Riparin kesken jättäminen??

pojke91

Niin että voiko rippikoulun jättää kesken?? Leiri ois kesällä, mutta en vaan jaksa tätä riparipaskaa!!
Ja mitä mieltä olette? Tiedättekö ketään ketä olis jättäny kesken?

16

6069

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meetwurstinakki

      Periaatteessa voi ja tiedän. Jos päätät olla menemättä tapaamisiin, et pääse leirille, eli olet tavallaan "keskeyttänyt."

      Mutta ennen kuin päätät, niin kysy ihmeessä vanhemmiltasi, onko lasku jo maksettu. Meillä ainakin se lasku maksettiin kaaaaauan ennen leiriä, ja eikös se olisi aika typerää jättää menemättä, jos rahat on jo pistetty menemään.. Vai saako ne jotenkin pois sieltä? Sitäpä en kuule tiedä.

      Aijaijai mulla oli vuos sitten samanlainen angsti päällä, mutta leirillä se todellinen riparipaska vasta selvisikin, joten tässä sitä nyt ollaan menossa isoseksi. Vähän uteliaisuutta peliin hei.

    • se ole

      Eiköhän se ole sinun oma ja henkilökohtainen päätös jos haluat jättää kesken tai jatkaa!
      Ei kenelläkään ole oikeutta pakottaa sinua toimimaan sielusi vastaisesti.

      Sinun ja Valtakunnan välisiin asioihin ei ole kenelläkään oikeutta puuttua mutta saatana ei kysele lupaa.

      Jeesuskaan ei ollut kristitty ja Hänen seuraajatkin murhattiin kristinuskon ja Paavalin toimesta!
      Jeesus ei ollut saatanaa jumalanaan palveleva! Tuon tiedon esiin saamiseksi omasta sielustaan on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!
      Valtakunnassa ei ole uskovaisia. Sinne kun pääsevät vain he jotka tietävät!

      Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

      Isän tahdon noudattamista on älä tapa käskyn noudattaminenkin!
      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

    • asdsad

      Nimimerkkisi mukaan nääs oot 91 vaikka 92set ovat nyt käymässä riparia :D

      • uskiksen

        tyypillinen uskiksen asenne sinulla. Rehellisiäkin on joten ei tarvii olla provo.


    • Kysymystenherättäjä

      Miksi perkeleessä pitää olla niin kristinuskon vastaisia kuin ikinä?? Jotain helvetin teinikapinaa isille ja äitille näyttämistä. Säälittävintä paskaa vaihteeks mitä ollaan nähty.

      • stronn

        Jos ei suostu menemään ripariin niin se on pakosti kapinaa? Rippikoulu on uskomatonta paskaa ja monille traumaattinen kokemus, heistä saattaa tulla uskiksia!?

        rippikoulu pitäisi kieltää lailla sillä se on ihmisarvoa alentava, eikä sillä ole mitään tekemistä kapinoinnin kanssa


      • fwajöomkl

        Suomessa on vielä uskonvapaus voimassa ja ketään ei enään miekalla tapeta saatananpalvelijoiden toimesta jos kieltäytyy kasteesta!


    • jjani

      Sen kun jätät menemättä. Jos joku yrittää pakottaa, on se uskonnonvapauden loukkaus. Mikään ongelma sen ei pitäisi olla.

    • ...

      riparin talvilomalla ja yks poika jätti muutaman päivän päästä riparin kesken, eikä kellään ollut siis mitään sitä vastaan=)Joten varmasti voit vielä perua leirisi, ei sinne ole pakko mennä:)

      Mutta mieti vielä tarkkaan.. Yksi viikko ei ole pitkä aika ja siellä on oikeasti ihan kivaakin:)Jos et sitä käy et voi koskaan mennä kirkossa naimisiin tai olla lapsen kummi:/

      Mutta harkitse tarkkaan.. Yksi viikko elämästäsi on kuitenkin aika lyhyt aika ja kuten sanoin jo siellä on myös ihan hauskaa, kivoja kilpailuja ym.. Ja saa uusia kavereita! :D

      En suosittele riparin peruumista, mutta itsepä teet päätöksesi=)

      • ...

        Mäkään en ois halunnut sinne mennä, se stressas ihan sairaasti ja koko talviloma menis pilalle.. Melkein itkin koko edellisen yön, kun en ois millään halunut mennä sinne ja jännittikin vielä ihan älyttömästi, kun ei samalla leirillä ei ollut ketään kaverii.. Muistan kun auto käänty riparin pihaan, toistin mielessäni, etten halua sinne, en kestä viikkoa, haluan pois..

        Mutta heti samana päivänä huomasin, että täällähän on tosi mukavaa, mut otettiin mukaan kaikkeen ja sain vielä maailman parhaan ja ihanimman isosen:) Kiitos hänelle!

        Oppitunteja tosin oli aika paljon, eikä ois aina millään jaksanut mennä niille, mut käsiteltiin siellä välillä mielenkiintosiakin aiheita, joita halusi todella kuunnella:)

        Sit oli tosiaan sellaset leiriolympixit, jossa kisailtiin oman ryhmän kanssa ja ne oli tosi kivoja ja vähän hassujakin;D

        Tosi mukavaa oli.. En oo katunut et kävin sen vaan päinvastoin, oon tosi onnellinen, et kävin sen se on todella hyvä kokemus elämässäni.. Riparilta en ois tahtonut millään pois, melkein itketti kun joutu lähti.. Niihin kaikkiin ihmisiin oli niin kiintynyt, että se oli kuin perhe.. Ikävä on usein riparilla, mutta aion kyllä mennä isoseks:)

        Mainittakoon tässä vielä, että tänään oli konfirmaatio, joka jännitti hirveästi, eli olen nyt päässyt ripille.. Niin ja ajattele niitä lahjoja mitä saat kun käyt riparin, vaikkei ne todellakaan tärkeintä oo.. Mäkin sain tänään monta sataa euroa:) Ripari on yksi elämäni ehdottomasti hienommista muistoista:)


      • ...
        ... kirjoitti:

        Mäkään en ois halunnut sinne mennä, se stressas ihan sairaasti ja koko talviloma menis pilalle.. Melkein itkin koko edellisen yön, kun en ois millään halunut mennä sinne ja jännittikin vielä ihan älyttömästi, kun ei samalla leirillä ei ollut ketään kaverii.. Muistan kun auto käänty riparin pihaan, toistin mielessäni, etten halua sinne, en kestä viikkoa, haluan pois..

        Mutta heti samana päivänä huomasin, että täällähän on tosi mukavaa, mut otettiin mukaan kaikkeen ja sain vielä maailman parhaan ja ihanimman isosen:) Kiitos hänelle!

        Oppitunteja tosin oli aika paljon, eikä ois aina millään jaksanut mennä niille, mut käsiteltiin siellä välillä mielenkiintosiakin aiheita, joita halusi todella kuunnella:)

        Sit oli tosiaan sellaset leiriolympixit, jossa kisailtiin oman ryhmän kanssa ja ne oli tosi kivoja ja vähän hassujakin;D

        Tosi mukavaa oli.. En oo katunut et kävin sen vaan päinvastoin, oon tosi onnellinen, et kävin sen se on todella hyvä kokemus elämässäni.. Riparilta en ois tahtonut millään pois, melkein itketti kun joutu lähti.. Niihin kaikkiin ihmisiin oli niin kiintynyt, että se oli kuin perhe.. Ikävä on usein riparilla, mutta aion kyllä mennä isoseks:)

        Mainittakoon tässä vielä, että tänään oli konfirmaatio, joka jännitti hirveästi, eli olen nyt päässyt ripille.. Niin ja ajattele niitä lahjoja mitä saat kun käyt riparin, vaikkei ne todellakaan tärkeintä oo.. Mäkin sain tänään monta sataa euroa:) Ripari on yksi elämäni ehdottomasti hienommista muistoista:)

        usko, voit silti käydä riparin, että pääsisit kummiksi ja naimisiin. Sinun ei silloin tarvitse tunnustaa uskontunnustusta konfirmaatiossa..

        Onhan se hieman tyhmää, että käy riparin vain lahjojen takia ja että pääsis joskus naimisiin, mutta kyllä niin voi tehdä. Ketään ei pakoteta uskomaan ja silloin sinä et vaan tunnusta uskonnontunnustusta konfassa=)


      • ylläolevaan
        ... kirjoitti:

        usko, voit silti käydä riparin, että pääsisit kummiksi ja naimisiin. Sinun ei silloin tarvitse tunnustaa uskontunnustusta konfirmaatiossa..

        Onhan se hieman tyhmää, että käy riparin vain lahjojen takia ja että pääsis joskus naimisiin, mutta kyllä niin voi tehdä. Ketään ei pakoteta uskomaan ja silloin sinä et vaan tunnusta uskonnontunnustusta konfassa=)

        Naimisiin pääsee kyllä varsin hyvin myös rippikoulua käymätön! Ainoa, mihin rippikoulun käyntiä vaaditaan (ja senhän voi käydä halutessaan aikuisenakin) on kirkkohäät. Jos toinen puolisoista kuuluu kirkkoon ja on konfirmoitu, avioliitto voidaan siunata kirkossa, mikä on teknisesti vähän eri asia kuin vihkiminen, mutta puitteet ovat samat ja sekä avioparilla että juhlavierailla on varmasti ihan yhtä kivaa :) Jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon tai kirkossa siunaamista ei muuten haluta, naimisiin voi mennä "virallisesti" maistraatissa ja järjestää sen jälkeen/sitä ennen mieleisensä seremoniat mieleisessään paikassa. Vinkkejä ja juhlapuhujia uskonnottomiin juhliin saa esim. Pro-Seremonioista jos sellaisia kaipaa.

        Kummiksi ei virallisesti pääse ilman konfirmointia, mutta minua ja kummityttöäni ei ole koskaan haitannut se, ettei kummitussuhteemme ole kirkon virallistama :)


        PS. Kaverigallup on antanut ymmärtää, että Prometheus-leirin jälkeisissä juhlissa saa lahjoja ihan yhtälailla kuin rippijuhlissakin ;)


    • juttadutta

      Itselläni on myös samainen ongelma, leiri olisi heinäkuussa ja olen kerännyt kaikki merkinnät yms. mutta en haluaisi mennä leirille. Tässä vaiheessa on ihan mahdotonta mennä esim. päivärippikouluun ja itselleni leirille meno tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta. :/ Haluaisin perua koko asian, mutta tiedän että vanhempani vastustaisivat asiaa ja en tiedä pystyisinkö suorittamaan rippikoulua koskaan muulloinkaan...? Tuntuu että koko kesä on pilalla tuon leirin takia. :/ En vaan kertakaikkiaan halua mennä sille leirille, mutta en tiedä mitä tekisin että voisin sen perua.

      • uskonvapautta

        Se on sitä uskonvapautta kun tulee pakotetuksi! Kristinusko tuotiin suomeen meikan voimalla, usko tai kuolet periaatteella. Nyt on omat vanhemmat ku pakottaa.


    • Admira

      sinne ei tarvitse edes mennä. Sanot vaan vahmmillesi, että kiitos, mutta ei kiitos. Rippikoulu ei ole pakollinen, vaikka kirkkoon kuuluukin, eikä se myöskään liity mitenkään koulun uskonnonopetukseen.

    • Anonyymi

      minulla on sama ongelma, jotenkin tämä kaikki uskonnon pakottaminen on vaan liikaa minulle. päätin että en riparille mene vaikka siitä syntyisikin riita. minun mielestäni riparille meneminen pitäisi olla oma päätös, eikä pitäisi pakottaa ketään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe