kuukautisten poisjäänti > hirveä stressi

ahdistunut

Jääneet siis pois alipainon takia. Lääkäreille olen asian maininnut joilla olen käynyt. Kukaan ei ole noteerannut erityisemmin, sanoi vaan että johtuu alipainosta. Olleet poissa kohta 6kk ja pelottaa. Stressaan asiasta joka päivä, olen kuullut että voi vaikuttaa elintoimintoihin ja sitä kautta jopa sydämen pysähdykseen. Aivo toiminnan heikkenemiseen ja voi johtaa lapsettomuuteen. Miten voin olla stressaamatta ja saada nukutuksi kunnolla kun en saa noita asioita päästäni ja ne ahdistavat? Ja stressi ei hirveästi auta siihen että kuukautiseni palaisivat. Painoa yritän saada takaisin mutta eipä se kovin äkkiä käy. Olen 16 vuotias.

7

1039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruuissa,

niin eiköhän se paino kohoa. Aidot luonnonrasvat tekevät hyvää elimistösi hormonitasapainolle.

Kevyttuotteiden on puolestaan tutkittu (suuri amerikkalainen tutkimus julkaistiin talvella -07) aiheuttavan kuukautishäiriöitä ja lapsettomuutta.

Suosittelen em. hormonitoimintasyystä myös oliiviöljyä (muutenkin terveellistä).

Mene gynekologille. Terkkarin lääkärit ei tiedä näistä asioista useinkaan tarpeeksi.

• sairaanhoitaja.....

ei kuukautisten poisjäänti mitään sydänpysähdystä aiheuta.Hedelmällisyyteen voi vaikuttaa,mutta esim sinun tapauksessasi tilanne varmasti korjaantuu kun saat painoa lisää.Naisen elimistössä pitää olla tietty määrä rasvaa,että hormonitoiminta pelaa.Kuukautisten pitkäaikainen poisjäänti lisää myös osteoporoosin riskiä.

Sinuna varaisin ajan uudelleen lääkäriltä,ja nimenomaan aiheeseen perehtyneeltä gynekologilta eikä yleislääkäriltä.Hän todennäköisesti määrä sinulle keltarauhaskuurin,esim Terolut,joilla käynnistetään kuukautiset.Tosin jos olet kovin alipainoinen,ei pelkkä keltarauhaskuuri auta.Kannattaisi siis saada ensin paino normaaliksi.

• mieee

Mullakin on kuukautiset olleet poissa jo tammikuusta asti. En ole alipainoinen, painoindeksi n. 20.5 enkä raskaana. Jotsen mistä muusta kuukautisten poisjäänti voi johtua?

• tässä muutamia...

Kuukautisten poisjäänti voi johtua monesta asiasta, esim. stressi, kova liikunta, erilaiset hormonitoiminnan häiriöt, PCO, jne.. Kannattaa tutkituttaa jos kuukautisia ei kuulu yli 6 kk.

• liuoi

joo minullakin joskus saattaa olla monen kuukauden väli menkoissa ja ovat muutenkin epäsäänölliset,olleet aina.minua on tutkittu nuorempana ja vähän vanhempana eikä oikein ole mitään syytä löytynyt kuin lääkärin mukaan laiskat munasarjat:)että joskus kun menkkojen väli alkaa venyä pitää syödä keltarauhaskuuri.ja kun lapsenteko on ajankohtaista todennäkösesti pitää syödä jotain horppaa että kierto saadaan säännöllisemmäksi yms...

• nippe

ei tullut kuukautisia kahteen kuukauteen kun laihdutin, ja sitten kun aloin käyttää leivän päällä taas rasvaa, niin johan menkat alko tulla=) Eli luultavasti rasvan puutteesta johtu ainakin mulla.

• kas kas

ei tullut kuukautisia kahteen kuukauteen kun laihdutin, ja sitten kun aloin käyttää leivän päällä taas rasvaa, niin johan menkat alko tulla=) Eli luultavasti rasvan puutteesta johtu ainakin mulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3573
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2419
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2234
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2017
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1449
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1240
    9. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1239
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1235
    Aihe