ei rakkautta ole olemassa eikä ole koskaan ollutkaan, se ns. rakkaus on pelkkää himoa ja toisen omistamishalua ja rahanahneutta ja pettämistä ja alistamista ja nöyryyttämistä ja jatkanko vielä????
ei rakkautta ole..
17
1314
Vastaukset
toivottavasti vain tilapäisesti. Kuulostat tosi pettyneeltä. Haluatko kertoa, mikä sai sinut tuollaisiin aatoksiin?
Omasta mielestäni maailmassa on paljon rakkautta, ja siitä on onneksi paljon käytännön esimerkkejä - niin kuin myös siitä, mitä rakkaudettomuudessa eläminen voi saada ihmisiä tekemään. Joku viisas on joskus sanonut: "Opettele rakastamaan itseäsi, niin voit oppia rakastamaan muitakin".
Auttaisikohan, jos me itse yrittäisimme pitää huolta tasapainosta ja osoittaa osaltamme rakastavamme sekä omia läheisiämme että välillä vähän muitakin ihmisiä?- satu40
sekä rapiat päälle.
;-) - Annaliisa
Luettelit listan sellaisista asioista, mitä rakkaus ei mielestäsi ole. Kiinnostavaa olisi nyt kuulla mitä se mielestäsi on, vaikket sitä ole nähnyt, tavannut tms. Kuitenkin tiedät mitä se voisi olla, kun väität, ettei sitä ole. Annatko tulla? Rakkaus on niin tärkeä osa ihmisen elämää, että siitä voisi ja pitäisi aina puhua.
- miinalii
aivan toinen käsitys. Rakkaus on suunnaton energianlähde. Se auttaa kestämään suuria koettelemuksia. Se antaa hyvyyttä, rakkauden voimalla haluaa toiselle vain hyvää. Tällaisena olen itse kokenut rakkauden. Se vaikuttaa myös sen lopullisen rajan takaa. Mitä enemmän saa itse rakkautta, sitä enemmän pystyy sitä antamaan.
- Outo lintu
sanaan rakkaus, on lastattu niin paljon painoarvoa, ettei sitä voi käyttää kuin vihkikaavassa.
Amerikkalainen teeskentely ei sovi suomalaisen käytökseen. Suomalainen pitää tai tykkää toisesta ihmisestä. Pitää ja välittää lapsistaan ja elämäntoveristaan.
Jos mies tai nainen sanoo toiselle rakastavansa, hän voisi suoraan kysyä mennäänkö meille vai teille. Sopiisko "pikaiset" tai mitä muuta tahansa halukkuuden ilmaisua.
Luvata rakastaa toista myös pahoina päivinä on taakka, jota ei haluta. Silloinhan on usein hellät tunteet kateissa ja vain vastuuntunto ja velvollisuus pitää lupaukset kuolemaan saakka. Harva romantiikka kestää, kypsän suhteen rakkaus on enemmänkin luottamusta ja turvallisuuden tunnetta' rippusella hellyyttä maustettuna. Megaluonnossa, kosmoksessa esiintyvää perusvoimaa.
Ruohosta ihmiskunnan intelligentteihin saakka on tästä woimasta riippuvaisia.- muutakin rakkautta
...kuten vaikka vanhempien rakkaus lapsiinsa, aika monet rakastavat lemmikkejään (joskus soisi, että rakastaisivat jotakin ihmistäkin yhtä kiihkeästi), elämääkin voi kuulemma rakastaa ja me suomalaisethan rakastamme tunnetusti työntekoa yli kaiken eli ei se rakkaus aina ole sitä miehen ja naisen tai miehen ja miehen tai naisen ja naisen välistä taivastelua. En olisi muuten nuorempana uskonut, että kuusikymppisetkin ovat tässä suhteessa ihan yhtä lapsellisia kuin teini-ikäiset. Haikailevat vielä tämän ns. sukupuolten välisen rakkauden perään. Eihän se silloin kuollutta voi olla, jos se näin kovin kiinnostaa, kuten näkyy...
Totuus liene,että kyllä me kaikki haluamme olla rakastettuja tai ainakin kantaa mukanamme illuusiota siitä, että olemme jonkun rakastamia. Se on aika oleellinen asia elämässä. Jos ei ole, katkeroituneita harppuunoita on myös näytillä suomalaisessa yhteiskunnassa yllin kyllin. Rakastakaamme vaikka itseämme, jos muuta kohdetta ei ole!- 1943
rakastaa, jotta voisi muita rakastaa.
- lapsiin
1943 kirjoitti:
rakastaa, jotta voisi muita rakastaa.
Rakkaus lapsiin on mielestäni yksi aidoimmista rakkauden ilmentymisistä.Mitä luettelit ovat katkeroituneen ihmisen vuodatusta,olen pahoillani jos sinulla on tämä kokemus rakkaudesta.Minä olen saanut rakastaa ja olla rakastettu,rakkaudessa on mahtava voima.
- aivan oikeassa.
lapsiin kirjoitti:
Rakkaus lapsiin on mielestäni yksi aidoimmista rakkauden ilmentymisistä.Mitä luettelit ovat katkeroituneen ihmisen vuodatusta,olen pahoillani jos sinulla on tämä kokemus rakkaudesta.Minä olen saanut rakastaa ja olla rakastettu,rakkaudessa on mahtava voima.
niitta on aivan oikeassa.
Ei sitä rakkautta aivan oikeasti ole olemassakaan.
Minäkin jo hetken luulin toisin, mutta kyllä se totuus sieltä paljastui.
Ei ole olemassa rakkautta.
Se on vain kaunis satu aivan eri asioille.
Näin se on. Huomaatte sen itsekin aikanaan. aivan oikeassa. kirjoitti:
niitta on aivan oikeassa.
Ei sitä rakkautta aivan oikeasti ole olemassakaan.
Minäkin jo hetken luulin toisin, mutta kyllä se totuus sieltä paljastui.
Ei ole olemassa rakkautta.
Se on vain kaunis satu aivan eri asioille.
Näin se on. Huomaatte sen itsekin aikanaan.edes itsessäsi? Etkö ole koskaan ketään rakastanut tai enää rakasta? Se olisi tosi surullista, mutta toivottavasti ei totta vaikka joskus siltä tuntuisikin. Ehkä vielä jonain kauniina päivänä... ;))
- Pelle1Peloton
Siis oikeassa olet katkeroituneisuudessasi, jos rakkautta kuvittelit joksikin kaikkivoivaksi lääkkeeksi.
Oikeastihan rakkaus on vain äkillinen verensyöksy sinne kriitisiin kohtiin. Seuraako siitä hyvää seurustelusuhdetta, onkin jo eri juttu. Ja jos seuraa, niin kaikki viehätysvoima pitää panna peliin.rakastumisesta. Siitä on pitkä matka rakastamiseen, joka useimmissa tapauksissa on kokonaan eri asia.;))
- Kriittiset kohdat
veren syöksyminen niihin kohtiin...juupa juu...se on sitä himua,ettenkö sanoisi.....
Rakastaminen on ihan muuta kuin akti tai sen perässä juokseminen.Siitä voi jokin alkaa,mutta helposti se myös siihen loppuu,väljähtyy.
Tärkein liitos on henkisesti oppia toista rakastamaan niin sitten kaikki muu on tullakseen jos on.
- itse ole
jotain kokenut, ei sitä voi muilta kiistää!
Oma rakkaani on ollut minulle, minä hänelle rakas jo yli 30 vuotta.
Ei pettämistä, ei mitään muutakaan negatiivista piirrettä.
Hän toisi minulle vaikka kuun taivaalta, on ystäväni todennut.
En voi kuin kiitollisena käteni yhteen liittää, ja kiittää.- capt. cöpenick
Peruslähtökohdiltaan niin, että sen verran saat rakkautta osaksesi kuin pystyt
sitä itse antamaan toisille.
Näin tylysti minulle sanoi alan guru. Olen yrittänyt löytää aukkoja tuosta koodista.
En löydä. - eläkeläismummo
capt. cöpenick kirjoitti:
Peruslähtökohdiltaan niin, että sen verran saat rakkautta osaksesi kuin pystyt
sitä itse antamaan toisille.
Näin tylysti minulle sanoi alan guru. Olen yrittänyt löytää aukkoja tuosta koodista.
En löydä.Kohta 45 vuotta olemme ukkokullan kanssa yhdessä eläneet. Viimeiset 20 vuotta voin sanoa, että kyllä RAKASTAN. Olen myös tuntenut, että se on molemminpuolista. On mukava puuhastella yhdessä, jutella ja käpertyä kainaloon illantullen. Sydän melkein pakahtuu onnesta, herkän hetken tullessa. Olisi mukavaa, jos tätä kestäisi vielä ainakin 10 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960