Äidille lyyran?? Minä ostan ja kaverini sanoi että ei osta, hänestä se on turhaa. Jokainen tietty tavallaan.
Ostatteko
16
1410
Vastaukset
- ostan
Se kuuluu tapoihin ja perheen ainoana ylioppilaana koen, että se on äidilleni erityisen tärkeä.
- o.O'
Että minkä?
- lyyra on
samanlainen kullanvärinen merkki mikä ylioppilaslakissakin on. Perinteisiin (ainakin tietääkseni) kuuluu, että ylioppilas antaa juhlapäivänään äidilleen lyyran.
Se on sitten eri asia missä niitä myydään ja paljonko maksaa. Luultavasti samoissa liikkeissä myydään lyyria kuin missä yo-lakkejakin. Hinta varmaankin ~5euroa. - niin niin niin
lyyra on kirjoitti:
samanlainen kullanvärinen merkki mikä ylioppilaslakissakin on. Perinteisiin (ainakin tietääkseni) kuuluu, että ylioppilas antaa juhlapäivänään äidilleen lyyran.
Se on sitten eri asia missä niitä myydään ja paljonko maksaa. Luultavasti samoissa liikkeissä myydään lyyria kuin missä yo-lakkejakin. Hinta varmaankin ~5euroa.kutasepän liikkeissä myydään, about 20 eskoa hinta
- Hmm..
että et tiedä mikä on lyyra vaikka se sinunkin tulevassa ylioppilaslakissa varmaan on . Minä ostin äideilleni sellaisen "uutus" mallin missä on pieni timanttikin maksoi 30 euroa.
- Hmm..
Hmm.. kirjoitti:
että et tiedä mikä on lyyra vaikka se sinunkin tulevassa ylioppilaslakissa varmaan on . Minä ostin äideilleni sellaisen "uutus" mallin missä on pieni timanttikin maksoi 30 euroa.
tulipas kirjoitusvirheitä.. Siis Yhdelle Äidille ja uutuus mallin :)
- me ei varmaan
Hmm.. kirjoitti:
tulipas kirjoitusvirheitä.. Siis Yhdelle Äidille ja uutuus mallin :)
tajuttu sitä ku puuttu kirjain... no ei vaiteskaan, mutta en ole ikinä kuullut tuota annan-äitille-lyyran ja ei kaverit ole kyllä tuosta puhunu... isosiskokaan ei kyllä ostanu sellasta kun valmistu? ja asutaan kuitenki ihan "maalla" missä perinteistä pidetään kovasti kiinni... mutta niin, kait se on vain alueittain tuo lyyrananto?
- Hmm..
me ei varmaan kirjoitti:
tajuttu sitä ku puuttu kirjain... no ei vaiteskaan, mutta en ole ikinä kuullut tuota annan-äitille-lyyran ja ei kaverit ole kyllä tuosta puhunu... isosiskokaan ei kyllä ostanu sellasta kun valmistu? ja asutaan kuitenki ihan "maalla" missä perinteistä pidetään kovasti kiinni... mutta niin, kait se on vain alueittain tuo lyyrananto?
varmaa kaikki tajus mitä tarkoitin mutta yleensä kun näillä palstoilla kirjoittelee niin jos on kirjoitusvirheitä niin niihin viesteihin tulee kymmen vastausta että etkö kirjoittaa osaa..:)
Mutta asiaan, kyllä äidin lyyra on vanha perinne, minäkin asun ihan maalla. hämeessä kyllä itse ainakin olin tietoinen asiasta ja niistä on ystävien kanssa puhuttu. - liian nuuka
Hmm.. kirjoitti:
varmaa kaikki tajus mitä tarkoitin mutta yleensä kun näillä palstoilla kirjoittelee niin jos on kirjoitusvirheitä niin niihin viesteihin tulee kymmen vastausta että etkö kirjoittaa osaa..:)
Mutta asiaan, kyllä äidin lyyra on vanha perinne, minäkin asun ihan maalla. hämeessä kyllä itse ainakin olin tietoinen asiasta ja niistä on ystävien kanssa puhuttu.Onhan se lyyran osto ihan perinne, luultavasti ihan jokapuolella Suomea. Itse en osta, koska äitini sanoi, että ei tarvitse todellaan sitä lyyraa. Ja olen niin nuuka...
- Munkaan
liian nuuka kirjoitti:
Onhan se lyyran osto ihan perinne, luultavasti ihan jokapuolella Suomea. Itse en osta, koska äitini sanoi, että ei tarvitse todellaan sitä lyyraa. Ja olen niin nuuka...
Äiti sitä "tarvi" mutta minusta se on kiva tapa muistaa äitiä, sehän mun kirjat ja koulut on tässä vuosien ajan maksanut. Joten eipä se nyt iso raha siihen verrattuna ole.
- -/-/-
äiti ostaa lyyransa itse :D En sitten tiedä, johtuuko se siitä, ettei perinne ole hänelle ihan niin tarkasti tuttu, vai siitä, että haluaa pitää huolen, että lyyransa saa. Siis hänelle siinä on ideana lähinnä se, että saa koruillaan näyttää olevansa kahden ylioppilaan äiti.
- Jeesus
Turhaa hölynpölyä. Ylioppilaaksi tuleminen on muutenkin niin yleistä nykyään, ettei ylpeilyn aihetta enää ole.
- niitä
Jeesus kirjoitti:
Turhaa hölynpölyä. Ylioppilaaksi tuleminen on muutenkin niin yleistä nykyään, ettei ylpeilyn aihetta enää ole.
lyyria myydään muuallakin kun kultasepänliikkeissä, eli halvemmallakin saa.
- matonen
niitä kirjoitti:
lyyria myydään muuallakin kun kultasepänliikkeissä, eli halvemmallakin saa.
Kultasepän liikkeestä saa lyyran alle 10e. Ei maksa paljoa :)
- gugguu
matonen kirjoitti:
Kultasepän liikkeestä saa lyyran alle 10e. Ei maksa paljoa :)
ite maksoin lyyrasta 20 euroa kun ostin kultasepän liikkeestä...
- elicorleone
olisi äiti vielä tappanut minut jos olisin sellaiseen mennyt rahaa tuhlaamaan, äiti ei käytä koruja. Aika turhaa sinänsä, koska sinä teet kaiken työn, miksi äiti pitäisi palkita, siitä että on synnyttänyt ja kasvattanut ylioppilaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856