Mikä on tarantellan keskimääräinen elinikä???
Tarantellan elinikä
9
7785
Vastaukset
- Spiderman
Karkeesti ottaen tarantula koiraat 2-5 vuotta, naaraat jopa 30 vuotta, tietty lajista riippuen. Naaraat on myös huomattavasti kookkaampia...
- Spiderman
Viisaammat korjatkoon...
- hui
Apua! Mistä sitä tietää kumpaa sukupuolta kyseinen eläin on...? Ja kuinka huomattavasti isompi naaras on...?
- Siruppa
hui kirjoitti:
Apua! Mistä sitä tietää kumpaa sukupuolta kyseinen eläin on...? Ja kuinka huomattavasti isompi naaras on...?
Tarkemmin ottaen tarantulojen ikä vaihetelee koirailla 5-8 vuotta ja naarailla voi olla jopa tosiaan 20 vuotta, sitä ei tarkemmin vielä suomessa tiedetä, koska ensimmäiset vankeudessa syntyneet poikueet on 90-luvun alkupuolelta joten varmasti ei ole vielä todistettu kuinka vanhoiksi naaraat voivat elää.
Pääsääntöisesti urokset akuistuvat n. 3-5-vuodessa ja elävät sen jälkeen 1-3-vuotta. Naaraat aikuistuvat 5-8-vuodessa ja saattavat elämänsä aikana pyöräittää monia kymmenia munasäkkejä jos ukkoja on tarjolla kunnes kuolevat (..tiedä häntä kuinka vanhana...)
Jos on todella kiinnostunut miten sukupuoli määritellään, voi käydä katsomassa
http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18955 - Siruppa
Siruppa kirjoitti:
Tarkemmin ottaen tarantulojen ikä vaihetelee koirailla 5-8 vuotta ja naarailla voi olla jopa tosiaan 20 vuotta, sitä ei tarkemmin vielä suomessa tiedetä, koska ensimmäiset vankeudessa syntyneet poikueet on 90-luvun alkupuolelta joten varmasti ei ole vielä todistettu kuinka vanhoiksi naaraat voivat elää.
Pääsääntöisesti urokset akuistuvat n. 3-5-vuodessa ja elävät sen jälkeen 1-3-vuotta. Naaraat aikuistuvat 5-8-vuodessa ja saattavat elämänsä aikana pyöräittää monia kymmenia munasäkkejä jos ukkoja on tarjolla kunnes kuolevat (..tiedä häntä kuinka vanhana...)
Jos on todella kiinnostunut miten sukupuoli määritellään, voi käydä katsomassa
http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18955Tarantulojen koko on hieman monimutkaisempi..
Naaras ei välttämättä ole paljonkaan isompi, mutta koirailla on pääsääntöisesti pidemmät ja kapeammat jalat kun taas naarailla on "sopusuhtaisemmat" jalat ruumiiseen nähden. - Susikuu
hui kirjoitti:
Apua! Mistä sitä tietää kumpaa sukupuolta kyseinen eläin on...? Ja kuinka huomattavasti isompi naaras on...?
...onnistuu jos hämppysi on juuri moltannut (luonut nahkansa). Naarailla on sellainen lärpäke nahan alapuolella ja koirailla ei ole mittään.
Aikuisen koiraan tunnistaa etujaloissa olevista... "lisääntymiskoukuista".
:P Minen tiedä, mitkä ne virallisesti ovat.
- Superninjaq
sen elin ikä on n. 20 vuotta...
- Anonyymi
MEIJÄN MUMMIN TARANTELLA ON 37V
- Anonyymi
Anopilla on ollut naaras tarantula nyt keväällä 30 vuotta. Oli kuulemma aikuinen jo tullessa, mutta ainakin nyt ton 30 vuotta elänyt onnellisena 😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311352
- 1011044
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat305828- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56638Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603