Renardin kirja

acim la i nen

Olen nyt saanut käsiini ja lukenutkin Gary R. Renardin kirjan (ruots. Bortom universum) joka käsittelee mm Ihmeiden Oppikurssia ja Tuomaan evankeliumia.

Asetelma kirjassa on tällainen:

Garyn olohuoneen sohvalle ilmestyy kaksi henkilöä, mies ja nainen, jotka ovat ovat edellisissä elämissään olleet Jeesuksen opetuslapset Tuomas ja Juudas Jaakobin poika (= Taddeus). Nykyajasta käsin katsottuna heillä on edessään vielä yksi reinkarnaatio. Useiden vierailujen jälkeen Garylle lopuksi paljastetaan että Gary itse on ollut heistä toinen, nimittäin Tuomas, joka kirjoitti Tuomaan evankeliumin.

Kirjan sisältö ja ajatukset olivat todella mielenkiintoisia. Siinä tehdään selvät ja perustellut rajanvedot IOK:n ja muiden uskontojen välillä, erityisesti IOK:n ja kristinuskon välillä. Sanotaan että ne eivät ole "kombatibla" (ruots). Kirjassa otetaan esille IOK:n näkemys että Jumalalla ei ole mitään tekemistä tämän näkyvän maailman kanssa, kristinuskossahan taas ajatellaan että Jumala on jopa luonut sen. Minä olen näihin asti yrittänyt sovittaa yhteen kristinuskoa ja IOK:ta ja tarkastellut asiaa anteeksiantamuksen näkökulmasta. Olen ollut sitä mieltä että Raamatusta on löydettävissä IOK:lainen anteeksiantamus, ainakin tietyistä Jeesuksen opetuksista. Tällaisia kohtia Raamatussa on kuitenkin erittäin vähän.

Haluaisin jatkaa tästä myöhemmin, mutta en tietenkään yksinpuheluna. Hihkaiskaa te joita asia kiinnostaa, jos teitä liikkuu palstalla.

7

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >> Garyn olohuoneen sohvalle ilmestyy kaksi henkilöä, mies ja nainen, jotka ovat ovat edellisissä elämissään olleet Jeesuksen opetuslapset Tuomas ja Juudas Jaakobin poika (= Taddeus). Nykyajasta käsin katsottuna heillä on edessään vielä yksi reinkarnaatio. Useiden vierailujen jälkeen Garylle lopuksi paljastetaan että Gary itse on ollut heistä toinen > tehdään selvät ja perustellut rajanvedot IOK:n ja muiden uskontojen välillä, erityisesti IOK:n ja kristinuskon välillä. Sanotaan että ne eivät ole "kombatibla" (ruots). Kirjassa otetaan esille IOK:n näkemys että Jumalalla ei ole mitään tekemistä tämän näkyvän maailman kanssa, kristinuskossahan taas ajatellaan että Jumala on jopa luonut sen. > Olen ollut sitä mieltä että Raamatusta on löydettävissä IOK:lainen anteeksiantamus, ainakin tietyistä Jeesuksen opetuksista. Tällaisia kohtia Raamatussa on kuitenkin erittäin vähän.

      • acim la i nen

        Gnostilaisuudestakin (mitä taas IOK EI OLE) nämä Garyn kaksi vierasta puhuvat sekä siitä miten Raamattua on muuteltu ja muokattu muokkaajien oman mielen mukaan eikä Raamattu ole vieläkään lopullisessa muodossaan. Huomautetaan että Jeesuksen omalla äidinkielellä, aramealla, kirjoitettuja tekstejä ole jäljellä ainuttakaan.

        Buddha ei valaistunut vielä siinä tunnetussa elämässään vaan jossain myöhemmässä. Myös Garylla on ollut huonoja elämiä niinkuin kaikilla muillakin. Jeesuksen opetuslapsista kaikilla on/tulee olemaan Jeesuksenaikaisen elämän jälkeen vielä vähintään 20 elämää. Moni valaistuu kirjan mukaan ihan tavallisessa elämässä, eli tuo merkittävänä ihmisenä olo ei ole tässä kirjassa mitenkään merkittävä asia. Valaistuminen tapahtuu kun ihminen on antanut kaiken anteeksi ja muistaa Kuka Hän on, nimittäin Jumalan Poika.

        Kirjassa kritisoidaan myös USA:n politiikkaa; maasta on tullut demokratian irvikuva. Kun tällaisista asioista puhutaan, niin muistutetaan että niitä käsitellään tässä fyysisen muodon tasolla. Ne ovat tietysti osa samaa harhaa kuin kaikki muukin.


      • acim la i nen

        Aika heittää kirjassa häränpyllyä aika villisti.
        Nämä Garyn kaksi vierasta Pursah (ent Tuomas) ja Arten (ent Taddeus = Juudas Jaakobin poika)ilmestyvät Garylle ajan ulkopuolelta/tulevaisuudesta. Sanoin aiemmin että heillä on edessään vielä yksi reinkarnaatio mutta siis Garylla on edessään yksi reinkarnaatio Pursahna jolloin hän tulee kokemaan valaistumisensa. Valaistumisen tulee aina tapahtua maanpäällisessä elämässä. Jos ihminen ei ole valaistunut kuollessaan hän joutuu aina tulemaan takaisin maapallolle. Reinkarnaatio-oppi on siis lyöty lukkoon. Lopulta kuitenkin JOKAINEN löytää pelastuksen.

        Kirja ei ole tieteellinen tutkielma eikä mitään lähdeviitteitä anneta, muita kuin lainausten sivunumerot koskien Tuomaan evankeliumia ja IOK-kirjoja vaikka kirjassa kerrotaan monia yksityiskohtia opetuslasten ja Jeesuksen elämästä maapallolla.
        Raamatussa on kirjan mukaan vääristelty esim. oikeudenkäynti Jeesusta vastaan. Ja mitä tulee Juudas Iskariotiin niin hän oli rankasti juovuksissa petoksen tehdessään, ja myi roomalaisille informaatiota Jeesuksen ja opetuslasten olinpaikasta koska hän tarvitsi rahaa lisään viiniin prostituoituun. Hän ei tiennyt että Jeesus tultaisiin ristiinnaulitsemaan. Jeesus ei kokenut kärsimystä ristillä ollessaan. Hän oli valaistunut ja tiesi olevansa täysin syytön. Vain syyllisyys (usein tiedostamaton) aiheuttaa kärsimystä.

        Gary väittää ihan pokkana että kyseiset ylösnousseet, valaistuneet mestarit vierailivat hänen kotonaan näkyvinä, muodikkaasti pukeutuneina fyysisinä henkilöinä. En ihmettele yhtään että moni menettää mielenkiintonsa koko kirjaa kohtaan juuri tämän historiallisten lähteiden puuttumisen vuoksi. Ehkä osa väitteistä tullaan todistamaan oikeiksi/vääriksi tutkimuksen perusteella myöhemmin.

        Kirjassa tehdään selväksi että valaistunut mestari voi luoda itselleen uuden ruumiin jos haluaa ottaa yhteyttä maapallon ihmisiin. Näin Jeesuskin oli tehnyt kun ilmestyi opetuslapsille ristiinnaulitsemisen jälkeen.

        Itse tutkin tätäkin kirjaa hengellisessä mielessä, en historiankirjoituksena vaikka tunnen pientä kiusausta uskoa myös siinä esitettyihin faktoihin, hmm.. tai "faktoihin".


    • Harjoittelija

      Lainaus "Garyn olohuoneen sohvalle ilmestyy kaksi henkilöä, mies ja nainen, jotka ovat ovat edellisissä elämissään olleet Jeesuksen opetuslapset Tuomas ja Juudas Jaakobin poika (= Taddeus). Nykyajasta käsin katsottuna heillä on edessään vielä yksi reinkarnaatio. Useiden vierailujen jälkeen Garylle lopuksi paljastetaan että Gary itse on ollut heistä toinen, nimittäin Tuomas, joka kirjoitti Tuomaan evankeliumin. "

      Olen ratkaissut tämän hiukan sisäänlämpiävän tunteen tällaisena muinaisena merkkihenkilöinä esiintyvänä sananjulistajana esiintyvän ongelman siten että kuuntelen mahdollisimman vilpittömällä mielellä mitä heillä on sanottavaa.
      Tämä taas, että onko jokin aate sitä tai tätä verrattuna johonkin toiseen riippuu taas juuri siitä kuinka suurella sydämellä ymmärrän ja vertaan. On useita aatteita joiden julistajat
      (ei siis aate) ei salli pilkunkaan muuttamista tai helvetti perii koko systeemin.
      Olen itselleni sallinut olla viime vuosina tilaisuudessa olla läsnä, kun minua on välittäjä eli meedio puhutellut etunimeltä jota en ole missään käyttänyt, tai on puhuttu juuri minua aivan äskettäin kohdanneesta tapahtumasta, ei siis kuolemasta, aivan tarkasti jota en itsekään heti tajunnut tapahtuneeksi. Tällainen kokemus on minussa avannut suvaitsevuutta kuuntelemaan mitä onkaan sanoman asia. Tämä on johtanut siihen, etten ole niin kovin kiinnostunut sellaisesta meedion "kukkia ja rakkautta" sanomasta, toki sekin on hyvin tärkeä sellaiselle joka ei ole koskaan kuullut henkimaailman olemassaolosta.
      Siis kun kerron jollekulle IOK.sta että se on Jeesuksen sanomaa voin hyvin kysyä miksei Jeesus? onhan hän nimenomaan luvannut olla meidän apuna ja aina käytettävissä.
      Kun kerran joku edesmennyt takahikiän mummo kertoo tyttärelleen meedion kautta että katsopas sinne piirongin ala laatikkoon niin siellä on sinulle jotain tärkeätä meille molemmille yhteistä niin välttämättä täytyy sallia myös sellainen mahdollisuus, että teksti tai idea on todella joltakulta "oppineelta"
      Kirja vinkkinä suosittelen IOK.n lisäksi DR. J D Stone Ylösnousemuksen avaimet Sielu psykologia. Varsinkin jos IOK tuntuu liian "raskaalta"

    • acim la i nen

      Kirjan mukaan juutalaiset eivät ollet ensimmäisiä joilla oli yksijumalainen uskonto. Monoteismi sai alkunsa muinaisesta Egyptistä kun farao Akhenaton (tämä taas on Wikipediasta) korvasi plolyteismin auringonjumala Atonilla. Juutalaiset kehittivät ajatusta edelleen ja kokosivat kaikki siihenastiset niiden jumalat hyvine ja huonoine ominaisuuksineen yhdeksi Jumalaksi. Monien pimahtaneiden jumalien tilalle tuli siis yksi pimahtanut Jumala, Raamatun Jumala, johon Jeesus ei tietenkään uskonut. Jeesuksen oppi ei siis tässäkään ole juutalaisuutta , eikä kristinuskoa jossa delleen uskotaan juutalaisuuden hulluun ja ristiriitaiseen jumalaan. Kristinusko on yhtä ja samaa juutalaisuutta kuin ennenkin mutta eri pakkauksessa. Olen muistaakseni kirjoittanut tästä täällä jo kauan sitten että juutalaisten jumala vaati eläinuhreja ja kristinuskon yhtä verenhimoiselle jumalalle piti uhrata Jeesus. Vaikka toisaalta Raamatussa on sekin että "laupeutta minä tahdon, en uhria". IOK sanoutuu täysin irti uhreja vaativasta Jumalasta.

      • kiitollinen lukija

        että kirjoittelit. Alan itse lukemaan juuri ihmeiden oppikirjaa ja nuo sinun sekä seriffin kirjoitukset antavat vähän pohjaa sille :)


      • kiitollinen lukija :)
        kiitollinen lukija kirjoitti:

        että kirjoittelit. Alan itse lukemaan juuri ihmeiden oppikirjaa ja nuo sinun sekä seriffin kirjoitukset antavat vähän pohjaa sille :)

        kiittelee myös harjoittelijaa hyvästä kommentista aiheeseen liittyen. kello on jo niin paljon ja yö pitkällä, etten heti huomannutkaan kirjoittajia olevan kolme :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe