Safariko vai joku muu?

macciman

Onko ehdotuksia nopeammasta / paremmasta selaimesta kuin Safari. Olen käyttänyt sitä iät ajat, FireFoxia joskus kokeilin, mutta en tykännyt.
Mulla on versio 2.0.4. En löytänyt uudempaa kun tutkailin asiaa.
Muten se kyllä vörkkii ihan ok, mutta esim. näillä palstoilla kestää
sivujen latautuminen joskus tuskastuttavan kauan.

12

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat nopeimmat

      Safari ja Camino taitavat olla nopeimmat. Caminosta kannattaa ladata uusin beta-versio, koska siinä on oikoluku ja mainostenesto sisäänrakennettuna.

      • macciman

        Kiitti vinkistä. Latasin Caminon oitis ja ainakin näitten sivujen selailu toimii TODELLA paljon nopeammin Caminolla kuin Safarilla.


    • MacPro

      että näiden suomi24 palstojen selaus ei ole riippuvainen selaimesta, vaan jostain muusta. Onkohan vika tuolla toisessa päässä. Olen huomannut, että toisinaan lataus kestää minuutin toisinaan vain muutaman sekunnin. Sama hitaus tuntuu vaivaavan myös Windows XP/ Explore selainta. Tukkoisinta on pääasiassa iltaisin.

      • suoli24

        Jep. Tämä Suoli24 on huonoin mahdollinen paikka tehdä selainten nopeustestejä. Ihan päivästä kiinni toimiiko vaiko ei.


      • macciman
        suoli24 kirjoitti:

        Jep. Tämä Suoli24 on huonoin mahdollinen paikka tehdä selainten nopeustestejä. Ihan päivästä kiinni toimiiko vaiko ei.

        Tuotapa olen itsekin ounastellut.
        Hyvä kun tuli puheeksi.


      • macciman
        macciman kirjoitti:

        Tuotapa olen itsekin ounastellut.
        Hyvä kun tuli puheeksi.

        Oikeassa olit. Ei tää kakkosnelonen rullaa Caminossa yhtään nopeammin.
        Pitäisköhän ylläpitäjän satsata vähän järeämpään rautaan?
        Ei näitä sivujen aukeamisia viitsisi minuuttitolkulla odotella.


      • jason-blue
        suoli24 kirjoitti:

        Jep. Tämä Suoli24 on huonoin mahdollinen paikka tehdä selainten nopeustestejä. Ihan päivästä kiinni toimiiko vaiko ei.

        Mutta koskakohan Eniro viitsii hankkia lisää resursseja palvelimiinsa? Tai kirjoittaa tän roskan uusiks?


    • 1stMacFinn

      Sitä käytän eniten GPRS yhteyksissä. Muuten Safaria eniten.

      • Ic juna

        Selain voi olla sen "nopeampi" kuin Safari on kyllä se hitaus on täysin palveliemien ruuhkasta riippuvainen.


      • kyllä voi
        Ic juna kirjoitti:

        Selain voi olla sen "nopeampi" kuin Safari on kyllä se hitaus on täysin palveliemien ruuhkasta riippuvainen.

        Sivujen renderointinopeus riippuu täysin selaimen moottorista. Yksinkertaisilla sivuilla eroa yleensä ei huomaa, mutta jos sivulla on paljon taulukoita ja muita raskaita graafisia rakenteita niin eron huonoimman ja parhaimman moottorin välillä on paljon.

        Testin mukaan Mac OS X alustalla OmniWeb selain oli nopein, toiseksi nopein oli Safari ja hännässä Mozilla-pohjaiset selaimen. OmniWebin haittapuolena on suuri muistikulutus, mutta jos muistia on tarpeeksi, niin se on tuntuvasti nopeampi kuin Safari.


      • MacPro
        kyllä voi kirjoitti:

        Sivujen renderointinopeus riippuu täysin selaimen moottorista. Yksinkertaisilla sivuilla eroa yleensä ei huomaa, mutta jos sivulla on paljon taulukoita ja muita raskaita graafisia rakenteita niin eron huonoimman ja parhaimman moottorin välillä on paljon.

        Testin mukaan Mac OS X alustalla OmniWeb selain oli nopein, toiseksi nopein oli Safari ja hännässä Mozilla-pohjaiset selaimen. OmniWebin haittapuolena on suuri muistikulutus, mutta jos muistia on tarpeeksi, niin se on tuntuvasti nopeampi kuin Safari.

        noin saattaa olla. Käytännössä kuitenkin tuo sivun renderointi taitaa olla se kaikkein vähiten nopeuteen vaikuttava asia.Kyllä suurempi merkitys taitaa olla palvelimen kuormituksella, sekä nettiyhteyden nopeudella. Miten muuten on selitettävissä, että toisinaan tämä "suoli24" toimii nopeasti ja toisinaan hitaasti.

        Tuo selaimen nopeus saattaa tulla esille joillakin harvoilla sivustoilla, jos on käytössä "äärettömän nopea nettiyhteys".


      • Ic juna
        kyllä voi kirjoitti:

        Sivujen renderointinopeus riippuu täysin selaimen moottorista. Yksinkertaisilla sivuilla eroa yleensä ei huomaa, mutta jos sivulla on paljon taulukoita ja muita raskaita graafisia rakenteita niin eron huonoimman ja parhaimman moottorin välillä on paljon.

        Testin mukaan Mac OS X alustalla OmniWeb selain oli nopein, toiseksi nopein oli Safari ja hännässä Mozilla-pohjaiset selaimen. OmniWebin haittapuolena on suuri muistikulutus, mutta jos muistia on tarpeeksi, niin se on tuntuvasti nopeampi kuin Safari.

        Ole selaimien testaamiseksi pitänyt enkä rasituskokeita ihan käytännön tuntuma,kuin mainitsit safarin toiseksi nopeimmaksi ei ole huono nopeutensa puolesta.Pahin pullonkaula netissä on ruuhkat palvelimien liikakuormitus.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      623
      3788
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1690
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1477
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      38
      1416
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1399
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1299
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1116
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1022
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      991
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      929
    Aihe