Muurikkapannu?

Lettufani

Heipsistä!

Osaisko kukaan neuvoa, miten muurikkapannun saisi parhaiten puhdistettua talven jäljilä?

Kiitos etukäteen.

3

3635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen muurikanomistaja

Jos pannussa on kunnon ruostekerros joudut harjaamaan sen pois teräsharjalla, sellaisella josta saat kunnon otteen ja pihalle vaan hinkkaamaan ettei pöly leviä pitkin "pirttiä". Kun suurin osa ruosteesta on poissa viritä kunnon kuuma pannun alle ja sivele sitä hitaasti, hartaasti läskisellä talipalasella joita saattaa löytyä elintarvikekauppojen pakastealtaista tai jopa lihamestarin takakomerosta.Sekin pihalla tehtävää työtä, koska läski kärisee valtavasti ja haisee pahalta, mutta kannattaa sulatella pala kokonaan ja vasta sitten jäähdyttää pannu pesua varten. Pyyhi kylmästä ylimääräinen rasva pois ja nyt seuraa se tärkein: älä käytä mitään pesuainetta ja jos voit hinkkaa varovaisesti hienolla hiekalla veden alla tai kaupunkioloissa karhunkielellä juoksevan veden alla kunnon altaassa. Jatkossa huolehdit, että käytettyäsi pannua jäähdytät sen ja annat liota hetki vedessä ennen kuin karhunkielellä pyörittelet sen puhtaaksi ja lopussa hieraiset tavallista ruokaöljyä niin että pinta on kauniin mustan kiiltävä.Voila!

• Lettufani

Parempi kai kiitoskin myöhään ei milloinkaan!!!

• Muurikkapannun puhdistus

Muuten Ok juttu toi muurikan puhdistus mutta sinuna käyttäisin Kookosrasvaa. Kookosrasva paketti löytyy kaupasta samalta hyllyltä kuin levitteet ( voi, Keiju, Flora ). Niin ja se levitetään/sulatetaan lämpöiseen muurikkapannuun, sama kikka muillekin valurautaisille astioille.Kookosrasva on siksi parempi kun siitä ei jää tahmeaa kerrosta pannulle, joka tulee huomatuksi jos pannu on pitkään käyttämättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe