kissan viikset..???

aakkenus

No niin, nyt se sitten tapahtui, että 4-vuotias tyttömme leikkasi kissalta viikset. Jäjelle jäi noin sentin "tököt" Kasvaako viikset takaisin ja mitä haittaa kissalle puuttuvista viikasistä on?

40

8869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duski

      kyllä ne takaisin kasvaa ja tuskin siitä mitään näkyvää haittaa on. mutta toivottavasti tartut nyt tilaisuuteen opettaa lapselle eläinten oikeaa kohtelua. :)

    • minä vaan

      Eli ne viikset ei oo ihan vaan koristeena, vaan ne on kissan sensorit, joilla se koittaa mistä mennään. Viikset on siis tuntokarvat, sieltä mistä viikset mahtuu, mahtuu myös kissa.

    • että tuollaista pääsi sattumaan. itse opetin aina ihan pienestä asti lapsille että eläimiin ei saa koskea jos en ole läsnä.
      no eihän se tietty aina ole mennyt niin. poitsu vei kerran kolmivuotiaana koiran ulos ennenkuin huomasin että "ystävykset" hävisi ovesta ulos.mitään ei kuitenkaan sattunut.
      toisen kerran jo vanhemman lapsen kaveri oli päästänyt undulaatit ulos häkistä ja ne lentivät ulos. niitä lintuja ei koskaan saatu takaisin:-(
      mutta asiaan... niin kissoilla ne viikset ovat tärkeät koska niillä se kissa "suunnistaa".
      älä ainakaan päästä kissaa ulos. siellä se saattaa joutua vaikeuksiin jos se tunkee itsensä johonkin. kyllä niitä viiksiä kasvaa takaisinkin.

    • osaa lastasi

      kasvattaa, niin olisiko syytä luopua kissasta, tuntuu olevan sinulle liikaa hommia, kyllä 4v lapsen pitää jo tietää mitä saa tehdä, kaipa se seuraavaksi leikkaa kissalta hännän kun sakset käteensä saa, voi että ns. pistää vihaksi... eläinrääkkääjät

      • samaa mieltä!

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.


      • lilli-aprilli
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.

        nää kaks viimestä ei ole nyt oikein pysyneet asialinjalla. Hei c`moon napero on neljän vanha. Sen ikäisenä mä parturoin näppärästi omat hiukset uuteen uskoon. Taaperot hakee omia rajojaan ja kisu saa "tuntosarvensa" kyllä takaisin. Onko nyt jotain peruuttamatonta tapahtunut? Ettekö itse muista varhaisia virheitänne vai olitteko pieniä herranenkeleitä? Mitään kasvatusvinkkejä en lähtisi antamaan, en ole kenenkään äiti.


      • riittää
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.

        tällä foorumilla. Nuo kaksi edellistä kommenttia olivat kyllä ylivetoja. Sääliksi teitä käy jos olette aikuisia mutta luulen teidän olevan jotain pikkuritsoja joilta puuttuu elämänkokemus täysin. Täällä vouhotetaan jostain älyttömistä viiksikarvoista kuin ne olisivat olleet jotain täysin korvaamattomia, kasvavat kohta takaisin. Olen usein pohtinut mistä jotkut ns. kettutytöt saavat energiansa ja sen yksisilmäisen maailmankuvansa mutta kun lukee tämän palstan kommenteja niin asia alkaa selvitä.

        Ei nelivuotias tuollaista asiaa vielä ymmärrä, sitä turha edes väittää. Kissa on kissa, ei sille tuosta tempusta mitään oikeaa vahinkoa koitunut.


      • olen äiti
        lilli-aprilli kirjoitti:

        nää kaks viimestä ei ole nyt oikein pysyneet asialinjalla. Hei c`moon napero on neljän vanha. Sen ikäisenä mä parturoin näppärästi omat hiukset uuteen uskoon. Taaperot hakee omia rajojaan ja kisu saa "tuntosarvensa" kyllä takaisin. Onko nyt jotain peruuttamatonta tapahtunut? Ettekö itse muista varhaisia virheitänne vai olitteko pieniä herranenkeleitä? Mitään kasvatusvinkkejä en lähtisi antamaan, en ole kenenkään äiti.

        ja ei olisi tullut koskaan mieleenikään, että minun lapsistani kukaan olisi tuon ikäisenä leikannut kissaltamme viiksiä, koska sehän on aivan selvä, että lapselle annetaan valvomatta sakset vasta silloin kun hän tajuaa mitä niillä saa tehdä, tuo oli pieni uttu juuri siksi koska ne viikest kasvavat takaisin, mutta saksilla voi tehdä peruuttamattomiakin virheitä, että kyllä vanhemmat tarvitsevat kasvatus ohjeita jos tulevat tänne virheitään kertomaan


      • sullekin
        riittää kirjoitti:

        tällä foorumilla. Nuo kaksi edellistä kommenttia olivat kyllä ylivetoja. Sääliksi teitä käy jos olette aikuisia mutta luulen teidän olevan jotain pikkuritsoja joilta puuttuu elämänkokemus täysin. Täällä vouhotetaan jostain älyttömistä viiksikarvoista kuin ne olisivat olleet jotain täysin korvaamattomia, kasvavat kohta takaisin. Olen usein pohtinut mistä jotkut ns. kettutytöt saavat energiansa ja sen yksisilmäisen maailmankuvansa mutta kun lukee tämän palstan kommenteja niin asia alkaa selvitä.

        Ei nelivuotias tuollaista asiaa vielä ymmärrä, sitä turha edes väittää. Kissa on kissa, ei sille tuosta tempusta mitään oikeaa vahinkoa koitunut.

        lapselle annetaan teräaseita vasta silloin kun ymmärtävät mitä niillä saa tehdä...


      • .....
        olen äiti kirjoitti:

        ja ei olisi tullut koskaan mieleenikään, että minun lapsistani kukaan olisi tuon ikäisenä leikannut kissaltamme viiksiä, koska sehän on aivan selvä, että lapselle annetaan valvomatta sakset vasta silloin kun hän tajuaa mitä niillä saa tehdä, tuo oli pieni uttu juuri siksi koska ne viikest kasvavat takaisin, mutta saksilla voi tehdä peruuttamattomiakin virheitä, että kyllä vanhemmat tarvitsevat kasvatus ohjeita jos tulevat tänne virheitään kertomaan

        ja ei olisi tullut koskaan mieleenikään, että minun lapsistani kukaan olisi tuon ikäisenä leikannut kissaltamme viiksiä, koska sehän on aivan selvä, että lapselle annetaan valvomatta sakset vasta silloin kun hän tajuaa mitä niillä saa tehdä, tuo oli pieni uttu juuri siksi koska ne viikest kasvavat takaisin, mutta saksilla voi tehdä peruuttamattomiakin virheitä, että kyllä vanhemmat tarvitsevat kasvatus ohjeita jos tulevat tänne virheitään kertomaan
        ---------------

        Kyllä olet yksinkertainen pelle, ja lapset eivät muka koskaan saa kiellettyjä esineitä käsiinsä, voi pyhä yksinketaisuus, että täällä kirjoittaa idioottia sakkia!


      • ----
        sullekin kirjoitti:

        lapselle annetaan teräaseita vasta silloin kun ymmärtävät mitä niillä saa tehdä...

        Tyhmyytesi paistaa yli netin, oletko ylpeä siitä?


      • mielipiteistäni
        ---- kirjoitti:

        Tyhmyytesi paistaa yli netin, oletko ylpeä siitä?

        koska ne ovat oikeita, te vasta tyhmiä olette, eläinrääkkääjät ja huonosti kasvatettujen lasten vanhemmat...


      • Epähullu
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.

        Whoa.
        Anger management, dude.


      • tulevaongelma-vankila
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.

        Valitettavasti 4 vuotiaasta on jo nähtävissä tulevaisuus. Omat 4 vuotiaani oli toki lapsia, mutta ei tyhmiä, eikä kiusaajia. Juuri tuossa iässä alkaa näkyä se 10-15 vuoden päästä tuleva tulevaisuus. Juuri nyt pitää puuttua, koska ei ole kyse vaan "pikkukakarasta" vaan tulevasta häiriköstä. Nimittäin jos ei kukaan puutu asiaan.

        Olen kasvattanut 3 poikaa, ja nähnyt tuhansittain näitä kakaroita 4 vuotiaana, 14 vuotiaana ja sitten vankilassa, ja osan kuolleina huumeisiin.

        Eikä vanhemmat ymmärrä ottaa vastaan edes tarjottua apua siinä 4 v, mutta sitten voi anella, että ottakaa tuo 14 meiltä pois, me ei pärjätä.


      • tulevarikollinen
        lilli-aprilli kirjoitti:

        nää kaks viimestä ei ole nyt oikein pysyneet asialinjalla. Hei c`moon napero on neljän vanha. Sen ikäisenä mä parturoin näppärästi omat hiukset uuteen uskoon. Taaperot hakee omia rajojaan ja kisu saa "tuntosarvensa" kyllä takaisin. Onko nyt jotain peruuttamatonta tapahtunut? Ettekö itse muista varhaisia virheitänne vai olitteko pieniä herranenkeleitä? Mitään kasvatusvinkkejä en lähtisi antamaan, en ole kenenkään äiti.

        Minä olen äiti ja ammattilainen noissa kakara-asioissa. Tuo on todellakin homma, josta pitäisi hakeutua hoitoon, kysyä neuvolasta apua ja käydä perheneuvolassa.

        Hei haloo, 4 vuotta. Aika iso jo siis. Siis teräaseet esillä, kenties tulitikut ja kohta, kun osaa raapaista, syttyy joku. Sekin koettu.

        Tässä kasvaa rikollinen, siitä olen ihan varma. Ellei vanhemmat hae apua nyt, eikä vuosikymmenen päästä.
        Nämä kakarat myös heittelee kiviä sillalta autojen päälle, kiusaa eläimiä hengiltä pihalla kuten siilejä, ja sytyttää naapurien postilaatikkoihin raketteja vähän isompina.
        Siitähän se ura urkenee. Neljävuotiaita olen kasvattanut itse useita ja tuntenut tuhansia.


      • Avustettava
        lilli-aprilli kirjoitti:

        nää kaks viimestä ei ole nyt oikein pysyneet asialinjalla. Hei c`moon napero on neljän vanha. Sen ikäisenä mä parturoin näppärästi omat hiukset uuteen uskoon. Taaperot hakee omia rajojaan ja kisu saa "tuntosarvensa" kyllä takaisin. Onko nyt jotain peruuttamatonta tapahtunut? Ettekö itse muista varhaisia virheitänne vai olitteko pieniä herranenkeleitä? Mitään kasvatusvinkkejä en lähtisi antamaan, en ole kenenkään äiti.

        nm. en ole kenenkään äiti
        Ystävättäreni on toissä lastentarhassa ja kertoi, että hän on ihan loppu.
        Kakaroiilla ei ole kasvatettu, edes alkeitakaan. Kyllä lapsetkin osaavat olla ilkeitä ja tahallaan kiusataa eläintä, RIIPPUU NIIN PALJON VANHEMMISTA.


      • Avustettava
        riittää kirjoitti:

        tällä foorumilla. Nuo kaksi edellistä kommenttia olivat kyllä ylivetoja. Sääliksi teitä käy jos olette aikuisia mutta luulen teidän olevan jotain pikkuritsoja joilta puuttuu elämänkokemus täysin. Täällä vouhotetaan jostain älyttömistä viiksikarvoista kuin ne olisivat olleet jotain täysin korvaamattomia, kasvavat kohta takaisin. Olen usein pohtinut mistä jotkut ns. kettutytöt saavat energiansa ja sen yksisilmäisen maailmankuvansa mutta kun lukee tämän palstan kommenteja niin asia alkaa selvitä.

        Ei nelivuotias tuollaista asiaa vielä ymmärrä, sitä turha edes väittää. Kissa on kissa, ei sille tuosta tempusta mitään oikeaa vahinkoa koitunut.

        Nyt puhut paskaa.


      • Anonyymi
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.

        Onpa tuossa hävytön kommentti, vaikka lapsi olikin tehnyt väärin.


      • Anonyymi

        Onko sulla jotain vihan hallinta oonnelmia


      • Anonyymi
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Tekisi mieli leikata tuollaiselta pennulta kieli irti. Kyllä todellakin tuon ikäisen lapsen pitäisi tietää. Ja iästä riippumatta, tuohan on silkkaa ilkeyttä, jota voi kissalle tehdä, vaikka tajuaisikin. Lapsi aivan varmasti tajusi, että on tehnyt jotain todella hävytöntä. Taitaa tuosta lapsesta kasvaa inhottava nuori ja koulukiusaaja.

        Mikäs teko se lapsen kielen leikkaaminen on? Että en suosittele omia lapsia hankkimaan,ennenkuin väkivaltasarjoista ja peleistä tulleet opit haihtuu päästä.


      • Anonyymi

        Ei nykyisin saa pentuja ojentaa. Kaikki on sallittava. Oikein lait siihen kannustaa. Uskallappas komentaa niin olet syyllinen itse.


      • Anonyymi
        ---- kirjoitti:

        Tyhmyytesi paistaa yli netin, oletko ylpeä siitä?

        Asiaahan haukkumasi tyyppi kertoi! Pennuille ei terräaseita. Tyhmyyttä ois toimia toisin.


      • Anonyymi
        Avustettava kirjoitti:

        nm. en ole kenenkään äiti
        Ystävättäreni on toissä lastentarhassa ja kertoi, että hän on ihan loppu.
        Kakaroiilla ei ole kasvatettu, edes alkeitakaan. Kyllä lapsetkin osaavat olla ilkeitä ja tahallaan kiusataa eläintä, RIIPPUU NIIN PALJON VANHEMMISTA.

        Kakaroita ei saa enää ojentaa. Se on ongelma. Huoltajan tulee saada palauttaa auktoriteetti jos kasvatettava keulii. Se ei oo sallittua enää.


    • Hohhoijaa!

      No niin menipä taas lastenkasvatuskeskusteluksi tämä kissapalsta. Voisitteko lakata arvostelemasta toisten inhimillisä virheitä kun itse olette takuulla tehneet tai tulette tekemään yhtä ikäviä mokia joista kuitenkin selvitään säikähdyksellä ettekä silloin varmasti toivo, että kukaan tulee arvostelemaan. Näitä läheltä piti -tilanteita tapahtuu kaikissa lapsiperheissä, kun on tuhat asiaa joilta lasta pitää varjella, on tuhat asiaa joilta kissaa pitää varjella, ja on tuhat asiaa joita pitää muistaa kun kissa ja lapsi kohtaavat. Joskus lapsi on ovelampi, kekseliäämpi ja nopeampi kuin äiti ehtii kuvitella, ja naps, viikset ovat tiessään.

      Kuten aloittaja sanoi "nyt se sitten tapahtui" eli minä ainakin sain sen kuvan että tuosta asiasta on lasta varoiteltu ja sitä on vahdittu mutta lapsipas osasi olla nokkela. Eikä missään kohtaa lukenu, ettei kyseinen äiti olis tolkuttanut lapselleen tuhanteen kertaan kissan viiksiä saa leikata. Joskus vaan lapset ei tottela, sad but true.

      • riittää

        täällä näköjään. Tänne on pesiytynyt joitain ihme nolife besserwissereitä joiden mielestä joku kissa on elämää suurempi asia ja kaikki sattumukset ovat sen omistajien syttä ja virheistä johtuvia. Heidän kommenttinsa kaiken lisäksi osoittavat täydellistä elämänkokemuksen puutetta eli sopisivat neuvojiksi barbi-nukke ryhmään. Harmi sinänsä, että pilaavat tämän foorumin ilmapiirin paskanjauhannallaan.


      • Hohhoijaa!
        riittää kirjoitti:

        täällä näköjään. Tänne on pesiytynyt joitain ihme nolife besserwissereitä joiden mielestä joku kissa on elämää suurempi asia ja kaikki sattumukset ovat sen omistajien syttä ja virheistä johtuvia. Heidän kommenttinsa kaiken lisäksi osoittavat täydellistä elämänkokemuksen puutetta eli sopisivat neuvojiksi barbi-nukke ryhmään. Harmi sinänsä, että pilaavat tämän foorumin ilmapiirin paskanjauhannallaan.

        Itselleni on myös kissat elämää suurempia ja jopa niin suuria etten luopuisi niistä edes lasteni tähden. En myöskään luopuisi luonnollisesti lapsistani kissojen tähden. Vauvoja ovat mulle kaikki, karvaisia tai karvattomia. Silti en käsitä miksi heti tuomitaan jos äiti ei nyt ole tarpeeksi hyvin onnistunut lapselleen opettamaan että kissan viiksiin ei kosketa. Ei kukaan niin täydellinen äiti ole että lapsi tottelisi häntä kuin jumalaa.


      • mapå
        Hohhoijaa! kirjoitti:

        Itselleni on myös kissat elämää suurempia ja jopa niin suuria etten luopuisi niistä edes lasteni tähden. En myöskään luopuisi luonnollisesti lapsistani kissojen tähden. Vauvoja ovat mulle kaikki, karvaisia tai karvattomia. Silti en käsitä miksi heti tuomitaan jos äiti ei nyt ole tarpeeksi hyvin onnistunut lapselleen opettamaan että kissan viiksiin ei kosketa. Ei kukaan niin täydellinen äiti ole että lapsi tottelisi häntä kuin jumalaa.

        Minä olen vielä itsekkin lapsi ( virallisesti aikuinen) ja ymmärrän sen, että eivät äidit voi koko ajan lapsiaan valvoa. Vahinkoja sattuu, varsinkin lapsille. Ei 4-v vielä ymmärrä miksi kissojen viiksiä ei saa leikata. Uskon että kyseisessä tapauksessa ei ole yllytetty mitenkään tällaiseen toimintaan, päinvastoin.

        Nämä ihmiset jotka älisevät täällä ja syyttelevät äitiä, ovat lapsettomia himokissafaneja.

        Kyllä lapsikin opikseen tästä otti.


    • kiitokset mielipiteistä

      oli todela mielenkiintoista lueskella koko yhteiskuntamme kirjo samasta viestistä. Muutamista viesteistä paistoi läpi lapsellisuus ja heikko elämänkokemus, mutta muuten ihan mielenkiintoisia vastauksia.

      joku sanoi, että lapsistamme tulee koulukiusaajia yms. no aika näyttää, ainakin hän osaa lähes lukea ja laskea yli 20:een juuri neljä täytettyään, joten en ole huolissani asiasta. Olisi kiva nähdä lapsiperhe, jossa joku kiertää kokoajan lasten perässä ja vahtivat heidän tekemisiään. Milloin he oppivat huolehtimaan itse itsestään? Toisaalta emme ole lähteneet sillekään linjalle, että kaikki laatikot teipattaisiinkaan, joten näitä sattuu.

      Yksi asia jäi ihmetyttämään jokaisessa viestissä, miten päättelitte, että ÄITI vahtii lasta?? lasten äiti, lääkäri, työskentelee ja ansaitsee elantoa perheelle. Perheen isä, minä, olen vuorotteluvapaalla opettajan työstä ja nautin nähdä miten lapset kasvavat, välillä toki töppäielevätkin mutta ennenkaikkea kehittyvät koko ajan. Toivottavasti moni muukin tällä palstalla vielä kehittyisi, ainakin mikäli aikoo joskus hankkia lapsia. Löysätkää piponne naruja, että mahdolliset lapsenne osaavat valmistautua elämäänsä.

      hyvää kesää kaikille, Iskä

      • asia on

        kuitenkin niin, että pakko teidän kouluakäyneiden vanhempien on muistaa, että lapsille todella annetaan rajat sen mukaan mitä heidän ikänsä edellyttää ja vaikka lapsenne osaisi lukea hän ei välttämättä vielä ymmärrä kaikkia asioita ei myöskään juuri sitä, mitä kaikkea pahaa esim juuri saksilla saa aikaiseksi, olen tästä asiasta siksi niin huolisani, kun muistan omasta lapsuudestani, kun naapurin juuri 4v isoveli meni ja leikkasi pikkusiskon kauniit silmäripset ja se johti siihen että tämä pikkusisko ei oikealla silmällään ole koskaan nähnyt, joten onnea ja menestystä lasten kasvatukseen, rakastakaa heitä ja pitäkää huolta...


      • lilli-aprilli

        lukea kuinka mustavalkoisesti ja lapsellisesti pari tyyppiä on ottanut kantaa. ja tietenkin äidit otetaan moitittaviksi, sillä yhä edelleen ajatellaan äitien olevan päävastuullisia lasten kasvattamisessa :) On hienoa että, isät todella osallistuvat nykyään ja lähtevät vuorotteluvapaalle. On hyvä asia lasten kannalta. Ei naperoitten perässä voi koko ajan juosta ja sen olen itsekin oppinut lapsenvahtina. Hyviä vointeja myös vähäviiksiselle karvatassulle!


    • Itselläkissa

      Kyllä on vanhemmissa vika jos lapsi pääsee tuollaista tekemään,kannattaisi katsoa peiliin.Toivottavasti ei ole päässyt tekemään mitään muuta.Kissa raukka.

    • Dobrina

      Teidän ei pitäisi pitää kotieläimiä ennen kun lapset ovat sen ikäisisä että ymmärtävät.Lapeset eivät ymmärrä että se hyvin vakavaa ja teidän pitää ottaa yhteyttä veterinääriin nyt ihan nopeasti ja saada neuvoja.Olen itse 3 kissan ja kahden koiran omistaja ja kerran lapsen lapset maalasivat koiran kynnet kynsilakalla ja siitä jouduin menna eläinlääkäriin.Se ei toistu kun siitä viisastuin

    • eivätoleleluja

      Eläimiä ei saa hommata leluiksi lapsille! Kissan ja koiran on saatava esim. syödä ja nukkua rauhassa! Niitä ei heitellä eikä retuuteta, eikä satuteta mitenkään! Tämä on tehtävä pikku "enkeleille" selväksi, ennenkuin hankkii lemmikin!!

      • Avustettava

        Ystävättäreni on lastenpäiväkodissa töissä. Ollut kohta vuoden ja väittää olevansa aivan puhki. Hänen mukaansa nykyajan lapsilla ei ole minkäänlaista kasvatusta.
        Minun on helppo uskoa tuohon.
        Vanhempia ihmisiä ei kunnioiteta, ei lasten vanhemmat, puhumattakaan lapsista.

        se, joka kuritta kasvaa,hän kunniatta kuolee, sanoo vanha sananlasku.Kaikki eivät suinkaan pidä näistä pikkuenkeleistä ja se asia pitäisi vannhempien huomioida.


    • kisunparas

      Vanha keskustelu, mutta tärkeä asia tyhmistä vanhemmista.

    • ongelmakakara

      Nyt on mennyt 9 vuotta tuosta jutusta, voisitko aloittaja kertoa, missä mennään tyttösen kanssa. Hän lienee nyt 13 vuotta? Onko ajatukseni ongelmista toteutumassa?

      Kerropa nyt opettajaiskä mitä on tullut? Minä nimittäin olen myös lääkäri ja olin yksinhuoltaja, eikä koskaan tuollaista olisi tapahtunut. Eikä laatikoita ollut teipattu vaan oli ihan puhuttu asioista. Ja 4 v jo ymmärtää, ei sillä lukutaidolla ja laskutaidolla ole mitään merkitystä, lienee päinvastoin.

    • Eijuma

      Vittu täälä on kukkahattusta porukkaa itse olen nähnyt sossutätien lapsia narkkaamassa pitkin kyliä voi kissanviiksenlimavittu sanon minä

    • Anonyymi

      Paljon pahempaakin voi tapahtua jos 4-vuotias alkaa askarrella omin lupineen saksilla ja hänen vanhempansa ovat huolehtivia aikuisia no onneksi suojelusenkeli oli mukana onnettomuudessa onneksi lapsella ei ollut tulitikkuja joilla leikkiä

    • Anonyymi

      Persus paukamille vaan, siinä sitä oppii eläimiä kiusaamaan!

    • Anonyymi

      Älä hätäile. Kasvavat. Siihen menee. Mutta pidä lapselle opetusta eläimen kohtelemisesta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe