Opiskelijalle tietoa

Tixutaxu

Olen lähihoitaja-opiskelija ja teen syventävää tehtävää psoriaksesta.
Haluaisin tietää mihin asioihin te haluatte että kiinnitettäisiin huomiota kun te tulette hoitajan/lääkärin luokse. Henkistä apua? Voiteitten käyttöön? Vai johonkin muuhun? Kaikenlaiset tiedot auttavat tehtävässäni. Kertokaa kokemuksia.

Vastauksesta kiitollinen!

2

519

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

..ni mä ainakin haluaisin tietää ensinnäkin että mikä psoriasis on, miten sitä hoidetaan (voiteet,valohoito..) mikä sen useimmiten aiheuttaa (esim. stressi..) eri muodot (täpläpsori, läiskäpsori..)

Tossa nyt ainkin oli jotain.. toivottavasti noista oli apua..

• ainaki kyselly aluksi kun aloin käydä ihotauti polilla seuraavia asioita.. allergioista --> allergiatestiin, eri perusvoiteista (mikä on rasvaisinta ja mikä ei taas oo niin hirveen rasvasta), lääkerasvoista ja niiden vahvuuksista, suun kautta otettavista lääkkeistä ja niiden vaikutuksista kaikkeen mahdolliseen esim. lasten saamiseen.

En oo kauheen paljon kiinnittäny minkäänlaista huomiota ruokavalioon, vaikka on lukenu tää palstoilla, että joistakin ruuista on haittaa esim. punanen liha.. Aurinko on ehdoton asia kesällä. Itellä on pustula psori eli märkärakkula psori.

Toivottavasti olin ajoissa matkassa tämän kirjotuksen kanssa.. :) onnea tehtävään :)

Oon kans kolmannen luokan lähihoitaja opiskelija ja oon pärjänny koulussa että erilaisissa harjoitteluissa TODELLA hyvin, vaikka psori on kämmenissä ja jalanpohjassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      57
      1493
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      91
      981
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      777
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      750
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      280
      724
    6. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      230
      620
    7. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      49
      589
    8. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      66
      553
    9. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      43
      543
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      111
      530
    Aihe