Vegaaniruokaa Egyptissä?

Tuula+tytöt

Olemme lähdössä (3 naista)loppuvuodesta Egyptiin, ensin Kairoon. Miten siellä on tarjolla kasvisruokaa ja tuntevatko he siellä vegaaniruokavalion?

4

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta muilta kuulleena voi kasvisruoan löytäminen olla vaikeaa ainakin paikoissa kuten Luxor. Paikalliset eivät oikein osaa suhtautua "kasvisruokavalioisiin" ja joillekin on tuotu silti kanaa tai kalaa, kun eihän ne ole lihaa sitten kai heidän mielestään. Myös aika paljon käytetään liemiä, joiden pohjana on liha, joten kaipa sitä voi löytyä yllättävistäkin ruoista.

      Saattaa kuitenkin olla, että isommissa ja vähän hienommissa ravintoloissa vegaanit otetaan jo huomioon ja ainakin Kairossa on monessa paikassa kasvisruokien lista menussa. Mutta kun itse tulee syötyä piskuisissa epämääräisissä paikoissa sekä ihmisten kotona, niin siellä sitten saa sitä mitä saa LOL

      Luxorissa ja vastaavissa turistipaikoissa kannattaa joko kysäistä asiaa ravintolassa - tosin olen huomannut, että se kysyminen ei välttämättä asiaa selvitä ollenkaan - tai sitten pitäytyä esim. ulkomaalaisvetoisissa ruokapaikoissa, joissa on usein otettu huomioon turistien tarpeet, tarjoillaan vaikkapa kinkkuvoileipiä tms.

      Ehkä jollain muulla on omakohtaisiakin kokemuksia.

      • hotellien

        puoli tai all inclusive versioissa on. On siellä toki kaikkea muutakin, mutta seisovassa pöydässä on todella kaikkea. Varmistaa toki kannattaa.


    • ???

      on hyvin tarjolla egyptiläisessä keittiössä. Esim. paikalliset "pikaruuat" Kosheri (http://www.zawaj.com/recipes/foodthoughts/koshari_megan.html) ja täytetyt pitaleivät (ful & tamaya), joita voi ostaa pienistä kojuista tai ravintoloista, ovat täysin lihattomia (kananmunaa saatta olla seassa, mutta ilmankin niitä on saatavilla). Kannattaa tutustua hieman etukäteen egyptiläiseen ruokakulttuuriin vaikka netissä. Tässä pari linkkiä:

      http://www.inmamaskitchen.com/FOOD_IS_ART/mideast/Egytp_food.html

      http://www.waburke.net/egypt/dictionary.htm

    • veg.

      Hei!
      Itse asuin Kairossa taannoin ja ei voi kun todeta, että parempaa paikkaa saa vegaani maan päältä hakea! Ei ne mitään ymmärrä kasvissyönnistä, mutta niillä on muutenkin kasvisruokaa tarjolla aina. Eikä siis mitään porkkana lientä kuten Suomessa vaan oikeaa ruokaa. Pikaruoaksi tietysti maissintähkiä, falafelia, linssijuttuja, fool-leipiä(ruskeapapumössö), tahinia yms. sesam-juttuja, babaganousaa(munakoisodippiä) jne. viininlehtikääryleet on myös aika herkku...Myös hotellialueilla KAiron ulkopuolella sai kasvisruokaa. Seisovassa pöydässä oli kaikkea mahdollista! Ja tilattunakin sai sovelletun aterian. Itselläni ei mahatautia koskaan ilmennyt, vaikka en mitään käsienpesuohjelmaa saati epäilyttävien paikkojen välttelyä todellakaan harrastanut...En tiedä johtuiko sitten tuosta ruokavaliosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe