Olemme menossa marraskuussa viikoksi Krabille. Antakaa vinkkejä saarista joissa kannatta käydä, snorklauksen ja maisemien takia :) Sekä neuvoja kaivataan myös räätäleistä! Onko edullista ostaa silkkiä sieltä mukaan ja mistä? Kaikki vinkit ovat tervetulleita,sillä vikko on lyhyt aika :) Käytämme hyödyksi sen ajan....
Neuvoja Krabille
15
10520
Vastaukset
- Katariina-6
Menkää ens.päivänä King Fashioniin ja teettäkää ko.paikassa vaatteenne. Siellä myös kankaita valtava määrää. Me saimme, mitä halusimme. Senjälkeen Raileysin länsirannalle pitkähäntäveneellä ja saaren läpi itärannlle! Boda, Chicken ja PhiPhille varaatte loppuviikosta kokonaisen päivän.Kolmella viimeisellä on hyvät snorklaus- ja sukellusvedet!
On muitakin saaria, mutta viikko niin lyhyt...
Maisemat jokapuolella huikaisevat..Kysy lisää vaan=))- Maippi**
Kiitos paljon vinkeistä. juu mennään AoNangiin. Ekaa kertaa Thaimaaseen niin kokeillaan nyt aluksi yhdellä viikolla ja lennot on onneksi yöllä niin mulle ei tule ongelmaa,kun saan nukutuksi hyvin missä vain:) Miehelläni sen sijaan voi olla vaikeuksia....
paljonko pulitit teetetystä asustasi? Itse en aio teetättää, koska mieli voi muuttua, mutta ajattelin, että kankaat voisi hankkia sieltä, jos se kerta kannattaa. - "kata"
Maippi** kirjoitti:
Kiitos paljon vinkeistä. juu mennään AoNangiin. Ekaa kertaa Thaimaaseen niin kokeillaan nyt aluksi yhdellä viikolla ja lennot on onneksi yöllä niin mulle ei tule ongelmaa,kun saan nukutuksi hyvin missä vain:) Miehelläni sen sijaan voi olla vaikeuksia....
paljonko pulitit teetetystä asustasi? Itse en aio teetättää, koska mieli voi muuttua, mutta ajattelin, että kankaat voisi hankkia sieltä, jos se kerta kannattaa.Mieheni teetätti puvun kasmirvillasta, 3 paitaa ja solmiot päälle ja itselleni ostin tällä kertaa pari leninkikangasta kesää ajatellen ja hinta vajaa 400 euroa.Mieheni on tosi kookas, joten kangastakin kului ! Halvemmallakin voi teettää,,muttamutta hintalaatusuhde pitää muistaa ! Viikossa ei ehdi ravata joka putiikkia. Voi harmi, että viikoksi vain,,ihastutte maahan takuuvarmasti! Juuri tuo AoNangin seutu ja koko ympäristö on lumoava!
Suosittelen, että luette kirjan Phuket,Krabi ja Phang Nga,,Markus Lehtipuun uusin ! Sieltä löytää, jos mitä ensikertaa matkaavalle. Kyselkää lisää vaan. kyllä tänne muiltakin vastauksia tulee syd.terv.Katariina - kokemusta on
"kata" kirjoitti:
Mieheni teetätti puvun kasmirvillasta, 3 paitaa ja solmiot päälle ja itselleni ostin tällä kertaa pari leninkikangasta kesää ajatellen ja hinta vajaa 400 euroa.Mieheni on tosi kookas, joten kangastakin kului ! Halvemmallakin voi teettää,,muttamutta hintalaatusuhde pitää muistaa ! Viikossa ei ehdi ravata joka putiikkia. Voi harmi, että viikoksi vain,,ihastutte maahan takuuvarmasti! Juuri tuo AoNangin seutu ja koko ympäristö on lumoava!
Suosittelen, että luette kirjan Phuket,Krabi ja Phang Nga,,Markus Lehtipuun uusin ! Sieltä löytää, jos mitä ensikertaa matkaavalle. Kyselkää lisää vaan. kyllä tänne muiltakin vastauksia tulee syd.terv.KatariinaKrabi on aivan loistava paikka kirkkaat vedet löydät todella läheltä jo mainitulta Poda saarelta(toki muualtakin). Ao Nangin rantakadun pohjoispäässä olevasta ravintolakeskittymästä löytyy muunmuassa italialaisen ukon pitämä thai-ravintola jossa hän itse kokkaa kunnon italialaispizzoja kunnon laavakiviuunissa, olivat tosin aika kalliita mutta mukavaa vaihtelua kana/kala/riisi linjaan:D. Kannattaa tosiaan käydä sillä saarella missä tuo the beach leffa kuvattiin(oliko se nyt phiphi:n vieressä) se itse saari(phi phi) oli aika turismin täytteinen mutta sieltä rannalta vuokrasimme moottoriveneen ja kävimme siinä saarella vieressä(missä se leffa siis kuvattiin) missä oli mm. luolia jossa oli merirosvo maalauksia(jotain kiinalaisten piirtelemiä taisivat olla) uskomattoman kaunis saari, kannattaa käydä. Ravintelit tosiaan ovat hintavempia ihan siinä Ao Nangin biitsin tuntumassa. Tuktukilla matka siihen Krabitowniin maksoi muistaakesi 60c joten ei paha, sieltä löytyy mm. kauppakeskus. Phuketissa olen myös käynyt mutta tykkäsin paljon enemmän Krabista, jos tykkää baarissa käydä iltaisin niin Krabilla sekin oli paljon mukavempaa(ei ollut tungettelevia sisäänheittelijöitä ja maksullisia naisia koko ajan vetämässä hihasta).
Jos jotain vielä haluat tietää niin kysy. - Nas
kokemusta on kirjoitti:
Krabi on aivan loistava paikka kirkkaat vedet löydät todella läheltä jo mainitulta Poda saarelta(toki muualtakin). Ao Nangin rantakadun pohjoispäässä olevasta ravintolakeskittymästä löytyy muunmuassa italialaisen ukon pitämä thai-ravintola jossa hän itse kokkaa kunnon italialaispizzoja kunnon laavakiviuunissa, olivat tosin aika kalliita mutta mukavaa vaihtelua kana/kala/riisi linjaan:D. Kannattaa tosiaan käydä sillä saarella missä tuo the beach leffa kuvattiin(oliko se nyt phiphi:n vieressä) se itse saari(phi phi) oli aika turismin täytteinen mutta sieltä rannalta vuokrasimme moottoriveneen ja kävimme siinä saarella vieressä(missä se leffa siis kuvattiin) missä oli mm. luolia jossa oli merirosvo maalauksia(jotain kiinalaisten piirtelemiä taisivat olla) uskomattoman kaunis saari, kannattaa käydä. Ravintelit tosiaan ovat hintavempia ihan siinä Ao Nangin biitsin tuntumassa. Tuktukilla matka siihen Krabitowniin maksoi muistaakesi 60c joten ei paha, sieltä löytyy mm. kauppakeskus. Phuketissa olen myös käynyt mutta tykkäsin paljon enemmän Krabista, jos tykkää baarissa käydä iltaisin niin Krabilla sekin oli paljon mukavempaa(ei ollut tungettelevia sisäänheittelijöitä ja maksullisia naisia koko ajan vetämässä hihasta).
Jos jotain vielä haluat tietää niin kysy.Voi että kun tuli hillitön kaipuu Thaimaahan ja vielä pitäisi jaksaa 10kk odottaa... Ihanaa lukea juttuja Krabista.
Meidän 6:den hengen porukka on sinne ekaa kertaa lähdössä. Ollaan oltu Thaimaassa ennenkin, mutta nyt kohteena Krabi ja Koh Lanta.
Mietin shoppailu mahdollisuuksia Krabilla, kun matkaan lähtee nuorisoa, jotka varmasti haluavat kierrellä kaupoissa. Löytyykö Krabilta muutakin kuin turisti krääsää? Onko kohde turvallinen nuorten omin päin kulkea? - santtu
Nas kirjoitti:
Voi että kun tuli hillitön kaipuu Thaimaahan ja vielä pitäisi jaksaa 10kk odottaa... Ihanaa lukea juttuja Krabista.
Meidän 6:den hengen porukka on sinne ekaa kertaa lähdössä. Ollaan oltu Thaimaassa ennenkin, mutta nyt kohteena Krabi ja Koh Lanta.
Mietin shoppailu mahdollisuuksia Krabilla, kun matkaan lähtee nuorisoa, jotka varmasti haluavat kierrellä kaupoissa. Löytyykö Krabilta muutakin kuin turisti krääsää? Onko kohde turvallinen nuorten omin päin kulkea?7.5.2007 Nimipäivä: Helmi, Kastehelmi
Kohteet | Matkajutut | Kysy Tsaulta | Käsikirja | Matkakone | Matkailukeskustelu | Haku
Tulosta mukaan matkalle!
Lue kohdemaata koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
Turmeltumaton Siaminlahden saaristo
16.2.2007 11:02
Lue lisää
KOHTEET > AASIA > THAIMAA > KRABI
Krabi
Turistioppaissa Krabilla tarkoitetaan usein koko Krabin aluetta - Krabi Town, Ao Nang, Railey Beach jne. Krabi on tunnettu jyrkkäpiirteisestä rannikostaan ja erittäin vaaleahiekkaisista rannoistaan. Se on ideaalinen pakopaikka arjen harmaudesta tarjoten upeiden rantojen lisäksi koralliriuttoja, pieniä saaria ja vesiputouksia. Krabilla on paljon kiintoisaa nähtävää, kuten esimerkiksi Phra Nangin omituinen luolasto.
Chicken Island jakaantuun kahteen pienempään saareen nousuveden aikana.
Khanab Nam - erikoinen kalliomuodostelma Krabin kaupungin edustalla.
Simpukoiden hautausmaa - Ranta, joka on täynnä jopa 75 miljoonaa vuotta vanhoja fossiloituneita simpukka- ja kalkkikivikerroksia.
Wat Tham Sua - "Tiikeriluostari" on tunnelmallinen metsäluostari.
Ao Nang - pieni hiekkaranta-alue on rakennettu turisteille ja se on Krabin alueen suosituin turistikohde. Kauniin rannan ympärille on rakennettu useita hotelleja, sukellusshoppeja ja ravintoloita.
Khao Khanap Nam - Krabin symbolina pidetyt kaksi 100 metriä korkeaa vuorta sijaitsevat Krabin sisäänkäynnin kohdalla. Vuorissa on kauniita luolia, joista on löydetty useita ihmisluurankoja.
Railey Beach - Railey Beachille ei pääse autolla. Ainoastaan pitkähäntäveneellä Ao Nangista tai Krabi Townista. Kiipeilijät ovat vallanneet East-Raileyn jyrkät kalliot. Raileyn paratiisirannalle pääsee West-Raileyn kautta. Railey Beachin hinnat ovat hieman korkeammat kuin Ao Nangin.
Chicken Island - saari on saanut nimensä kananpäätä muistuttavasta kalliosta. Paratiisisaari on erinomainen päiväretkikohde. Saarelle pääsee kätevästi pitkähäntäveneellä. Saari on suojelukohde ja sinne täytyy maksaa n. 100 bahtin korkuinen ympäristömaksu.
Tham Pranangnai - itäisellä Raileyllä sijaitseva tippukiviluola on upea näky iltavalaistuksessa. Luolan sisällä hiljaisuus on majesteetillinen.
- Tietoa Krabin busseista ja liikkumisesta paikan päällä löydät www.thaiwaysmagazine.com
- Ao Nangissa kätevintä on vuokrata käyttöönsä skootteri. Liikenteessä kannattaa olla varovainen ja muistaa, että Thaimaassa on vasemmanpuoleinen liikenne.
- Ao Nangista pääsee Krabi Towniin kätevästi "paikallisbussilla" eli lava-autolla.
- Majoitusta löytyy niin budjettimatkailijoille kuin luksuksen ystävillekin.
- Paras palvelutaso löytyy Ao Nangista, mutta halutuin kohde on Railey Beach, jonne hotelli on varattava hyvissä ajoin.
- Hotelleja
- Ao Nangin rannasta löytyy useita hyviä kalaravintoloita. Tarjolla on myös runsaasti länsimaisia ruokia.
- Thaimaassa kannattaa ehdottomasti maistaa myös paikallisia curreja.
- Krabi on ihanteellinen snorklauskohde. Snorkkelisetin voi vuokrata Raileyn tai Ao Nangin sukellusshopeista. Hinta on noin 150 baht / päivä.
- Sukeltajien kannattaa suunnata Poda saaren tai Phi Phi saarten kirkkaille vesille. Kokeneet sukeltajat voivat sukeltaa Poda-saaren takana olevan Yawabon saaren 50 metriseen luolaan 5-12 metrin syvyyteen.
- Neljän päivän PADI-open water -sukelluskurssit maksavat noin 13 000 baht. Suomenkielistä opetusta tarjoaa Ao Nangissa sijaitseva Raya Divers.
- Kiipeilijöiden kannattaa suunnata Railey Beachille ja erityisesti Ton Sai Beachille. Kiipeilyrinteitä löytyy yli 35 ja erilaisia reittejä 700. Ranskalaisen taulukon mukaisesti kallioiden vaikeustasot ovat 5a-8c. Raileyillä voi ottaa myös kiipeilykurssin. Lisätietoa kiipeilystä löytyy www.railey.com.
- Parhaimmat ostosmahdollisuudet ovat Krabi Townissa ja Ao Nangissa.
- Thaimaalaisen kulttuurin mukaan jalkoja pidetään likaisina. Jaloilla ei saa osotella muita ihmisiä, ei edes huomaamattaan. Suurin virhe on kuitenkin pysäyttää kolikon vieriminen astumalla sen päälle. Kolikossa on kuninkaan kuva, eikä kuninkaan päälle sovi astua "likaisella" jalalla.
- Thaimaalaiset ovat suorapuheista kansaa. Matkaajan ei kannata loukkaantua, jos kaupassa kuulee sanottavan: "Big lady. No cloths for you". Thaimaan vaatekoot saattavat olla länsimaisille turisteille liian pieniä.
- Kaupankäynnissä tinkiminen kuuluu asiaan. Parhaimman tuloksen saa, kun ei menetä malttiaan ja jaksaa hymyillä myyjälle. Tinkimällä hinnan saa usein pudotettua puoleen.
Kommentoi tai anna vinkkejä matkakohteesta.
Hieno syntymäpäivä matka
4.8.2004 Krabi - Thaimaa on lumonnut
Oli niin mukava olla syntymäpäivää viettämässä.Oli rauhallista rantaa,ei ollut kauppiaita.Kaikin puolin ihana matkaOlemme käyneet Thaimaassa yhteensä 8 kertaa.Aina on ollut onnistunut loma
Krabi
6.8.2004 Krabi - Chilli
Krabin upeista rannoista upein ei suinkaan ole Ao Nangin ranta, vaan esim. Phra Nang, Railey ja Podan saari. Ao Nangissa on yleensä (seuramatkojen) majoitus ja sieltä hyvät pitkähäntäveneyhteydet lähirannoille ja saarille. Itse Ao Nangin ranta ei ole kummoinen.
Krabi
17.8.2004 Krabi - :)
Oltiin koko perhe Krabissa Ao nangissa. Upea paikka oli, mutta kohta puoleen saattaa olla jo liian iso paikka, jos etsii rauhallisuutta, sillä paikkaan rakennettiin kovasti hotelleja yms. Mutta me tykättiin ainakin tosi paljon olosta siellä! ;) Suosittelen!
koh samui
2.10.2004 Krabi - Jaana
Mulla olisi tuosta Koh Samuista vähän toisenlaista kerrottavaa. Olimme mieheni kanssa siellä maaliskuussa 2003. Paikka ihan kiva, mutta itselle oli kyllä pienoinen pettymys. Oppaat kirkuvat paikkaa paratiisiksi???!!! Mielestäni se oli aika kaukana paratiisista. Hotellimme sijaitsi Chawengilla, joka oli ihan kauhea turistirysä. Kaksi kertaa olessamme uimassa meressä, näimme huumepiikkejä. Että kyllä paratiisiin on tainnut luikahtaa muutamia käärmeitä. No juu, olihan se saari itsessään kaunis ja hiljainen, mutta ihan vain niille jotka menevät näille valmismatkoille kuten mekin, niin valitkaa Finnmatkat, nimittäin ne tekevät matkoja muualle kuin Chawengille. Toivottavasti en nyt liikaa pelästyttänyt niitä, jotka ovat Samuille lähdössä, mutta ajattelin vain ettei odotuksetkaan ole liian korkealla, niin kuin meille kävi.
3 viikkoa Thaimaassa
9.12.2005 Krabi - Etsivä löytää
Olin maaliskuussa 2005 Chiangmai, Chiangrai ja Hua -Hin mahtava kokemus. 2006 Helmikuussa palaan Thaimaahan kuukaudeksi. Ei enäää koskan euroopan rantalomaa!!
Krabi, Ao-Nang - upea lomakohde !!
17.1.2006 Krabi - we`ll be back!!
Olimme Krabin Ao-Nangissa 2 viikkoa nyt vuodenvaihteessa ja voin suositella kohdetta kaikille, jotka haluavat nauttia upeista maisemista, hyvästä ruoasta, ystävällisistä ihmisistä ja rennosta lomatunnelmasta !! Hotelli Ao-Nang Sunset oli hyvällä paikalla ja henkilökunta aivan upeita ihmisiä !!
huikeaa luontoa krabissa
9.11.2006 Krabi - reissumies
olin krabissa edellisen kerran 2003 lähden uudelleen 25.11.06. pakko mennä mahtavierantojen,kirkkaan veden,komeiden kallioiden ja tosi ystävällisten ihmisten vuoksi!ps 4 kerta thaimaassa!
Krabille Lapsen kanssa
22.12.2006 Krabi - matkailija
Olisin lähössä lapseni 9v krabille onko lapsille mitään vai tuleeko aika pitkäs 2viikkoa kun olisimme?
Krabi/ao nang
12.1.2007 Krabi -
22.1.2004 Krabi
Hienoin paikka,missä olen eläessäni käynyt.(Takana yli 30 eri Maata)
Maisemat,ihmiset,vapaus on sellasta mitä ei voi sanoin kuvailla. Se on nähtävä itse.
Krabi - Ao Nang
23.3.2007 Krabi - lea
Olemme jo kaksi vuodenvaihdetta viettäneet Krabilla. Ensi talvena olemme jälleen varanneet matkan sinne. Krabi on lumoavan kaunis ja - ainakin vielä - rauhallinen. Siellä on kuitenkin myös kauppoja ja ravintoloita ainakin meidän makuumme ihan riittävästi. Läheiset saaret; Chicken ja Poda sekä Railey Beach ovat upeita, meri turkoosinsininen ja niihin on helppo kulkea pitkähäntäveneillä. - Miä meen matkalle nii
"kata" kirjoitti:
Mieheni teetätti puvun kasmirvillasta, 3 paitaa ja solmiot päälle ja itselleni ostin tällä kertaa pari leninkikangasta kesää ajatellen ja hinta vajaa 400 euroa.Mieheni on tosi kookas, joten kangastakin kului ! Halvemmallakin voi teettää,,muttamutta hintalaatusuhde pitää muistaa ! Viikossa ei ehdi ravata joka putiikkia. Voi harmi, että viikoksi vain,,ihastutte maahan takuuvarmasti! Juuri tuo AoNangin seutu ja koko ympäristö on lumoava!
Suosittelen, että luette kirjan Phuket,Krabi ja Phang Nga,,Markus Lehtipuun uusin ! Sieltä löytää, jos mitä ensikertaa matkaavalle. Kyselkää lisää vaan. kyllä tänne muiltakin vastauksia tulee syd.terv.KatariinaOlen itse suuntaamassa muutaman viikon päästä tuonne AoNangiin myöskin ja puvun teettäminen kiehtoo ihan jonkun verran. Kysyisinkin vielä siitä käytännöstä kun kerran teiltä kokemusta löytyy.
Haluan käytännössä Puvun, jossa on liivi, ja pari paitaa. Muut releet sitten tulee ostettua jos tulee, mutta itse puku on pääasia.
Missä luokassa hintahaitari liikkuu? Olen kuullut, että halvimmat saa noin 100 eurolla, mutta sanoppas Kata kokeneena mielipide, mitä saa 200 eurolla?
Miten tinkiminen teidän kohdalla meni, kävittekö kuinka monta paikkaa läpi? On myös mahdollista että teetämme toisen puvun vaimolleni, joten mitä luulet, onko kimppa-alennuksia luvassa? - Kata.....
Miä meen matkalle nii kirjoitti:
Olen itse suuntaamassa muutaman viikon päästä tuonne AoNangiin myöskin ja puvun teettäminen kiehtoo ihan jonkun verran. Kysyisinkin vielä siitä käytännöstä kun kerran teiltä kokemusta löytyy.
Haluan käytännössä Puvun, jossa on liivi, ja pari paitaa. Muut releet sitten tulee ostettua jos tulee, mutta itse puku on pääasia.
Missä luokassa hintahaitari liikkuu? Olen kuullut, että halvimmat saa noin 100 eurolla, mutta sanoppas Kata kokeneena mielipide, mitä saa 200 eurolla?
Miten tinkiminen teidän kohdalla meni, kävittekö kuinka monta paikkaa läpi? On myös mahdollista että teetämme toisen puvun vaimolleni, joten mitä luulet, onko kimppa-alennuksia luvassa?Heippa!
Tuossa ne "aurinkoisten" suosimat liikkeet! Kankaan laatu ja määrä (kankaita kyllä piisaa joka makuun)vaikuttavat hintaan.Periaatteessa niissä kiinteät hinnat, voihan sitä pari solmiota kaupan päälle saada, kun somasti hymyilee (vaimot sen yleensä,,,sen hymyn antaa=).
Vaattureita on joka kulmalla, sellaisia tinkipaikkojakin, mutta laadusta en takaa. Kankaasta pitää pyytää leikkaamaan näytepalan, että varmasti samasta asusteen saat, jos pikkufirmassa ja tinkihinnoilla teetät. Ei siellä paljoa jaksa liikeitä kierrellä, senverran helteistä (ihanaa siis )se ilmasto on:)
Muutama sovitus ja puvut ovat sinun, tai vaimosi!
Hinta/laatusuhde kannattaa ottaa huomioon.Missään tapauksessa ei suomen vaatturihintoja voi verrata,,,tai no voi, mutta teetä siellä vaan.Kysele ensin ja teetä sitten. Tuohon 200 euroon en voi sanoa mitään, kokosi ja kankaan laatu määrää pitkälti loppusumman.Ihanaa, kun pääsette sinne pian.Toivottavasti nautitte, kuten mekin.
Terveiset Hymyn maahan!
kata - kännisshhä
Nas kirjoitti:
Voi että kun tuli hillitön kaipuu Thaimaahan ja vielä pitäisi jaksaa 10kk odottaa... Ihanaa lukea juttuja Krabista.
Mietin shoppailu mahdollisuuksia Krabilla, kun matkaan lähtee nuorisoa, jotka varmasti haluavat kierrellä kaupoissa. Löytyykö Krabilta muutakin kuin turisti krääsää? Onko kohde turvallinen nuorten omin päin kulkea?kaveri oli tuolla 10vrk ja sai veitsestä tai vesurista päähänsä, lisäksi nyrkkiä ja kenkää. vaikka paikallinen sairaala hoiti homman hyvin, niin jälkeenpäin surffattiin lääkkeistä tietoja joita oli saanut, vanhoja ei käytetä enää euroopassa. syyllistä hakematta: paikallisilla on teräaseita mukana iltaisin.
- Miä meen
Kata..... kirjoitti:
Heippa!
Tuossa ne "aurinkoisten" suosimat liikkeet! Kankaan laatu ja määrä (kankaita kyllä piisaa joka makuun)vaikuttavat hintaan.Periaatteessa niissä kiinteät hinnat, voihan sitä pari solmiota kaupan päälle saada, kun somasti hymyilee (vaimot sen yleensä,,,sen hymyn antaa=).
Vaattureita on joka kulmalla, sellaisia tinkipaikkojakin, mutta laadusta en takaa. Kankaasta pitää pyytää leikkaamaan näytepalan, että varmasti samasta asusteen saat, jos pikkufirmassa ja tinkihinnoilla teetät. Ei siellä paljoa jaksa liikeitä kierrellä, senverran helteistä (ihanaa siis )se ilmasto on:)
Muutama sovitus ja puvut ovat sinun, tai vaimosi!
Hinta/laatusuhde kannattaa ottaa huomioon.Missään tapauksessa ei suomen vaatturihintoja voi verrata,,,tai no voi, mutta teetä siellä vaan.Kysele ensin ja teetä sitten. Tuohon 200 euroon en voi sanoa mitään, kokosi ja kankaan laatu määrää pitkälti loppusumman.Ihanaa, kun pääsette sinne pian.Toivottavasti nautitte, kuten mekin.
Terveiset Hymyn maahan!
kataEn löydä kirveelläkään kotisivuja tuonne King's fashionille. Noh toivottavasti on helposti näkösällä liike.
Vielä jauhan siitä hommasta. Onko niillä siellä liikkeessä nähtävillä erilaisia pukuja, joista voi valita mallin? Kuvan perusteella on välillä melko vaikea katsoa onko yhtään itsensä tyylinen...
Normaalivartaloinen XL-kokoinen 190cm mies olen, joten pitääkö minun maksaa miljoonia enemmän kuin 170 senttisen pienemmän yksilön? 200 euroa on jokseenkin kyllä kipurajani sillä sen jälkeen saa kyllä merkkivaatetta valita tosissaan jo kotimaassakin... - kata...
Miä meen kirjoitti:
En löydä kirveelläkään kotisivuja tuonne King's fashionille. Noh toivottavasti on helposti näkösällä liike.
Vielä jauhan siitä hommasta. Onko niillä siellä liikkeessä nähtävillä erilaisia pukuja, joista voi valita mallin? Kuvan perusteella on välillä melko vaikea katsoa onko yhtään itsensä tyylinen...
Normaalivartaloinen XL-kokoinen 190cm mies olen, joten pitääkö minun maksaa miljoonia enemmän kuin 170 senttisen pienemmän yksilön? 200 euroa on jokseenkin kyllä kipurajani sillä sen jälkeen saa kyllä merkkivaatetta valita tosissaan jo kotimaassakin...Moi taas !
King`Fashion sijaitsee AoNangin rantakadulla ravintola Edenin vieressä, ei siis Noppharat Taran rannalla .Kaupat ja ravintolat ovat vieri vieressä. Tuktukin kujettajat tietää kyllä paikat ja loppujen lopuksi kyseinen alue on hyvin hallittavissa, kun kartan kouraan saa::))
Varmasti puvun saat 200 eurolla, kunhan et kalleimmasta päästä valitse. ( esim.kalleinta kashmirvillaa)Mallivaatteita ei ole, ainoastaan mallilehtiä,,joista voit kopsata vaikka Armanin puvun. Englannilla pärjää ja mittojen otosta se lähtee !!
Kysy lisää vaan... - kirja vinkistä
"kata" kirjoitti:
Suosittelen, että luette kirjan Phuket,Krabi ja Phang Nga,,Markus Lehtipuun uusin ! Sieltä löytää, jos mitä ensikertaa matkaavalle. Kyselkää lisää vaan. kyllä tänne muiltakin vastauksia tulee syd.terv.Katariinaostin...tykkäsin.
Värikuvia olisi saanut olla enempi, mutta toisaalta tietoahan sieltä haetaan.
Katellaan sit livenä joulukuussa :) - kata...
kirja vinkistä kirjoitti:
ostin...tykkäsin.
Värikuvia olisi saanut olla enempi, mutta toisaalta tietoahan sieltä haetaan.
Katellaan sit livenä joulukuussa :)..noin 40 centtimetriä sitten..."Phuket, Krabi..jne" kannattaa ottaa mukaan matkalle. Sinne on hyvä "päivittää tietoja", liimata reissutarroja..panna tärkeitä os.ylös. Kirjaa on hauska lukea jäkeenpäin ja verrata kokemuksia. Liimasin jokaiseen sukellussaaren kohtaan pikkuruisen simpukan...niin pienen, kun löysin!!!
Kirjassa
Matkailijan THAIMAA (Britt-Marie Bergman) on kauniita kuvia, historiaa...siis hyvin paljon tietoa koko maasta. Kannattaa sekin lukea, tai omaksi ostaa. Mielestäni on hyvä tutustua niinkin erilaisen maan tapoihin ja kulttuuriin, uskontoihin jne jo ennakolta. Silloin matkalta saa todella paljon. Kiva, kun kirjasta tykkäsit...saman minäkin totesin niistä valokuvista. Yksi vinkki vielä.Voit liittyä www.thairy.net (menet tuohon os.ja registeröidy, kuten minä myöskin seuraavaan)...www.thaiklupi.fi. Siellä voit jutella kys.olevasta maasta,,,katsella valokuvia, ehkäpä siellä minunkin kuvat pyörii.
Iloista matkan odotusta:) kata....
- Krabi-fani
Olimme juuri huhtikuun alussa 2 viikkoa Krabissa, tarkemmin Ao Nangissa, joka on parasta Krabia. Aivan upea paikka, johon varmasti vielä monen monta kertaa palaamme. Pitkähäntäveneillä kannattaa poiketa lähisaarista ainakin Chickenillä (saanut nimensä siitä että on broilerin muotoinen) sekä Bodalla, joka on aivan paratiisimainen saari. Venematka kestää 20 minuuttia. Saarilla on ravintola, josta voi ostaa välipalaa. Kesyjen apinoiden touhuja oli mahdollisuus myös ihastella rannan tuntumassa olevan metsän laidalla. Myös Railey Beach laguuneineen ja vuorikiipeilymahdollisuuksineen kannattaa tsekata. Matka sinne kestää pitkähäntäveneellä alle vartin. Hyviä ruokapaikkoja Ao nangissa on paljon. Paras fiilinki oli Edenin kattoterassilla palmunoksien katveessa. Myös ruotsalaishenkinen ravintola Blue Mango kannattaa testata. Sieltä saa jopa Lindströmin pihvejä ja lihapullia - toki myös paikallisia herkkuja. Ravintolat ovat yllättävän siistejä ja useimmissa vihannekset ja salaatit pestään puhtaalla vedellä. Paikallinen olut on nimeltään Singha ja on tosi laadukasta. Hotelli Ao Nang Sunsetin yhteydessä erittäin laadukkaita hierontapalveluja (siis oikeita). Otin itse eri päivinä neljä eri hierontaa: öljyhieronta koko vartalolle, thai-hieronta, niska-selkähieronta ja jalkahieronta. Tosi hyvältä tuntui ja oli todella edullista (5 euroa tunti). Ostimme myös laadukkaat silmälasit (1-teho) S.K. Optik -liikkestä. Hinta oli 100 euroa. Aivan huippupalvelu ja -laitteet heillä käytössä. Finnmatkatkin suositteli sitä. Snorklailimme Raya Diversin laadukkaalla sukellusretkellä ja näimme jopa hai-kaloja kaiken värikkään merimaailman ohella. Retkellä oli ruokailu laivalla ja poikkesimme myös Phi Phi -saarella. Finnmatkojen infotilaisuudessa esiteltiin myös luotettava vaatturi, jolta olisin tilannut puvun, jos olisi ollut tarvetta. Heidän palveluunsa kuuluu useita eri sovituskertoja ompelun yhteydessä. Tosi upea paikka siis kaikenkaikkiaan, ellei kaipaa vilkasta yöelämää. Useat ravintolat sulkivat ovensa jo klo 22 - 23.
Krabin keskustan läpi ajoimme lentokenttäbussilla, mutta siellä ei kannata viikon loman aikana tuhlata aikaa.- Maippi**
Tosi hyviä neuvoja tullut:) Kyselen varmasti lisää, kun matkan ajankohta lähenee....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680