Hei,
Nyt kun on ajankohtaista taas ottaa tämä Venäjän turvallisuus esiin kun on nämä kaikkien aikojen naurettavimmat patsas kiistat menossa paraikaa, niin olen miettinyt että onko mitään järkeä lähteä matkalle sinne päin? En ole paljon hyvää kuullut venäjän matkailusta ja nytkin vielä kun sain lisää kuulla siitä kun nämä miliisit ovat taas rahaa kiristäneet niiltä uutistoimittajilta.On se uskomaton maa! Itseä se maa kiehtoisi tosi paljon mutta en nyt turvallisuuttani halua vaarantaa. Kannattaisko ottaa näistä varoituksista onkeen vai rohkeasti vain lähteä sinne matkalle? Matka suuntautuisi lähinnä Pietarin seudulle....
http://www.kookas.fi/forum/thread/60775
Venäjällä matkailu
14
1522
Vastaukset
- tsaritsa
Kyllä kai se loppujen lopuksi on niin, että itse pitää päättää minne uskaltaa mennä!
Siis jos se ei ole jokin esim. välttämätön työnantajan määräämä reissu ja silloinkin kai saa käytää omaa järkeään ja kieltäytyä.
Olen sitä mieltä, että matkaan vaan, jos siltä tuntuu!
Eihän koskaan voi ennustaa miten käy.
Tsunami tuli, Jololla kaapattiin ja kaikki pienemmät harmit, joita matkaajat ovat kokeneet ovat kai tulleet yllätyksinä...
Asia erikseen on sitten, kun viranomaiselimet varoittavat tietyistä alueista vaarallisina kohteina.
Mutta kyllä fiksu suomalainen turisti Pietariin voi mennä turvallisesti ja hyvillä mielin!- ja varmaan
tuon itse päätät.
- milainen olet
ja varmaan kirjoitti:
tuon itse päätät.
On hyvin tyhmää lähteä Venäjälle lypsetäväksi
- EikkaV
Vietimme juuri vapun Moskovassa, eikä minkäänlaisia ongelmia ollut.
Kävimme jopa Viron suurlähetystön mielenosoitusta katsomassa, mikä oli kylläkin näin jälkikäteen ajateltuna hieman uhkarohkeaa.
Joulukuussa -06 miliisit tulivat minultakin kyselemään papereita ja tietysti maahantulokortti puuttui, joten siintä meinasi tulla tukala paikka, mutta onneksi venäjää taitava kaverini tuli paikalle ja saimme pelkän varoituksen. Hommassa oli selvä rahastuksen maku. Tilanne sattui muuten samoilla paikoilla kuin suomalaisten toimittajien tapaus (Arbaatilla, =kävelykatu).
Terve järki, ei umpihumalaa, öykkäröintiä, niin kyllä pärjää.
Tietty missä vaan voi sattua mitä vaan, ikävä kyllä. - Marko.
Jos teet päätöksen lähteä matkailemaan sinne päin. Muutama varoitus
Pietarin metrossa on taskuvarkaita joten ole varovainen siellä . Älä yöllä törmää miliisiin ne ryöstää sinut,tai älä törmää ollenkaan voi ne ryöstää päivälläkin.Autoilessa varaa ruplia sakottaville miliiseille (sakon saat vaikka et tekisi mitään rikettä)Älä matkaile yksin , koska apua et voi kielitaidottamana kysyä , kun he eivät puhu englantia , sama koskee myös ravintoloita varaudu venäjän kieliseen palveluun.- ei saa, eikä voi
maksaa miliisille. Sakot maksetaan pankkiin.
- Marko.
ei saa, eikä voi kirjoitti:
maksaa miliisille. Sakot maksetaan pankkiin.
Voi maksaa pankiin myös, mikä tarkoittaa sitä että lähdet miliisin mukana asemalle jossa sitten selvitellään "pankiin maksamista" .
Ei kun ihan tosi miliisille ei kelpaa kuin käteinen raha .
miun mielestä ei mitään ongelmia tytär opiskellut 5 vuotta siellä maassa maan tavalla itse käyn viikoittain siellä eikä ongelmia ole ollut puhun tietysti viipurin ja pietarin suunnista
- Oletko?
Oletko kovakin kommunisti vai perätiPuttinin pyyhkimätömän persereijän uutera nuolia?
- myxa
On se kauheaa, kun Viro laittaa asioita järjestykseen, niin ei voi lähteä Pietarissa käymään. Mitähän minulle tapahtuu.....
- vahva_
virobandiittimiehitys nyt, ei ole turvallista edes pietarilaisille, saati suomalaisille...
- Ei vanäjälle
Pitääkö maapallon kaikista valtioista juuri valita venäjä..Ajattele nyt ainakin 6 kertaa vielä!!!
- neuvoja*
vai mitä? Vai, että, joku päättäisi sun puolesta, kannattaako matkustaa?
Kumma kyllä, ryhmämatkoilla ei ole ollut näin noloja noobieta ikinä, jotka täällä nojatuolissa pohtivat maailman menoa.
Ei sulla rahat riitä, siis matkustamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995