Sarjamurhaaja-peippo....

Sarjamurhaajapeippo

Mitä ihmettä teen? Kaksi vuotias seeprapeippourokseni vaikuttaa olevan sarjamurhaajan ainesta. Jo toinen kaveri pääsi vuoden sisällä hengestään.

Tässä välissä oli yksi, joka riistäytyi itse vapauteen ja kissan suupalaksi samantien - joten sen pidempiaikaisesta kohtalosta ei ole takuita. Näyttää kuitenkin, että vuoden vanhana tullut poju pistää hengiltä kaverinsa muutamassa kuukaudessa. Eli pikkuhiljaa alkaa nyppimään ja ahdisteleen kavereitaan siihen tyyliin, että mieluumin henkensä heittävät kuin kestäisivät häkkielämää tämän Jorman kanssa.

Tulivat siis ensimmäisen kaverin kanssa yhdessä, samasta häkistäkin vuoden ikäisinä ja parissa kuukaudessa oli ensimmäinen kaveri ahdisteltu hengiltä. Toinen siis otti hatkat kissan suupalaksi, ennen kuin ehti pidempään ahdistua tämän pojan kanssa. Kolmas kaveri pysyi sitkeästi hengissä ja hyvässä sovussa yli puoli vuotta. Mutta sitten alkoi yllätäen nyppiminen ja ahdistelu ja kaveri otti ja kuoli pois. Mitä minä tämä pirulaisen kanssa teen? Tämä kolmas kaveri oli jopa kolmenkertainen kooltaan tähän verrattuna ja kuvittelin, että jos vaikka koko jo pistäis pojan hiukan kampoihin. Mutta ei.

2

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::...

      Älä pistä sen kanssa samaan häkkiin toisia lintuja, kun se kerta tappaa ne.
      Oon kans ite joutunut erottelemaan lintuja joskus sen takia, että ovat alkaneet nyppimään toisiaan. Huomattavasti parempi erottaa, kun antaa toisten kärsiä.

      Minkä kokoinen häkki sulla on?

      • -M-

        Ensiksi tosiaan kannattaa tarkistaa että häkki on riittävän kokoinen peipoille ylipäätään (pohjan koko vähintään 0,31m2 eli esim 70x45cm).
        Toiseksi sitten kannattaa tarkistaa että ruokinta on kunnossa, lintu saa kaikki vitamiinit ja hivenaineet ja proteiinia riittävästi muttei liikaa (liika proteiini voi nostaa pesimävirettä, hormonitasoja ja lisätä aggressiivisuutta). Idioottivarma ruokavalio on peiponpelletit perussapuskana, jonkun verran tuoreruokaa lisukkeeksi ja silloin tällöin siemeniä herkuksi. Toinen vaihtoehto on sitten tehdä tasapainoinen kombinaatio siemenistä, voimaruoasta ja tuoreruoasta höystettynä sopivalla määrällä monivitamiini/hivenaineseoksia.

        Yksi mitä voi kokeilla (olettaen että häkin koko on kunnossa) on ottaa peippoja pieni parvi (esim 6kpl, vaikka samaa sukupuolta kaikki jossei lisääntymiskähinöitä halua) parvessa elo on seeprapeipolle luonnonmukaisempaa ja mahdolliset aggressiot jakautuvat useamman kohteen kesken jolloin yksittäistä lintua ei kiusata hengiltä asti.

        Jos toisten nyppiminen ja kiusaaminen kuitenkin on syvälle iskostunut paha tapa ei juuri muuta vaihtoehtoa ole kuin pitää räyhääjä erillään muista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe