Olemme lähdössä (3 naista)loppuvuodesta Egyptiin, ensin Kairoon. Miten siellä on tarjolla kasvisruokaa ja tuntevatko he siellä vegaaniruokavalion?
Vegaaniruokaa Egyptissä?
4
607
Vastaukset
mutta muilta kuulleena voi kasvisruoan löytäminen olla vaikeaa ainakin paikoissa kuten Luxor. Paikalliset eivät oikein osaa suhtautua "kasvisruokavalioisiin" ja joillekin on tuotu silti kanaa tai kalaa, kun eihän ne ole lihaa sitten kai heidän mielestään. Myös aika paljon käytetään liemiä, joiden pohjana on liha, joten kaipa sitä voi löytyä yllättävistäkin ruoista.
Saattaa kuitenkin olla, että isommissa ja vähän hienommissa ravintoloissa vegaanit otetaan jo huomioon ja ainakin Kairossa on monessa paikassa kasvisruokien lista menussa. Mutta kun itse tulee syötyä piskuisissa epämääräisissä paikoissa sekä ihmisten kotona, niin siellä sitten saa sitä mitä saa LOL
Luxorissa ja vastaavissa turistipaikoissa kannattaa joko kysäistä asiaa ravintolassa - tosin olen huomannut, että se kysyminen ei välttämättä asiaa selvitä ollenkaan - tai sitten pitäytyä esim. ulkomaalaisvetoisissa ruokapaikoissa, joissa on usein otettu huomioon turistien tarpeet, tarjoillaan vaikkapa kinkkuvoileipiä tms.
Ehkä jollain muulla on omakohtaisiakin kokemuksia.- hotellien
puoli tai all inclusive versioissa on. On siellä toki kaikkea muutakin, mutta seisovassa pöydässä on todella kaikkea. Varmistaa toki kannattaa.
- ???
on hyvin tarjolla egyptiläisessä keittiössä. Esim. paikalliset "pikaruuat" Kosheri (http://www.zawaj.com/recipes/foodthoughts/koshari_megan.html) ja täytetyt pitaleivät (ful & tamaya), joita voi ostaa pienistä kojuista tai ravintoloista, ovat täysin lihattomia (kananmunaa saatta olla seassa, mutta ilmankin niitä on saatavilla). Kannattaa tutustua hieman etukäteen egyptiläiseen ruokakulttuuriin vaikka netissä. Tässä pari linkkiä:
http://www.inmamaskitchen.com/FOOD_IS_ART/mideast/Egytp_food.html
http://www.waburke.net/egypt/dictionary.htm - veg.
Hei!
Itse asuin Kairossa taannoin ja ei voi kun todeta, että parempaa paikkaa saa vegaani maan päältä hakea! Ei ne mitään ymmärrä kasvissyönnistä, mutta niillä on muutenkin kasvisruokaa tarjolla aina. Eikä siis mitään porkkana lientä kuten Suomessa vaan oikeaa ruokaa. Pikaruoaksi tietysti maissintähkiä, falafelia, linssijuttuja, fool-leipiä(ruskeapapumössö), tahinia yms. sesam-juttuja, babaganousaa(munakoisodippiä) jne. viininlehtikääryleet on myös aika herkku...Myös hotellialueilla KAiron ulkopuolella sai kasvisruokaa. Seisovassa pöydässä oli kaikkea mahdollista! Ja tilattunakin sai sovelletun aterian. Itselläni ei mahatautia koskaan ilmennyt, vaikka en mitään käsienpesuohjelmaa saati epäilyttävien paikkojen välttelyä todellakaan harrastanut...En tiedä johtuiko sitten tuosta ruokavaliosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662231Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61856Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381380Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2191016En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711000Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.96993Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki22957- 80813
- 20794
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39760