Kokemuksia Aygosta? Harkinnassa olisi sellaisen hankkiminen, joten mielelläni kuulisin kokemuksia kyseisen auton omistajilta.
AYGO
31
12510
Vastaukset
- REPUSKI
Oli semmonen 3 pv alla sijaisautona Corollalle, eipä mahtunut takapenkille semmonen yksinhuoltajan auto yhden lapsen. Kuski kiihtyy enemmän, ostettiin muijalle Korean Chevy Aveo tässä on jo tilaa.
- Uljens
Kunnon talvikeleillä Aygon/C1/107:n ajettavuus ei ole kaksinen, jos ajoa on vähänkin enemmän kaupunkien ulkopuolella esim. pitempää maantieajoa.
Mutta jos välttämättä haluat tuon kokoluokan autoa, kannattaa kysyä tarjoukset myös Aygon sisarmalleista eli Citroen C1 ja Peugeot 107-malleista.
- ei ole tarvinnut katua
Meillä ollut kakkosautona 4 ovinen perusmalli kohta vuoden. Ajokilometrejä kertyy n. 15.000 vuodessa. Tavaratilaa ei juurikaan ole, mutta 4 henkinen lapsiperhe tarvittaessa mahtuu kyytiin ihan mukavasti. Kauppakassit mahtuvat hyvin takaluukun taaksekin, mutta eipä juuri muuta. Moottoritielläkin pysyy hyvin muun liikenteen vauhdissa. Toyotan kolmepyttyinen 1l VTT-i moottori on pirteä ja 50KW teho riittävä tälle autolle.
Hyvin on auto toiminut, myöskin talvella, vaika ei talliin tai edes katoksen alle pääse. Kuskin oven lukko vaihdettiin jo alkutaipaleella takuuseen, muita ongelmia ei ole ollut.
Parasta on taloudellisuus ja ylläpidon pienet kustannukset (=> vuoden 2006 eko-auto). Keskikulutus on asettunut n. 5l/100km. Ajo on on pääasiassa lyhyttä työmatka-ajoa tai asiointia taajamassa. Matka-ajossa pääsee jopa alle 4l/100km kulutukseen. Huollossa ei ole vielä käytetty. Itse tein "vapaaehtoisen" ensihuollon, eli vaihdoin öljyt ja suodattimen n. 2000km ajon jälkeen. Kesällä vaihdatan pikahuollossa öljyt ja suodattimen kun 15.000km saavutettu (=> saa leiman). Ensimmäinen varsinainen huolto tulee vasta 30.000km:ssä.
Se miksi päädyimme Aygoon, eikä C1/107 sisareen, johtui 3v takuusta ja mahdollisesti joskus paremmasta jälleenmyyntiarvosta Toyotana. - Aygon kannalla
Suomessa myytävien bensa-autojen sarjassa pienimmät kasvihuonepäästöt, eli CO2 109g/km, ja kulutus (4,6l/100km normikeskikulutus). Jos otetaan hybridit mukaan, niin Hondan hybridi pääsee samaan, ja Toyotan Prius alittaa nippa nappa 108g/km lukemallaan.
Tämä takaa edullisen verokohtelun jatkossakin, kun auton käyttömaksua tullaan painottamaan kulutuksen/päästöjen mukaan.
Luultavasti tämän kaltaisten ekoautojen kysyntä kasvaa tulevaisuudessa - veromuutosten ja polttoaineen hinnan kohotessa, joten jälleenmyyntiarvo jo tästäkin syystä pitää pintansa.- Sipukkaluutu
sanoa että en usko että missään kokoluokassa päästään "edulliseen veron".Uskon että kaikilla verot tulevat nousemaan, koosta tai päästöistä riippumatta,tosin siihen saattaa mennä aikaa vuosia.
- Auto Bild
Auto Bild Suomi 5/2007 esittelee sivuilla 50-51 Saksassa mitattuja päästöarvoja yli 200 autosta. Taulukossa on heidän mittaamansa ja valmistajan ilmoittamat kulutukset ja hiilidioksidipäästöt.
Mittaukset oli suoritettu normaaliliikenteessä, jossa kolmannes kaupunki-, maantie- ja moottoritieajoa.
Toyota Aygo oli hybridiautojen ohella yksi pahimmista kulutusta alakanttiin liioitelleista. Aygo 1,0:n todellinen hiilidioksidipäästö (kulutus) poikkesi yli 35% ilmoitetusta. Esimerkiksi Suzuki Swift 1,3:lle ilmoitetaan 31% suurempi päästö kuin Augolle, mutta käytännössä se kulutti koeajossa vain 1dl/100km enemmän. Samoin esim. Volkswagen Fox 1,4TDI:lle ilmoitetaan 21% suurempi hiilidioksidipäästö, mutta käytännössä se oli 3,5% pienempi kuin Augon.
Toyotan ja Hondan hybridien käytännön kulutukset poikkesivat ilmoitetusta vieläkin enemmän!
Käytännön ja normikulutusten eron ollessa näillä ekologisiksi mainostetuilla autoilla noin kaukana toisistaan, täytyy EU:n tehdä asialle jotakin ja pian. Päästöverotus ei voi perustua noin hataralle pohjalle kuin EU-kulutus. - ihmettelyä
Auto Bild kirjoitti:
Auto Bild Suomi 5/2007 esittelee sivuilla 50-51 Saksassa mitattuja päästöarvoja yli 200 autosta. Taulukossa on heidän mittaamansa ja valmistajan ilmoittamat kulutukset ja hiilidioksidipäästöt.
Mittaukset oli suoritettu normaaliliikenteessä, jossa kolmannes kaupunki-, maantie- ja moottoritieajoa.
Toyota Aygo oli hybridiautojen ohella yksi pahimmista kulutusta alakanttiin liioitelleista. Aygo 1,0:n todellinen hiilidioksidipäästö (kulutus) poikkesi yli 35% ilmoitetusta. Esimerkiksi Suzuki Swift 1,3:lle ilmoitetaan 31% suurempi päästö kuin Augolle, mutta käytännössä se kulutti koeajossa vain 1dl/100km enemmän. Samoin esim. Volkswagen Fox 1,4TDI:lle ilmoitetaan 21% suurempi hiilidioksidipäästö, mutta käytännössä se oli 3,5% pienempi kuin Augon.
Toyotan ja Hondan hybridien käytännön kulutukset poikkesivat ilmoitetusta vieläkin enemmän!
Käytännön ja normikulutusten eron ollessa näillä ekologisiksi mainostetuilla autoilla noin kaukana toisistaan, täytyy EU:n tehdä asialle jotakin ja pian. Päästöverotus ei voi perustua noin hataralle pohjalle kuin EU-kulutus.Luin tuon Auto Bild Suomen artikkelin ja ihmetellä täytyy.
Onko Toyota keksinyt tavan optimoida auto juuri EU-kulutusmittauksia silmälläpitäen? Vai käyttääkö Toyota kenties sellaista mittauslaitosta mistä saa tilattua mieleiset EU-kulutuslukemat? Ero käytännön liikenteen ja normikulutusten välillä on useassa mallissa parikymmentä % tai yli. Hybridit ovat pahimpia merkistä riippumatta.
- testiä
Ei kannata uskoa saksalaisiin testeihin.Jokaisella lehdellä on omat kannattajansa/lukijansa riippuen lehden spon....Katso HS:n testi.Ero on kuin yöllä ja päivällä.
http://www.hs.fi/tulosta/HL20060121SI1AL02kzg- Greger
Huomautus: Hs ei testaa autoja, vain ajaa koeajoja. Suomessa kunnon testejä tekevät Tuulilasi ja TM.
- Koeajo
Greger kirjoitti:
Huomautus: Hs ei testaa autoja, vain ajaa koeajoja. Suomessa kunnon testejä tekevät Tuulilasi ja TM.
Kyllä ne koeajoja ovat Tekniikan Maailmassakin.
http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2007&p=9&id=1958560
HS:n koeajojen mittaukset on tehty täysin amatöörimäisesti, eikä niillä ole mitään vertailuarvoa edes keskenään, puhumattakaan "oikeiden" autolehtien mittauksiin.
http://www.tekniikanmaailma.fi/mittaukset/?c=autot&s=4 - testiä
Greger kirjoitti:
Huomautus: Hs ei testaa autoja, vain ajaa koeajoja. Suomessa kunnon testejä tekevät Tuulilasi ja TM.
Tässä Motivan ja Tuulilasin ekoauto 2006.Taitaa olla juuri Tuulilasin mittaama :D
http://www.tietoviikko.fi/doc.ot?f_id=859550 - testiä
Greger kirjoitti:
Huomautus: Hs ei testaa autoja, vain ajaa koeajoja. Suomessa kunnon testejä tekevät Tuulilasi ja TM.
Tässä tietoa mitä kuluttaa Citroen C1.Vai voiko sitä voi verrata Aygoon.
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/37.shtml
- 107
Sisarmalli Peugeot 107 tai Citroen C1 on hyvä vaihtoehto: saa laajemman värivalikoiman halvemmalla (mm. kaunis keltainen ilman erikoisvärin lisähintaa) sekä S-kortin omistajalle vielä satanen bonusta kaupan päälle. Muotoilu on tietysti makuasia mutta varsinkin viisiovinen Peugeotti on ovelasti muotoiltu (takaovet alkavat suoraan lampuista). Herättää hilpeää huomiota. Jälleenmyyntiarvo ei voi olla merkittävästi Toyotaa huonompi kun kyse on samasta autosta.
- tätä:
Onko kolmannen vuoden takuu tärkeämpi kuin edellisen kirjoittajan mainitsemat ominaisuudet.
- mielummin toyota
en tiiä sun asioista, mutta kävin peugeotin liikkessä kysymässä halvinta mallia uutena ja hyvä kun ei heti passittanut ulos ovesta. ei näköjään kelvannu perseaukisen rahat, on niitäkin raharikkaita kun ei maksele kun 3 kk välein.
- roskapostirobotti3
Aygon kulutus on kyllä varsinainen huijaus, jopa petos. Myyjä sanoi, että auto kuluttaa taajama-ajossa 4,5-litraa satasella ja 5 litraa ei ylity, ellei ole todella raskas kaasujalka.
Todellinen kulutus kesällä ilmastointi päällä on 6 litran yläpuolella ja talvella lähentelee 6,5 litraa. Ajo on 99% naisen ajoa ja katttaa lähinnä lasten vientiä päiväkotiin sekä työmatka-ajoa.
Talvikulutus on siis 44 % suurempi kuin piti.
Hävetkää huijarimyyjät. Sai olla viimeinen tojota meidän perheessä. Olisitte edes voineet kertoa totuuden.- Nainen1083
Ilmastointi kuluttaa ylimääräistä polttoainetta, siihen perustuen nyt ei kannata mitään kulutuslukemia katsella. Talviajo myöskin. Ja kaupunkiajo. Vähänpä jäisi "totuuden kertoja" -automyyjiä jos kulutuslukemat pitäisi olla tosia. Mullakin on kauppakassiksi luokiteltava turbokoneellinen renault, kyllä yleensä luulisi että pienessä autossa kulutus olisi vähäistä, mutta kyllä se mullakin vaihtelee 4-8litran välillä, eikä tulisi mieleenkään valittaa jostain kulutuslupausten rikkoutumisesta. Kaasujalka siihen vaikuttaa myös niin paljon, tässäkin autossani on edellisen omistajan jäljiltä lukemat hilautuneet ylöspäin mun ajossa. Oma vikani kun ajan reippaan puoleisesti, en käy siitä mitään automyyjiä tai -tehtaita syyttelemään. Ja ihan nainen olen minäkin.
Kulutuslukemalupaukset on saatu tasaisella kaasulla optimaalisissa ajo-olosuhteissa, niihin lukemiin käytännössä harva pystyy, muuta kuin ehkä joskus satunnaisesti.
Mutta hei enpä tuohon tarinaasi täysillä uskonutkaan, oli taas niin toyotavihaista tekstiä ja päätöntä hevonkukkua että läpi näki siitäkin.
- tojotakuski
Nyt tuli sellaista tarinaa, että näkee läpi, että olet Toyotan myyjä. Missä liikkeessä myyt ja eikö kauppa käy, kun ehdit tänne kirjoitella kesken päivää?
On yleisesti tiedossa, että Toyota on pahimmasta päästä kulutushuijareista ja turha sitä on yrittää provikkapalkkaisen myyjän kiistää. Keskittyisit asiakashankintaan, niin voisit saada autoja kaupaksi- Nainen1083
Jos viestin mulle tarkoitit niin pahasti erehdyit. Olen edelleen se sama rellukuski mikä olen tällä palstalla ollut koko ajan, että voit tunkea noi paskapuheesi sinne minne aurinko ei paista. Te toyotavihaiset voitte muutenkin muuttaa muualle täältä, vai onko se trollaus todella teiän elämässä se ainut intohimo?
"Tarinastani": totta sitäpaitsi puhuin, ainoastaan premiumtrolli keksii taas syitä miksi kaikki toyotan puolustelut on keksittyjä harhaluuloja.
- pattery..
tämä vesseli KIALA VILUNKI. ONNEKS TORJUTTU...
- kirppu on
Tutullani on ollut Aygo 2 vuotta, ajanut 25 tkm. Asuu Stadin kantakaupungissa joten osti sen pitkän takuun, sekä koon takia. Olen kerran koeajanut sitä lyhen lenkin ja kyllä se on karsean tuntuinen värkki kun olen tottunut isompaan ja tehokkaampaan autoon. Vaihdekeppi oli omituinen: pitkä ja liikeradat vetelän epätarkat aivan kuin vanhan ajan Pösöissä. Karsean kolho sisältä ja veltot etupenkit, koneen puhti onneton ja melu kova.
En ottaisi moista vaikka olisi mikä. Uutena maksoi reilut 12 tonnia siitä, itse hommaisin samalla rahalla edes pykälää isomman auton ja jos tojota pitää olla niin vaikka Yaris joko uutena hieman lisää rahaa laittamalla tai sitten vähän ajettu vähän käytetty.- Japsimopo
Kaikki mitä kerroit pitää pääpiirteittäin paikkansa.
Siitä unohtui vain jumalaton melutaso, radiota on turha avata yli kahdeksan kympin nopeuksissa.
Mutta kestävä mopo se on, olen ajanut sellaisella yli 300 000km ilman suurempia murheita.
Odottelen vm. 2015 Jarista, hinta ratkaisee mahdollisen hankinnan.
- Jos viestin mulle
Nainen1083 on varsinainen trolli
A) kirjoittelu ei ole naisellista eli kyseessä lienee mies
B) Miksi rellukuski kirjoittelisi mukavia tojotoista tänne eli kyseessä lienee tojo-myyjä
C) Miksi nainen1083 kirjoittaa tänne tojo-kauppiaan sanoilla tietoja miten kulutus muodostuu, jos ajaa rellulla?
D) ottais vaikka luurin käteen ja soittaisi vanhat asiakkaat läpi ja pyytäisi koeajolle, niin vosit saada kauppaa aikaiseksi sen sijaan, että kuluttaa aikaa täällä. Eli saisit lisää tojoja myydyksi. Nyt olet vain turha kuluerä firmallesi- Nainen1083
Haha:)
A) Kuulepas, ootkos kuullut jätkämäisestä käytöksestä? Ulkonäkö hyvinkin naisellinen mutta mekkoa ei mun päälle tule, ja jätkäseurassa olen aina viihtynyt paremmin. Miehet on niin mutkattomia. Suomi24:lla olette kyllä jo vähän liiankin yksinkertasia mun makuun. Puhutaan nyt kuitenkin autoista eikä teidän naurettavista olettamuksista. Joihin muuten kuuluu myös toyotan myyjäksi luuleminen (ei ole tarvinnut vielä kaupan alalta autohommiin vaihtaa, sen verran riittää töitä).
B) siksi koska tykkään puolustaa kaikkia altavastaajia kuten esim toyotakuskit, homot ja "rumaksi" tai vammaiseksi luokiteltavat ihmiset. Ettehän te mitään tajua kun vaan trollaatte päivät pitkät, elätte siinä pienessä kuplassanne jossa naitte vain suuren egonne kanssa.
C) tojokauppiaan sanoista en tiedä mutta kerroin vain kuten asia on: kulutuslukemat muodostuvat teoriassa laskeskeltujen (tietokone) tietojen perusteella, käytännössä niihin ei päästä kuin joskus sattumalta. Koskee AIVAN joka merkkiä. Kysäisin juuri tänään muuten asiaa sukulaiseltani, joka ollut koko elämänsä Volvo-merkkikorjaamon asentaja. Vahvisti tietoni oikeiksi. Täällä kyl yllätyin siitä että piti naisen tulla miehille tämä asia kertomaan. Kertoo jotain teidän trollien älykkyydestä. Mut älykkyyttä ei trollaukseen tarvikaan.
D) kun en edelleenkään ole mikään tojomyyjä, mutta kiitos kohteliaisuudesta. Tekstini on siis tarpeeksi uskottavaa jopa automyyjäksi, aika hyvin naiselta!:) oon kyllä kuvitellut etten paljon autoista ymmärrä mutta jotain kyllä, myönnän:)
On muuten huippuhauskaa miten täällä saa aina loat niskaan kun kertoo olevansa nainen. Miehet olevinaan niin äijiä...:D
- hahhh
Lopeta nyt jo. Kaikki tietävät, että olet tojota- myyjä ja keksit typeriä peitetarinoita peittääksesi taustasi
- Nainen1083
Luulo ei ole tiedon väärti. Enköhän ite tiedä kuka ja mikä olen että voit lopettaa nyt ton ittesi nolaamisen ja vaikka palata sinne bemaripalstallesi, se kun näyttää olevan törkeän hiljanen. Ketäpäs ne kiinnostaiskaan, toyotat ne näyttää aina vaan teitä röllejä kiinnostavan. Ite käyn täällä lähinnä nauramassa teille tuhkamunille.
- tojotojo
Nainen1083 kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärti. Enköhän ite tiedä kuka ja mikä olen että voit lopettaa nyt ton ittesi nolaamisen ja vaikka palata sinne bemaripalstallesi, se kun näyttää olevan törkeän hiljanen. Ketäpäs ne kiinnostaiskaan, toyotat ne näyttää aina vaan teitä röllejä kiinnostavan. Ite käyn täällä lähinnä nauramassa teille tuhkamunille.
Missä Toyotan liikkeessä olet myyjänä?
- pkp1
Jes. Paljon on puhetta ja tietäjiä näillä palstoilla. toyota aygossa on kokolailla 30.000km vm 2006.
Täytyy sanoa että on melkoinen pörpötin tosin kilometrejä vuositasolla tulee vain 4000km niin olen pärjäillyt.
Mitään suurempia vikoja ei ole ollut lukuunottamatta normaali huoltoja joita tietty on tehtävä jokaiseen autoon?
Toyota Aygon 2006 myyntihinta on 5000e ja sillä saa jo menopelin jos vain tarvetta on? Kauppoja tekemään.- Olisit
Olisit hyvä henkilö koeajamaan uutta aygoa koska sinulla on kokemusta vanhemmasta aygosta. Uudessa aygossa(2015) on toyotan uusi 1.0l atkinson kierrolla oleva moottori, joten pystyisit hyvin vertaamaan vanhemman aygon 1.0l moottorin alavääntöä uudemman 1.0l atkinsonin moottoriin.
- Koppimopo
Olen omistanut vanhemman ja nyt omistan uudemman. Alaväännössä ei ole mainittavaa eroa entiseen.
Muutenkin ylipitkiä välityksiä on harvennettu entisestään.
Uudempi huomattavasti paremman tuntuinen lähinnä kohtalaisen hyvien istuimiensa ansiosta.
Mutta se sietämätön sisämelu.
Ei tee mieli ajella päälle kahdeksaa kymppiä, auto kyllä kulkisi...- hemmot
Melu tulee kai paljaista pyöräkoteloista takaa.Jos ne eristäisi,voisi auttaa kummasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521