Mistä varaosat vanhaan Yamaha XV750:aan?

Boombastic

Laitoin itselleni Yamaha XV750 vuosimallia 1981. Mistähän tuohon saa varaosia. Laturia tällä hetkellä kaipailisin. Vieläköhän noin vanhaan saa "oikeita" varaosia vai pitääkö sovittaa jotain sinne päin.

10

3372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyne....

      toi sinun xv:si on se peruslähtökohta kaikille
      uudemmillekin Viragoille. Perustekniikka siis pysynyt samana,varmaan laturi löytyy uudemmista xv 750-1100 malleista suoraan. staattoreissa tosin jonkin verran eroavaisuuksia. esim mp-purkaamo teuvo rietzillä useita purettuja virrejä ja konekesko tietysti myy uutta, suolaiseen hintaan.Voithan tietysti laittaa ostoilmoituksen esim YCCF:n osto ja myyntipalstalle.

    • kuin ikäisensä XV 1000 (TR1)

      Enpä keksi, mikä nykyinen palikka ei pyörääsi sopisi, ellet tarkoita ulkonäköön liittyviä hiluja.
      Laturi: Staattoria vai Roottoria vai oikeesti jännitteen säätäjää?
      Kun en tiedä, miten perehtynyt olet.
      Mittasitko kaikki kolme staattorin käämiä?
      14v akulle tulee vasta yli 3000 kierroksella.
      useimmiten vain jännitteen säätäjä kilahtaa. XV750:n säätäjää saa ainakin Stormilta suoraan hyllystä.
      Tyypillisin vika näissä on alkuperäiset lataukseen liittyvät sarjaliittimmet. NE ON PERSEESTÄ!

      • Boombastic

        En ole vielä ehtinyt mittailla tuota latausta, mutta hyviä vinkkejä. Tutkitaan. Tällä hetkellä tiedän vain, että akku tyhjenee ajon aikana. Enpä ole tuolla ehtinyt vielä kunnolla ajellakkaan, eli pitää tutkia noita kierroksiakin.

        Pitänee hankkia joku korjausopas, josta näkee osien speksit tarkemmin niin osaa laittaa korvaavia osia ellen sitten museorekisteristä innostu.

        Mutta pyörä on hyvä ja tyylikäs:)


      • katseen vangitsijaa "k...
        Boombastic kirjoitti:

        En ole vielä ehtinyt mittailla tuota latausta, mutta hyviä vinkkejä. Tutkitaan. Tällä hetkellä tiedän vain, että akku tyhjenee ajon aikana. Enpä ole tuolla ehtinyt vielä kunnolla ajellakkaan, eli pitää tutkia noita kierroksiakin.

        Pitänee hankkia joku korjausopas, josta näkee osien speksit tarkemmin niin osaa laittaa korvaavia osia ellen sitten museorekisteristä innostu.

        Mutta pyörä on hyvä ja tyylikäs:)

        Siis:
        Staattorilta tulee kolme valkeaa johtoa. (Vasemmalta puolen konetta takimmaisen sylinterin takaa) usein ne liittimetkin on paskana. Kone käy vaikka avaisitkin sen paskankyllästämän sulaneen liittimen. käydessä näiden kunkin pitäisi pukata noin 16v. (muistaakseni) jos joku näistä on tyystin pimeänä, on ilmeistä että yksi kolmesta käämistä on paskana. Kone on alun perin tehty mineraali öljylle. kiistelty väittämä on, että nykyiset synteettiset syövyttävät käämin lakkaukset. jos täältä tulee potkua
        niin seuraava paska liitin on koneen alla, takana lähellä jännitteen säätäjää. jos sekin on ok, syyllinen voi olla varsinsinen jännitteensäätäjä. Sitä voi toki mittailla mutta lopputulos on silti arvailujen varassa. Uusi palikka maksaa noin 90e.
        Akunkin elinkaari on vain noin 2 vuotta talvisäilytystavasta riippuen.


      • eroja
        katseen vangitsijaa "k... kirjoitti:

        Siis:
        Staattorilta tulee kolme valkeaa johtoa. (Vasemmalta puolen konetta takimmaisen sylinterin takaa) usein ne liittimetkin on paskana. Kone käy vaikka avaisitkin sen paskankyllästämän sulaneen liittimen. käydessä näiden kunkin pitäisi pukata noin 16v. (muistaakseni) jos joku näistä on tyystin pimeänä, on ilmeistä että yksi kolmesta käämistä on paskana. Kone on alun perin tehty mineraali öljylle. kiistelty väittämä on, että nykyiset synteettiset syövyttävät käämin lakkaukset. jos täältä tulee potkua
        niin seuraava paska liitin on koneen alla, takana lähellä jännitteen säätäjää. jos sekin on ok, syyllinen voi olla varsinsinen jännitteensäätäjä. Sitä voi toki mittailla mutta lopputulos on silti arvailujen varassa. Uusi palikka maksaa noin 90e.
        Akunkin elinkaari on vain noin 2 vuotta talvisäilytystavasta riippuen.

        Jos lähdet tutkimaan niin:
        XV750 mallit: H, J, K, MK ovat kaavioltaan samoja.
        XV 750 SE on sama kuin TR1 (XV1000)
        Edellisen viestin jutut pitänee paikkansa kaikissa näissä. Tappelin just tämän asian kanssa viime talven kahdenkin pyörän kanssa. Tinaa kiinni ne vitun liitokset.
        This is this, This is fucking this. (deer hunter, Robert de Niro)


      • ko..ko

      • Boombastic

      • Boombastic
        eroja kirjoitti:

        Jos lähdet tutkimaan niin:
        XV750 mallit: H, J, K, MK ovat kaavioltaan samoja.
        XV 750 SE on sama kuin TR1 (XV1000)
        Edellisen viestin jutut pitänee paikkansa kaikissa näissä. Tappelin just tämän asian kanssa viime talven kahdenkin pyörän kanssa. Tinaa kiinni ne vitun liitokset.
        This is this, This is fucking this. (deer hunter, Robert de Niro)

        Ja v..tu meen nyt tutkimaan ne liitokset. Kiinnitän samalla volttimittarin ulkonäönkin uhalla joksikin aikaa mittarisettiin. Alkaa selviämään ainakin onko minulla ongelmaa vai ei. Akku on aivan uusi, joten ehkei sekään ole vielä täysin herännyt.


      • Nimetön
        eroja kirjoitti:

        Jos lähdet tutkimaan niin:
        XV750 mallit: H, J, K, MK ovat kaavioltaan samoja.
        XV 750 SE on sama kuin TR1 (XV1000)
        Edellisen viestin jutut pitänee paikkansa kaikissa näissä. Tappelin just tämän asian kanssa viime talven kahdenkin pyörän kanssa. Tinaa kiinni ne vitun liitokset.
        This is this, This is fucking this. (deer hunter, Robert de Niro)

        omaan 1100 Viragoon löyty staattori uusi Suomesta,semmosesta paikasta kun:www.motomaster.fi,niitten sivuilla oli listat,että mitä löytyy,omaani makso 150:-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8321
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3982
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1926
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1420
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      36
      1341
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      33
      1153
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1100
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      867
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      842
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      807
    Aihe