Tallinasta Puolaan

mimek

Paljonko pitää varata aikaa kun autolla ajaa Tallinasta Puolan rajalle..Matkamme alkaa viikon päästä

11

3868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pärnulainen

      www.viamichelin.com routeplanner kertoo,että Tallinn-Varsova välimatka on 974km ja aikaa (teoria-aikaa) menee 12.5 tuntia. Mutta aika voi vaihdella niin kovin...tunti,kaksi lisääkin jos huonosti menee.

    • mush

      Tänä vuonna jo kolmeen kertaan Via Baltican ajaneena voin kertoa, että alle yhdeksän tunnin kerkeää. Tähän aikaan lisäilet sitten kahvipaussit sun muut jos sellaisia haluat.

      Tässäpä pieni kuvasarja, lähdin Tallinnasta neljältä aamulla:

      Latvian rajan ylityksen jälkeen:
      http://netti.nic.fi/~msot/13032007.jpg

      Liettuan rajan ylityksen jälkeen:
      http://netti.nic.fi/~msot/13032007(001).jpg

      Puolan rajan ylityksen jälkeen:
      http://netti.nic.fi/~msot/13032007(002).jpg

      Nyt on tankattu Gizyckossa Puolassa ja matka jatkuu länteen kohti Olsztynia:
      http://netti.nic.fi/~msot/13032007(003).jpg

      Kaikki ajat Suomen aikaa. Kulkineena pakettiauto, nopeudet rajoitusten mukaan.

      Niin ja terveisiä täältä Puolasta.

      • mush

        Latvian läpi ajoa suosittelisin öiseen aikaan. Viime viikolla siellä oli ennen Riikaa usita pätkiä, jossa toinen kaista pois käytössä ja valot pätkimässä liikennettä. Varmasti ruuhkautuu helposti jos on enemmän liikennettä.

        Itse ajelin siitä 3-4 välillä yöllä, silloin ei suurempaa ongelmaa ollut, kuin jouduin pysähtymään muutamaan kertaan odottamaan vuoroa.


      • mimek
        mush kirjoitti:

        Latvian läpi ajoa suosittelisin öiseen aikaan. Viime viikolla siellä oli ennen Riikaa usita pätkiä, jossa toinen kaista pois käytössä ja valot pätkimässä liikennettä. Varmasti ruuhkautuu helposti jos on enemmän liikennettä.

        Itse ajelin siitä 3-4 välillä yöllä, silloin ei suurempaa ongelmaa ollut, kuin jouduin pysähtymään muutamaan kertaan odottamaan vuoroa.

        Ok! Kiitti vinkeistä. Me joudutaan ajelee päiväsaikaan mutta jospa ne tiet vetäis edes jollain lailla.
        Sattuukohan tossa via balticalla hyviä pysähdys/ruokapaikkoja tien varteen? ja satutteko tietämään mitään paikasta heti Puolan rajan jälkeen pitäisi olla joku TIR-parkki?


      • Käynnyt
        mush kirjoitti:

        Latvian läpi ajoa suosittelisin öiseen aikaan. Viime viikolla siellä oli ennen Riikaa usita pätkiä, jossa toinen kaista pois käytössä ja valot pätkimässä liikennettä. Varmasti ruuhkautuu helposti jos on enemmän liikennettä.

        Itse ajelin siitä 3-4 välillä yöllä, silloin ei suurempaa ongelmaa ollut, kuin jouduin pysähtymään muutamaan kertaan odottamaan vuoroa.

        Mihin asti ne tietyöt oli Rigan pohjoispuolella?

        Oliko Saulkrastin yläpuolella tietöitä,jos ei niin sieltähän voi koukata kiertotielle,tai sit jo ylempää Limbazin kautta.

        Ainakin viime kesänä rekkoja ei laskettu tuonne Saulkrastin ja Rigan välille vaan ne ohjattiin kiertotielle Saulkrastin kohdalla.

        Ja ruuhka-aikana toi väli tosiaan kannattaa kiertää,toinen ruuhkapaikka oli siellä padon kohdalla,joko se oli valmis?

        Ensimmäisenä yöpymispaikkana olen käyttänyt aina Augustowia,ihan mukava paikka kesäisin.


      • mimek
        Käynnyt kirjoitti:

        Mihin asti ne tietyöt oli Rigan pohjoispuolella?

        Oliko Saulkrastin yläpuolella tietöitä,jos ei niin sieltähän voi koukata kiertotielle,tai sit jo ylempää Limbazin kautta.

        Ainakin viime kesänä rekkoja ei laskettu tuonne Saulkrastin ja Rigan välille vaan ne ohjattiin kiertotielle Saulkrastin kohdalla.

        Ja ruuhka-aikana toi väli tosiaan kannattaa kiertää,toinen ruuhkapaikka oli siellä padon kohdalla,joko se oli valmis?

        Ensimmäisenä yöpymispaikkana olen käyttänyt aina Augustowia,ihan mukava paikka kesäisin.

        Onko se sinun yöpymispaikka ollut siellä Augustowissa leirintäalue vai?? Itse ollaan lähdössä asuntoautolla liikkeelle ja siitä Puolan rajan läheisyydestä pitäisi löytää yöpymispaikka!


      • Käynnyt
        mimek kirjoitti:

        Onko se sinun yöpymispaikka ollut siellä Augustowissa leirintäalue vai?? Itse ollaan lähdössä asuntoautolla liikkeelle ja siitä Puolan rajan läheisyydestä pitäisi löytää yöpymispaikka!

        Tuolta varmaan kyllä löytyy joku leirintäaluekkin.

        Muuten vaan mukava alue,järviä,kanavia,torilta saa terassilta kaljaa ja pitsaa kohtuuhintaan,pitsa 2 isoa 6€,ja Puolalainen oluthan on hyvää.

        http://www.augustow.pl/


      • mush
        Käynnyt kirjoitti:

        Mihin asti ne tietyöt oli Rigan pohjoispuolella?

        Oliko Saulkrastin yläpuolella tietöitä,jos ei niin sieltähän voi koukata kiertotielle,tai sit jo ylempää Limbazin kautta.

        Ainakin viime kesänä rekkoja ei laskettu tuonne Saulkrastin ja Rigan välille vaan ne ohjattiin kiertotielle Saulkrastin kohdalla.

        Ja ruuhka-aikana toi väli tosiaan kannattaa kiertää,toinen ruuhkapaikka oli siellä padon kohdalla,joko se oli valmis?

        Ensimmäisenä yöpymispaikkana olen käyttänyt aina Augustowia,ihan mukava paikka kesäisin.

        Ne ovat vanhalla "rantatiellä" juuri ennen kuin noustaan sille uudelle tielle, olikohan ollut neljä pätkää jollain 5-6km matkalla. Ei ole karttaa juuri nyt käsillä, mutta olisiko joku 2-30km ennen Riikaa.

        Huomenna lähden ajelemaan takaisin sinne päin, eli kohta tuoreempaakin tietoa luvassa.

        Siellä padon tienoilla ei ole mielestäni tapahtunut mitään kehitystä sitten vuoden 2004 kun sieltä ensimmäisen kerran ajoin. Mitään varsinaista tietyötä siellä ei ollut näkyvissä.

        Minä kun jatkan aina Suwalkista länteen, niin tykkään pysähtyä Gizyckossa, idyllinen pikkukaupunki järven rannalla, kaikki palvelut, muutama leirintäalue. Samalla leikkaa vähän matkaa Olsztyniin päin verrattuna siihen että ajaisi Augustowiin asti.


      • mush
        mimek kirjoitti:

        Ok! Kiitti vinkeistä. Me joudutaan ajelee päiväsaikaan mutta jospa ne tiet vetäis edes jollain lailla.
        Sattuukohan tossa via balticalla hyviä pysähdys/ruokapaikkoja tien varteen? ja satutteko tietämään mitään paikasta heti Puolan rajan jälkeen pitäisi olla joku TIR-parkki?

        Puolan puolella on muutamakin paikka ennen Suwalkia jossa rekkamiehet viettää yötä, jos tällaisia meinaat. Jotain ruokapalveluja ja majoitusta, en ole tutustunut tarkemmin. Ovat ihan muutaman kilometrin päässä rajalta.

        Itse aina soluttaudun tällaisiin paikkoihin rekkojen sekaan muutaman tunnin nokosille jos alkaa liikaa väsyttämään tien päällä.


      • Cämppäri
        mimek kirjoitti:

        Onko se sinun yöpymispaikka ollut siellä Augustowissa leirintäalue vai?? Itse ollaan lähdössä asuntoautolla liikkeelle ja siitä Puolan rajan läheisyydestä pitäisi löytää yöpymispaikka!

        Juuri ennen Augustowia on leirintäalue, täältä päin tullessa oikealla puolella. En tähän hätään muista nimeä, mutta ei ole mikään iso paikka, eikä kovin häävikään, mutta ainut niillä main. Suihkut ja wc:t on, mutta ei muuta. Leirintäalueen takana on hotelli ja uimaranta, siinä mielessä ei ollenkaan hassumpi paikka. Rannalla sai vuokrata polkuveneitä yms. Voi olla, että rantaa pitkin olisi päässyt kaupunkiin kävellen, mutta en ole varma.

        Augustow on kiva ja siisti kesäkaupunki, jossa käy myös puolalaisia turisteja. Kartalla on kyllä paljonkin leirintäalueita, mutta kas kummaa, autoissa ei saa nukkua! Ns. leirintäalueet ovat vain "kauniita paikkoja, joissa voi telttailla" (ei välttämättä edes tietä perille, mistään mukavuuksista puhumattakaan)tai lomakyliä, joissa saa vuokrata majan.

        Semmonenkin huomio oli, että paikallista vesipuisto/kylpylää (Dolphin tai Delfin tai jotain sinne päin) mainostettiin joka nurkalla. Se sijaitsi muutaman kilometrin päässä kaupungista, mutta keskellä ei mitään. Paikka oli uusi ja hieno, mutta uimaan pääsivät vain hotellin asukkaat. Talo oli käydessämme kuta kuinkin tyhjä, ja hetken ihmettelyn jälkeen olisimme päässeet jostain kohtalaisen kovasta maksusta uimaan, mutta siinä vaiheessa oli jo mennyt maku koko hommaan. Söimme hotellilla ja lähdimme pois.


    • mimek

      Matka Tallinasta Puolaan sujuu kylla todella hyvin! tietoita ei juuri lainkaan mutta Puolan ja Liettuan rajaala aivan alytottomat rekkaruuhkat!! joutui ajelemaan noin 10km rekkojen ohi yhta kaistaa!!! melko hasardi meininkia. Puolan Raja asemalla hyva yopymispaikka TIR-Parkki. PS"aat ja oot puuttuu kun kirjoitan taman viestin Puolasta Warsovasta. kilometreja takana 6000 ja edessa noin 2000km....ei muuta kuin verta pakkiin!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe