Minulla menee todella huonosti. Koko seiskaluokan ajan minua kiusattiin koulussa ja kannan siitä vieläkin kaunaa. Nyt olen kahdeksannella, eikä minua ole kiusattu pitkiin aikoihin. Marsu kuoli kaksi kuukautta sitten, ja minulla on jo kolme kertaa yläasteen aikana käynyt niin, että ensin olen meinannut saada tyttöystävän, mutta kertaakaan ei olla ehditty edes tutustua, kun juttu kariutuu jo alkumetreillä. Ystäviä ei ole kuin yksi ja hänkin asuu Polvijärvellä.
Koska yksikään kimuli ei rakasta minua enkä voi saada ystäviä luottamuspulan vuoksi (johtuu kiusaamisesta), tämän pojan on aika tappaa itsensä, kunhan aika on siihen sopiva. Samalla tekisin kaikille suuren palveluksen.
Itsemurhaan voin vielä päätyä
28
2486
Vastaukset
- ...
sitä on aika vaikea perua myöhemmin (itsemurhaa), joten ihan ittes takia ei kannata harkita tollasta. mene puhumaan asiasta jollekin johon luotat, ainakin kouluterkkariin voi luottaa, koska sillä on vaitiolovelvollisuus. se on hankalaa, mutta ainoa keino, jolla voit parantaa tilannettasi (vaikkei siltä nyt tunnu). koita jaksaa :)
- -------
Eiköhän se ole osa itsarin tarkoitusta.
- edes mieti tuollaisia
nyt ahistaa , tiedän, mutta jaksa poika jaksa. Ollaan tässä muutkin oltu samanlaisissa aatteissa kun on paskaa tullut niskaan roppa kaupalla eikä kukaan "muka" välitä.
Muuta elämäsi suunta, älä anna kiusaajille sitä mahdollisuutta sinua kiusata. Sinä heille sen vallan annat!!!! Opettele sanomaan ei!
ja puhuit että kiusaaminen on loppunut? Joten se on hyvä, askel eteenpäin...
Olen aina ollut sitä mieltä että jos et jotain saa ja ovi suljetaan edestäsi , on siihen syynä, että avautuu toinen ovi jonka huomaat olleen parempi vaihtoehto. Silmät ja korvat auki, maailma odottaa juuri sinua!
Anna ajan kypsyä, älä haudo turhia , elä ja anna muidenkin elää. Tulet huomaamaan ettei maailma olekaan niin paska paikka kun ensi vilkaisulla vaikuttaisi. - tyttönen-
itsemurha ei kannata. olen itsekin monet kerrat sitä suunnitellut ja melkein tappanutkin itseni mutta silti hengissä ollaan. ja olen onnellinen siitä. mulla on paljon mielenterveysongelmia ym mutta silti joka aamu jaksan nousta ylös sängystä, vain sen takia että jaksan uskoa parempaan. jossain vaiheessa tämä elämä kyllä paremmaksi muuttuu. elämä nyt vain on pirullista ja tosiaan, kun joku ovi sulkeutuu, älä jää tuijottamaan sitä, vaan huomaa sen oven joka sulle avautuu. ja sä oot korvaamaton maailmalle. muista se. ja tsemppiä paljon. vielä joskus se elämä hymyilee sullekin.
- jade_enkeli
Ei itsari oo ratkasu mihinkään! Sun läheiset jä kaipaamaan sua! Ootko puhunu kenellekkää? Voimia sulle, mutta pyydän älä tapa ittees!
- tiltaltti
Ei ole kiva tuolla lailla pelotella! Itsemurha on KAMALA ASIA! Jos meinaa kolme kertaa saada tyttöystävän, niin hyvin on "pullat" uunissa. Tsemppiä
- kakkara5
Sinä olet nuori, elämä edessä, elämä on kallis asia ja se on lahja.
Vielä saat nauttia monista hyvistä hetkistä, olet tärkeä ihminen, arvosta itseäsi opettele kuuntelemaan tunteita ja tarpeitasi.
Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.
Odota kaikki kääntyy parhain päin.
Hyvää kesää sinulle! - mariamene
Käy keskustelemassa seurakunnassa, sieltä saat apua, älä jää yksin.
- Muumilimsa_rulez_91
Kaikilla varmasti joskus itsemurha mielessä... minullakin. Ainakin sillä tasolla, että miettii, miten joku joutuu sellaiseen ratkaisuun.
Mutta ei anneta sen vallata mieltä. Tässä maailmassa on sitä hyvääkin. Itsemurha on periksi antamista... pakenemista. Ei aleta siihen. Tapellaan vääryttä ja noita vastaan ja näytetään niille. :)
Sie vaikutat viisaalta ja ajattelevaiselta ihmiseltä. Miusta tuntuu monessa välissä että niitä on harvassa. Sie et tekis ainakaan minulle suurta palvelusta. Älä tee itsemurhaa. Ole vahva. Ne kiusaajat on tyhmiä pentuja. Ne ei ymmärrä.- jkjkjk-
Itsemurha on mielestäni hyvä vaihtoehto jos kaikki muu on jo koettu turhaksi. Sitä pitää siis ajatella vasta viimeisenä vaihtoehtona. Olen antanut itselleni jo monia vuosia lisäaikaa ja aina joutunut toteamaan sen olevan ainoastaan itsensä kidutusta. Onneksi armeija on käsillä..
- täysi-ikäinen paljon menett...
jo kuuntelisit itseäsi. jos tuollaisesta luovuttaa niin on kyllä aika raukka. anteeksi ilmaisuni. joillan on vielä vaikeampaa ja itsekin olisin onnellinen jos minulla olisi noin vähän huolia. joillakin voi esimerkiksi olla takana lähes koko koulu ajan "kiusaus/vittuilu" ja koira, isä ja pappa kuolleet samana vuonna. silti yhä hengissä.
mikä ei tapa se vahvistaa. ja nuo yläasteen tyttö ja poikaystävä jutut on pikkuasioita ei niitä kannata niin vakavasti ottaa ;)
yritä olla iloinen siitä mitä sinulla on. jo kiusauskin on loppunut jo. omalla kohdallani minua alettiin kohdella kuin ihmistä vasta ammattikoulussa. kunnolla. - Hikkepoika
Itsensä tappaminen ei koskaan ole oikea ratkaisu. Ja eikö se jo ole hyvä juttu kun muutama tyttö on huolinut sinut jo vähäksi aikaa, Minua ei varmaan kukaan sellainen tyttö, jonka kanssa haluaisin olla, huolisi edes minuutiksi, joten sulla menee paremmin. Kyllä se elämä siitä vielä varmasti lähtee kulkemaan. En sano, että se olisi välttämättä helppoa, mutta parempi on yrittää kuin tappaa itsensä. Ja by the way, kannatta kokeilla Jeesusta, hän todellakin auttaa.
Eiköhän kannattais mennä puhumaan jollekin aikuiselle. Kiusaamisesta ei kannata välittää, ja mikä estää siirtymästä muualle kun kiusaajat tulevat luoksesi? Ei kannata mennä tappamaan itseään, sittenhän nämä kiusaajat pitävät sua heikkona.. eiköhän joku muu ratkaisu löydy tohonkin kuin kuolema.. itselläkin kuoli marsu n. kk sitten mutta elämä jatkuu, muakin on kiusattu koko ala-ja ylä-asteen nyt kun olen amitsussa kukaan ei enään kiusaa ketään... tsemppiä
- munhfih
tämän aloittaja on jo varmaan tappanu ittes joten äläkää enää kirjotelko :(
- Hermoraunio
Erehdyt. En vielä ole tappanut itseäni. Kun olen nähnyt Avenue Q:n ja Mestariluokan teatterissa ja kun olen kiertänyt kesällä Suomea, voin kuolla onnellisena. En vielä ole tappanut itseäni.
- ladyfine
Hermoraunio kirjoitti:
Erehdyt. En vielä ole tappanut itseäni. Kun olen nähnyt Avenue Q:n ja Mestariluokan teatterissa ja kun olen kiertänyt kesällä Suomea, voin kuolla onnellisena. En vielä ole tappanut itseäni.
Huono päivä on tai jtn. Mutta nyt tulee suoraa tekstiä.
On todella itsekästä mennä vaan tapattamaan itsensä että "voivoi mun elämä on hieman paska, ei kukaan välitä" ,sun vanhemmat joutuu kokemaan sen tuskan sitten kun sä jätät tän paikan, et varmaan vaan jaksanut välittää ja ajatella että sun vanhemmille se on kamalinta että joutuu hautaamaan oman lapsensa ja ne syyttää varmasti itseään ja että mitä ne olis voinu tehdä paremmin jne kun SINÄ menit tappamaan itsesi. On olemassa muita joilla menee pahemmin. Sulla ei mene niin paskasti. Ja et edes tiedä että mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ihanan vaimon ehkä ja lapsia? Oho, mutta sähän et tiedä kun menit tyhmänä tappamaan itsesi. Olet vain murrosiässä ja siinä iässä on tuollainen kohta, kaikki muutkin on kestänyt sen, et voi sen takia mennä tapattamaan itseäsi. Todella itsekästä ja tyhmää.
SE että edes ajattelee itsemurhaa, sillon pitää jo mennä juttelemaan jollekkin, koulussa on varmaan kuraattori tai joku, tai sitten menet ihan ulkopuoliselle psykologille tai soitat nuorten auttavaan puhelimeen tai johonkin. Siellä pääsisit ehkä noista kiusaamisten aiheuttamista jutuista eroonkin. Mutta ei, sä vaan heität heti toivon kaivoon. Säälittävää. Ja sulla on ollut tyttöjen kanssa kontaktia, kaikilla ei ole ollut, ja ne ovat jo yli 20 v. -Jos on mennyt pieleen et ole yrittänyt tarpeeksi,ette sopineet yheen, ei kaikki voi aina mennä putkeen ja niinkuin haluaa, tämä on elämää, onnea ja epäonnea, iloa ja surua, kestä se, niin me muutkin tehdään,.
Nyt sinne ammattiauttajalle ja heti. - .........
ladyfine kirjoitti:
On todella itsekästä mennä vaan tapattamaan itsensä että "voivoi mun elämä on hieman paska, ei kukaan välitä" ,sun vanhemmat joutuu kokemaan sen tuskan sitten kun sä jätät tän paikan, et varmaan vaan jaksanut välittää ja ajatella että sun vanhemmille se on kamalinta että joutuu hautaamaan oman lapsensa ja ne syyttää varmasti itseään ja että mitä ne olis voinu tehdä paremmin jne kun SINÄ menit tappamaan itsesi. On olemassa muita joilla menee pahemmin. Sulla ei mene niin paskasti. Ja et edes tiedä että mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ihanan vaimon ehkä ja lapsia? Oho, mutta sähän et tiedä kun menit tyhmänä tappamaan itsesi. Olet vain murrosiässä ja siinä iässä on tuollainen kohta, kaikki muutkin on kestänyt sen, et voi sen takia mennä tapattamaan itseäsi. Todella itsekästä ja tyhmää.
SE että edes ajattelee itsemurhaa, sillon pitää jo mennä juttelemaan jollekkin, koulussa on varmaan kuraattori tai joku, tai sitten menet ihan ulkopuoliselle psykologille tai soitat nuorten auttavaan puhelimeen tai johonkin. Siellä pääsisit ehkä noista kiusaamisten aiheuttamista jutuista eroonkin. Mutta ei, sä vaan heität heti toivon kaivoon. Säälittävää. Ja sulla on ollut tyttöjen kanssa kontaktia, kaikilla ei ole ollut, ja ne ovat jo yli 20 v. -Jos on mennyt pieleen et ole yrittänyt tarpeeksi,ette sopineet yheen, ei kaikki voi aina mennä putkeen ja niinkuin haluaa, tämä on elämää, onnea ja epäonnea, iloa ja surua, kestä se, niin me muutkin tehdään,.
Nyt sinne ammattiauttajalle ja heti.Aikamoista "kaikki on parhain päin"- saarnaa. Kuolema kuuluu myös elämään ja jos joku sitä suree niin sille ei voi mitään. Eiköhän tässä meinaan eletä ihan omaa elämää eikä vanhempien elämää. Varsinkin jos ollaan jo itsenäisiä. Typerää kun aina sanotaan, että ei pidä antaa muiden elää sun elämää ("älä elä muita varten"), mutta jos itsemurhasta puhutaan niin ollaankin päinvastaista mieltä.
Todellakaan kaikki ole mitään kestänyt. Jokainen kokee ainoastaan oman elämänsä, joten turha sanoa et joillain voi mennä vielä huonommin. Se sanoma ei sovi tähän asiaan. Itsemurhia on aina tehty ja se meinaa, ettei tekijällä ollut halua jatkaa elämäänsä. - Hermoraunio
ladyfine kirjoitti:
Nyt sinne ammattiauttajalle ja heti.Minulla menee nyt vieläkin kurjemmin kuin ennen. Isälläni on ollut viime aikoina alkoholiongelma ja hän on tullut kännissä kotiin. Äiti on siitä vihainen ja se repii minuun isoja, henkisiä haavoja, jotka eivät arpeudu koskaan. Vanhempani erosivat viisi vuotta sitten isäni itsekkyyden ja alkoholismin vuoksi. Vajaa vuosi myöhemmin isäni rajoitti juomistaan, sopi riidat ätini kanssa ja he palasivat yhteen. Nyt sama rumba on taas alkanut. En kestä toista eroa heidän välillään. Isän seura on minusta mukavaa. Jopa mukavampaa kuin äidin.
Jos he eroaisivat kaikesta huolimatta ja tappaisin itseni, niin kuolemani toisi heidät yhteen, ainakin vähäksi aikaa. Isäni juominen myös vähenisi, sillä hän varmasti ajattelisi, että: "Kunpa olisin lopettanut ylettömän ryyppäämisen, niin poikani olisi vielä elossa.". En kestä enempää. Vanhempani kiistat aiheuttavat valtavia haavoja sieluuni. - hoitoon
Hermoraunio kirjoitti:
Minulla menee nyt vieläkin kurjemmin kuin ennen. Isälläni on ollut viime aikoina alkoholiongelma ja hän on tullut kännissä kotiin. Äiti on siitä vihainen ja se repii minuun isoja, henkisiä haavoja, jotka eivät arpeudu koskaan. Vanhempani erosivat viisi vuotta sitten isäni itsekkyyden ja alkoholismin vuoksi. Vajaa vuosi myöhemmin isäni rajoitti juomistaan, sopi riidat ätini kanssa ja he palasivat yhteen. Nyt sama rumba on taas alkanut. En kestä toista eroa heidän välillään. Isän seura on minusta mukavaa. Jopa mukavampaa kuin äidin.
Jos he eroaisivat kaikesta huolimatta ja tappaisin itseni, niin kuolemani toisi heidät yhteen, ainakin vähäksi aikaa. Isäni juominen myös vähenisi, sillä hän varmasti ajattelisi, että: "Kunpa olisin lopettanut ylettömän ryyppäämisen, niin poikani olisi vielä elossa.". En kestä enempää. Vanhempani kiistat aiheuttavat valtavia haavoja sieluuni.Itsetuhoisia ajatuksia? Silloin asiat voivat vielä järjestyä. Itsemurha on itsekästä, kyllä sinä vielä selviät. Mieti olet nuori ja voit vahvistua kokemastasi kurjuudesta! MIkä ei tapa, vahvistaa.. varmasti saat ystäviä, niitä oikeita jotka välittävät. Kunhan vain jaksat niin se tekee sinusta myöhemmin vahvan ja pärjäät karussa maailmassa. Asiat voivat myöhemmin kääntyä ja ties miten ihania asioita kohtaat elämäsi aikana. Ei kannata luovuttaa nuorena kun on vielä mahdollisuuksia nauttia täysillä elämästä!
- -..-.-.
hoitoon kirjoitti:
Itsetuhoisia ajatuksia? Silloin asiat voivat vielä järjestyä. Itsemurha on itsekästä, kyllä sinä vielä selviät. Mieti olet nuori ja voit vahvistua kokemastasi kurjuudesta! MIkä ei tapa, vahvistaa.. varmasti saat ystäviä, niitä oikeita jotka välittävät. Kunhan vain jaksat niin se tekee sinusta myöhemmin vahvan ja pärjäät karussa maailmassa. Asiat voivat myöhemmin kääntyä ja ties miten ihania asioita kohtaat elämäsi aikana. Ei kannata luovuttaa nuorena kun on vielä mahdollisuuksia nauttia täysillä elämästä!
Mikä ihmisen toiminta ei nykyään olisi itsekästä? Tekopyhyyttä sanon mä.
- pieni.ehka.viisaskin
Eihän tilanne ole vielä niin paha! Ei läheskään! Et saa tehdä itsemurhaa, se on pahin vaihtoehtosi! Olet vasta seiskalla (tai kasilla), aikaa on! Olen kiihdyksissä, niin kuin aina kun kuulen tuollaista (suo anteeksi, mutta minä tosiaan pidän itsemurhaa mitä kamalampana asiana) enkä pysty siis perustelemaaan tätä seuraavaa lausetta:
Unohda koko juttu, ystävä hyvä! Maailmassa on paljon mukavia ihmisiä jotka odottavat sinuun tutustumista. Tulevaisuudessa sinua varmaan odottaa jossain, aivan jonkin kulman takana, se ainoa oikea. Pää pystyyn, ole optimisti! Itse selvisin masennuksesta etsimällä asian josta pidin. Kirjoitin upean tarinan lohikäärmeistä ja niitä ohjaavasta tytöstä, ja se auttoi. Sinun pitää kylläkin etsiä itsellesi jotakin muuta sopivaa. Onnea matkaan. :) - depressed girl
olin itse samassa tilanteessa muutama kuukausi sitten, laitoin tavaroitani kokoon ja mietin että minne annan nuo eläintarhani eläimet. mutta. päätin selvitä tästä masennuksesta ym paskasta. kestän sen kuin mies. masennus ei kyllä varmaan koskaan häivy, mutta opettelen elämään sen kanssa. ja samalla pidän perkele vieköön hauskaa. nuoriahan tässä vielä ollaan, koko elämä on vasta edessä.
se oli paras ratkaisu tähän mennessä. nykyään olen vähän iloisempi ja arvostan elämää. suosittelen samaa sinullekin.
siitä isäsi alkoholiongelmasta. omasta mielestäni läheisten tuki on siitä ongelmasta selviytymisessä hyvin tärkeää. ota selvää paikkakuntasi AA-kerhoista ja kannusta isääsi menemään sinne. yritä tehdä sopimus äitisi kanssa, että kannustatte isääsi pääsemään eroon tuosta ongelmasta. vietä aikaa isäsi kanssa, katsokaa vaikka elokuvia, käykää kalastamassa, pelatkaa jotain pelejä yhdessä tai jotain. yritä saada isäsi tajuamaan että hän on sinulle tärkeä ja hänen juomisensa tosissaan satuttaa sinua. kirjoita paperille mitä hän on kännipäissään tehnyt, mitä äitisi on sanonut hänen juomisestaan ja miten isäsi käytös vaikuttaa sinuun. sitten kun isäsi on selvinpäin, näytä se paperi hänelle. ja kannusta häntä menemään sinne AA-kerhoon. onhan siinä melkoinen homma, mutta miksi ei kannattaisi yrittää.
ja sinun pahasta olostasi vielä, yritä mennä puhumaan koulukuraattorin, terkkarin tai jonkun aikuisen luo. puhuminen auttaa kummasti.
itsemurha ei ole mikään ratkaisu, se on perseestä revityin vaihtoehto minkä ihminen voi itselleen tehdä.
tsemppiä! - saty_
Haluaisitko 'jutella', vaihtaa ajatuksia ja keskustella asiasta? Minä kuuntelisin mielelläni ilman, että painostan "älä tee sitä"-jutuilla.
- Hermoraunio
Sopii. Elämäni on kyllä muutenkin kurjaa. Saan lykkäystä päätökselle tappaa itseni.
- eieiei :D
ei kannata oikeasti sun elämä menee kyllä jossai vaihees vielä hyvin. mä ainaki uskon niin. :)
on munki elämäpäin vittua ja joskus ajattelen itekki sitä mutta mieti sun läheisiis vanhempiis ja nii edellee. ne rakastaa sua.
jos et jaksa ajatella niin, nii ajattele vaikka että et tee itsaria uhalla koska kostat vielä kiusaajillesi. voimaa sulle. :)
peace! - !!!?!?!?!?!?!??!?!
Älä missään nimessä tapa itseäsi, se ei hyödytä mtn. haluisitko jutella asioista?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623802Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493010Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312931Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3682003- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101136Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27959- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109930