Mikä on minimi sähkökiukaan etäisyys puuseinästä?
Sähkökiukaan etäisyys puuseinästä
7
5812
Vastaukset
- Pico
Kiukaassa itsessään on yleensä lätkä jossa on ilmoitettu suojaetäisyydet. Voi olla jotain välillä 5...300mm riippuu kiukaasta.
- Juuba
Älä vaan ihan 5 mm jätä rakoa...toki ohjeet tosiaan löydät kiukaan kyltistä mutta minimi kyllä on se 250 mm...muuten tulee nurkasta turhan kuuma jos vielä on kova saunomaan!
- Pico
Juuba kirjoitti:
Älä vaan ihan 5 mm jätä rakoa...toki ohjeet tosiaan löydät kiukaan kyltistä mutta minimi kyllä on se 250 mm...muuten tulee nurkasta turhan kuuma jos vielä on kova saunomaan!
Saunatontussa on 5mm suojaetäisyys... pienessä saunassa ei välttämättä ole tilaa mihinkään 250mm suojaetäisyyksiin. Monissa kiukaissa suojaetäisyys on välillä 50...100mm. Edelleen suosittelen katsomaan kiukaan kylestä... lähemmäs ei saa laittaa, mutta jos tilaa on niin kannattaa jättä enemmän väliä, voi huomattavasti helpotaa seuraavan kiukaan asennusta.
- Juuba
Pico kirjoitti:
Saunatontussa on 5mm suojaetäisyys... pienessä saunassa ei välttämättä ole tilaa mihinkään 250mm suojaetäisyyksiin. Monissa kiukaissa suojaetäisyys on välillä 50...100mm. Edelleen suosittelen katsomaan kiukaan kylestä... lähemmäs ei saa laittaa, mutta jos tilaa on niin kannattaa jättä enemmän väliä, voi huomattavasti helpotaa seuraavan kiukaan asennusta.
Edelleen suosittelen laittamaan niin kauas seinästä, että varmasti väli tuulettuu hyvin. Tietysti kannattaa lukea mitä kiukaan ohjeet sanoo, mutta satun olemaan sellaisessa ammatissa, missä näkee murheellisen hyvin välillä, kun on oikeen kovasti saunottu koko viikolopun poikaporukassa ja loppumetreillä onkin saunottu oikeen liekeissä...eihän näin yleensä mutta kovimpien saunojien kannattaa miettiä. Puuhan syttyy itsestään jo 300 asteessa...tosin noihin lämpöihin ei nyt ihan heti kiukaalla päästä. Ja eihän kiukaan takapuolellakaan noihin mittoihin päästä...Mutta pääasia, että ilma pääsee kunnolla kiertämään...ja suojakaiteet kuntoon ettei liha pala ;)
- Pico
Juuba kirjoitti:
Edelleen suosittelen laittamaan niin kauas seinästä, että varmasti väli tuulettuu hyvin. Tietysti kannattaa lukea mitä kiukaan ohjeet sanoo, mutta satun olemaan sellaisessa ammatissa, missä näkee murheellisen hyvin välillä, kun on oikeen kovasti saunottu koko viikolopun poikaporukassa ja loppumetreillä onkin saunottu oikeen liekeissä...eihän näin yleensä mutta kovimpien saunojien kannattaa miettiä. Puuhan syttyy itsestään jo 300 asteessa...tosin noihin lämpöihin ei nyt ihan heti kiukaalla päästä. Ja eihän kiukaan takapuolellakaan noihin mittoihin päästä...Mutta pääasia, että ilma pääsee kunnolla kiertämään...ja suojakaiteet kuntoon ettei liha pala ;)
Eikös kiuas kivetkin ole yleensä vain noin 250 asteisia... No ei vara vettä kaada.
- Juuba
Pico kirjoitti:
Eikös kiuas kivetkin ole yleensä vain noin 250 asteisia... No ei vara vettä kaada.
Riippuu tietysti kiukaasta ja kiven laadusta ;) Ja tätä keskustelua kaiketi voisi jatkaa vaikka kiukaan johtosarjaan asti mutta enpä jaksa =) Minä menen nyt saunomaan...etäisyydet muuten on reilusti yli suositusten heh!
- HeloHarvia
kotisivuilta, sieltä selviää kaikki helposti ja ilman noitten muitten kinasteluja asiasta,,,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362530
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090