Tarantellan elinikä

hui

Mikä on tarantellan keskimääräinen elinikä???

9

7785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spiderman

      Karkeesti ottaen tarantula koiraat 2-5 vuotta, naaraat jopa 30 vuotta, tietty lajista riippuen. Naaraat on myös huomattavasti kookkaampia...

      • Spiderman

        Viisaammat korjatkoon...


      • hui

        Apua! Mistä sitä tietää kumpaa sukupuolta kyseinen eläin on...? Ja kuinka huomattavasti isompi naaras on...?


      • Siruppa
        hui kirjoitti:

        Apua! Mistä sitä tietää kumpaa sukupuolta kyseinen eläin on...? Ja kuinka huomattavasti isompi naaras on...?

        Tarkemmin ottaen tarantulojen ikä vaihetelee koirailla 5-8 vuotta ja naarailla voi olla jopa tosiaan 20 vuotta, sitä ei tarkemmin vielä suomessa tiedetä, koska ensimmäiset vankeudessa syntyneet poikueet on 90-luvun alkupuolelta joten varmasti ei ole vielä todistettu kuinka vanhoiksi naaraat voivat elää.

        Pääsääntöisesti urokset akuistuvat n. 3-5-vuodessa ja elävät sen jälkeen 1-3-vuotta. Naaraat aikuistuvat 5-8-vuodessa ja saattavat elämänsä aikana pyöräittää monia kymmenia munasäkkejä jos ukkoja on tarjolla kunnes kuolevat (..tiedä häntä kuinka vanhana...)

        Jos on todella kiinnostunut miten sukupuoli määritellään, voi käydä katsomassa
        http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18955


      • Siruppa
        Siruppa kirjoitti:

        Tarkemmin ottaen tarantulojen ikä vaihetelee koirailla 5-8 vuotta ja naarailla voi olla jopa tosiaan 20 vuotta, sitä ei tarkemmin vielä suomessa tiedetä, koska ensimmäiset vankeudessa syntyneet poikueet on 90-luvun alkupuolelta joten varmasti ei ole vielä todistettu kuinka vanhoiksi naaraat voivat elää.

        Pääsääntöisesti urokset akuistuvat n. 3-5-vuodessa ja elävät sen jälkeen 1-3-vuotta. Naaraat aikuistuvat 5-8-vuodessa ja saattavat elämänsä aikana pyöräittää monia kymmenia munasäkkejä jos ukkoja on tarjolla kunnes kuolevat (..tiedä häntä kuinka vanhana...)

        Jos on todella kiinnostunut miten sukupuoli määritellään, voi käydä katsomassa
        http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18955

        Tarantulojen koko on hieman monimutkaisempi..

        Naaras ei välttämättä ole paljonkaan isompi, mutta koirailla on pääsääntöisesti pidemmät ja kapeammat jalat kun taas naarailla on "sopusuhtaisemmat" jalat ruumiiseen nähden.


      • Susikuu
        hui kirjoitti:

        Apua! Mistä sitä tietää kumpaa sukupuolta kyseinen eläin on...? Ja kuinka huomattavasti isompi naaras on...?

        ...onnistuu jos hämppysi on juuri moltannut (luonut nahkansa). Naarailla on sellainen lärpäke nahan alapuolella ja koirailla ei ole mittään.

        Aikuisen koiraan tunnistaa etujaloissa olevista... "lisääntymiskoukuista".

        :P Minen tiedä, mitkä ne virallisesti ovat.


    • Superninjaq

      sen elin ikä on n. 20 vuotta...

    • Anonyymi

      MEIJÄN MUMMIN TARANTELLA ON 37V

    • Anonyymi

      Anopilla on ollut naaras tarantula nyt keväällä 30 vuotta. Oli kuulemma aikuinen jo tullessa, mutta ainakin nyt ton 30 vuotta elänyt onnellisena 😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      131
      1352
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1044
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      305
      828
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      638
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe