Olemme lähdössä (3 naista)loppuvuodesta Egyptiin, ensin Kairoon. Miten siellä on tarjolla kasvisruokaa ja tuntevatko he siellä vegaaniruokavalion?
Vegaaniruokaa Egyptissä?
4
581
Vastaukset
mutta muilta kuulleena voi kasvisruoan löytäminen olla vaikeaa ainakin paikoissa kuten Luxor. Paikalliset eivät oikein osaa suhtautua "kasvisruokavalioisiin" ja joillekin on tuotu silti kanaa tai kalaa, kun eihän ne ole lihaa sitten kai heidän mielestään. Myös aika paljon käytetään liemiä, joiden pohjana on liha, joten kaipa sitä voi löytyä yllättävistäkin ruoista.
Saattaa kuitenkin olla, että isommissa ja vähän hienommissa ravintoloissa vegaanit otetaan jo huomioon ja ainakin Kairossa on monessa paikassa kasvisruokien lista menussa. Mutta kun itse tulee syötyä piskuisissa epämääräisissä paikoissa sekä ihmisten kotona, niin siellä sitten saa sitä mitä saa LOL
Luxorissa ja vastaavissa turistipaikoissa kannattaa joko kysäistä asiaa ravintolassa - tosin olen huomannut, että se kysyminen ei välttämättä asiaa selvitä ollenkaan - tai sitten pitäytyä esim. ulkomaalaisvetoisissa ruokapaikoissa, joissa on usein otettu huomioon turistien tarpeet, tarjoillaan vaikkapa kinkkuvoileipiä tms.
Ehkä jollain muulla on omakohtaisiakin kokemuksia.- hotellien
puoli tai all inclusive versioissa on. On siellä toki kaikkea muutakin, mutta seisovassa pöydässä on todella kaikkea. Varmistaa toki kannattaa.
- ???
on hyvin tarjolla egyptiläisessä keittiössä. Esim. paikalliset "pikaruuat" Kosheri (http://www.zawaj.com/recipes/foodthoughts/koshari_megan.html) ja täytetyt pitaleivät (ful & tamaya), joita voi ostaa pienistä kojuista tai ravintoloista, ovat täysin lihattomia (kananmunaa saatta olla seassa, mutta ilmankin niitä on saatavilla). Kannattaa tutustua hieman etukäteen egyptiläiseen ruokakulttuuriin vaikka netissä. Tässä pari linkkiä:
http://www.inmamaskitchen.com/FOOD_IS_ART/mideast/Egytp_food.html
http://www.waburke.net/egypt/dictionary.htm - veg.
Hei!
Itse asuin Kairossa taannoin ja ei voi kun todeta, että parempaa paikkaa saa vegaani maan päältä hakea! Ei ne mitään ymmärrä kasvissyönnistä, mutta niillä on muutenkin kasvisruokaa tarjolla aina. Eikä siis mitään porkkana lientä kuten Suomessa vaan oikeaa ruokaa. Pikaruoaksi tietysti maissintähkiä, falafelia, linssijuttuja, fool-leipiä(ruskeapapumössö), tahinia yms. sesam-juttuja, babaganousaa(munakoisodippiä) jne. viininlehtikääryleet on myös aika herkku...Myös hotellialueilla KAiron ulkopuolella sai kasvisruokaa. Seisovassa pöydässä oli kaikkea mahdollista! Ja tilattunakin sai sovelletun aterian. Itselläni ei mahatautia koskaan ilmennyt, vaikka en mitään käsienpesuohjelmaa saati epäilyttävien paikkojen välttelyä todellakaan harrastanut...En tiedä johtuiko sitten tuosta ruokavaliosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2466314
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m284297- 952834
- 412247
- 332042
- 491984
- 1091850
- 221739
- 271542
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2311481