Haluan näyttelijäksi:)

...

Mihin kouluun mun kannattaisi hakea ysin jälkeen, kun haluan näyttelijäksi? Haluan TV -ja elokuvanäyttelijäksi, teatteri ei niinkään kiinnosta kun se on jotenkin ylinäyteltyä ja teennäistä ja muutenkin kameratyöskentely kiinnostaa paljon enemmän ja mikään muu ammatti ei kiinnosta niin kuin näyttelijän ammatti.

Lukioon en mene, se on varma, mutta toisaalta en haluaisin amikseenkaan opiskelemaan jotain mikä ei kiinnosta tipan tippaa.. Olisi todella kiva päästä heti ysin jälkeen opiskelemaan sitä mikä todella kiinnostaa eli näyttelemistä eikä opiskella kolmea vuotta jotain mikä ei todellakaan kiinnosta:)

Suomen teatteriopistoa olen ajatellut vaikka siitä ei näyttelijän ammattiin valmistukaan.. Mitäs mieltä olette siitä? Toinen vaihtoehto on Lahden kansanopisto, elokuva ja video -koulutus.. Sanokaa vain kaikki paikat missä on jotain näyttelijänkoulutusta, mitkä tiedätte.

Mutta toisaalta onko järkeä mennä peruskoulun jälkeen jonnekkin mistä ei valmistu mihinkään ammattiin? Vaikka kävisinkin esim. teatteriopiston niin en varmasti kuitenkaan sen jälkeen pääse mihinkään elokuvaan/tv-sarjaan, enkä varmasti ikinä pääsisi mihinkään teatterikorkeakouluun/Yliopiston näyttelijäntyönlinjalle, sellaisiin mulla ei mitään mahdollisuuksia niin kovatasosia ovat ja vain hyvin, hyvin harva pääsee sisään vaikka osaisikin näytellä..

Tähän väliin sanon, että olen siis nyt kasilla, mutta ei sitä aika kuitenkaan hirveästi ole miettiä..

Olen ihan hukassa, kun en tiedä mitä teen.. Näyttelijäksi haluan se on varma, mutta mihin siis ysin jälkeen?

35

11895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henriikka.

      Juo viinaa niin pääset puliukoksi.

      • Ulukomailllle

        Kai olet jo tutustunut eri maiden elokuvanäyttelemisen koulutuksiin? Mene hakemaan koulutusta, kokemusta, kontakteja, kielitaitoa ja kansainvälisyyttä rohkeasti muualta, jos teatteripainotteinen suomalainen koulutus ei iske.


      • Samaa uraa ajattelin

        Älä missään nimessä sano noin että "Juo viinaa niin pääset puliukoksi". Olet varmasti lahjakas! Pääset vielä korkealle!


    • Samarus

      kannattaa hakea Kallioon tai 17-vuotiaana teakkiin, ja koota nyt kokemusta. Varsinkin Kallioon pääsyyn kuulemma auttaa tosi paljon hyvä äidinkielen numero. Koe-esiintymisiä kannattaa käydä paljon läpi ja kokeilla asioita, sillä teakkiin pyrkimisissä on kaikenlaisen näyttämötaiteen osaaminen on vain hyödyksi (kuten myös kaikkialla muuallakin). Kannattaa sitä amista ja lukiotakin ajatella, niin et ihan tyhjän päälle joudu, jos ei näyttelijän ura edisty;D ja teakkiin pääsystä, kannattaa aina kokeilla, tsemppiä!:D

    • sdfghfjkll

      et pääse ilman teatterikoulutusta usoraan telkkariin. kaikki näyttelijät tai suurin osa on nuoruuden ensiksi näytellyt teatterissa jossa moni kykyjen etsijä on poiminut tai sitten on itse vain osanut hakea elokuvien koekuvakusiin. Ilman teatteria et edisty minnekkään suuntaan.

      • Näyttelijä

        Miten kuvittelet pääseväsi Leffaan/TV-sarjaan, jos et usko pääseväsi edes Teatterikorkeakouluun? Ei noihin rooleihin ketä tahansa oteta.
        Täytyy olla lahjakas ja suhtautua intohimoisesti alaan päästäkseen Teakkiin. Siellä sitten voi tulla paremmaksi ja joskus tehdä tv-töitä teatterinäyttelemisen ohella.
        Yksikään näyttelijä ei Suomessa elä pelkällä leffalla tai tv-töillä. (Poikkeuksena ehkä salikset, mutta heitä en näyttelijöiksi kutsuisi)
        Näytteleminen on rankkaa ja vaikeaa työtä.
        Ei siinä pärjää, jos vaan haluaa saada itsensä esille telkkariin.
        Yhtä hyvin voi sitten hakea chatti juontajaksi.
        Tai jos kaipaa julkisuutta, voi esittäytyä salarakkaana.


    • teatterilainen neuvoo

      Hae vaikka harrastaja- tai nuorisoteattereihin mukaan johonkin produktioon( näytelmä, musiikkiesitys, tanssiesitys jne.)
      Sen kautta voi syntyä oma porukka, jonka kanssa voi kokeilla erilaisia ilmaisutaidon muotoja. Jos samanhenkisiä löytyy mikä estää kimpassa tekemästä oman produktion, jossa mukana kulkee vaikka kameralla kuvattua materiaalia. Eli osa porukasta voi näytellä kameran edessä.

      Sulle selkeytyy näin paremmin kuva mitä haluat tehdä ja haluatko juuri näyttelijäksi?
      Näyttelijä tarttee monenlaisia taitoja ja kokemuksia, joita parhaiten voi treenata just näyttämöllä eli siis teatterin lavalla.

      Jos se kärpänen sitten todella on puraissut, rohkeasti vaan lähestyt erilaisia leffa-ja TV tuotantoyhtiöitä. Harvoin sieltä tipahtaa lusikalla suuhun, mutta joskus uutteruus palkitaan.

      Ihan rauhassa ehtii käydä koulutkin loppuun ja oikeastaan kannattaakin.
      Olet ilmeisen nuori vielä mutta pidä vaan kiinni unelmastasi:)

    • Leyla

      Laittaisitko e-mail osoitteesi?

      -Vuotta vanhempi teatterilainen ;)

      • .

        Sää et tuu pääseen Haluan näyttelijäksi:) koska sun pitäisi olla lapsesta asti stara! Niin ja jos ei käy teatteri lukiota sanoisin hyvästi unelma!


      • blöblöblööhöpönlöpön
        . kirjoitti:

        Sää et tuu pääseen Haluan näyttelijäksi:) koska sun pitäisi olla lapsesta asti stara! Niin ja jos ei käy teatteri lukiota sanoisin hyvästi unelma!

        "koska sun pitäisi olla lapsesta asti stara! Niin ja jos ei käy teatteri lukiota sanoisin hyvästi unelma!"

        höps höps. 90% näyttelijöistä aloittanut pohjalta, n. puolet tuskin on ollu "staroja" lapsesta asti. Lahjakkaita ehkä kylläkin, mutta "starana olemisen" kanssa tällä alalla ei oo mitään tekemistä.

        Myöskään en usko, että kaikki näkyvimmät näyttelijät tuskin on käynyt teatterilukiota.


      • -pelkuri-
        blöblöblööhöpönlöpön kirjoitti:

        "koska sun pitäisi olla lapsesta asti stara! Niin ja jos ei käy teatteri lukiota sanoisin hyvästi unelma!"

        höps höps. 90% näyttelijöistä aloittanut pohjalta, n. puolet tuskin on ollu "staroja" lapsesta asti. Lahjakkaita ehkä kylläkin, mutta "starana olemisen" kanssa tällä alalla ei oo mitään tekemistä.

        Myöskään en usko, että kaikki näkyvimmät näyttelijät tuskin on käynyt teatterilukiota.

        mä oon kasilla ja unelmani on että joskus vielä oon näyttelijä!!
        aijon hakea ysin jälkeen kallioon.Jonkun verran kokemusta teatterista löytyy meinaa harrastan sellasta improteatteri juttuu ja oon ilmasutaidossa.

        Oon ajatellu monesti hakee vaikka mihin, mutta mun ainoo ongelma on se että pelkään ihan valtavasti...
        sillä kun olin toisella luokalla mulla todettiin lukihäiriö ja kolmannella 2vk ennen kun koulut loppu opettaja ilmotti vaan että jäät luokalle.

        Noo kun kertasin kolmannen luokan niin sen jälkee koulu rupes sujuu hyvin ja sujuu sielläkin (keskiarvo 8,5) ,mutta kotona toitotettii kuinka en osaa lukee ja että oon ihan paska... ja se nakertaa itsettuntoa vieläkin ihan sikana...
        Mikä avuksi sillä jos koulussa tarvii esim lukee änee ni kädet tärisee ja vatsaa sattuu ja kun oon joillekin luokkalaisistani kertonut lukihäiriöstäni ni sanoo että ei oo ees huomannu...
        mitä teen pelolleni??


      • Crishelle
        -pelkuri- kirjoitti:

        mä oon kasilla ja unelmani on että joskus vielä oon näyttelijä!!
        aijon hakea ysin jälkeen kallioon.Jonkun verran kokemusta teatterista löytyy meinaa harrastan sellasta improteatteri juttuu ja oon ilmasutaidossa.

        Oon ajatellu monesti hakee vaikka mihin, mutta mun ainoo ongelma on se että pelkään ihan valtavasti...
        sillä kun olin toisella luokalla mulla todettiin lukihäiriö ja kolmannella 2vk ennen kun koulut loppu opettaja ilmotti vaan että jäät luokalle.

        Noo kun kertasin kolmannen luokan niin sen jälkee koulu rupes sujuu hyvin ja sujuu sielläkin (keskiarvo 8,5) ,mutta kotona toitotettii kuinka en osaa lukee ja että oon ihan paska... ja se nakertaa itsettuntoa vieläkin ihan sikana...
        Mikä avuksi sillä jos koulussa tarvii esim lukee änee ni kädet tärisee ja vatsaa sattuu ja kun oon joillekin luokkalaisistani kertonut lukihäiriöstäni ni sanoo että ei oo ees huomannu...
        mitä teen pelolleni??

        Mulla on auttanut paljon se, että olen kuvitellut yleisön alusvaatteisillaan =D Ei lukemista oikeesti tarvii pelätä, eikä esiintymistä. Vedät rohkeasti vain ja kaikki on paljon helpompaa.


      • Jännittämisestä
        -pelkuri- kirjoitti:

        mä oon kasilla ja unelmani on että joskus vielä oon näyttelijä!!
        aijon hakea ysin jälkeen kallioon.Jonkun verran kokemusta teatterista löytyy meinaa harrastan sellasta improteatteri juttuu ja oon ilmasutaidossa.

        Oon ajatellu monesti hakee vaikka mihin, mutta mun ainoo ongelma on se että pelkään ihan valtavasti...
        sillä kun olin toisella luokalla mulla todettiin lukihäiriö ja kolmannella 2vk ennen kun koulut loppu opettaja ilmotti vaan että jäät luokalle.

        Noo kun kertasin kolmannen luokan niin sen jälkee koulu rupes sujuu hyvin ja sujuu sielläkin (keskiarvo 8,5) ,mutta kotona toitotettii kuinka en osaa lukee ja että oon ihan paska... ja se nakertaa itsettuntoa vieläkin ihan sikana...
        Mikä avuksi sillä jos koulussa tarvii esim lukee änee ni kädet tärisee ja vatsaa sattuu ja kun oon joillekin luokkalaisistani kertonut lukihäiriöstäni ni sanoo että ei oo ees huomannu...
        mitä teen pelolleni??

        Moni ammattinäyttelijä on ujohko siviilissä, kaikki eivät todellakaan tee mm. juontokeikkoja jne.

        On eri asia pitää koulussa esitelmää omana itsenään kuin esittää roolia.

        Kirjastosta löytyy monia esiintymiseen, ilmaisuun ja esiintymisjännitykseen liittyvää teosta.
        Mene myös kuoroihin, ilmaisutaidonkursseille, tanssi, lue näytelmiä, opiskele kieliä, kokeile erilaisia puheääniä, murteita, laulutapoja, ryhtejä, kävelytyylejä jne. Opettele leikkimään asioilla ja ilmiöillä!


      • näyttt
        . kirjoitti:

        Sää et tuu pääseen Haluan näyttelijäksi:) koska sun pitäisi olla lapsesta asti stara! Niin ja jos ei käy teatteri lukiota sanoisin hyvästi unelma!

        on niitä näyttelijöitä jotka ei oo ollu lapsistaroja kuten johnny depp ja krista kosonen ei käynyt teatterilukiota. itse oon nyt ysillä ja haluan kans näyttelijäksi, harrastan teatteria ja melkein hain kallioon, mutta en sitten uskaltanutkaan, koska se on niin kaukana sieltä missä asun. oon sitä teatteriaki aika vähän aikaa harrastanu koska oon aika ujo, mutta lavalla en oo ujo. tiiän että vanha mutta nyt poikkesin sivulla nii aattelin kertoo :)


      • yhyhyhyh

        Näin 5 vuotta myöhässä, Krista Kosonen kävi Kallion ilmaisutaidon lukion.


    • Kikka777

      opiskella ihan perusasioita alkuun. Mäkin kävin teatterilinjan kansanopistossa ensin. Nyt sitten teen töitä teatterialalla. Mut toi teatterilinja oli kyllä tosi makee kokemus. Oppi näyttelemään, itseluottamus kasvo ja pääs kokeilemaan erilaisissa prokkiksissa tekemistä.

      Niin ja se paikka oli Etelä-Pohjanmaan opisto: http://www.epopisto.fi/opintolinjat/teatteritaiteen_opintolinja.php.

      Tsemppii sulle hakuihin ja elämään!

    • Näyttelijäksi?

      Olen vasta 7-luokkalainen tyttö. Mäkin haluaisin tosi innokkaasti näyttelijäksi. Äidinkielen taitohan on tärkeä, mikä on nyt minulla 10. keskiarvoni koulussa on 9.4 . Oon haaveissani halunnut aina kirjailijaks tai näyttelijäks. Oon kirjoittanut ite runoja ja keksinyt pari laulua, joihin oon säveltänyt musiikin. Oon aloittanut n. 150 sivuisen mangasarjan [josta olen piirtänyt n. 80 sivua] , ja aloittanut neljän kirjan kirjoittamisen mutta jotenkin se ei kuitenkaan tunnu oikealta. Käyn juuri tällä hetkellä mallikoulua, en niinkään siksi että olisin kiinnostunut malli-urasta, vaan koska saisin itseluottamusta. En ole kuitenkaan oikein tykännyt koulusta... Ajattelin mennä johonkin teatteri-kouluun/-ryhmään jos aika riittää. Olen kuulemma hyvä näyttelemään ja laulutaitokin on ihan hyvä [numero koulusta vaihtelee 9-10 opettajan mukaan] Silti sain musiikista vain 8, johtuen luultavasti siitä ettei opettaja pitänyt minusta... >:( Sain näet kokeesta 9 1/2 ja silti antoi 8. Tai sitten antoi ihan syystäkin, mutta en kyllä keksi sitä. Aion käydä peruskoulun loppuun ja mennä sitten lukioon. Osaan jo ennestään tietenkin suomea ja englantia, ja ylä-asteella ja lukiossa opettelisin sitten ruotsia ja saksaa. Aion opiskella japania ja jos vain mahdollista siskoni opettaa minulle venäjää. Haluaisin ihan vakavasti näyttelijäksi, jolla voisin elättää itseni. Siskoni sanoo että minulla ei ole mitään mahdollisuuksia, mutta jotkut jaksavat aina kannustaa. En aio luovuttaa ensimmäisellä kerralla, jos pyrin johonkin ryhmään, elokuvaan yms. Aluksi en ajatellut että suomalaisilla olisi mitään mahdollisuuksia päästä esimerkiksi Hollywoodin elokuviin, mutta pääsihän Samuli Edelmannkin sinne, vieläpä Tom Cruisen kanssa ! Jos siitä ei tule mitään keksin vasrmasti jotain muuta. Luuletteko että minulla olisi mitään mahdollisuuksia ? Mihin hakisin ? Menestyisinkö ulkomaillakin ?

      • Tässä jotakin

        Laulu- ja soittotaito on ehdottomasti plussaa (ja jos olet reipas nuori, kysy suoraan opettajalta, mistä tuo musiikinnumero koostui. Eipä tarvitse ihmetellä)
        Samoin kaikki liikkuminen, tanssi tietenkin ensisijassa. Hyvä, että olet kiinnostunut kielistä ja kirjallisuudesta!
        Jos talviaikaan on kiire koulun ja harrastusten kanssa, etsi jo nyt jotain kesäkursseja ilmaisutaidon, laulun ja tanssin parista, hakeudu mukaan työväenteattereihin tai muihin harrastajaryhmiin. Lukiolaisena voit hakea jo avustajaksi ammattiteatteriin (ns. iltanäyttelijä) ja tienata rahaa sekä oppia ohjaajilta ja ammattinäyttlijöiltä. Käy esiintymässä vaikka vanhainkodeissa tms, jotta saat rutiinia.
        Kuoroja, bändejä, tanssia, joogaa...murteita, aksentteja, puhevikoja...kaikkea voi leikitellä jo nyt :)


      • Moikka! Sun kommentista on nyt 13 vuotta ja itellä nousi kauhea kiinnostus tietää, miten sulla menee just nyt:D? Aloitko näyttelijäks ja tykkäätkö siitä mitä aloit tehdä?

        Tv 8-luokkalainen tyttö, joka edelleen etsii itseään ja tulevaisuuttaan


    • oppp

      Olen nyt 8.luokalla ja haluaisi näytteliäksi. Ongelmanani on vain se, että asun niin pienellä paikkakunnalla, ettei täälä ole mitään ilmaisutaiteeseen painottuvaa lukiota. Kannataisko minun mennä aivan tavalliseen lukioon? vinkkejä?

      • wirrrh

        Se missä lukiossa opiskelet ei ole niin tärkeä. Jos todella haluat alalle pyrit heti lukion jälkeen TEAKkiin ja muihin vastaaviin laitoksiin.

        Lukiossa teet paljon duunia ja teatteria alat harrastaa heti ellet ole jo aloittanut. Avustajan hommia filmeistä etc, kannattaa hakea.


    • dancing queen

      Lukio on kyllä miltei välttämätön. Voi mennä Kallion ilmaisutaidon lukioon jos haluaa jo siellä opiskella teatteria.

      Ja jos ei pidä teatterista, ei ole kyllä käytännössä mitään mahdollisuuksia tulla elokuva- tai TV-näyttelijäksikään, koska se kaikki näyttelemisperusta opitaan teatterin lavalla.

      Jos on pieneltäkin paikkakunnalta, kyllä sielläkin on yleensä joku kansalaisopiston teatterikerho, jonne ehdottomasti mukaan, jos haluja alalle on.

      Koulussa tärkeitä aineita näyttelijäksi aikovalle ovat: äidinkieli ja kirjallisuus, ruotsistakaan ei ole haittaa, koska monet maamme huippunäyttelijät näyttelevät myös ruotsiksi (esim. Antti Reini, Pirkka-Pekka Petelius) ja esiintyvät ruotsalaisissakin elokuvissa. Lisäksi tärkeitä ovat liikunta ja musiikki. Jos paikkakunnalla on tanssitunteja tarjolla, niitäkin kannattaa ottaa.

    • Zana Rashad

      mulki on sama ongelma tai sama juttu ! etks viel oo löydäny mitää et päästää yhes sinne näytteljäksii ? :D oisi kyl todella kiva... :)

    • näyttelijä

      Nyt puhuu tanssikuningatar läpiä päähänsä ja lujaa. Esimerkkinä omaamme monta hyvää näyttelijää, joilla ei ole minkäänlaista alan koulutusta. Joillain on taito lahjana.

      • /\oo/\

        Ilman työntekoa harvemmin saa mitään ja itsensä kouluttaminen kannattaa aina. BB:seen pääsee kokonaan ilman koulutusta.


    • Näyttelijä

      Kuule sinun pitää käydä ensiksi harrastaja teatterikoulu. Sen jälkeen kannattaa mennä kaikille ilmasutaidonleireille tai johonki sillä, kun saat Teatterista päättötodistuksen ja joskus isompana pyrit johonkin mm. Teatterikorkeakouluun/ilmasutaidon lukioon niin se auttaa sinua sisään pääsyyn, kun saat plussaa kaikista leireistä yms. (Huom! sinne ei ketätahansa oteta!) täytyy olla lahjakas.... eli näyttelijäksi haluamiseen tarvitaan aikaa ja kun sanoit tuossa, että sinua ei kiinnosta teatteri työskentely niin on erinlaisia näyttelijöitä mm. Näyttelijä = Teatteri ja tv. Televisio näyttelijä= pelkkä televisio Stand up koomikko= lava koomikko yms. On paljon erinlaisia P.S Kiva, että sinua kiinnostaaa, sillä olen itse teatteri harrastaja/näyttelijä :) Pyrin näyttelijäksi.

    • mun elämä

      HEI
      Silloin kun mä olin lapsi7nuori niin mä halusin ihan hirveesti näyttelijäksi...ja nyt mä oon sellainen. (Valmistun pari vuotta sitten.) Mutt silloin alus (9lk)olin toivoton sill mun äikän numero oli 7 ja muutenkin keskiarvo oli jotain 7.8, eli ei kauheen kummoinen. Mutt neuvona et kannattaa 9:sin aikana nostaa numeroita ja hakee lukioon, sill saa oikeesti pisteitä sitten jatkossa.
      Mä olin kyll onnekas, koska aloitin teatterin7näyttelimisen josku 10.v ja se oli sitt apuna et pääsin jatko opinnoihin.

      TOSI TÄRKEETÄ ON VAAN OLLA OMA ITSENSÄ JA KYSYÄ JA OLLA OMAALOITTEINEN, JA TEHÄ VAIKKA KUKAAN MUU EI USKOIS SUHUN (kun mun vanhemmat kuuli et musta tulee näyttelijä, ne oli ku puulla päähän lyötyjä, ne oli aina halunnu et mä jatkan niiden ravintolan pitämistä.Ja uskokaa oli tosi hankalaa saada ne käännytettyä.


      Mutt tässä ollaan, kovan työn tehneenä ja uuten teatteri NÄYTTELIJÄNÄ.

      • ^Jane^

        Siis tuota, itsellä on suunnitelmia kanssa näyttelijäksi, joten oma suunnitelma tämä: Amiksen jälkeen hesaan tai tampereelle Teatteriyliopistoon.. Sinne vaaditaan vain 3 v koulutus missä tahansa linjalla. :'D Ja ite tullu harrastettua teatteria 7 v. :) Kun haen sinne yliopistoon sitä onkin jo kertynyt 10 v kans. :)


    • Kysymys

      Hei!
      Unelmani on päästä Holiwood tason näytteliäksi. Mutta voiko täältä suomesta päästä Yhdysvaltoihin näytteliäks?Olen vielä alle 16, mutta olen varma, että tätä mä haluun.

      • unelmatyö

        oon 15 ja haluun pois suomesta heti ku vaan on mahollista. meen lukioon ja lukio jälkeen aattelin muuttaa ulkomaille kuten usa:an, kerään rahaa jo nyt siihen. HALUAN näyttelijäks ja haluaisin viel aika nuorena. harrastan teatteria aika vähän aikaa oon kyllä nyt harrastanu ja oon aika ujo mutta kun näyttelen nii en enää oo ujo. meet vaan sinne yhdysvaltoihin ja vaikka opiskelemaan, tai nii mä ajattelin tehä:)


    • Nyt.itse.ysillä

      Moi ! Tosta sun viestistä on nyt jo yli kymmenen vuotta. Ihan mielenkiinnosta (haluan itsekkin alalle) kysyisin että mihin siis menit ysin jälkeen ? Jos et täällä halua kertoa viitsitkö laittaa sun jonkun meili osotteen.... :)

      • Anonyymi

        Miks vitus joku laittais oman meilins tänne? Ootsä jossain kiven alla asunu vai eikö oo tietoturvallisuutta opetettu


    • exsex

      Maailma pyörii "suhteilla".

    • Anonyymi

      Vedä kännit niin tulle hyvä mieli!

    • Anonyymi

      Kuka haluu kännit

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe