Pari helppoa kysymystä

Jalmari2

Olen juuri alottelemassa nettipokerin pelailua ja tarvitsisin pari perustietoa turnauksista. Elikkäs isommat turnaukset missä on monta sataa pelaajaa, nehän pelataan 10 hengen pöydissä, pitääkö voittaa koko pöytä eli olla viimeinen että pääsee jatkoon vai yhdistetäänkö pelaajat seuraavaan pöytään kun esim. 2 tai 5 on jäljellä?

Toinen asia on rebuy, voiko joku selittää miten rebuy toimii ja kuinka suuri merkitys sillä on pärjäämisen kannalta, siis onko melkein pakollista jos haaveilee palkintosijoista?

Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu näin perusjuttuihin edes vastaamaan...

12

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turnauksessa

      Isoissa turnauksissa pelaajat yhdistetään toisiin pöytiin sitä mukaa kun jengiä putoaa pois. Pöytiä myös sekoitetaan tasaisin väliajoin.

      Re-buy toimii siten, että sen voimassaoloaikana voit stackisi hävittyäsi ostaa saman määrän merkkejä uudestaan, hinta on sama kuin alkuperäisenkin stackin.

      Re-buyn aikana monet pelaavat paljon löysemmin ja ottavat isojakin riskejä koska stackin häviäminen ei vielä merkitse turnauksen loppumista.

      Se, kannattaako re-buyta käyttää hyväkseen, riippuu ihan taktiikastasi. Jos häviät re-buyn aikana stackisi kolme kertaa, niin 10 dollarin turnaus tuleekin maksamaan sinulle 40 dollaria (1 x alkuperäinen osallistumismaksu 3 x rebuy). Toisaalta, voit myös käyttää hyväksesi toisten löysempää pelityyliä ja kerätä heiltä stackit pois.

      • Pelikeijo

        Ainakin PAFfilla pystyy uudet mrkit lunastamaan, vakkei entisiä ole vielä kokonaan menettänytkään. Esim. jos jäljellä on vaikka 430, voit jo tässä vaiheessa tehdä rebuy jostain sieltä turnaustitosivulta.


      • Oot

        Se on paisti/pihvi/kala/fisu joka Re-buy:n ansiosta pelaa löysästi, elikkä kannatta viedä merkit tuollasilta.. Kukaan tosi pelaaja ei halua maksaa ylimääräistä turnauksesta..


      • AAAKK
        Oot kirjoitti:

        Se on paisti/pihvi/kala/fisu joka Re-buy:n ansiosta pelaa löysästi, elikkä kannatta viedä merkit tuollasilta.. Kukaan tosi pelaaja ei halua maksaa ylimääräistä turnauksesta..

        Negreanukin on sitten vissiin ihan täys dorkapaisti, kun vetäs -04 WSOP:n rebuy-eventissä 27 rebuyta?


      • Tuurilla
        AAAKK kirjoitti:

        Negreanukin on sitten vissiin ihan täys dorkapaisti, kun vetäs -04 WSOP:n rebuy-eventissä 27 rebuyta?

        vedetty.. Ei varmaan montaa pelaajaa oo jotka haluaa joku 100 dollaria maksaa re-buy:sta.. Sinä tietysti maksat mitä vaan mut mites muut?


      • AAAKK
        Tuurilla kirjoitti:

        vedetty.. Ei varmaan montaa pelaajaa oo jotka haluaa joku 100 dollaria maksaa re-buy:sta.. Sinä tietysti maksat mitä vaan mut mites muut?

        Jos on hyvä turnaus, niin kannattaa tehdä rebuy addon melkeinpä poikkeuksetta. Muutenkin, jos ei rebuyta halua tehdä, niin miksi edes osallistua rebuy-turnauksiin?

        Niin, ja itse en juurikaan noita rebuy-turnauksia pelaa.


      • Näin meillä
        AAAKK kirjoitti:

        Jos on hyvä turnaus, niin kannattaa tehdä rebuy addon melkeinpä poikkeuksetta. Muutenkin, jos ei rebuyta halua tehdä, niin miksi edes osallistua rebuy-turnauksiin?

        Niin, ja itse en juurikaan noita rebuy-turnauksia pelaa.

        Itse re bay turnauksissa pelaan sillä alkustackilla sen epun tunnin loppumisen kohdalla sallin itselleni rebayn.

        Se siinä on että jos ei salli itselleen rebayta niin palkintorahat suhteessa omaan sijoitukseen ovat moninkertaiset jos pääsee rahoille.


      • mielestäni loistavia
        Näin meillä kirjoitti:

        Itse re bay turnauksissa pelaan sillä alkustackilla sen epun tunnin loppumisen kohdalla sallin itselleni rebayn.

        Se siinä on että jos ei salli itselleen rebayta niin palkintorahat suhteessa omaan sijoitukseen ovat moninkertaiset jos pääsee rahoille.

        Eli en pahemmin ole hakannut rebuy nappulaa mutta onhan sitäkin tullut tehtyä jos on heti alkuvaiheessa mennyt katki. Monet tosiaan pelaavat melko löysästi joten blindien varastaminen vaikeampaa.

        Mutta mikäs sen helpompaa kun viedä löysiltä pelaajilta chipit pois. Kyttäilee kaikessa rauhassa hyviä käsiä ja koittaa saada näistä max valuet. Mitään Mikä parasta peliin tulee ilmaista palkintorahaa jos esim $2 rebuy turnaus missä $1200 osallistujaa saattaa palkintopotti nousta aina $7000 asti eli "ilmaista" rahaa $4600


      • Näin meillä
        mielestäni loistavia kirjoitti:

        Eli en pahemmin ole hakannut rebuy nappulaa mutta onhan sitäkin tullut tehtyä jos on heti alkuvaiheessa mennyt katki. Monet tosiaan pelaavat melko löysästi joten blindien varastaminen vaikeampaa.

        Mutta mikäs sen helpompaa kun viedä löysiltä pelaajilta chipit pois. Kyttäilee kaikessa rauhassa hyviä käsiä ja koittaa saada näistä max valuet. Mitään Mikä parasta peliin tulee ilmaista palkintorahaa jos esim $2 rebuy turnaus missä $1200 osallistujaa saattaa palkintopotti nousta aina $7000 asti eli "ilmaista" rahaa $4600

        Eilen 4 sija 10 taalan rebayssa. En kauheasti ole pelannut multeja kun kestävät niin pitkään eli mukava oli päästä finaalipöytään toinen kerta tällä viikolla finaalipöydässä. Ostin tunnin kohdalla sen lisä chippimäärän mutta varsinaista rebayta en käyttänyt. Useasti noissa on pelaajia jotka tuntuu rebay aavan itsensä sisään niin useasti että heidän pitäisi olla viiden joukossa jotta edes omat saavat takaisin. Tossa turnauksessa kolmos sija oli ihan realistinen mutta yhden kaverin varastelu onnistui tuurilla A2 of mun KQ vastaan ja sai käännettyä itsensä mun ohi. Sai sen kakkosparin teki all in liikkeitä liian usein jottapa jollain oli pakko katsoakin kun isot stackit eivät olleet kaatamassa mukaan.

        Mutta joo se näissä suolana että kun itse en rebayaa mielelläni (uskon suosiolla jos ei tunnu kulkevan) että suurin osa porukasta maksaa turnauksesta huomattavasti enemmän kun minä eli palkinnot nousee juhlaviksi.


      • asiantuntija olet...
        Näin meillä kirjoitti:

        Eilen 4 sija 10 taalan rebayssa. En kauheasti ole pelannut multeja kun kestävät niin pitkään eli mukava oli päästä finaalipöytään toinen kerta tällä viikolla finaalipöydässä. Ostin tunnin kohdalla sen lisä chippimäärän mutta varsinaista rebayta en käyttänyt. Useasti noissa on pelaajia jotka tuntuu rebay aavan itsensä sisään niin useasti että heidän pitäisi olla viiden joukossa jotta edes omat saavat takaisin. Tossa turnauksessa kolmos sija oli ihan realistinen mutta yhden kaverin varastelu onnistui tuurilla A2 of mun KQ vastaan ja sai käännettyä itsensä mun ohi. Sai sen kakkosparin teki all in liikkeitä liian usein jottapa jollain oli pakko katsoakin kun isot stackit eivät olleet kaatamassa mukaan.

        Mutta joo se näissä suolana että kun itse en rebayaa mielelläni (uskon suosiolla jos ei tunnu kulkevan) että suurin osa porukasta maksaa turnauksesta huomattavasti enemmän kun minä eli palkinnot nousee juhlaviksi.

        vai että A2 nousi sun ohi, sulla KQ.....:)

        Kysypäs nyt joltain oikein fiksulta heebolta, että kumpikos johtaa; A2 vai KQ...

        Ja voiko johtaja nousta ohi??


      • Näin meillä
        asiantuntija olet... kirjoitti:

        vai että A2 nousi sun ohi, sulla KQ.....:)

        Kysypäs nyt joltain oikein fiksulta heebolta, että kumpikos johtaa; A2 vai KQ...

        Ja voiko johtaja nousta ohi??

        Katsoppas uusiksi itse laskimella esim www.pokerinaama.com yhdellä pelaajalla A,2 of toisella K,Q of ja kolmennella 8,7 of. Toi KQ johtaa 37.79 % muita vastaan ennen floppia A,2 of 33.48 % ja 8,7 of sitten viimeiseltä sijalta pyristelee mukana.

        Termi tohon toki huono. Lähinnä se putkahti päästä kun pelitilanteessa toi oli sen neljäs allari peräkkäin ja hain vain kättä jolla pääsen todennäköisesti suunnilleen tasoihin sen kanssa ennen floppia.

        Eli tosiaan tuossa enemmänkin tarkoitin kait sitä että se joutui lyömään monella kiekalla peräkkäin allaria chippien vähyyden vuoksi jolloin noilla kiekoilla sillä ei kummoisia käsiä voinut olla tolla kiekalla nyt sattui edes se A olemaan. Tiedän toki sen että A,2of johtaa pelkkää KQ ta ennen floppia jos ovat yksi vastaan yksi tilanteessa. Eli se sai tsemppailtua joka tapauksessa itsensä minun ohi noiden kiekkojen aikana.

        Tervetuloa anyway kommentoimaan muitakin juttuja tänne ei tule aina välttämättä pohdittua vaan kirjoitettua eli virheitä saapi korjata.


    • .All.in.man

      PokerStarsilta löytyy myös ShootOut-turnauksia joissa pelataan kukin pöytä loppuun eli vain pöydän voittaja jatkaa. Esim. 90 pelaajaa = 9 pöytää. Kaikkien pöytien voittajat siis jatkavat 9 hengen finaalipöydässä.

      Taktiikan osalta tuo poikkeaa aika paljon normaalista multi (eli usean pöydän) turnauksista. Pöytään kun ei tule enempää chippejä eikä isomman stäkin omaavia pelaajia, on osaavalla sittaripelaajalla hyvät mahkut päästä rahoille paremmin kuin yhden tai useamman pöydän sittareissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16388
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      51
      14678
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      377
      9258
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5269
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4512
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      171
      3019
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1810
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1339
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe