elikkä mitä mieltä olette, kannattaako hankkia kaivinkone ja sillä leipää hankkimaan? olen ajatellu tela alustaista noin parin kymmenen tonnin konetta? taikka vaihtoehtoisesti kaivuri kuormaajaa? maanrakennuskoneen kuljettaja koulun kävin ja sinäänsä kone pysyy hallinnassa. mutta tuottaako omalla koneella tänä päivänä?
kannattaako hankkia kaivinkone?
6
8253
Vastaukset
- melkein
pelkästään siitä että käykö sulla homma kunnolla, harjoittelemaan ei tarvii lähteä nykyään työmaille voi tulla hyvin äkkiä lähdöt
- mutta......
Laske jotain suuntaa antavaa liikevaihtoa.
Älä lähe semmosella rahoituksella(jos tarvii rahoitusta),että tarvii töitä olla jatkuvasti ja pitkiä työpäiviä.
Talvellakin pitäis elää:)
Paperilla monesti näyttää hyvältä,mutta käytäntö monesti ihan toista.
Varaudu myös kalliisiin koneen ylläpitokuluihin,mahdolliset remontit.
Pieni pääoma olis ihan hyvä alussa,niin on aikaa vähän ootella miten homma alkaa pyörimään.
Suosittelen ehdottomasti myös yrittäjäkursseja.
Kokemuksesta tiedän että ne kannattaa.
Jos ei koita niin ei voita:) - vasta-alkajalle
Eiköhän noita hyviä konekuskeja tarvita koko ajan entisten alkoholiin sortuneiden tilalle :D
Suosittelen kyllä tekemään vuoden pari renkinä ja katselemaan alaa siitä näkökulmasta, se on varmasti parasta opetusta yrittäjyyteen. Samalla voi kerätä myös hieman alkupääomaa ettei tarvitse velkarahalla pyuöräyttää koko projektia käyntiin. Moni yrittäjyyteen lähtenyt näkee vain hommista saadun tulon mutta "unohtaa" sivukulut kuten yrittäjäeläkemaksut, vakuutukset, pääomakulut (korko sijoitetun pääoman tuotto) ja lomaakin olisi hyvä joskus ehtiä pitämään... - nimimerkki
tosiaan olen maanrakennuskoneen kuljettaja koulun käynnyt missä on taitoja tietysti hieman opittu mutta olen myös lomilla ja iltaisin ollut työpaikassa missä ajanut paljon kahmaria ja pyöräkuormaajaa ja kesällä armeija edessä ja sielläkin kaivinkoneen käyttöön tulee lisä harjoitusta.
itse olen yrittäjä perheestä joten varmasti joitakin neuvoja sitä kautta saan ja kävin myös koulussa yhden yrityksen perustamis kurssin.
ja tosiaan rahaa olen kerännyt lomilla ja iltaisin mutta tietysti osa pitää rahoittaa myös lainalla.
maanrakennus alalla töitä kuulemma riittää mutta onko hinnat poljettu niin alas että kustannukset huomioon ottaen ei välttämättä kannata yrittää?
olen myös sitä ajatellut että menisin töihin alalla ensiksi muutamaksi vuodeksi mutta tällä hetkellä palkka toisessa yrityksessä sellainen jota ei alalta saa ihan muutamassa vuodessa..- niin...
Eiköhän toi kerro jo aika paljon, jos ei kuskille pysty maksamaan kunnon palkkaa, niin kuinka sillä työllä voisi tienata edes yrittäjänä?
Kyllähän tällä alalla työnteko vaatii mielenkiintoa kyseisiä hommia ja koneita kohtaan, sekä vähän onnea ja pelisilmää. Rahantakia töihin tulevat karsiutuu viimeistään 2v aikana pois..
Itse tykkään työstä ja yritän alan alaspoljetuilla ja kilpailluilla hinnoilla selvitä.. miellän tätä työksi ja halvaksi harrastukseksi. Tosin niitäkin päiviä on kun harrastus maksaa.. ja silloin puhutaan lähes poikkeuksetta tuhansista.. - KAIVINKONE
Ilmanmuuta Kannattaa hankkia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829