Kristityt vaivana

Yogimaister

Kuka muu on samaa mieltä? Tuputtavat uskoaan röyhkeästi pelottelemalla ja uhkailemalla. Lisäksi jatkuva copy pastettus raamatusta tarvisi saada kuriin, varsinaista roskapostia!

13

872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikku

      Olen käynyt ateistisivulla hippasilla synnin julistajien kanssa. Poikkean toisinaan lukemaan tämän sivun kiinnostavia keskusteluja. No helvetillä pelotteluun törmäsin täälläkin. Intomieliset kristinuskoiset ovat ottaneet sen lähetyskäskynsä ilmeisen tosissaan.

      Ateistisivuille suunnatut hyökkäykset voin vielä jotenkin ymmärtää, koska ateismihän ei ole uskonto, ja jotkut ateistipalstan keskustelijat käyvät kai tarkoituksellisesti härnäämässä helluntalaisten ym. sivuilla. Näille sivuille levittäytymistä en kuitenkaan voi ymmärtää.

      • Suklaanamu

        voin ymmärtää vallan mainiosti, että "ainoaa oikeaa totuutta" pelon avulla julistavat levittäytyvät joka kolkkaan. Sehän selittää kristinuskon levinnäisyyden. Myös islamin.


      • H Juutti
        Suklaanamu kirjoitti:

        voin ymmärtää vallan mainiosti, että "ainoaa oikeaa totuutta" pelon avulla julistavat levittäytyvät joka kolkkaan. Sehän selittää kristinuskon levinnäisyyden. Myös islamin.

        Toottakai totuutta saa levittää vaikka pelottelulla jos ei muuten mene perille!


      • ja pah
        H Juutti kirjoitti:

        Toottakai totuutta saa levittää vaikka pelottelulla jos ei muuten mene perille!

        Tarkoitus ei koskaan saa pyhittää keinoja uskon asioissa. Näin on näppylät.


    • Endlösung!

      Näin tapaavat hindut ja vähän buddhalaisetkin hoitaa kristityt idässä. Tätäkö sinä haluat
      http://www.stefanus.fi

      • ole...

        Tuo ei ole totta. Olen itse käynyt idässä ja tutustunut paikallisiin ihmisiin, niin hinduihin kuin buddhalaisiinkin. Kenenkään heistä mielestä en ole vääräuskoinen tai vainottava ihminen. Heille kun ei ole vääräuskoisia. Hindujen mielestä muut uskonnot ovat vain erilainen ilmentymä yhdestä ja samasta uskosta. Joku on vain sattunut syntymään toisenlaiseen uskontoon. Ei siinä ole mitään vainottavaa. Eivät he edes ajattele toisuskoisista, että siinä olisi mitään outoa tai väärää. Varmasti missään maassa ei elä niin monia erilaisia uskontoja sovussa rinta rinnan kuin Intiassa. Ja jos kinaa ilmenee, niin kyse on takuulla jostain muusta kuin toisen uskonnon vainoamisesta.

        Sen sijaan länsimaalaiset kristityt käännyttämisinnossaa toimivat Intian lain vastaisesti. Laki kieltää siellä uskontojen käännyttämistyön. Paikallisia lakeja olisi myös kristittyjen syytä kunnioittaa maassa asuessaan.


    • lähetystyöstä

      Kristityt ovat kahden tuhannen vuoden ajan levittäneet oppiaan. Sitä on yritetty estää kaikilla mahdollisilla tavoilla, miekat, kirveet ja petoeläimet mukaan lukien.
      "Ongelmasta" pääsee eroon ainoastaan lahtaamalla kaikki kristityt.
      Toisaalta kristityt ovat kovasti kärsineet siitä, että heitä joko suoraan tai epäsuorasti painostetaan luopumaan uskontonsa mukaisesta elämästä.
      Suosittelen asennoitumaan sillai, et elämään vaan kuuluu määrätyt asiat ja on opittava elämään niiden kanssa tän lyhyen elämän ajan.
      Tämä pallo on niin pieni ja käy ahtaammaksi koko ajan. Joten kärsivällisyyttä vaaditaan puolin ja toisin.
      Toisaalta on paljon suurempia ongelmia kuten ilmastomuutos jonka ratkaisemisessa riittää työtä kaikille. Siinä on kysymys koko pallon tulevaisuudesta ja elämän laadusta tulevaisuudessa.

      • Meikku

        "Toisaalta on paljon suurempia ongelmia kuten ilmastomuutos jonka ratkaisemisessa riittää työtä kaikille. Siinä on kysymys koko pallon tulevaisuudesta ja elämän laadusta tulevaisuudessa."

        Tätimäistä. Niin, että kun on olemassa isoja ongelmia, kaikkea vähemmän tärkeää pitää katsoa läpi sormien, vai? Eihän se pienempien epäkohtien havaitseminen estä mitenkään suurten ongelmien tajuamista. Ainakin minulla on energiaa sen verran, että voin pohdiskella huoletta monia asioita ilman, että se uhkaa mitenkään kiinnostustani tai panostustani esim. luonnonsuojeluun, tai ihmisoikeuksiin.

        Krittiset ihmiset ovat usein valppaita monilla elämän alueilla, ja uskaltavat sanoa tarvittaessa mielipiteensä asiasta kuin asiasta, vaikkapa työpaikkakiusaamisesta tai muistuttaa naapuria jätteiden lajittelusta.

        Käännyttäjätkin voisivat paasata ilmaston muutoksesta sen sijaan, että kiusaavat toisia ihmisiä pelottelemalla helvetillä. Kiusanteoltahan se usein vaikuttaa ei-kristityn näkökulmasta. Se ei ole aina edes ihan harmitonta puuhaa, esim. kohdistuessaan henkisesti herkkiin ja kovin nuoriin ihmisiin.


    • agent_x

      puhui siitä, kuinka paljon amerikan intiaanit vuosisatoja sitten kaikessa hiljaisuudessa suorastaan odottivat (väkivaltaisten) kristittyjen saapumista ja valoon johdattamista (periaatteessa luodein).

    • sunnyriver

      No, vaivana ne ovat nämä joogamiehetkin, jotka kristityssä maassa oppejaan levittelevät ja väittävät vielä, ettei niistä mitään siteitä tule.
      Naru mikä naru, vaikka silkillä päällystetty.
      Jesus rules!

      • sinun...

        Mutta sinun ei ole mikään pakko tälle palstalle tunkea. Olet vain vaivana täällä!


      • sunnyriver
        sinun... kirjoitti:

        Mutta sinun ei ole mikään pakko tälle palstalle tunkea. Olet vain vaivana täällä!

        Voi olla, että olen vaivanakin, mutta todennäköisesti olen käynyt paljon pitemmän kaaren läpi kuin useimmat muut keskustelijat.
        Ensin uppoutunut hippiliikkeeseen ja avannut tietoisuuteni sille ja tälle sitten tietoisesti lähtenyt pois näistä maailmoista.
        Ja jos edes joku välttyy näiltä minun mutkiltani, joita tein idän uskontojen maailmaan, on kirjoittaminen kannattanut, vaikka se häiritsisikin jotakin. Joskus se häiriö voi vaikka avata silmät...


    • Vaiva pois

      Pitäisi olla oma keskustelupaikka ihmisille, jotka haluavat pohtia uskontojenvälisiä asioita.
      Silloin ei olisi tuputus vaivana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2132
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      173
      1661
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1342
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1192
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe