Oon hakenut Vaasan AMK:n restonomilinjalle. Heräsin täs yks päivä kun kaveri hikoili lukemisen kanssa; onko mitään kirjaa tai vanhoja kokeita? En ainakaa oo löytäny mitään.. Tietääkö jo alalla olevat millaset ne haastattelut ja kirjalliset on?
Hotelli- ja ravintola-alan valintakoe
4
878
Vastaukset
- näitä oli
mulla oli ainakin valintakokeissa: haastattelu opettajien kanssa, ryhmäkeskustelu, mitä ottaisin autiolle saarelle mukaan jne. sit taisi olla joku kirjallinen testi..nyt vikaa vuotta opiskelen... ei ole vaikeet, jos sit käytäntö ei ole muuttunut
- sadgf
Haastattelu opettajan/opettajien kanssa, yksinkertainen matikankoe, piti palauttaa kertomus siitä missä on viiden vuoden päästä (sanamäärät ym. eritelty) ja siinä se taisi ollakin.
- kirsche
Itse hain viime vuonna palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmaan, restonomi (AMK) ja pääsykokeisiin en valmistautunut millään lailla, ja olin toiseksi paras valituista.
Pääsykokeissa oli ensin matematiikan koe, sitten oli kirjallinen koe, jossa saatiin materiaali, jonka avulla vastattiin kysymyksiin ja siihen piti kirjoittaa myös jonkunlainen tarina. Sitten oli myös yksilöhaastattelu, jossa mittasivat hakijan kykyä/persoonan soveltuvuutta alalle..
Mielestäni siis aivan turha yrittää lukea jotakin, paitsi jos matematiikkaa haluaa kerrata.
Helposti pääsee sisään, kun on oma itsensä.. ja jos todella ihmisestä on alalle.
- 24 vuotias mies
Itse hain alalle ja oli 10 sivun kirjallinen koe jossa kysyttiin paljon alasta että kannattaa lukea, itse en päässyt kun en ollut lukenut. Suosittelen kertaamaan ainakin kaikkea hygieniasta ja Suomen ravintohistoriasta. Onnea kokeeseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850