MIKÄ CROSSI 13 VUOTIAALLE?

herra X

hei kaikki! mulle on iskeny kayhee crossi kuume ja pitäisi saada hyvä ja halpa crossi. onko kellään yhtään hyvää ideaa???XD

32

7825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

      Käytetty 80 tai 85cc voisi olla aika passeli.
      Älä mitään kovin vanhaa raatoa osta, mutta hyväkuntoisia saa ihan ok-hinnalla.

      Moni kehuu Hondaa luotettavimmaksi merkiksi.

      • paskat ostat

        osta samurai 110 tai 150 ei tule kalliiks... hinnat on alhaset ja crossit hyvät... varsinkin jos et ennen ole crossilla ajanu niin osta samurai 110


      • Tumppi-82
        paskat ostat kirjoitti:

        osta samurai 110 tai 150 ei tule kalliiks... hinnat on alhaset ja crossit hyvät... varsinkin jos et ennen ole crossilla ajanu niin osta samurai 110

        Alkuperäinen kysyjä kyseli crossi-pyöristä. Ei leluista.
        Jos crossi-harrastuksen aloittaa Samurailla niin voi saada virheellisen kuvan siitä mitä laji todella on, ja siksi jättää lajin kesken.
        Lajin tarkoitus ei ole kiusata itseään alitehoisella pyörällä jonka alusta on suunniteltu itsemurhaan. Alusta on jopa tärkeämpi kuin moottori.
        On todella vaarallista ajaa crossiradalla heikkoalustaisella pyörällä. Itse olen pari kertaa näin tehnyt. Takapää potkii perseelle, tai hyppyristä lähdetään pää edellä tai etupää lyö käsille niin että ote irtoaa, tai hyppyristä tullessa jouset pohjaa rajusti...

        Katselin tänään Hong Kong tavaratalossa Samurai leluja. 50cc "moottorisahasta" ei edes tarvi sanoa mitään. Ja ei ole tarvettakaan, kyllä se pikkulapselle menee.
        mutta 110cc oli kyllä sen näköinen etten uskaltaisi päälle istua. Takajousi/iskari oli kuin kinder-munasta. Ja vähän jokapaikka oli tehty vain nopeasti ja sinnepäin mm. pakoputken takakiinnitys.
        tuntui että 200cc:ssä oli edes yritetty, mutta 110:ssa ei edes sitä.


      • vetsku vaari
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Alkuperäinen kysyjä kyseli crossi-pyöristä. Ei leluista.
        Jos crossi-harrastuksen aloittaa Samurailla niin voi saada virheellisen kuvan siitä mitä laji todella on, ja siksi jättää lajin kesken.
        Lajin tarkoitus ei ole kiusata itseään alitehoisella pyörällä jonka alusta on suunniteltu itsemurhaan. Alusta on jopa tärkeämpi kuin moottori.
        On todella vaarallista ajaa crossiradalla heikkoalustaisella pyörällä. Itse olen pari kertaa näin tehnyt. Takapää potkii perseelle, tai hyppyristä lähdetään pää edellä tai etupää lyö käsille niin että ote irtoaa, tai hyppyristä tullessa jouset pohjaa rajusti...

        Katselin tänään Hong Kong tavaratalossa Samurai leluja. 50cc "moottorisahasta" ei edes tarvi sanoa mitään. Ja ei ole tarvettakaan, kyllä se pikkulapselle menee.
        mutta 110cc oli kyllä sen näköinen etten uskaltaisi päälle istua. Takajousi/iskari oli kuin kinder-munasta. Ja vähän jokapaikka oli tehty vain nopeasti ja sinnepäin mm. pakoputken takakiinnitys.
        tuntui että 200cc:ssä oli edes yritetty, mutta 110:ssa ei edes sitä.

        Ensimmäinen asia .Ota ROHKEASTI yhteyttä paikkakuntasi mx kerhoon.Tulet iloisesti yllättymään siittä tiedon ja avunannon tulvasta.
        Toinen vaihtoehto on kysellä "asiantuntioilta" ja pettyä karvaasti ja kalliisti.Kaiva verkosta lähin mx kerho siittä se lähtee!!!


      • herra X

        juu tuota ei sen tartte niin kauhean tehokas olla (eikä kallis XD).jokuin mökkimopokin kelpaa lähi mettän hiekka harjuille


      • cr-500-r
        herra X kirjoitti:

        juu tuota ei sen tartte niin kauhean tehokas olla (eikä kallis XD).jokuin mökkimopokin kelpaa lähi mettän hiekka harjuille

        kato et olis neljä tahtia,sit on hyvä ja voimakas


      • Rotorossi

        Jos harrastaa haluaa niin ehdottomasti kawasaki,ktm,honda,suzuki tai yamaha ja 13vuotiaalle 85cc juuri sopiva siihen ikään paitsi jos ostat uuden hondan esimerkiksi se crf (4tahti) niin silloin 150cc se vastaa 85cc älä osta radalle mitään kiinanihmettä!


      • Anonyymi
        paskat ostat kirjoitti:

        osta samurai 110 tai 150 ei tule kalliiks... hinnat on alhaset ja crossit hyvät... varsinkin jos et ennen ole crossilla ajanu niin osta samurai 110

        samurai on paska itellä on älä osta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samurai on paska itellä on älä osta

        Sama aina paskana tallissa


    • herra X

      hei taas!onko 110 sopiva minicrossi?

      • Ei kiinalaisia.

        Uskokaa jo kiinalaiset ovat LELUJA!!


      • gsjdl

        kaikkine kiinasta tulee.


      • dhrfdgh
        gsjdl kirjoitti:

        kaikkine kiinasta tulee.

        Ei tule. Älä päde kun olet niin *****


    • Salmonni

      KTM 525 SX ehdottomasti. Se on hyvä aloittaa kovaa ja korkealta :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D not

    • herra X

      ...crossien merkkejä(joitain 110cc-125cc)

      • Tumppi-82

        125cc taitaa olla vähän turhan iso ja raju 13v pojalle.
        Itse kääntäisin katseeni 80-85cc puolelle.
        Esim Honda CR85, Yamaha yz85, KTM sx85, Suzuki RM85 jne jne.


      • reunis
        Tumppi-82 kirjoitti:

        125cc taitaa olla vähän turhan iso ja raju 13v pojalle.
        Itse kääntäisin katseeni 80-85cc puolelle.
        Esim Honda CR85, Yamaha yz85, KTM sx85, Suzuki RM85 jne jne.

        se tarkotti minicrossii luultavasti


      • herra X
        reunis kirjoitti:

        se tarkotti minicrossii luultavasti

        juu kyl tarkoitin enemmän minicrossii ja tiedän että esim.85cc RM on liian iso!


      • Tumppi-82
        herra X kirjoitti:

        juu kyl tarkoitin enemmän minicrossii ja tiedän että esim.85cc RM on liian iso!

        Jos tarkoitus on nauttia ajamisesta niin käännä katse vaikka thumpstariin tai Pitprohon.

        Jos tarkotus on vain päristellä pihapiirissä niin ehkä kiinalainenkin on ihan ok, mutta sen kanssa saa sitten unohtaa vaativamman ajon.


      • herra X
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Jos tarkoitus on nauttia ajamisesta niin käännä katse vaikka thumpstariin tai Pitprohon.

        Jos tarkotus on vain päristellä pihapiirissä niin ehkä kiinalainenkin on ihan ok, mutta sen kanssa saa sitten unohtaa vaativamman ajon.

        en mie mitään lelua kuitenkaan halua!


    • Nimetön

      ja malli olisi Kawasaki KLX-110 mutta niitä on varmaan aika vähän Suomessa. Ajan itsekin sillä mökkimopona (olen 180 cm /51 v). Se on 4-tahtinen ja hyvin matalaviritteinen, sopii lähes ekaksi moottoripyöräksi lapsille.
      Joudun itse kyttäämään ehkä 2 kk ennenkuin sellainen tuli myyntiin.
      KLX-110 on tarkoitettu crossiharjoittelupyöräksi, ehkä 7-12 vuotiaille. Moottori kestää oikein pitkään. Se on todella laatupyörä. Siinä on vain rumpujarrut, ja aika alimitoitetut.
      Pyöräkoko on sama kuin Kiinan 110-kuutioisissa eli takana 12" ja edessä 14".
      Minun poikani ovat 13 v ja 14½ v, joten mökkimopoiluun sopisi paremmin isopyöräinen, mutta saman tehoinen mp. Ongelmana on vain se, että oikeaan crossiin tehdyt ovat aivan turhan tehokkaita ekaa kertaa moottoripyörää ajavalle.
      Kawasakissa on mukana nopeudenrajoitin, jolla kaasua ei saa 1/2 tai 3/4 enempää päälle.

      • herra X

        kuinka nopeaa se kulkee


    • arska

      joo kyllä se 2puokki 2 tahti olis hyvä

    • herra X

      ostakaa 50cc vittu on siinäki vääntöö mutt kannattaa uusia ne kiiinalaiset paskoja!

    • Mopon ostaja

      Oliskohan Masain ostamisessa mitään järkeä?

    • myytäväää

      Missä päin asut? mulla ois tollanen halpa yz80 -01 myynnissä.

      • mopon-ostaja

        Missä olis Myynnis


    • aloittelija99

      onko Fuden crossit hyviä? ois tommone tarjolla naapuris ja ajattelin vaa pienee ajeluu, kannattaako?

      • Crossimies

        No jaa


    • crossaus

      honda cr 85 on mahtava

    • hondanostaja

      Onko honda cr 85 kuinka korkea ??????

    • Anonyymi

      Mikä on istuma korkeus Suzuki rm 85cc pikku pyörillä vastatkaa nopeaa !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe