Tietääkö kukaan mistä saisi pionoisporakoneen (kierrosnopeus pitäis olla säädettävissä)sekä polttokirjoittimen (sähköllä toimiva, säädöllä)?
puu- ja luutyöt
7
4511
Vastaukset
- minsku91
Hei!
tietäisin kyllä, sillä oon ite ainut tyttö puutyös, mutta kun en nyt satu muistamaan. ollaan puutyös puhuttu kaikenlaisista sähkötyökaluista ja mistä niitä saa, mutta valitan, en nyt muista. joku k-rauta joku sellanen. - käsityöläinen
Monistakin paikoista saa pienoisporakoneita, esim. tavaratalot, rautakaupat ja sähköliikkeet. Itse ostin Dremelin Anttilasta. Omani on Professional-malli, jossa saa kierrokset säätää 5000-33 000 välillä. Kierroksia voi nostaa tai laskea aina tuhannella kerralla, kun taas tavallisessa Dremelissä on vain viisi nopeutta 10 000:sta 33 000:een.
Jos teet pikkutarkkaa työtä, kannattaa ostaa lisävarusteena taipuisa akseli, jolloin kädessä pidettävä osa on paljon pienempi ja työskentely helpottuu. Myös porausteline kannattaa hankkia, jos enemmän tekee pieniä juttuja. Poran saa siihen vaakasuoraankin asentoon, jolloin sitä voi käyttää tahkon tapaan: molemmat kädet tukevat hiottavaa kappaletta ja hiominen on helpommin hallittavissa. Ja pystyasennossa porasta saa penkkiporakoneen.
Polttokirjottimia en ole tarvinnut (ainakaan vielä), mutta muistan niitä nähneeni samoissa liikkeissä, kuin edellä mainittuja vempaimia.
Työniloa!- polttokirjailija
kiitän käsityöläistä tiedoista. Mutta polttimia ei saa ainakaan täältä Roista. Netin kautta vois tilata jos tietäis osoitteita.
- Ukke
polttokirjailija kirjoitti:
kiitän käsityöläistä tiedoista. Mutta polttimia ei saa ainakaan täältä Roista. Netin kautta vois tilata jos tietäis osoitteita.
Kaupoista löytyy Wellerin polttokolvi noin 30 euroa. Lämpenee 430 asteeseen. Polttaa leveää tuhruista jälkeä ja on hidas / kömpelö. Tuota en suosittele.
Kun kerran Rovaniemellä asut, niin pyöräileppä napapiirin majalle jututtaan kuksakauppiaita.
Näillä on säädettäviä sähköisiä polttokyniä, joilla kirjailevat tuotteensa.
Jospa kertoisivat mistä ovat työvälineensä hankkineet ja jopa opastaisivat sen käytössä.
Olen tällaisella saanut kerran koekirjoittaa ja se on ihan eri asia, kuin Wellerkolvi.
Elikkä siinä on säädettävä muuntaja ja johdon jatkeena sitten itse kapeaa jälkeä kirjoittava polttokynä.
Hinnan uskoisin olevan enempi, kuin 100 euroa.
Haaparannan kaupoissa on joskus ollut sähkökyniä myynnissä.
Radiokorjaajilla on usein työvälineenä säädettävä juotinasema, tällainenkin voisi kelvata, mutta sen lämpö on oltava säädettävissä tuntuvasti kuumemmaksi, kuin mitä Welleri tuottaa, muutoin sekin tekee leveän tuhrujäljen.
Jos sinun tärvii toistaa ( leimata ) jotain logoa, niin teetä ammatikoulun kurssilaisilla teräksinen leimasin, jonka kuumennat kaasutulella ja painat tuotteeseesi ao. kuvakkeen.
Kirjoitellaan........ - polttokirjailija
Ukke kirjoitti:
Kaupoista löytyy Wellerin polttokolvi noin 30 euroa. Lämpenee 430 asteeseen. Polttaa leveää tuhruista jälkeä ja on hidas / kömpelö. Tuota en suosittele.
Kun kerran Rovaniemellä asut, niin pyöräileppä napapiirin majalle jututtaan kuksakauppiaita.
Näillä on säädettäviä sähköisiä polttokyniä, joilla kirjailevat tuotteensa.
Jospa kertoisivat mistä ovat työvälineensä hankkineet ja jopa opastaisivat sen käytössä.
Olen tällaisella saanut kerran koekirjoittaa ja se on ihan eri asia, kuin Wellerkolvi.
Elikkä siinä on säädettävä muuntaja ja johdon jatkeena sitten itse kapeaa jälkeä kirjoittava polttokynä.
Hinnan uskoisin olevan enempi, kuin 100 euroa.
Haaparannan kaupoissa on joskus ollut sähkökyniä myynnissä.
Radiokorjaajilla on usein työvälineenä säädettävä juotinasema, tällainenkin voisi kelvata, mutta sen lämpö on oltava säädettävissä tuntuvasti kuumemmaksi, kuin mitä Welleri tuottaa, muutoin sekin tekee leveän tuhrujäljen.
Jos sinun tärvii toistaa ( leimata ) jotain logoa, niin teetä ammatikoulun kurssilaisilla teräksinen leimasin, jonka kuumennat kaasutulella ja painat tuotteeseesi ao. kuvakkeen.
Kirjoitellaan........En ostanut welleriä mutta ostin vastaavan tyyppisen polttimen Tuhat tarvike liikkeestä Roista: 30W, useita kärki vaihtoehtoja, pieni kooltaan, suoja lämmön nousua vastaan ja hinta vain 8,50 E.
- Maiju
Onko polttokirjoitin sellainen, jolla poltetaan puuhun esimerkiksi tekstiä, kuvia yms. ???
Jos on niin sellaisia myy ainakin brio. Niiltä saa kuvaston tilattu www.brio.fi -osoitteesta ja toimittavat tilaukset kotia. - jusa
Olen kuulut että Plektra trading stadissa myy poltto kyniä sähkö käyttöinen säädetävä lämpötila puh 09-4543253 Munkkiniemen puistotie 2D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k683751On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.321675Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761487
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929