Kuukausi piilolinssit??

onko kokemuksia

Onko kokemuksia kuukausipiilolinsseistä. Linssit jotka saa olla silmissä yön yli ja useana päivänä peräjälkeen. Puhdistetaan jollain nesteellä ???kertaa kuukaudessa. Läpäisevät kuulemma happea enemmän mitä normaalit kk tai päivälinssit.
Onko toimineet ja ovatko pysyneet silmissä nopeatempoisessa elämisessä (urheilu-yöelämä-urheilu)?
Ajattelin kesäksi hommata jos saan vain enemmän käyttökokemuksia ko. tuotteesta.

7

7082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm..

Itse käytän normaaleja kuukausilinssejä päivittäin ja olen tyytyväinen. Olen kuullut (kyseltyäni optikoilta), että yön yli pidettävät piilarit eivät välttämättä ole niin pitkälle "jalostetut" että ne olisivat erityisen mukavat ja käytännölliset. Kokeile vaikka kuukauden verran, ja kysele optikoltasi :)

• Linssit

Kävin kuukausi sitten hankkimassa kokeiluparin näitä Night & Day linssejä. Kun kokeilupari on käytössä optikko haluaa kontrolloida että kaikki on hyvin muutaman kerran (riippuu liikkeestä miten usein) Itse kävin kolmessa kontrollissa ja kaikki hyvin. Hän kehotti minua pitämään linssejä silmissä niin pitkään kuin mahdollista, ottaa ulos ainoastaan jos tuntuvat ikäviltä tai likaisilta. Linssini ei tuntuneet miltään, oli kun ei niitä olisikaan silmissä mutta näkö yhtä hyvä (ellei parempi) kuin rilleillä. Olin tosi tyytyväinen niihin. Olin kolmen päivän päästä menossa viimeiseen kontrolliin jossa olisin tilannu näitä linssejä puoleksi vuodeksi eteenpäin kun yht äkkiä toinen silmä rupesi sattumaan. Kipu oli hirveintä mitä olen koskaan kokenut. Otin linssit silmistä jolloin kipu muuttui vielä hirveämmäksi. Olin ilman linssejä pari päivää jolloin kipu hävisi ja sain varattua ajan lääkärille. Hän totesi että kombinaatio linssien käytöstä ja jonkun bakteerin joutumisesta silmään minulla on nyt reikä silmässä joka pahimmassa tapauksessa voi levitä niin isoksi että sokeudun. Antibiootti tipat mulle määrättiin ja toivottiin parasta. Yksi tarkastus on vielä tulossa joten en tiedä onko reikä hävinnyt vielä, mutta kohta se selviää.

En halua pelotella. Suuri osa ihmisistähän käyttää Night&Day linssejä vuosikausia eikä mitään tapahdu, mutta se riski on aina olemassa että huonosti käy koska kaikki linssit hankaavat.

Lääkärini sanoi muutenkin että hän ei koskaan suosittelisi käytettävän linssejä viikkokausia putkeen, hän sanoi että jos unohtaa linssit silmään yöksi tai kahdeksi se ei haittaa mitään ja jos on sellaisessa paikassa että linssien ottaminen yöksi pois olisi epähygienistä voi ne surutta jättää silmään mutta korkeintaan viikko putkeen ja sitten ainakin parin päivän (ja yön) henghdystauko silmille.

Silmissä linssit kyllä pysyvät jos ne vaan ovat oikean kokoiset. Minä urheilin niitten kanssa, kävin suihkussa ja saunassa ja jopa itkeä vollotin yhdessä vaiheessa niitten kanssa ja hyvin pysyivät paikalla.

• piilareista

olen ollut töissä optikkoliikkeessä ja liikkeemme optikko oli sitä mieltä että yötäpäivää linssejä tulisi käyttää samaan tapaan kuin normaaleja kuukausilinssejä.sillä erolla että näitä yötäpäivää linssejä voi pitää päivittäin kauemmin silmässä kuin normaaleja(8h) ja niiden kanssa voit myös ottaa päiväunet, mitä ei tavallisten kk-linssien kanssa suositella. loppujen lopuksi siinä on kyse sinun silmistäsi ja näöstäsi, mutta itse käytän mielelläni vain kuukausipiilareita sekä kertakäyttöisiä. Normaalit kuukausilinssitkin tulisi nakata roskiin sen kuukauden kuluttua sillä niihin on kertynyt hyvät määrät likaa ja kalkkia ja voi saada bakteereja silmäänsä.

• depu

Kirjoitan nyt tälle keskustelulle kun se sopii niin hyvin minua askarruttavaan asiaan. Eli piilolinssien kanssa voi käydä suihkussa ja saunassa? Pitääkö silmämeikkiä poistettaessa / yleensä kasvoja pestäessä ottaa linssit pois?

• depu
        depu kirjoitti:

Kirjoitan nyt tälle keskustelulle kun se sopii niin hyvin minua askarruttavaan asiaan. Eli piilolinssien kanssa voi käydä suihkussa ja saunassa? Pitääkö silmämeikkiä poistettaessa / yleensä kasvoja pestäessä ottaa linssit pois?

Pidän meteliä. Pahoittelen.

• pöölö
        depu kirjoitti:

Voit ihan hyvin suihkutella, saunoa ja uida piilarit silmissä. Saunan jälkeen tosin silmät saattaa kuivua mikä tuntuu hiukan epämiellyttävältä.

Meikkaamisesta ei kokemusta.

• Piilolinssi122
        depu kirjoitti:

No mulla on kyllä sellaset kuukausilinssit jotka ei ole yötäpäivää silmissä pidettävät. Niiden kanssa ei saa saunoa tai peseytyä. Eikä tietenkään pestä meikkejä. Mutta meikata voi näidenkin kanssa ihan hyvin, kajalia en tosin ole laittanut tuohon "sisä"reunaan niin siitä en tiedä.
        Toisinsanoen, nämä piilolinssit ei saa kastua tai joutua veteen.
        Jos piilolinssi kastuu, se voi liimautua silmään kiinni ja se onkin sitten sairaalareissu. Näin minua ohjeistettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe