Mihin eläimiin on syytä varautua Rodoksella?

aasit ei haittaa

Eka kertaa ollaan lähdössä reissuun Rodokselle, ja ylipäätään Kreikkaan. Hyttysiä kuulemma on sielläkin, mutta mitä muita eläimiä, esim. onko käärmeitä? Jossain puhuttiin merisiileistä. Kertokaapa mitä ne ovat ja mitä tekevät? Kanarialla tutustuimme torakoihin, törmääkö Rodoksella niihin? Onko kulkukissoja/ koiria ?
Kiitos asiallisista vastauksista!

35

13405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että rodoksella

      rodoksellakin saatat törmätä torakoihin, itse olen nähnyt joka reissulla niitä. yhdessä hotellissa oli meillä kylppärissä yksi, yhdessä hotellissa alakerran yleinen vessa kuhisi niitä, toisessa hotellissa tuli käytävällä vastaan, ja kadullakin olen nähnyt vilistävän kerran.
      kulkukissoja olen nähnyt myös

      • tuppaa

        oleilemaan halvemmissa majoituskohteissa.Itse henk koht törmännyt kertaakaan rhodoksella torakoihin,merisiilejä olen senverran nähnyt että tiedän ettei kannata paljasjaloin päälle astua.Kyllä sieltä löytyy käärmeitä ja "skorppareitakin" mutta itse en ole törmäillyt.Eli eläinten puolesta voit ihan turvallisin mielin matkustaa rhodokselle.Rantakäärmeitä kannattaa varoa,ne ei kuulu faunaan.


      • Anonyymi

        Kiva


    • kreikka-fani

      torakoihin en ole törmännyt kertaakaan, ovat huonompitasoisten hotellien ongelma. Muutaman kulkukoiran olen nähnyt, kissoja on enemmän. Rannalla ollessa on hyvä käyttää uimakenkiä merisiilien varalta.Jos merisiilin piikki menee jalkaan on hakeuduttava lääkärinhoitoon. Skorppioneja ja käärmeitä ei kannata pelätä, kunhan ei kaikissa puskissa pompi..

    • eläimiä...

      Rhodolla on kissoja ja koiriakin jolkuttelee silloin tällöin vastaan, mutta koirat eivät ole ns. kulkukoiria.
      Merisiilin päälle astumista voi välttää sillä kun ei nouse vedessä seisomaan minkään kiven kupeeseen tai käyttää sitten niitä uimatossuja jalassaan, nehän suojaa aika hyvin.

      Hieman on myös syytä varoa uidessa meduusoja, sillä ainakin viime vuonna niitä oli hieman rhodoksella.

    • katsellut vain

      ainakin varoisin noin satakahdeksankymmentäsenttisiä rantakäärmeitä, tunkeilevia sellaisia joitten pistoksen jäljet näkyvät yhdeksän kuukauden kuluttua, muuten aika harmitonta eläinkunnassa

    • fernandel

      Suomalaisia

    • Menossa13kertaa

      Hytteyset oikeastaan ja ainoastaan. Niitä kun ei kuule eikä näe, ne vaan illalla imee jaloista pääasiassa.

    • T.O.Rakka

      Voi näitä hassuja "torakoita on vain halvemmissa hotelleissa"- väitteitä. Torakka ei tiedä monenko tähden hotellissa asustaa. Halpa ja vähätähtinen hotelli voi olla puhtaampi ja siistimpi kuin 5 tähden kolossi.

      • syksyllätaas

        Kaksi kertaa olen nähnyt rotan Rodoksella, ekalla kerralla elävä, toisella kuollut!
        Torakoita suunnilleen yhtä monta, hyttysiä sitä enemmän (ainakin pistoista päätellen)


      • Unficyp

        Viskihaukka on kans paha. Kyproksellakin niitä oli 1969 paljon, myös suomalaisia.


      • Anonyymi
        Unficyp kirjoitti:

        Viskihaukka on kans paha. Kyproksellakin niitä oli 1969 paljon, myös suomalaisia.

        Punahuulisorsia näkyy myös, ne tosin eivät ole paikalliisia.


    • viskisieppo

      toivottavasti muutaman viikon päästä vois bongailla ainaki haarapääskyjä, punahuuli sorsia, silkkihousu-uikkuja sekä african kottaraisia.

    • Eds444ty

      Olemme menossa kolmannen kerran Rodoksen kaupunkiin. Majoituksen yleensä keskitason eli 3 tähden huoneistohotelleihin. Koskaan en ole nähnyt eläviä enkä kuolleita torakoita. Kulkukissoja on jonkin verran . Niitä ei välttämättä kannata silitellä ,vaikka ovatkin söpöjä. Taudeista kun ei aina tiedä ja voivat olla villejä. Koiria on myös ,mutta ne eivät ole kulkukoiria vaikka siltä näyttävät . Niillä on pannat . Hyttysiä ei ainakaan heinäkuussa enää ole . Merisiilejä en myöskään ole nähnyt. Tosin en ole mikään uimari. Hyvää matkaa . Toivottavasti oli apua

      • Anonyymi

        Kyllä vielä syyskuussa hyttysiä kokemusta on


    • Thatsachinch

      "Mihin eläimiin on syytä varautua Rodoksella? "

      Kännikaloihin törmäät varmasti!

    • Torakoita-on

      No onhan siellä torakoita, ainakin joissakin hotelleissa (niiden alakerroksissa). Ei niitä silti pelätä kannata, ihmisen kimppuun ne eivät hyökkää ja yhdellä iskulla kuolevat, kun lujasti isket.

    • mä_vaan_123

      Ota mukaan Suomesta sitä vihreäkorkkista Offia, se tehoaa parhaiten niihin hyttysiin. Tosiaan ulkona ravintolassa liinan alla pistävät ja sitten on jalat ihan paukamilla.

    • Kissat-kissat-kissat

      Kissoja on joka paikka täynnänsä. Nauttivat olostansa täällä lämpimässä, eivätkä haittaa suomi-turistia, oli sitten kännikala tai ei.

    • Memis

      Homeo sapiens on latinankielinen nimi oliolle, joita täällä eniten näkee, suurin osa Skandinaviasta.

    • Sgh

      Hyttysiä on rodoksella myös syys lokakuussa. Ja on siellä myös kulkukoiria kissojen lisöksi, itsekin olen sieltä 2 kulkuria adoptoinut. Koiria siis.

      • entaksi

        Juuri Iallyksossesta palanneena, yhtään kulkukoiraa " irrallista " en viikon aikana nähnyt.
        Minusta koirat lisääntyneet lemmikkeinä " pihanvartijoina " hieman hirvitti kun dopermannikin hyökkäsi porttia vasten hampaat irvessä.
        Huoneistohotellissakin koira joka tervehti, rapsutuksia kaivaten aamuisin jos törmättiin.
        Kissoja todella paljon, parvekkeelta kuna aamulla seurasin naapuritalon isäntä kaatoi kissanruokaa säkistä pihalle jossa 5 kissaa odotteli.
        Avonaisten roskakärryjen päällä näkyi usein kissoja, tyhjillä tonteilla näkyi poikkeuksetta kissoja, vaikuttivat aremmilta ja usein loikkivat jalkakäytävältä kauemmaksi kohdatessa.
        Kait siellä muuten jyrsijöitä vilisi näillä hoitamattomilla, puskittuneillakin tonteilla.
        Hyttysiä oli huoneessa kait vain yksi , paukama per nenä ja vaimolla vähän ärtyikin pistos.
        Aikasemmin hotelli athineonin alueeella kaupungissa törmäsi useinkin irrallisiin koiriin, jopa peniin laumoihin, kohdatessa mietti kylläkin niiden käytöstä, eivät olleet kuitenkaan akressiivisia.


    • Anonyymi

      Käväisin äsken falirakissa meressä uimassa ja melkein törmäsin keskikokoiseen meduusaan. onko tämä normaali asia? ja ovatko meduusat roodoksella myrkyllisiä? (ei ollut roskapussi)

    • Anonyymi

      Onko siellä myrkkyhämähäkkejä?

      • Anonyymi

        Valitettavasti on.


    • Anonyymi

      Vällykärmeitä paljon.....

    • Anonyymi

      Samoja loisia siellä on kuin Suomessakin.

    • Anonyymi

      Yleensä riippuu siitä, minkä hintaisen hotellin olet varannut. Jos olet varannut hyvän hotellin, se on siisti kaikin puolin. Halvasta hotellista et voi paljoa odottaa.

      Rhodoksella ei kaikkein huonoimpia hotelleja edes ole. Mutta parhaat unet ja muut palvelut saat kalleimmista hotelleista.

      Tämä on omakohtainen kokemukseni.

    • Anonyymi

      Niinkuin muutkin ovat sanoneet hyttysiä on pahimpiin aikoihin liki yhtä paljon kuin Suomessa. Torakoita. Ja sitten vapaana kulkevia kissoja ja koiria. Siis ei mitään villikoiralaumoja, mutta kreikkalaiset pitävät lemmikkinsä vapaina.

      Jos satut auton tai skootterin vuokramaan ja ajat saaren maatalousosaan niin vuohi ja lammaslaumoja kannattaa myös varoa. Niin ja peuroja. Peurakolareita sattuu sielläkin jonkin verran.

    • Anonyymi

      Tulikärpäsiin.

      • Anonyymi

        Muiden elukoiden kanssa pärjää
        ,mutta juoppoja suomalaisia kannattaa väistellä.
        Juuri sellaisia jotka ovat juoneet rahansa ja elävät
        loppulomansa pummilla.

        PS. Hullu pitää olla mennäkseen Heinäkuussa Rodokselle!


    • Anonyymi

      Torakoita hyvätasoisissakin hotelleissa ulkona ja sisällä, kulkukissoja ja koiria. Hyttysiä on myös ollut reissuilla kesä-, heinä- ja syyskuussa. Vuohia hyppii tiellä, kun autolla ajelee maaseudulla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kanarialla eniten torakoita kaikkialla. Rodoksella en ole niitä koskaan nähnyt v

    • Anonyymi

      Kännikala on yleisin eläin Rodoksella. Tapaa etenkin baarikadulla aamuyöllä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe