Kävin äsken lääkärissä korvissa ilmenevän paineen takia. Hirvee paine nousee yhtäkkiä korviin ja ne menee lukkoon ja aukee ja taas lukkoon, lisäksi välillä sattuu päähän&korviin oikein mukavasti ja silmissäkin paine hipuilee. No, lääkäri vilkaisi korviin ja ne oli puhtaat, mutta poskionteloissa oli turvotusta. Sain siihen jonkun lääkkeen, mutta en lääkäri ei kertonut johtuuko paine tosiaan poskionteloista vai mistä ihmeestä. Onko kellään kokemuksia? Autossa istuessa tämä paine ja lukkoon meneminen voimistuu huomattavasti ja olo käy sietämättömäksi, kun tuntuu kuin pää posahtaisi.
Paine korvissa
8
13684
Vastaukset
- ----paine!
olen aina luullut, ettei kellään muulla ole samaa vaivaa.Nyt luin että on. Korvat menevät autolla ajaessa lukkoon tai tulee paine, ei tarvitse avata kuin suu, niin ne on lukossa. kesällä helteellä ja talvella kylmässä, kun säätila vaihtuu.Poskiontelot on leikattu, mutta ei tule enää tulehduksia.Itselläni on myös allerginen, ympärivuotinen nuha:siitepölystä ja tupakansavusta(jos jossain on sitä, nenä menee tukkeeseen)
- kyselevä
hei!kertoisitko millainen ja kuinka iso operaatio tuo poskionteloleikkaus oli?itselläni harkittu samaa.kauan paraneminen vei sinulla?ilmeisesti leikkauksesta oli siis hyötyä korvatulehduksiin kohdallasi.
- --leikattu
kyselevä kirjoitti:
hei!kertoisitko millainen ja kuinka iso operaatio tuo poskionteloleikkaus oli?itselläni harkittu samaa.kauan paraneminen vei sinulla?ilmeisesti leikkauksesta oli siis hyötyä korvatulehduksiin kohdallasi.
Minulla leikattiin nenän kautta, tekemällä reiät ts.suurennettiin ilma-aukkoja poskionteloihin. Olin hereillä, koska sai valita nukutuksen tai puudutuksen. Nuhassa kaikki tulee pois ja ei tee tulehduksia poskionteloihin ja korviin. Itselleni siitä oli apua.Sen jälkeen,jos tulee tulehdus, ei lääkärin tarvitse enää piikeillä ottaa tulehtunutta mönjää pois, vain imeä letkulla se nenän kautta. Toinen tehdään ylä-ikenien kautta tekmällä viilto sinne ja sitä kautta.Paraneminen kestää kauemmin.Kysäsepä lääkäriltä, kumpaa käyttää.
- ripe
--leikattu kirjoitti:
Minulla leikattiin nenän kautta, tekemällä reiät ts.suurennettiin ilma-aukkoja poskionteloihin. Olin hereillä, koska sai valita nukutuksen tai puudutuksen. Nuhassa kaikki tulee pois ja ei tee tulehduksia poskionteloihin ja korviin. Itselleni siitä oli apua.Sen jälkeen,jos tulee tulehdus, ei lääkärin tarvitse enää piikeillä ottaa tulehtunutta mönjää pois, vain imeä letkulla se nenän kautta. Toinen tehdään ylä-ikenien kautta tekmällä viilto sinne ja sitä kautta.Paraneminen kestää kauemmin.Kysäsepä lääkäriltä, kumpaa käyttää.
minulta leikattiin muutama vuosi sitten kystan takia. Oli toistuvia flunssia ja keväisin aina nuha. Oli helppo ja kivuton toimenpide; kova puudutus ja nukutuslääkäri antoi rauhoittavia. Juttelin kirrurgin kanssa kun hän ropeloi poskionteloa! Leikkauksesta toipui muutamassa päivässä ja sen jälkeen turhat nuhat ovat olleet poissa. Suosittelen ehdottomasti.
- ^^NuhaNenä^^
Minulla sama homma,katoin wikipediasta nii se tosiaan johtu siitä,kun tärykalvo siirtyy sisään päin, ja sitten tulee alipainetta. ( fi.wikipedia.org )
- sulle tarkemmin
mitään syitä?Mulla kans useemman vuoden ollu ongelmana.Etenki puhuessa häiritsee tosi paljo, ku korvat menee lukkoon-auki-lukkoon-auki...jne...Koita siinä sitten saada jotain järkevää sanotux ku et saa omasta puheesta tolkkua...Oon vielä as.palv.työssä, niin on kyllä tosi kiusallinen vaiva.Mulle lääkäri kans vaan totes että johtuu paineen vaihtelusta.Mutta miksi se paine niin paljon vaihtelee ym ois kiva tietää.Ei oo ollu aina tätä vaivaa, niin jostainhan se johtuu.Jos oot jostain kuullu lisätietoa asiasta, kerro ihmeessä!
- mattihintikka
hei.
mulla ollut jonkun aikaa korvat lukossa josta seuraa huimausta,kurkun kuivuminen ja puhekyky sopertelee.pienestä asti ollut ahtaat korvakäytävät.koskaan aikasemmin ei ole tälläistä ollut.kesällä olin kivityössä ja selässäni vasemman lapaluun kohdalla jokin meni jumiin,ei satu mutta vaikuttaa hengitykseen esim kun juoksen pistää rintaan ja on kireä.luulen että aivoni ei saa tarpeeksi happea ja luulen että toi selän vika ja korvat ovat laukaiseet jonkin oireen joka aiheuttaa ongelmat.liikun paljon ja juoksen,puhalla painetta korviin jolloin korvista tulee paineet ulos.välillä helpottaa ja taas pahenee.noin kuukausi sitten menin aivan veltoksi lattialle ja puheeni oli aivan kun oisin halvaantunut.voisiko joku auttaa minua mistä on kyse? - Neili
Tämä viesti tulee edelliseen nähden myöhässä, mutta ajattelin kirjoittaa kuitenkin. Minullakin korvat ovat olleet lukossa ns. koko ajan. Taustalla on hyvin samantapainen selän vaurioituminen (vaurioitui kolarissa). Myös pään alue sai aika tällin. Minulta meinasi selän nikamat mennä, joten äkkiä hoitamaan ranka kuntoon esimerkiksi kiropraktikolla, sillä lihasten jumeilla yms. esim. jos ne painavat hermoa, on yhteyksiä siihen, että kuinka hyvin veri kiertää. (halvaantuminen yms. yhteyksissä selkäytimeen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1092710Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän151710Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2611591Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --91552Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261256Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261135Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015