PETIT BRABANCONIEN OMISTAJAT!

Rottatypy

Olen ajatellut ottaa petit brabanconin. Vai täyttäisikö joku muu rotu paremmin nämä ehdot?

KOIRAN TULISI EHDOTTOMASTI
- olla ihmisystävällinen
- olla suhteellisen herkkä (koulutusta ajatellen)
- olla eloisa
- pysyä pihassa vapaana (ei metsästysviettiä)
- olla pieni tai keskikokoinen
- lyhyt- tai karkeakarvainen

OLISI KIVA JOS
- tulisi toimeen toisten koirien kanssa
- koira ei räksyttäisi turhille asioille

KOIRALLA EI SAA
- olla suurta liikunnan tarvetta
- irrota paljon karvaa

17

6423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sierra

      Jokaisella koiralla on kohtuullisen suuri liikunnan tarve, ja lähes jokainen koira kyllä lähtee saaliin perään tilanteesta riippuen. Ja jokainen koira on ihmisystävällinen oikein totutettuna.

      • Tätä sanon minä!

        Tiedän varsin hyvin että kaikki koirat tarvitsevat kohtuullisen paljon liikuntaa, mutta toisinkun sinä, tiedän myös, että koirissa käytetään sellaista nimitystä kun pieni liikunnan tarve. (koirilla joille riittää kävelylenkki päivässä!)

        Olen kuullut että petit brabanconit antavat rusakon tulla jopa aivan viereen! Ja voidaan sanoa että joillain koirilla ei ole metsästys viettiä.

        Ihmisystävällisyydestä en taidakkaan sanoa oikeastaan mitään koska et varmaan tajuaisi vaikka sanoisin.

        Sitten vielä haluan sanoa että sinun ei kannata puuttua tällaisiin pikkuseikkoihin joista et ehkä tiedä juuri mitään!!


      • Sierra
        Tätä sanon minä! kirjoitti:

        Tiedän varsin hyvin että kaikki koirat tarvitsevat kohtuullisen paljon liikuntaa, mutta toisinkun sinä, tiedän myös, että koirissa käytetään sellaista nimitystä kun pieni liikunnan tarve. (koirilla joille riittää kävelylenkki päivässä!)

        Olen kuullut että petit brabanconit antavat rusakon tulla jopa aivan viereen! Ja voidaan sanoa että joillain koirilla ei ole metsästys viettiä.

        Ihmisystävällisyydestä en taidakkaan sanoa oikeastaan mitään koska et varmaan tajuaisi vaikka sanoisin.

        Sitten vielä haluan sanoa että sinun ei kannata puuttua tällaisiin pikkuseikkoihin joista et ehkä tiedä juuri mitään!!

        Sinun ei tarvitse alkaa huutamaan pikkukritiikistä, se on turhaa ja lapsellista.

        Uskotko, jos sanon, että millekkään koiralle ei riitä kävelylenkki päivässä? Toisaalta, se on minulle se ja sama, tajuatko asian vai et. Jos olisit koira, haluaisit varmasti päästä tarpeillesi enemmän kuin kerran päivässä?


      • Rottatypy
        Sierra kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse alkaa huutamaan pikkukritiikistä, se on turhaa ja lapsellista.

        Uskotko, jos sanon, että millekkään koiralle ei riitä kävelylenkki päivässä? Toisaalta, se on minulle se ja sama, tajuatko asian vai et. Jos olisit koira, haluaisit varmasti päästä tarpeillesi enemmän kuin kerran päivässä?

        Tietysti! Ja tietenkin tarkoitan että kerran yhdelle KUNNON lenkille. (n.5km. koirasta riippuen)
        Ja tietysti pihalle tarpeet tekemään ja vähän tuulettumaan useammin. Puhuin liikunnan tarpeesta!


      • Rottatypy
        Rottatypy kirjoitti:

        Tietysti! Ja tietenkin tarkoitan että kerran yhdelle KUNNON lenkille. (n.5km. koirasta riippuen)
        Ja tietysti pihalle tarpeet tekemään ja vähän tuulettumaan useammin. Puhuin liikunnan tarpeesta!

        Elikä jos on petit brabankonien omistajia niin vastailkaahan. :D


    • eli lyhytkarvainen Griffon on vanha ns. rottakoira, joten metsästys vaistoja kyllä löytyy, joskaan ei kaikilta. Griffon on ns. hälyttäjä koira eli tapakoulutusta tarvitsee ja ihan fiksusti yhden griffonin omistajat ovat haukkumisen saaneet pois.
      Barbbarilta irtoaa paljon enemmän karvaa kuin karkeilta. Hyvässä lykyssä lähdettää karvaa koko vuoden joskaan ei koskaan paljon. Brabbarit kuten muutkin Griffonit ovat syntyneet lenkkarit jalassa ja kestävät pitkiäkin lenkkejä ja tykkäävät touhuta kaikenlaista eli sohvaperuna ei rotu ole. Niiden kanssa voi harrastaa agilityä, tokoa näyttelyitä. Onpa joku kouluttanut raunioillakin rihveliä ja verijäljellä.
      Jos haluat pihassa ,jossa ei ole aitaa, pysyvää koiraa, niin sitten sinun kantsii tilata puusepältä puinen koira, sillä koskaan ei voi olla varma minkä perään oikea koira lähtee. Griffoneilla on saalistusviettiä kuten muillakin ja pakoon menevä lintu, kissa tai mikä tahansa saa kyllä saalistusvietin liikkeelle.

      Brabbaria pitää ulkoiluttaa ja jokaisella koiralla on liikunnan tarve. Lihakset ei kehity ilman oikeaa liikuntaa.

      • Me liikumme 3-4 kertaa päivässä lenkillä. lenkkien pituus vaihtelee mutta kaksi on kunnollista lenkkiä, 3-5 kilometriä vähittäin.
        Rotu on yleensä ottaen ihmisystävällinen ja lujasti perheeseensä kiintyvä. Griffoneissa on sitä jotain, herkkää, kovaa, sen inhimmilliset piirteet ja älykkyys sekä kekseliäisyys jaksavat huvittaa omistajia, ja usein Griffon tuo mieleen varhaiskypsän lapsen. Tiedät varmasti että samaan pentueeseen hyvässä lykyssä syntyy kolmea muunnosta, eli karkeista Griffon Bruxellois, Griffon Belge ja lyhytkarv. Petit Brabancon


      • haydy
        umalehtinen kirjoitti:

        Me liikumme 3-4 kertaa päivässä lenkillä. lenkkien pituus vaihtelee mutta kaksi on kunnollista lenkkiä, 3-5 kilometriä vähittäin.
        Rotu on yleensä ottaen ihmisystävällinen ja lujasti perheeseensä kiintyvä. Griffoneissa on sitä jotain, herkkää, kovaa, sen inhimmilliset piirteet ja älykkyys sekä kekseliäisyys jaksavat huvittaa omistajia, ja usein Griffon tuo mieleen varhaiskypsän lapsen. Tiedät varmasti että samaan pentueeseen hyvässä lykyssä syntyy kolmea muunnosta, eli karkeista Griffon Bruxellois, Griffon Belge ja lyhytkarv. Petit Brabancon

        Joo voipa olla sanomasi jutut totta...
        Aivan eri tietoa kun sai täältä... : www.omarotu.com
        Käyppä katsomassa. Laita haku ja siihen se petit brabancon


      • haydy
        haydy kirjoitti:

        Joo voipa olla sanomasi jutut totta...
        Aivan eri tietoa kun sai täältä... : www.omarotu.com
        Käyppä katsomassa. Laita haku ja siihen se petit brabancon

        Siis oikea osoite on http://www.lampiluoto.com/omarotu/omarotu_tiedot.php?id=163
        Kopioin suoraan braban kohdalta käypä kattoo.


      • haydy kirjoitti:

        Siis oikea osoite on http://www.lampiluoto.com/omarotu/omarotu_tiedot.php?id=163
        Kopioin suoraan braban kohdalta käypä kattoo.

        Rotu löytyy tietokannasta seuraavilla Omarotu-testin hakuehdoilla

        Rotu:
           

        petit brabancon

        Rakenne:
           

        normaali

        Minimi säkä:
           

        ei määritelty

        Maksimi säkä:
           

        28 cm

        Turkki:
           

        vaivaton

        Vaativuus:
           

        ei vaadi erityistä harrastuneisuutta

        Koulutettavuus:
           

        normaali

        Metsästysominaisuudet:
           

        ei yleensä kiinnostu

        Palveluskoirakokeet:
           

        ei

        Vartiointi:
           

        hälyttää

        Toiminnan tarve:
           

        kävelylenkki

        Suhtautuminen vieraisiin:
           

        ihmisystävällinen



        Griffoneilla ei ole säkä korkeutta määritelty, pelkkä paino.


      • umalehtinen kirjoitti:

        Rotu löytyy tietokannasta seuraavilla Omarotu-testin hakuehdoilla

        Rotu:
           

        petit brabancon

        Rakenne:
           

        normaali

        Minimi säkä:
           

        ei määritelty

        Maksimi säkä:
           

        28 cm

        Turkki:
           

        vaivaton

        Vaativuus:
           

        ei vaadi erityistä harrastuneisuutta

        Koulutettavuus:
           

        normaali

        Metsästysominaisuudet:
           

        ei yleensä kiinnostu

        Palveluskoirakokeet:
           

        ei

        Vartiointi:
           

        hälyttää

        Toiminnan tarve:
           

        kävelylenkki

        Suhtautuminen vieraisiin:
           

        ihmisystävällinen



        Griffoneilla ei ole säkä korkeutta määritelty, pelkkä paino.

        Täytyy aina muistaa koiran alkuperä. Minä olen myös harrastanut tämän ainoan rodun kanssa 1960 luvulta saakka. Kasvattajana minulla on pitkä taival takana ja näiden vuosien aikana on minulla ollut monta Griffonia parralla ja ilman. Ainoastaan yksi osoitti taipumuksensa alkuperäiseen eli kyytiä saivat myyrät, hiiret ja onneksi emme kohdanneet rottia. Samoin laumassani tällä hetkellä elävä Lilli on ainoon ainokainen koiristani jolla ei ole pätkääkään viitseliäisyyttä ampaista kenenkään metsänelävän tai linnun tahi sittisontiaisen perään
        Tutustu tämän upean ihastuttavan rodun rotumääritelmään.
        http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/920D5C92-2E26-43B3-A98F-7C09318699F0/0/griffonbelge833.pdf
        Kerran griffon aina griffon.


      • haydy
        umalehtinen kirjoitti:

        Täytyy aina muistaa koiran alkuperä. Minä olen myös harrastanut tämän ainoan rodun kanssa 1960 luvulta saakka. Kasvattajana minulla on pitkä taival takana ja näiden vuosien aikana on minulla ollut monta Griffonia parralla ja ilman. Ainoastaan yksi osoitti taipumuksensa alkuperäiseen eli kyytiä saivat myyrät, hiiret ja onneksi emme kohdanneet rottia. Samoin laumassani tällä hetkellä elävä Lilli on ainoon ainokainen koiristani jolla ei ole pätkääkään viitseliäisyyttä ampaista kenenkään metsänelävän tai linnun tahi sittisontiaisen perään
        Tutustu tämän upean ihastuttavan rodun rotumääritelmään.
        http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/920D5C92-2E26-43B3-A98F-7C09318699F0/0/griffonbelge833.pdf
        Kerran griffon aina griffon.

        Unohdin muuten sanoa että rottatypy ja minä olemme 1 ja sama ihminen. tein uuden nimimerkin koska toi rottatypy on ihan huono.

        Kävin katsomassa sen rotumääritenmän mutta eihän rotumääritelmissä mitään liikunnan tarpeesta tai luonteesta ole mitään...

        (PS. Pitäosikö antaa sille omarotu-sivustolle palautetta että on väärää tietoa?)


      • haydy kirjoitti:

        Unohdin muuten sanoa että rottatypy ja minä olemme 1 ja sama ihminen. tein uuden nimimerkin koska toi rottatypy on ihan huono.

        Kävin katsomassa sen rotumääritenmän mutta eihän rotumääritelmissä mitään liikunnan tarpeesta tai luonteesta ole mitään...

        (PS. Pitäosikö antaa sille omarotu-sivustolle palautetta että on väärää tietoa?)

        saat sellaisen kaverin josta et ole osannut uneksiakkaan. Ajattele olin 14 vuotias kun vanhempani ostivat minulle yllärinä ekan griffonin. Sitä kutsuttiin brysselin griffoniksi. Siitä hetkestä kun sen koiran näin tullessani koulusta kotiin, syntyi niin suuri rakkaus tuohon pieneen suureen rotuun ettei vieläkään 40 vuoden kuluttua loppua näy.
        Jos päädyt Brabbariin niin soitathan yhdistyksen pentuvälittäjälle ja katsot ainoastaan yhdistelmistä jotka ovat jalostustoimikunnan hyväksymät. Näin sinulla on paras mahdollinen alku uuden kaverisi kanssa.


      • haydy kirjoitti:

        Unohdin muuten sanoa että rottatypy ja minä olemme 1 ja sama ihminen. tein uuden nimimerkin koska toi rottatypy on ihan huono.

        Kävin katsomassa sen rotumääritenmän mutta eihän rotumääritelmissä mitään liikunnan tarpeesta tai luonteesta ole mitään...

        (PS. Pitäosikö antaa sille omarotu-sivustolle palautetta että on väärää tietoa?)

        saman rodun sisällä ei ole periaatteessa yhtään toisensa kloonia. Miellämme myös jokainen koiramme eri tavalla. On myös eroa laumassa ja yksittäisestä perheen ainoasta koirasta. Pääasia että omastaan pitää.


      • haydy
        umalehtinen kirjoitti:

        saman rodun sisällä ei ole periaatteessa yhtään toisensa kloonia. Miellämme myös jokainen koiramme eri tavalla. On myös eroa laumassa ja yksittäisestä perheen ainoasta koirasta. Pääasia että omastaan pitää.

        Kyllä ne griffonit ihanilta kuullostaa! Oletkos muuten huomannut brabbarissa ja muissa griffoneissa eroja muuten ku ulkonäöltä?


    • Nils Holgersson

      Heippa.
      Minulla on ollut 4 P,etit brabanconia ja kaikki ovat erilaisia luonteeltaan.
      Ulkoilua ja lenkkeilyä kaikki tarvitsevat jokainen, siinäkin toinen enemmän toinen vähemmän.
      Koirani ovat olleet lapsiystävällisiä eivätkä koskaan ole käyneet ketään kiinni.
      Mutta omistajastahan tämä kaikki on kiinni kuinka koulutat ja kohtelet koiraasi.
      Ravinto on myös tärkeä.
      Koiriani en ole koskaan pitänyt irti vaan kytkettynä lenkillä, aidatulla pihamaalla kyllä kun vaan ei pääse mistään kolosta karkaamaan. Talvella on hyvä pukea takki ja tossut jos kovempi pakkanen koska koira ei ole mikään pakkaskoira.
      Kolme koiristani oli mahtavia uimaan ja jos saunan ovi narahti oli yksi jo saunaan livahtanut istuman.
      Aivan ihana rotu. Viimeinen kullannuppuni nukkui pois joulukuussa 2012.
      Mutta vein pojan äsken kouluun ja kuinka ollakkaan näin griffonin ja oli pakko pysäyttää auto ja jäädä siihen juttelemaan. Siinä se oli aivan ihana tyttö
      Betit brabancon vähän yli vuoden "DAISY"
      Olen ottamassa uuden mutta vasta syksyllä kun tässä kesällä on remonttia ja rippijuhlat.
      Terveisiä kaikille griffonin omistajille.
      tv.25 vuoden kokemus Betit brabancoista.

    • Anonyymi

      Hei.Meillä räksyttää vieraille kun tulevat meille.
      Tulee toimeen muiden koirien kanssa samassa taloudessa 6 koiraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6094
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      3512
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2648
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      42
      1293
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1183
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1114
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      968
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      853
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      813
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      811
    Aihe