kerrostalossa asuvat

omakotitalossa asuva

Kysymykseni on tyhmä.
Minne te, jotka asutte kerrostaloissa ja käytätte puruja viskaatte käytetyt purut? Niihin yleisroskiksiinko mitä kerrostalojen pihoilla on?

Meillä aina viedään kompostiin ja ensi syksynä varmaankin muutto edessä, kerrostaloon siis, jossa ei tietenkään omaa kompostia minne voisi ripotella. Mietin vain, että meillä ainakin tulee jätesäkillisen verran puruja kerralta, phuuh.

Asia on vaivannut minua jo hetkisen, kiitos etukäteen vastauksista.

12

1785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä toi mikään tyhmä kysymys ole :) Kämpästäni kerääntyy joka viikko jätesäkillinen likaista purua ja heinää, jotka sitten heitän vain noihin yleisroskiksiin.. Hyvä vain että tämän ja viereisen talon roskikset on yhdistetty, joten nuo roskikset ovat todella isoja.

• Merryweather

Tietenkin (biohajoavassa pussissa tai tavallisesta pussista ravistellen) biojätteeseen. Sinne kelpaavat sanomalehti, puru, jätökset, heinä, oksat, siemenet ja vihannekset, eli kaikki, mitä saattaa häkin pohjalle kertyä salaa (toki pyrin ottamaan vanhat vihannekset päivittäin pari kertaa pois).

Jos biojätettä ei ole, niin polttokelpoiseen jätteeseen. Sinne kelpaavat myös "tavalliset" muovipussit.

-M.

• daisy..

Outoa, jos ei kerrostalon roskakatoksessa ole biojäteastiaa! o.O Kyllä meidän kerrostalossa ainakin on biojäteastia! Eikös jo joku lakikin sano, että biojäteastia on oltava? Sinne ei kuitenkaan saa laittaa muovipusseja. Puruja ei saa laittaa sekajätteeseen!

• 10marsun omistaja

Elikkä se hieman riippuu talonyhtiön roskiksienkin koosta.Meilläkin toi säkillinen tulee pari kolme kertaa viikossa ja alkuunsa tyhjensin bio jätteisiin mutta se oli niin pieni jä täyttyi lyhyessä ajassa ja sen tyhjennys vain kerran kuussa.roskakuskin oma toive oli että laittaisin purut sekajätteisiin koska muuten bio jätteisiin ei mahdu muutakuin meidän purut :) Elikkäs riippuu roskisten koosta ja niiden tyhjennys välistä kumpaan kantsii laittaa.

• alkuperäinen!

Kiitti paljon vastauksista. :)

• Merryweather

Kun joku aikaisemmin mainitsi, ettei purua sekajätteeseen, niin olet varmaan "sekoittanut" puruasian kissanhiekkaan tai multaan, joita tosiaan ei voi laittaa polttokelpoiseen vaan vain kaatopaikkajätteeseen. Mutta puru siis kelpaa sitä vastoin ihan hyvin sekajätteeseen, josta poltetaan energiaa.

-M.

• N&O

Itse käytän biojäteastiaa. Olen ostanut niitä biojätekasseja("muovisia"-bioska-merkkisiä) ja niihin kaikki biojätteet ja kun täpötäynnä, vien biojätemolokkiin.. Simply is that! :O)
      Itse olen tarkka lajittelusta ja tykkään käyttää saatavilla olevia palveluita niin hyvin kuin vain voin :O)

• alkuperäinen !

Itsekin olen aika tarkka lajittelussa.
        Tuleeko teiltä sitten miten paljon purua? Itsellä, kun tulee tosiaan se yksi jätesäkillinen per siivous kerta. Onko noita bioska-pusseja saatavana kuinka isona kokona? Meinaan vain, että minun mielikuvani mukaan ne eivät ole kauhean isoja.

• N&O
        alkuperäinen ! kirjoitti:

Tuleeko teiltä sitten miten paljon purua? Itsellä, kun tulee tosiaan se yksi jätesäkillinen per siivous kerta. Onko noita bioska-pusseja saatavana kuinka isona kokona? Meinaan vain, että minun mielikuvani mukaan ne eivät ole kauhean isoja.

Jep, ei ole kuin tuon tavallisen roskaämpärin kokoisia, elikä oisikohan 20 l? Mutta eikös jostain noita isojakin kokoja saa? Erikoiskaupoista- mistä myös molokkiin saadaan mieletön pussi ja biojäteroskiksiin joku 200 l säkki myös. En sitten tiiä mitä ne maksavat kun isoja jo. Mulla ei itselläni tule kuin 1 pussi viikon aikana, eli yksi häkki tyhjennys/vko ja muut talousbiojätteet- yksin kun asun, niin aika vähän..
        Harmi kun ei ole helpotettu tätä kierrätystä paremmin. Aika usein jätteitä ei juuri kerrostalossa asumisen takia lajitella enää niin innokkaasti kuin omakotitalossa. :O(

• daisy..
        alkuperäinen ! kirjoitti:

Jätesäkillä viedään purut sinne, mutta tyhjennetään ne purut sieltä säkistä biojäteastiaan ja muovipussi sekajätteeseen :)

• 6 marsua <3

me viedään jätesäkkillinen puruja ym. marsujen jätöksiä kerran viikossa tohon yleisroskikseen.

• Anonyymi

Moi olen marsun ja pupun omistaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      86
      4108
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      124
      3614
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      85
      3406
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe