Sisun alamäki jyrkkenee

samoin Renaultin

Kolmannes on vuodesta jo takana ja molempia merkkejä on rekisteröity vain 50 kappaletta.
Sisun alamäki on 62% ja Renaultin 59%.
Näkemiin vaan molemmille merkeille (emme jää kaipaamaan)

73

17735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisi kuskia

      Isäntä vei meidät MAN liikkeen pihaan ja paljasti, että on aikeissa ostaa neliakseliset Mannit puunajoon. Ajettiin siinä niitä vuorotellen ja käytiin ryteikössäkin.
      On viimeisen päälle mettäauto ja kaikki ajateltu kuskia varten valmiiksi. En enää ymmärrä kuinka Volvo ja Sisu yleensä pyrkii enää mettään.
      Sama jurru on kuulemma soramiehillä. Kerran käyvät Mannilla ja pihassa on kuukauden kuluttua uusi Manni, mutta vanhasta Volvosta ei meinaa saada mitään vaihdossa. Siksi niitä yrittävät vielä raja taa muutamalla kymppitonnilla.
      Nyt vielä kerran, että MAN on auto, jolla tehdään työtä ja rahaa!

      • Huutelija

        Montako Keskon osaketta omistat?


      • mutta man
        Huutelija kirjoitti:

        Montako Keskon osaketta omistat?

        On mettässä hyvä niiden mielestä, jotka sillä siellä tekee työtä


      • kytkin...

        menossa,sano Man mies.Aj.rapiat 250 tkm


      • niitä 15 litran
        mutta man kirjoitti:

        On mettässä hyvä niiden mielestä, jotka sillä siellä tekee työtä

        catteja vieläkään saatu liikeenteeseen?


      • ymmärtäkää tekin

        Onhan uusi Man toki hieno ja hyvä auto.
        Mutta älkää hyvät ihmiset verratko uutta koeajamaanne autoa vanhaan autoonne vaan verratkaa sitä muihin uusiin samoinvarustettuihin autoihin!


      • se huolto
        ymmärtäkää tekin kirjoitti:

        Onhan uusi Man toki hieno ja hyvä auto.
        Mutta älkää hyvät ihmiset verratko uutta koeajamaanne autoa vanhaan autoonne vaan verratkaa sitä muihin uusiin samoinvarustettuihin autoihin!

        pelittää yhtä hyvin kuin volvolla..


      • m u t t a
        se huolto kirjoitti:

        pelittää yhtä hyvin kuin volvolla..

        On kuitenkin hyvä pitää aina suhteellisuuden taju matkassa.
        Raskaita Manneja on rekisteröity kuitenkin alkuvuonna vähemmän kuin paljon parjattuja Sisuja!
        Man on niin pieni merkki Suomessa että esimerkiksi TGA-Manneja on ostettu 30 kpl verrattuna vaikkapa R-Scanian 300 kappaleeseen.


      • > 60 vuotta,
        m u t t a kirjoitti:

        On kuitenkin hyvä pitää aina suhteellisuuden taju matkassa.
        Raskaita Manneja on rekisteröity kuitenkin alkuvuonna vähemmän kuin paljon parjattuja Sisuja!
        Man on niin pieni merkki Suomessa että esimerkiksi TGA-Manneja on ostettu 30 kpl verrattuna vaikkapa R-Scanian 300 kappaleeseen.

        Manni vasta muutaman,max 25 vuotta.Maahantuojakin kukalie silloin?Siinä syy.


      • vaihtoautot pitkään pihassa

        Man-kauppiaan kanssa on hemmetin vaikea saada vanha kalusto eteenpäin. Sieltä annetaan vaikka mieluummin lisähuoltoja, puseroja ja etelänmatkaa ilmaiseksi, kuin kolmea vanhaa Volvoa otettaisiin vaihtoon. Isännällä Volvot lojuivat sitten ½ vuotta, kunnes löytyi löyhäpää, joka raakalla rahalla vei ne mennessään. Kaikki olivat siinä kunnossa, että vain afrikkalainen niillä enää ajaa.
        Me olemme Manniin tyytyväisiä. Etenkin talvella kylmäaika meni hyvin. Eturenkaat tuntuvat kuluvan nopeasti, vaikka huolto kyllä auraukset tarkastikin. Kippi on nopea ja tuo lukon käyttö kuopanreunalla lastissa tuo pelit ylös.


      • .oikeassa
        > 60 vuotta, kirjoitti:

        Manni vasta muutaman,max 25 vuotta.Maahantuojakin kukalie silloin?Siinä syy.

        Olet toki aivan oikeassa.
        Saattaa olla että jonain päivänä Man ohittaa Scanian Suomessa, mutta saattaa olla että Mannin historia Suomessa jääkin hyvin lyhyeksi.
        Scania on muuten väsännyt autoja jo 109 vuotta...


      • toimitusaika

        Mannilla nopea toimitusaika 1KK. Ei voi olla totta.Jos on ,niin kyllä sillä valtilla autoja myydään joka äkkii tarvii.


      • ja sen lähtee
        toimitusaika kirjoitti:

        Mannilla nopea toimitusaika 1KK. Ei voi olla totta.Jos on ,niin kyllä sillä valtilla autoja myydään joka äkkii tarvii.

        Olin vielä kaksi vuotta sitten hullu scaniamies. Kuskitkin kulki pusakoissa ja olivat riemuissaan autoistaan Nyt kahviksella kuulee vain scanian haukkua ja mannikehuja.
        Yksi scania on vielä kasettivehkeenä. Se kyllä viimeiseksi tallista otetaan käyttöön. Se menee vaihtoon kesällä ja tulee lisää yksi neliakselinen manni uudella kärryllä.
        Huollan mannin halvemmalla, maksan siitä uutena vähemmän. Polttoaineen kulutus oli 2006 sama, kuin 2004, vaikka oli yksi manni enemmän ajossa. Tonneja oli 340 enemmän ja ajokilometrejä kuta kuinkin sama. Eikö silloin ole ollut kannattava vaihto merkissä?


      • Pantti A
        ja sen lähtee kirjoitti:

        Olin vielä kaksi vuotta sitten hullu scaniamies. Kuskitkin kulki pusakoissa ja olivat riemuissaan autoistaan Nyt kahviksella kuulee vain scanian haukkua ja mannikehuja.
        Yksi scania on vielä kasettivehkeenä. Se kyllä viimeiseksi tallista otetaan käyttöön. Se menee vaihtoon kesällä ja tulee lisää yksi neliakselinen manni uudella kärryllä.
        Huollan mannin halvemmalla, maksan siitä uutena vähemmän. Polttoaineen kulutus oli 2006 sama, kuin 2004, vaikka oli yksi manni enemmän ajossa. Tonneja oli 340 enemmän ja ajokilometrejä kuta kuinkin sama. Eikö silloin ole ollut kannattava vaihto merkissä?

        Honk honk!


      • varo klimppiä
        Pantti A kirjoitti:

        Honk honk!

        Älä hekota liikaa kalkkeutumat liikkuu


      • Joku vaan

        Merkillä ei ole väliä, kun auto käynnistyy avaimesta, liikkuu eteen- ja taaksepäin oman moottorinsa suomin voimin, etupyörät kääntyvät pääasialliseseti siihen suuntaan mihin kuljettaja niiden haluaa kääntyvän ja että se vekotin pysähtyy säällisen matkan päässä sen jälkeen kun on jarrun painaminen aloitettu. Kaikki muu on sitten vain leluja ja hilavitkuttimia joita et tarvitse työn tekemiseen millään lailla... Lopettakaa nyt jo se hiekkalaatikolle kuuluva väittely "meijän iskän autossa on niin paljo voimaa et teijjän iskän auto..." Tällainen väittely ei todellakaan johda mihinkään kehittävään suuntaan!


      • mettäautotien päästä
        Joku vaan kirjoitti:

        Merkillä ei ole väliä, kun auto käynnistyy avaimesta, liikkuu eteen- ja taaksepäin oman moottorinsa suomin voimin, etupyörät kääntyvät pääasialliseseti siihen suuntaan mihin kuljettaja niiden haluaa kääntyvän ja että se vekotin pysähtyy säällisen matkan päässä sen jälkeen kun on jarrun painaminen aloitettu. Kaikki muu on sitten vain leluja ja hilavitkuttimia joita et tarvitse työn tekemiseen millään lailla... Lopettakaa nyt jo se hiekkalaatikolle kuuluva väittely "meijän iskän autossa on niin paljo voimaa et teijjän iskän auto..." Tällainen väittely ei todellakaan johda mihinkään kehittävään suuntaan!

        Luulen sunkin poskenpaasaamisen loppuvan siinä kohtaa kun pitää tietää pinon tarkkuudella missä, kenen ja paljonko tavaraa on. Itku ja äiti tulee mieleesi kun kurakkojen läpi tuot sitä 8 kilometriä isomman tienreunaan ilman niitä vitkuttimia.
        Leiki sinä isäsi äidin kanssa niitä leikkejä vain.


      • joku vaan
        mettäautotien päästä kirjoitti:

        Luulen sunkin poskenpaasaamisen loppuvan siinä kohtaa kun pitää tietää pinon tarkkuudella missä, kenen ja paljonko tavaraa on. Itku ja äiti tulee mieleesi kun kurakkojen läpi tuot sitä 8 kilometriä isomman tienreunaan ilman niitä vitkuttimia.
        Leiki sinä isäsi äidin kanssa niitä leikkejä vain.

        Kuule, se on aivan sama millä sen hakee... Aina se puu on sieltä maastosta haettu. En vain jaksa näitä väittelyjä joissa melskataan ilman hajuakaan asiasta. Kuulopuheiden ja omien "mutu"juttujen perusteella.


      • hippoaivo
        joku vaan kirjoitti:

        Kuule, se on aivan sama millä sen hakee... Aina se puu on sieltä maastosta haettu. En vain jaksa näitä väittelyjä joissa melskataan ilman hajuakaan asiasta. Kuulopuheiden ja omien "mutu"juttujen perusteella.

        "Kuule, se on aivan sama millä sen hakee... Aina se puu on sieltä maastosta haettu. En vain jaksa näitä väittelyjä joissa melskataan ilman hajuakaan asiasta. Kuulopuheiden ja omien "mutu"juttujen perusteella. "

        Tuo paljastaa, että et pääse tyhjänäkään takaisin. Sinä voit tietenkin kantaa risun selässäsi ja heittää takanostimet, hiabit ja muut helvettiin. Sinä olet niin hyvä ja vanhanaikainen.


      • Joku vaan
        hippoaivo kirjoitti:

        "Kuule, se on aivan sama millä sen hakee... Aina se puu on sieltä maastosta haettu. En vain jaksa näitä väittelyjä joissa melskataan ilman hajuakaan asiasta. Kuulopuheiden ja omien "mutu"juttujen perusteella. "

        Tuo paljastaa, että et pääse tyhjänäkään takaisin. Sinä voit tietenkin kantaa risun selässäsi ja heittää takanostimet, hiabit ja muut helvettiin. Sinä olet niin hyvä ja vanhanaikainen.

        Tai sinä et vain vieläkään tajunnut!:) Selkosuomella sanottuna... On aivan sama minkä merkkinen se alla oleva auto on, sillä kaikkilla nykyautoilla kyllä pärjää... Ei niistä tarvitse ruveta juupaseipäs jankkausta harrastamaan. On vain auton ostajan vika jos ei osaa ostaa oieanlaista mallia siihen ajoon mihin sitä autoa tarvitsee. Ymmärsitkö nyt?


      • ominaisuuksista
        Joku vaan kirjoitti:

        Tai sinä et vain vieläkään tajunnut!:) Selkosuomella sanottuna... On aivan sama minkä merkkinen se alla oleva auto on, sillä kaikkilla nykyautoilla kyllä pärjää... Ei niistä tarvitse ruveta juupaseipäs jankkausta harrastamaan. On vain auton ostajan vika jos ei osaa ostaa oieanlaista mallia siihen ajoon mihin sitä autoa tarvitsee. Ymmärsitkö nyt?

        On jauhettu neliakselisuudesta, telivedosta ja muusta. Ei se ole sama millä mennään minnekin. Eikö sun kaaleesi ala upota? (hirnuntaa)
        Aja sinä risukuormasi Hiacella ja ole onnellinen, että pääset sillä nousemaan talvella jalkakäytävälle. Ei tarvi vastata, ettet rasitu! (mylvivää hohotusta!)


      • Joku vaan
        ominaisuuksista kirjoitti:

        On jauhettu neliakselisuudesta, telivedosta ja muusta. Ei se ole sama millä mennään minnekin. Eikö sun kaaleesi ala upota? (hirnuntaa)
        Aja sinä risukuormasi Hiacella ja ole onnellinen, että pääset sillä nousemaan talvella jalkakäytävälle. Ei tarvi vastata, ettet rasitu! (mylvivää hohotusta!)

        Katsopa koko viestiketju läpi siinä hohottelusi ohessa...:) Ehkä ymmärrät, ehkä et!


      • kehuvat Mannin telivedon
        Joku vaan kirjoitti:

        Katsopa koko viestiketju läpi siinä hohottelusi ohessa...:) Ehkä ymmärrät, ehkä et!

        Mikä siinä sinulla nyt vetää veltoksi. Ryhdistäydy! Poleta rööki ja se viinankittaus Alkaa ottaa eteen!


      • Joku vaan
        kehuvat Mannin telivedon kirjoitti:

        Mikä siinä sinulla nyt vetää veltoksi. Ryhdistäydy! Poleta rööki ja se viinankittaus Alkaa ottaa eteen!

        En taida jaksaa enää tällä iällä tupakkaa polttamaan.. ja viinan suhteenkin, no siitähän on jo aikaa kun viimeksi tuli otettua. Ei sitä automiehen passaa kännissä heilua:)

        On aivan sama mikä se auto on, ei siitä täällä tarvitse jankata... Kaikilla niillä työ tekee mihin ne on tarkoitettukin. Kukaan ei ole pakottanut 6X2 ilmajousitetulla ajamaan tukkia... tai rautajousitetulla telivetoisella jakamaan paketteja kapunki-alueella:)


      • en jaksa enää
        Joku vaan kirjoitti:

        En taida jaksaa enää tällä iällä tupakkaa polttamaan.. ja viinan suhteenkin, no siitähän on jo aikaa kun viimeksi tuli otettua. Ei sitä automiehen passaa kännissä heilua:)

        On aivan sama mikä se auto on, ei siitä täällä tarvitse jankata... Kaikilla niillä työ tekee mihin ne on tarkoitettukin. Kukaan ei ole pakottanut 6X2 ilmajousitetulla ajamaan tukkia... tai rautajousitetulla telivetoisella jakamaan paketteja kapunki-alueella:)

        onnea


      • Rekka-Miisu
        kehuvat Mannin telivedon kirjoitti:

        Mikä siinä sinulla nyt vetää veltoksi. Ryhdistäydy! Poleta rööki ja se viinankittaus Alkaa ottaa eteen!

        Kyllä juttu on niin ettei Manni kuskilla hiiapin aisa väsy kovimmassakaan puusavotassa. Manni on paras!


      • sentään
        se huolto kirjoitti:

        pelittää yhtä hyvin kuin volvolla..

        Volvosta piti luopua juuri kelvottoman huollon vuoksi.
        Man pienempi merkki ja huollot pienempiä ja huolellisempia ainoa varjopuoli on harvinaisenmpien varaosien toimitus ajat, mutta niitä tarvii tosi harvoin volvo käy remontissa 5-10 kertaa siinä missä man kerran.


      • onkaan
        Rekka-Miisu kirjoitti:

        Kyllä juttu on niin ettei Manni kuskilla hiiapin aisa väsy kovimmassakaan puusavotassa. Manni on paras!

        MAN:nin huollon ja jälleenmyyntiarvon laita? Toisekseen (huumorilla) paljonko Manni-kuski syö Viagraa?


      • Nyt ensinmäisen

        vuoden ajat sillä Mannilla puita metsästä , ja katsot hiukan ylläpitokuluja ,niin palataan sitten asiaan .


      • .gkfk
        ominaisuuksista kirjoitti:

        On jauhettu neliakselisuudesta, telivedosta ja muusta. Ei se ole sama millä mennään minnekin. Eikö sun kaaleesi ala upota? (hirnuntaa)
        Aja sinä risukuormasi Hiacella ja ole onnellinen, että pääset sillä nousemaan talvella jalkakäytävälle. Ei tarvi vastata, ettet rasitu! (mylvivää hohotusta!)

        Kyllä huomaa että taas on joku nappula liigalainen päässy vauhtiin! Ikänä ei oo isoa autoa ajanu mutta silti jaksaa jauhaa p''kaa.


      • mannex

        MAN = Miehinen Anaali Nautinto


      • sisu on auto
        varo klimppiä kirjoitti:

        Älä hekota liikaa kalkkeutumat liikkuu

        sisu on auto


      • sorakuski 70 luvulta
        > 60 vuotta, kirjoitti:

        Manni vasta muutaman,max 25 vuotta.Maahantuojakin kukalie silloin?Siinä syy.

        paikkaansa. Man oli jo 60-luvulla Suomessa. Poistui vai hiljaisuudessa markkinoilta, syytä en tiedä. Silloin taisi jopa Bedford olla 60-luvun loppupuolella eniten myity kuormuri.


      • 17
        mannex kirjoitti:

        MAN = Miehinen Anaali Nautinto

        MAN=maailman ankein neliveto.


      • 8
        m u t t a kirjoitti:

        On kuitenkin hyvä pitää aina suhteellisuuden taju matkassa.
        Raskaita Manneja on rekisteröity kuitenkin alkuvuonna vähemmän kuin paljon parjattuja Sisuja!
        Man on niin pieni merkki Suomessa että esimerkiksi TGA-Manneja on ostettu 30 kpl verrattuna vaikkapa R-Scanian 300 kappaleeseen.

        Mannit eivät sovellu mettäajoon,korkeintaan Linnanmäelle
        sähköautoradalle ne soveltuu paremmin kun hyvin.


      • kanikka 76

        Mannista tippuu öljypohja jo pihamaalla ja kukaan ei osaa korjata!


    • se Sisun

      toiminta jo kuinka lamaantunut kun ei Sisuviestikään enää tule?

      • REKKA-KAKE

        SEMMOSTA VAAN ETTÄ MINÄ OON KUULKAAS POIJJAAT PERUUTTANUT MANNILLA ENEMMÄN KILOMETREJÄ KUIN TE OLETTE KAIKKI AJANEET MILLÄÄN YHTEENSÄ!

        KOKEMUKSELLA VOIN SANOA ETTEI MANNIA PAREMPAA OLE EIKÄ TULE! MILJOONIA KIEPPUU MITTARIIN JA REKKA-KAKE VAAN NAURAA!


      • Rekka-Miisu
        REKKA-KAKE kirjoitti:

        SEMMOSTA VAAN ETTÄ MINÄ OON KUULKAAS POIJJAAT PERUUTTANUT MANNILLA ENEMMÄN KILOMETREJÄ KUIN TE OLETTE KAIKKI AJANEET MILLÄÄN YHTEENSÄ!

        KOKEMUKSELLA VOIN SANOA ETTEI MANNIA PAREMPAA OLE EIKÄ TULE! MILJOONIA KIEPPUU MITTARIIN JA REKKA-KAKE VAAN NAURAA!

        Sellasta vaan että Mannin kuskit ovat niitä oikeita maanteiden gentlemanneja!! Sen verran komeita ja hurmaavia ovat!

        Terveiset vaan täältä simasuu rekka-miisulta ;)


      • käy niin
        Rekka-Miisu kirjoitti:

        Sellasta vaan että Mannin kuskit ovat niitä oikeita maanteiden gentlemanneja!! Sen verran komeita ja hurmaavia ovat!

        Terveiset vaan täältä simasuu rekka-miisulta ;)

        ,että Volvomiehet poimii "kypsät" marjat!Sellasta se vaan on elämä.


      • tämä mennyt
        käy niin kirjoitti:

        ,että Volvomiehet poimii "kypsät" marjat!Sellasta se vaan on elämä.

        taas syrjään alkuperäsestä aiheesta?


      • Sisulla kolluuttava
        tämä mennyt kirjoitti:

        taas syrjään alkuperäsestä aiheesta?

        Näkyy olevan kylmä tosiasia,että Sisun ahdinko syvenee entisestään.Tammi-maaliskuussa Sisuja rekisteröitiin vain 36 kpl (5,3%) vuonna -06 oli mennyt tammi-maaliskuussa 70kpl(10,0) Manneja vuonna -07 41 kpl(6,1%) Mersuja 67 kpl (9,9%) Volvoja 235kpl (34,8%) Scanioita 258kpl (38,1%) Nämä luvut ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta, joten alkaa olla myyjillä hyvät neuvot tarpeen, ettei Sisu putoa kokonaan listoilta.Luvut oli yli 16 tonnisista.Mopoja ei luvuissa mukana.


      • jos...
        Sisulla kolluuttava kirjoitti:

        Näkyy olevan kylmä tosiasia,että Sisun ahdinko syvenee entisestään.Tammi-maaliskuussa Sisuja rekisteröitiin vain 36 kpl (5,3%) vuonna -06 oli mennyt tammi-maaliskuussa 70kpl(10,0) Manneja vuonna -07 41 kpl(6,1%) Mersuja 67 kpl (9,9%) Volvoja 235kpl (34,8%) Scanioita 258kpl (38,1%) Nämä luvut ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta, joten alkaa olla myyjillä hyvät neuvot tarpeen, ettei Sisu putoa kokonaan listoilta.Luvut oli yli 16 tonnisista.Mopoja ei luvuissa mukana.

        autoihin(sisu) ei saa moottoreita.Ja Rellulla
        pitkiä toimitus aikoja.


      • sitten tullutkaan?
        jos... kirjoitti:

        autoihin(sisu) ei saa moottoreita.Ja Rellulla
        pitkiä toimitus aikoja.

        Sisuihin varmaksi koettuja Cat c-15 ja c-13 koneita? Nehän olis korjanneet sen 18 litraisen koekäytön Suomessa,eihän niitä edes Usa:ssa uskaltaneet kokeilla.


      • siinä on

        Ei ole tullut lehteä aikoihin. En omista tosin Sisua, mutta on se aiemmin tullut kuljettajallekkin.


      • tulee...
        siinä on kirjoitti:

        Ei ole tullut lehteä aikoihin. En omista tosin Sisua, mutta on se aiemmin tullut kuljettajallekkin.

        legentaarinen Sisu-viesti.Oli paljon asiaa.
        ja sivuja,Viimeviikolla sain sen.


      • tullut vastaan
        tulee... kirjoitti:

        legentaarinen Sisu-viesti.Oli paljon asiaa.
        ja sivuja,Viimeviikolla sain sen.

        uutta Sisua alustana n.reilun viikon aikana.
        Suurin osa R 500,joukossa näky myös c600.


      • veku74
        siinä on kirjoitti:

        Ei ole tullut lehteä aikoihin. En omista tosin Sisua, mutta on se aiemmin tullut kuljettajallekkin.

        No eipä ole näkyny Sisu-viestiä vuoteen. Tosin jos haaveet toteutuu ja enemmän pitää investoida, niin ei kyllä enää ole Sisulle tarvettakaan


      • niitä 15 litran
        tullut vastaan kirjoitti:

        uutta Sisua alustana n.reilun viikon aikana.
        Suurin osa R 500,joukossa näky myös c600.

        catteja on ruvennu saamaan?


      • Konekeskon korjaamop
        REKKA-KAKE kirjoitti:

        SEMMOSTA VAAN ETTÄ MINÄ OON KUULKAAS POIJJAAT PERUUTTANUT MANNILLA ENEMMÄN KILOMETREJÄ KUIN TE OLETTE KAIKKI AJANEET MILLÄÄN YHTEENSÄ!

        KOKEMUKSELLA VOIN SANOA ETTEI MANNIA PAREMPAA OLE EIKÄ TULE! MILJOONIA KIEPPUU MITTARIIN JA REKKA-KAKE VAAN NAURAA!

        Onkos siitä Mannistas mennyt vaihdelaatikko paskaksi kun on täytynyt pakilla ajaa ? ?
        Tämä REKKA-KAKEN juttu on paras vale mitä on tässä koko Man-viestiketjussa.Puukengämiesten juttuja sanon minä.Hän on kuullut sen joltain toiselta paskamahaselta rekkamieheltä jossain ABC:n baarissa ja levittää sitä nyt eteenpäin.


    • Rekka-Miisu

      Aurinkoista viikonloppua vaan kaikille man rahtareille! Erityisesta Rekka-Kakelle joka herrasmiehenä pisti munkkikaffet ämmänsuon casalla.Jäit kyllä mieliin todellisena maanteiden gentleMANnina komealla MANillasi!

      • Lavanvaihtaja

        Vai on se Kake käynyt sinuakin lämmittämässä!
        Miulle kävi seuraavanlainen tapaus Kaken kanssa; olin eräällä hyvin tunnetulla "rahtikahvilalla" pitämässä taukoa, kun paikalle tuli kas, rahtareiden kuningas hienolla autollansa. Ja mikä ihaninta, tää kundi (joka myöhemmin osoittautu tosi gentlemanniksi)tuli juttelemaan miulle kysyen; lähtiskö leidi kokeileen mun uuden Mannin hytin iskareita, polvet meinas mennä alta kun rupes ihanasti kutkuttaan.
        Ei muutakuin koeajolle, lähdin ajelleen Forssaan päin - siellä on yks sellainen paikka missä ruotsalaismerkit on kaikki kyykähtänyt - mutta minnu alko hirveenpaljo jännittään ja käännyin takas lähtöpaikkaan. Myöhemmin vasta tajusin että mitä Kake tarkotti tällä hytin iskareiden testauksella ja arvaa onko harmittanut? Ois voinu vaikka sovittaa vetoaisaa -kitaan...
        Onko teillä kellään muuten tietoo onko tää Kake sama kaveri joka tuolla karaokepiireissä "römpöttää"?


      • Rekka-Miisu
        Lavanvaihtaja kirjoitti:

        Vai on se Kake käynyt sinuakin lämmittämässä!
        Miulle kävi seuraavanlainen tapaus Kaken kanssa; olin eräällä hyvin tunnetulla "rahtikahvilalla" pitämässä taukoa, kun paikalle tuli kas, rahtareiden kuningas hienolla autollansa. Ja mikä ihaninta, tää kundi (joka myöhemmin osoittautu tosi gentlemanniksi)tuli juttelemaan miulle kysyen; lähtiskö leidi kokeileen mun uuden Mannin hytin iskareita, polvet meinas mennä alta kun rupes ihanasti kutkuttaan.
        Ei muutakuin koeajolle, lähdin ajelleen Forssaan päin - siellä on yks sellainen paikka missä ruotsalaismerkit on kaikki kyykähtänyt - mutta minnu alko hirveenpaljo jännittään ja käännyin takas lähtöpaikkaan. Myöhemmin vasta tajusin että mitä Kake tarkotti tällä hytin iskareiden testauksella ja arvaa onko harmittanut? Ois voinu vaikka sovittaa vetoaisaa -kitaan...
        Onko teillä kellään muuten tietoo onko tää Kake sama kaveri joka tuolla karaokepiireissä "römpöttää"?

        Hei moikki lavanvaihtaja! Ooks sä se tosi kuuluisa karaoke tähti vantaan sydämmestä? Oliks sul se tosi hieno firma minkä johtaja olit?

        Miten on mennyt? Mä yritän edelleen oppia yhtä hyväks karaoke ja pasianssi staraks ku sä - mut en varmaan onnaa niiku sä.

        Mä oon muuten ajatellu manni tatuointi perskankkuun-tiedätsä mistä kysyy?


    • merkkejä ilmassa

      -Volvo ilmoitti, että tänä vuonna ei saada enää uusia atoja enempää rekisteriin.
      -Scania mainosti muutaman auton olevan vielä kenties mahdollista saada.

      Eli jos mielii ostaa auton ja saada sen vielä tänä vuonna töihin on katseltava muita merkkejä... kenties siis vaikkapa Sisua. Valtamerkeillä tämän vuoden kiintiö on jo myyty!

      • kierre

        oikenee..sakkausta voi olla.Uutta sisua näkyy
        jo tienpäällä.


      • älä viitti

        Meinaatko, että sadat kuormurikauppiaat ovat loppuvuoden kädet taskussa? Älä viitti!
        Meille on tilattu kolme Mannia puuajoon ja ennen juhannusta on kaksi jo metsässä. Kolmas saadaan henäkuun alussa. Tämä on paperilla. Tilaukset tehtiin viimekuun puolessa välissä.


      • stycke
        älä viitti kirjoitti:

        Meinaatko, että sadat kuormurikauppiaat ovat loppuvuoden kädet taskussa? Älä viitti!
        Meille on tilattu kolme Mannia puuajoon ja ennen juhannusta on kaksi jo metsässä. Kolmas saadaan henäkuun alussa. Tämä on paperilla. Tilaukset tehtiin viimekuun puolessa välissä.

        Riippuu merkistä, ruotsalaisia ei juuri saa tänä vuonna uutena. Eivät ne kauppiaat kädet taskussa seiso, myyvät ensi vuoden tuotantoa ja luovuttavat aiemmin tilattuja. Kuormatilojen ja perävaunujen kohdalla tilanne on vähän samanlainen, Ekeri myy maaliskuun tuotantoa ja närpiöläiset vähän varhaisempaa.

        MANin ja Mersun valttina on juuri nyt lyhyt toimitusaika, kummallakin ilmeisesti alle 2kk, jopa Scanian mies myönsi ääneen, että nämä tulevat tänä vuonna todella kovaa juuri toimitusajan vuoksi. Nythän se ei tietenkään haittaa Scaniaa ja Volvoa, mutta kysynnän tasaantuessa voi tulla ikävämpi tilanne, jos asiakas onkin todennut saksalaismerkin mieleisekseen. Asiakas on menetetty. Vielä kun joku kertoisi mistä saisi eristetyn kokosivuaukeavan umpikorin lämmittimellä ja välitasopankoilla sekä vastaavan 4/5-akselisen perävaunun kohtuuajassa. Suuri saksalainen Schmitz ainakin tekee niitä (ajattelen tässä lähinnä sitä, että jos kaikki kelvollista laatua tuottavat kotimaiset ovat ruuhkautuneet), mutta tekeekö niillä mitään ja millainen lienee toimitusaika? Selailin nettiä, Ruotsista löysin uuden Schmitz 4-akselisen täysperävaunun kokosivuaukeavalla korilla. Tosin eristämätön, ilman lämmitintä, yksitasoinen, 2,55m leveä ja ilmeisesti alle 4,20m korkea, heti toimitukseen (käytännössä aisa tai ainakin sen pää on vaihdettava, kun on majavanhännällä - tai sitten valittava sopiva vetokytkin).


      • perseeseen
        stycke kirjoitti:

        Riippuu merkistä, ruotsalaisia ei juuri saa tänä vuonna uutena. Eivät ne kauppiaat kädet taskussa seiso, myyvät ensi vuoden tuotantoa ja luovuttavat aiemmin tilattuja. Kuormatilojen ja perävaunujen kohdalla tilanne on vähän samanlainen, Ekeri myy maaliskuun tuotantoa ja närpiöläiset vähän varhaisempaa.

        MANin ja Mersun valttina on juuri nyt lyhyt toimitusaika, kummallakin ilmeisesti alle 2kk, jopa Scanian mies myönsi ääneen, että nämä tulevat tänä vuonna todella kovaa juuri toimitusajan vuoksi. Nythän se ei tietenkään haittaa Scaniaa ja Volvoa, mutta kysynnän tasaantuessa voi tulla ikävämpi tilanne, jos asiakas onkin todennut saksalaismerkin mieleisekseen. Asiakas on menetetty. Vielä kun joku kertoisi mistä saisi eristetyn kokosivuaukeavan umpikorin lämmittimellä ja välitasopankoilla sekä vastaavan 4/5-akselisen perävaunun kohtuuajassa. Suuri saksalainen Schmitz ainakin tekee niitä (ajattelen tässä lähinnä sitä, että jos kaikki kelvollista laatua tuottavat kotimaiset ovat ruuhkautuneet), mutta tekeekö niillä mitään ja millainen lienee toimitusaika? Selailin nettiä, Ruotsista löysin uuden Schmitz 4-akselisen täysperävaunun kokosivuaukeavalla korilla. Tosin eristämätön, ilman lämmitintä, yksitasoinen, 2,55m leveä ja ilmeisesti alle 4,20m korkea, heti toimitukseen (käytännössä aisa tai ainakin sen pää on vaihdettava, kun on majavanhännällä - tai sitten valittava sopiva vetokytkin).

        Meillä oli ammattimaisia kärryn valmistajajia vielä vuosituhennen vaihteessa mm. Rovaniemellä ja Seinäjoella. Mitä ne nyt nyplää?
        Kuka ostaa ruotsalaisten tavaran nin tyynni, että meille ei ehdi kuin ensi vuonna? Kyllä kannattaakin siirtyä saksalaisiin, jos tialnne on päästetty tuohon malliin.


    • Rekka-Miisu

      Juhuu maanteiden hurmuri pojat! Tänään aurinkoisena päivänä pääsin romanttisille lounastreffeille ämmänsuon ravintola casaan. En muista milloin viimeksi olisi viinerleike maistunut yhtä herkulliselle. Liekö osasyynä hurmaava mannikuski Tero "telitero" Yläpysty !! Terveisiä vaan sinulle vielä ja vastaus on kyllä(tiedät kyllä mihin;)

    • Truckerlady

      Hei hei kaikki rekkakuskit ja rekkafanit! Truckerlady on taas rekan sarvissa ja maantie on kuumana.

      Jos vain voin olla avuksi kertokaa ihmeessä.

      • nyt heti

        vaikka ensimmäiselle


    • Rakka-Miisu

      Hei hei maanteiden ritarit! Täällä rekka-miisu kuuman tien päältä.

      Mitäs rahti jaakoilla on mielessä näin perjantaina?

      • arvaapas!

        Piluhan meillä mielessä on, mutta konepörssiä selaillaan.


      • Maanteiden teuvo

        Hei hei rekkamiisu!

        Täällä sitä ois kartanlukian paikka vappaana ja nuppi joka ei vähistä tutise!


    • o l l e n k a a n

      kesää käydään ja myynti reilusti alle puolet viimevuotisesta (sekä Sisulla että Rellulla).
      -Muilla myynti rullaa likipitäen viimevuotiseen tahtiin.

      Huom tässä on kaikki yli 3500 kiloiset:
      Mercedes 454 kpl
      Volvo 423 kpl
      Scania 404 kpl

      Iveco 137 kpl
      Man 120 kpl

      Sisu 67 kpl
      Renault 60 kpl

      Daf ?

      • MAN DRIVER

        Olen ostanut uutena 7 kpl MAN kuorma-autoja, ensimmäisen vuonna -85 ja viimeisen juuri nyt, kilpiin laitetaan vuoden alussa.
        Välillä on hankittu myös Scanioita ja Volvoja.
        MAN on erittäin kestävä auto ja vikoja on todella vähän. Ainoa ongelma tässä viimeisessä, nyt vaihtoon menevässä TGA:ssa on ollut levyjarrujen jumittuminen veto- ja teliakselilla.
        Aikaisemmin oli telivetoja, kun ajoimme enemmän maata. Varmasti paras teliveto kaikista merkeistä, pysyy pyörät maassa ja pakat kestää katkeilematta. Teliveto Scaniaa voi verrata rautakankeen, ei jousta jouset ja pompottaa tyhjänä. Teliveto Scaniasta luovuttiin jo parin vuoden käytön jälkeen, aivan mahdottoman huono kääntymään ja hytti rakennettu huonosti kovasta muovista, joka halkeili pienimmästäkin kohaisusta.
        Tällä hetkellä meidän sekalaisessa ajossa kääntyvä teli on ilmajousituksen kanssa ylivoimainen. Saa todella hienon kyydin, eikä keiku kipatessa. Nappikytkin vaihdekepissä on kätevä, kun oppii käyttämään ja vaihteita riittää muutenkin yllinkyllin.
        Uudessa kone on ainoastaan kymppilitrainen, saa nähdä kuinka 60 tonnia liikahtaa. Kulutus on varmasti pieni ja luulisi 440 hepoa riittävän, kun ei ole kiire minnekkään ja 80 saa vain ajaa.
        MANNIN hytti on hienosti rakennettu ja saumoista ei juuri virheitä löydy, laatu on kuin Audilla ja ovathan molemmat aitoja Saksalaisia.
        Ainoa hyvä puoli Scaniassa on ratin kallistus, mutta muuten aivan liian paljon oli vikoja, kun 4 vuotta ajettiin. Korjaamo kyllä OK, mutta kalliiksi tuli.


      • Vulleri

        Niin sun listalla pullapoxeja laskettu mukaan, eiks Sisulla ole vaan kuroma-autoja eli yli 26t ---->>> !!


      • golff78
        MAN DRIVER kirjoitti:

        Olen ostanut uutena 7 kpl MAN kuorma-autoja, ensimmäisen vuonna -85 ja viimeisen juuri nyt, kilpiin laitetaan vuoden alussa.
        Välillä on hankittu myös Scanioita ja Volvoja.
        MAN on erittäin kestävä auto ja vikoja on todella vähän. Ainoa ongelma tässä viimeisessä, nyt vaihtoon menevässä TGA:ssa on ollut levyjarrujen jumittuminen veto- ja teliakselilla.
        Aikaisemmin oli telivetoja, kun ajoimme enemmän maata. Varmasti paras teliveto kaikista merkeistä, pysyy pyörät maassa ja pakat kestää katkeilematta. Teliveto Scaniaa voi verrata rautakankeen, ei jousta jouset ja pompottaa tyhjänä. Teliveto Scaniasta luovuttiin jo parin vuoden käytön jälkeen, aivan mahdottoman huono kääntymään ja hytti rakennettu huonosti kovasta muovista, joka halkeili pienimmästäkin kohaisusta.
        Tällä hetkellä meidän sekalaisessa ajossa kääntyvä teli on ilmajousituksen kanssa ylivoimainen. Saa todella hienon kyydin, eikä keiku kipatessa. Nappikytkin vaihdekepissä on kätevä, kun oppii käyttämään ja vaihteita riittää muutenkin yllinkyllin.
        Uudessa kone on ainoastaan kymppilitrainen, saa nähdä kuinka 60 tonnia liikahtaa. Kulutus on varmasti pieni ja luulisi 440 hepoa riittävän, kun ei ole kiire minnekkään ja 80 saa vain ajaa.
        MANNIN hytti on hienosti rakennettu ja saumoista ei juuri virheitä löydy, laatu on kuin Audilla ja ovathan molemmat aitoja Saksalaisia.
        Ainoa hyvä puoli Scaniassa on ratin kallistus, mutta muuten aivan liian paljon oli vikoja, kun 4 vuotta ajettiin. Korjaamo kyllä OK, mutta kalliiksi tuli.

        mannin hytti on ihan saatanan ruma!ja muutenkin ruma!no eihan sillä tietysti oo merkitystä kun on työkalu!mutta on silläkin merkitystä kun haet hong-kongista kiintoavaimen ja toiseen käteen otat snap-onin!no perkele honkkarista sai nopeammin ruman!siiten kun niillä väännät niin tiedät eron!itte en mannia osta vaikka olis halvempi!


      • golff78
        MAN DRIVER kirjoitti:

        Olen ostanut uutena 7 kpl MAN kuorma-autoja, ensimmäisen vuonna -85 ja viimeisen juuri nyt, kilpiin laitetaan vuoden alussa.
        Välillä on hankittu myös Scanioita ja Volvoja.
        MAN on erittäin kestävä auto ja vikoja on todella vähän. Ainoa ongelma tässä viimeisessä, nyt vaihtoon menevässä TGA:ssa on ollut levyjarrujen jumittuminen veto- ja teliakselilla.
        Aikaisemmin oli telivetoja, kun ajoimme enemmän maata. Varmasti paras teliveto kaikista merkeistä, pysyy pyörät maassa ja pakat kestää katkeilematta. Teliveto Scaniaa voi verrata rautakankeen, ei jousta jouset ja pompottaa tyhjänä. Teliveto Scaniasta luovuttiin jo parin vuoden käytön jälkeen, aivan mahdottoman huono kääntymään ja hytti rakennettu huonosti kovasta muovista, joka halkeili pienimmästäkin kohaisusta.
        Tällä hetkellä meidän sekalaisessa ajossa kääntyvä teli on ilmajousituksen kanssa ylivoimainen. Saa todella hienon kyydin, eikä keiku kipatessa. Nappikytkin vaihdekepissä on kätevä, kun oppii käyttämään ja vaihteita riittää muutenkin yllinkyllin.
        Uudessa kone on ainoastaan kymppilitrainen, saa nähdä kuinka 60 tonnia liikahtaa. Kulutus on varmasti pieni ja luulisi 440 hepoa riittävän, kun ei ole kiire minnekkään ja 80 saa vain ajaa.
        MANNIN hytti on hienosti rakennettu ja saumoista ei juuri virheitä löydy, laatu on kuin Audilla ja ovathan molemmat aitoja Saksalaisia.
        Ainoa hyvä puoli Scaniassa on ratin kallistus, mutta muuten aivan liian paljon oli vikoja, kun 4 vuotta ajettiin. Korjaamo kyllä OK, mutta kalliiksi tuli.

        ei poijaat muissa autoissa teli nouse niinkun sisussa oli teliveto tai ei!muissa autoissa vain telinkeventäjä!


      • ScanMan
        MAN DRIVER kirjoitti:

        Olen ostanut uutena 7 kpl MAN kuorma-autoja, ensimmäisen vuonna -85 ja viimeisen juuri nyt, kilpiin laitetaan vuoden alussa.
        Välillä on hankittu myös Scanioita ja Volvoja.
        MAN on erittäin kestävä auto ja vikoja on todella vähän. Ainoa ongelma tässä viimeisessä, nyt vaihtoon menevässä TGA:ssa on ollut levyjarrujen jumittuminen veto- ja teliakselilla.
        Aikaisemmin oli telivetoja, kun ajoimme enemmän maata. Varmasti paras teliveto kaikista merkeistä, pysyy pyörät maassa ja pakat kestää katkeilematta. Teliveto Scaniaa voi verrata rautakankeen, ei jousta jouset ja pompottaa tyhjänä. Teliveto Scaniasta luovuttiin jo parin vuoden käytön jälkeen, aivan mahdottoman huono kääntymään ja hytti rakennettu huonosti kovasta muovista, joka halkeili pienimmästäkin kohaisusta.
        Tällä hetkellä meidän sekalaisessa ajossa kääntyvä teli on ilmajousituksen kanssa ylivoimainen. Saa todella hienon kyydin, eikä keiku kipatessa. Nappikytkin vaihdekepissä on kätevä, kun oppii käyttämään ja vaihteita riittää muutenkin yllinkyllin.
        Uudessa kone on ainoastaan kymppilitrainen, saa nähdä kuinka 60 tonnia liikahtaa. Kulutus on varmasti pieni ja luulisi 440 hepoa riittävän, kun ei ole kiire minnekkään ja 80 saa vain ajaa.
        MANNIN hytti on hienosti rakennettu ja saumoista ei juuri virheitä löydy, laatu on kuin Audilla ja ovathan molemmat aitoja Saksalaisia.
        Ainoa hyvä puoli Scaniassa on ratin kallistus, mutta muuten aivan liian paljon oli vikoja, kun 4 vuotta ajettiin. Korjaamo kyllä OK, mutta kalliiksi tuli.

        No on se kumma kun MAN:n myyntiluvut on ihan maissa, vaikka on noin hyvä auto. Meiltä myydään yhdeltä paikkakunnalta enemmän "huonoja" Scanioita kuin MANneja koko Suomeen. Mutta onhan kania niiiin huono ja kaikki muut niiiin hyviä. Miksi sitten markkinoilla kakkonen? ja se ihan paska Volvo on ykkönen? miksi ei manni? tai upea tahvi? kysyy epätietoinen.........vai oliko se epätoivoinen.......


    • Hei122

      Kyllä huvittaa lukea näitä teidän juttujanne.

    • 12

      Miksi Mannikuskeilla ajaa pilkkihaalarit päällä talvella,
      siksipä että hytissä ei tarkene ilman niitä.Haalarit
      kuuluvat alkuperäisvarustukseen.Eikä tartte käyttää turvavöitä,sylkäsee penkkiin pakkasaamuna,niin
      jäätyy perse tuoliin kiinni.

    • 16

      Eivät nämä ka-miehet tunnu ymmärtävän hyvän päälle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe