Mitä kummilahjaksi??

mike

Täältä löytyy varmaan ihmisiä, jotka osaavat antaa epätietoiselle vihjeitä. Eli: mitä ostan kummilahjaksi pienelle tytölle, jos perinteinen kummilusikka tuntuu jotakuinkin tylsältä idealta. (Eihän sitä koskaan käytetäkään mihinkään...) Olen tulossa kummiksi ensimmäistä kertaa, ja kaikki ideat otetaan kiitollisina vastaan!!

8

17358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiinu

En osaa sanoa, mitä antaisit lahjaksi, kysele muiltakin kummeilta. Mutta haluan protestoida sitä, että perinteistä kummilusikkaa ei muka käytettäisi/voisi käyttää. Minä olen saanut omani jo vuosikymmeniä sitten ja vieläkin se on jokapäiväisessä käytössä hienosokeriastian lusikkana.

• kummi

valokuvakehys, jossa lapsen syntymätiedot. valokuvakansio, johon päälle voi laittaa lapsen kuvan. Kumpikin tulee kovaan käyttöön, lapsen kasvaessa.

• Nasu

...että kummilahja on on jotakin hopeaa. Tuo kummilusikka kieltämättä on aika epäkäytännöllinen juttu, mutta perinteinen kuitenkin... Muita vaihtoehtoja voisi olla hopeinen käärö kastetodistukselle tai hopeinen hammaskeiju. Itse päätyisin kuitenkin todennäköisesti yhdistämään edellisen ehdotuksen elikkä ostaisin valkokuvakansion (sellaisen jossa mahtuu vain yksi kuva/sivu), jossa kansi toimii valokuvakehyksenä (hopeinen tottakai =) ja kaiverruttaisin siihen sitten lapsen nimen ja syntymäpäivän (mahdollisesti myös syntymäajan, pituuden ja painon). Toivottavasti näistä vinkeistä on jotain hyötyä!

• Äitee

Mä oisin halunnut, että oma lapseni olisi saanut valokuvakehyksen niinku mä sain pienenä, joka edelleen on äitini seinällä, mut lusikka tuli, plaah.. Tuolla se kirjahyllyssä pölyttyy. Sellainen rahapankki kans on todella hyvä idea ja myös tuo valokuvakehyksenä ja kansiona toimiva kökötys :)

• Raketti

Hmm.. Itse olen kahden lapsen kummi, itselläni on kaksi lasta, eli yhteensä 8 kummia..
      - meillä perinteenä ollut että sylikummi (vaikka sellaista ei vissiin nykyään varsinaisesti olekaan)hankkii sen lusikan.
      - omilla lapsillani on lusikat, valokuvakansiot, kehykset.. Lusikka tosiaan on meilläkin sokerilusikkana, ja mielestäni kyllä hyvä perinne !
      - Itse ostin kummitytölleni juuri sellaisen käärön kastetodistusta varten (viitaten ylläolevaan ehdotukseen) ja se oli mielestäni aika tyylikäs, putkilo joka seisoi omalla jalustallaan, syntymätiedot kaiverrettuina.
      - Oman lapseni kummi ehdotti että avaisi tilin tyttärelleni jonne sitten vuosien myötä keräisi varaintoja esim. merkkipäivinä. Sekin oli mielestäni hyvä ajatus, varsinkin jos lapsi saa vasta täysi-ikäisenä rahat käyttöönsä.

Onnea kummille! Muistathan että tärkeintä on viettää aikaa kummilapsen kanssa. Kaikki muu on toisarvoista.

• elli

No mä en kyllä ymmärrä miksei kummilusikkaa voi käyttää? Meillä on käytössä 3, omani vuodelta 62 ja poikieni v.90 ja 96. Mieheni kappale on kadonnut. Kyllä meillä on monet jugurtit ja kiisselit niillä syöty. kuumaan ruokaan hopeinen ei lämmönjohtamisensa takia sovellu. En ole niitä surkeillut laittaa tiskikoneeseenkaan. Kummin täytyy vaan osata valita sellanen malli, jossa lusikan pesä ei ole ohut ja teräväreunainen ja varsi on tukeva.
      Mutta muuten, mun toinen lapseni sai toiselta kummilta Uppo-nalle lusikan (on hyvä malli) ja toiselta puolitusinaa kahvilusikoita nimikaiveruksineen. ihan kiva minusta.
      Myös ns. vauvakirja, astiasto (lautanen, kulho, muki), lakanat jne vois olla ihan hyviä, henkilökohtaisia ja tarpeellisia.
      Myöhemmin esim. lasten aterimet, lahjakortti lastenvaateliikkeeseen, lelukauppaan... ja kuten edelläkin todettiin, anna aikaasi, siitä hyötyvät kaikki; lapsi, sinä ja lapsen vanhemmat!

• skuffaren

• mike

Ideoita tosiaankin tuli ja valitsin niiden joukosta yhden (en paljasta minkä). Joten tänään ostoksille...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe