaa muiden ihmisten savustamisen.
Toivottavasti et makaa pitkään ensin letkuissa veronmaksajien kustannuksella.
Ja että seuraava kämppääsi muuttava on järjissään oleva ihminen. - hjellis
tietenkään kirjoitti:
Pitää malttaa vain odottaa jokunen aika, niin keuhkoahtaumasi tai -syöpäsi lopettaa muiden ihmisten savustamisen.
Toivottavasti et makaa pitkään ensin letkuissa veronmaksajien kustannuksella.
Ja että seuraava kämppääsi muuttava on järjissään oleva ihminen.sitä ennen itse kupsahtaa, olen nimittäin 19-vuotias. Vielä ainakin 50 vuotta olen riesanasi. Sitä odotellessa.....
- hjellis
hjellis kirjoitti:
sitä ennen itse kupsahtaa, olen nimittäin 19-vuotias. Vielä ainakin 50 vuotta olen riesanasi. Sitä odotellessa.....
No, eipä taida nipottajilla olla enää muuta asiaa?
- viisas lapsi
hjellis kirjoitti:
No, eipä taida nipottajilla olla enää muuta asiaa?
Äitisi, joka on varmaankin myös vielä teini (?), on varmasti sinusta hyvin ylpeä?
Määrittele "nipottaja".
P.S. Ukkini kuoli 93-vuotiaana enkä minäkään ole ikäloppu, joten älä vielä iloitse niistä 50 vuodesta :)))
Köh köh, no prkl, mikä se nyt niin yskittää? ;)
Tupakkiko? - hjellis
viisas lapsi kirjoitti:
Äitisi, joka on varmaankin myös vielä teini (?), on varmasti sinusta hyvin ylpeä?
Määrittele "nipottaja".
P.S. Ukkini kuoli 93-vuotiaana enkä minäkään ole ikäloppu, joten älä vielä iloitse niistä 50 vuodesta :)))
Köh köh, no prkl, mikä se nyt niin yskittää? ;)
Tupakkiko?oletat äitini olevan teini? Hän on 58-vuotias, eli aika kaukana teinistä. Mutta ehkä sinuun verrattuna. Ei varmaan sinun ukkisi ole ainut suomessa, joka nuin vanhaksi on elänyt. Mummini täyttää kesällä 89 vuotta ja vieläkin röyhyyttelee tupakkia.
- sukua?
hjellis kirjoitti:
oletat äitini olevan teini? Hän on 58-vuotias, eli aika kaukana teinistä. Mutta ehkä sinuun verrattuna. Ei varmaan sinun ukkisi ole ainut suomessa, joka nuin vanhaksi on elänyt. Mummini täyttää kesällä 89 vuotta ja vieläkin röyhyyttelee tupakkia.
Mummikin polttaa?
Yäk.
Ukkisi varmaankin valittaa, että mummi haisee pahalta? Ja yskii. - hjellis
sukua? kirjoitti:
Mummikin polttaa?
Yäk.
Ukkisi varmaankin valittaa, että mummi haisee pahalta? Ja yskii.sulla menny tämän keskustelun pointti kokonaan ohi? Suomessa on aika paljon ihmisiä jotka polttaa tupakkaa, vai voitko sanoa, ettei sinun suvussasi ole yhtään ihmistä, joka ei olisi polttanut tupakkaa.. Tosin, jos olet orpo niin eihän sinulla sukua olekaan. Ukkikin poltti tupakkaa, eli 87-vuotiaaksi eli aika reippaasti yli miesten keskiarvon. Mutta minun vanhempani eivät polta. En tosin tiedä, miksi näitä kerron sinulle.
Jotkut sanovat, että tupakka "pehmentää" aivoja, mutta en menis kyseistä asiaa allekirjoittamaan, koska näyttää tupakoimattomistakin löytyvät melkoisen tyhmää porukkaa.
Tyhmä on ÄO:ltaan ainakin alle 100. Imbesilli taas on paljon, paljon tyhmempi. Minun älykkyysosamääräni on 138 ja se on enemmän kuin keskiarvo. Kerro toki omasi.
Ei taida huisin korkea olla kun ei sulla yhden aikaan yöllä olla muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne älyttömyyksiä? Vai kyttäätkö samalla kenties naapureita? - Stressisavut
hjellis kirjoitti:
sulla menny tämän keskustelun pointti kokonaan ohi? Suomessa on aika paljon ihmisiä jotka polttaa tupakkaa, vai voitko sanoa, ettei sinun suvussasi ole yhtään ihmistä, joka ei olisi polttanut tupakkaa.. Tosin, jos olet orpo niin eihän sinulla sukua olekaan. Ukkikin poltti tupakkaa, eli 87-vuotiaaksi eli aika reippaasti yli miesten keskiarvon. Mutta minun vanhempani eivät polta. En tosin tiedä, miksi näitä kerron sinulle.
Jotkut sanovat, että tupakka "pehmentää" aivoja, mutta en menis kyseistä asiaa allekirjoittamaan, koska näyttää tupakoimattomistakin löytyvät melkoisen tyhmää porukkaa.
Tyhmä on ÄO:ltaan ainakin alle 100. Imbesilli taas on paljon, paljon tyhmempi. Minun älykkyysosamääräni on 138 ja se on enemmän kuin keskiarvo. Kerro toki omasi.
Ei taida huisin korkea olla kun ei sulla yhden aikaan yöllä olla muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne älyttömyyksiä? Vai kyttäätkö samalla kenties naapureita?Parveke tupakointi loppuu->helvetti jäätyy
- odotan innolla
Stressisavut kirjoitti:
Parveke tupakointi loppuu->helvetti jäätyy
EIHÄN SE LOPU TUPAKANPOLTTO TAI GRILLAAMINEN MUUTEN KUIN LUOMALLA KERROSTALOIHIN MAHDOLLISUUDET KUMMALLEKIN OSAPUOLILLE ERIKSEEN .jOKO TAI. lUULISI SOVUN SÄILYVÄN. Pankaas putkiaivot nystyränne toimimaan ja suunnitelkaa kerrostalonne paremmin asuttaviksi niin sopu säilyy.
- niin pakkasta ei....
Stressisavut kirjoitti:
Parveke tupakointi loppuu->helvetti jäätyy
viime talvennakkaan ollut, etten olisi tupakalla käynyt parvekkeella.
- Vastamyrkky
Kerrostalon parveketta ei voi käyttää, kun tupakanhaju tunkeutuu heti sisään. Mikähän olisi vasta veto pöljille naapurille että vaikka hajuaisti menettetty hekiin haistas niin pahanhajun että eivät voisi parvekketta käyttää.
- samalla mitalla
Itsekin olen ajatellut polttavani auton renkaita tms parvekkeellani ja suuntaavani pöytätuulettimella hajun kessuttelevan naapurin parvekkeelle. Maksan asunnostani saman vuokran kuin hänkin omastaan, mutta silti en voi käyttää parveketta hänen hajusaasteensa vuoksi. Kuulostaako reilulta??
- TUPAKOINTI
huoneistossa vielä pahempi, kuin parvekkeella, sieltähän se vasta meneekin toisiin huoneistoihin, mennään ojasta allikkoon......taas !
- imuttajaaaaaa
No kunhan liesituuletin imee hyvin niin sen alla on hyvä kessutella.
- Poltan missä haluan
On se kiva poltella tupakkia ja miettiä asioita rauhassa. polettelen sisällä, ulkona, kadulla, metsässä, kulman takana, autossa, työpaikalla - ja ihan missä tahon.
- Yks täysraitis maratoonari kuoli nopeasti levinneeseen keuhkosyöpään nuorena.
Se siitä. - nortti se olla pitää
Aattelin valmistaa sellaasen pitkän ja taivutettavissa olevan torven, jonka suunnistan Levoskan ikkunaan/parvekkeelle ja puhaltelen siihen sitten kaikk öyhäyksein.
Tai mänen Levoskan ilmanvaihtojärjestelmän suulle oikein puhkumaan ja puhaltamaan.
Rupiaakohan Levoskaa pierettämähän? - Vihnane
Kieltäsivät vaan lailla parveketupakoinnin. Meinaan asun kolmikerroksisessa talossa keskimmäisessä kerroksessa. Alhaalta tulee, ylhäältä tulee. Parveke likaantuu...jos kävelet siellä paljain jaloin, jalkapohjat tummuvat. Penkit, pöydät myös tuhkapölyssä. Yksi päivä imuroin parvekkeen ja pyyhin penkit, istahdin lukemaan aamun lehden ja eikös yläkertaan tuli tupakoija...ajattelin että ei varmaan haittaa, mutta hetken päästä shortseille leijailee tuhkan roskanen, likaa siis shortsitkin. Joskus vaikka ovet ja ikkunat ovat kiinni, tupakan haju tulee sisälle. Saan hajusta monesti päänsäryn.
- tupruttaja
Eipä lopukkaan-
- tupakki puh
Loppuu se sitte kun sairastutte syöpään.
- kannatan
Loppuu jos ja kun asia kirjataan tupakkalakiin, näinhän on ehdotettu. Eli kun asia päätetään eduskunnassa, sen jälkeen parveketupakointi loppuu, muuten ei.
- Nautinto....
Ei se nyt vieläkään lopu...taidankin lähteä parvekkeelleni sauhuamaan :)
- Pietarin Asukit
alakerran eukolla sähkötupakki.. kyllä meijän parvekkeella saa polttaa..meijän pappa on niin vanahan aikane että samasta sätkätopasta väännetään me penikat ja mamma. saattaa viikonloppuna vähän heinääki pössäyttää....
- Northern Light
Kengästäkö kaivat sen heinän?
- Selvä ratkaisu
Se tupakki laki pitää saada aikaiseksi että tiedetään missä saa tupakoida.Sehän nyt on selvää että tupakka altistaa sairauksille.Ei tästä muuten mitään selvää vastausta tule.
- hei haloo
"tupakointi parvekkeella voidaan ääritapauksessa terveydensuojelulain perusteella jopa kieltää" - lause ei anna mielestäni vielä hurraa-huudon aihetta näille iän ikuisille vonkujille, sillä sanat "ääritapaus" ja "jopa" eivät ole ehdottomia.
Muuttakaa maalle, jos kaikki mitä ympärillä tapahtuu häiritsee. Ja joku kitisi jo omakotitaloasumisestakin. Mitä muutatte omakotitaloalueelle, jotka on rakennettu kylki kylkeen? Jos on ollut varaa ostaa omakotitalo, luulisi että on varaa ollut hankkia se mieleisestä paikasta... Itse en eläissäni muuttaisi näille nykyajan pienille tonteille. Aina löytyy vaihtoehtoja, jos ei johonkin ole tyytyväinen, täytyy osata vain ratkaista ne mieleisellään tavalla ja antaa muiden elää elämäänsä, vaikkakin keuhkonsa savuuttaen (minkä ei kyllä ajattelisi teitä haittaavan), koiraansa paskottaen, grillaten, jne.
Ihmetouhua, ku ei oo muuta tekemistä ihmisellä kun napista naapureiden asioista. Homma ratkeaa kun rupeaa etsimään asuntoa kaukana kaikesta, ai niin, mut sithän ei voikkaan kytistää, että mitä kukakin tekee... - Lukasehan ensin
tämä ennenkun vaahtoat. Jotain kohtuuttahan suurimmalle verojenmaksajaryhmällekkin on oltava.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051015559381_uu.shtml
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774