Ruoka

saara

Olemme lähdössä syksyllä Pekingiin, ja haluaisin kuulla kokemuksia ruoasta Pekingissä. Syön hyvin harvoin lihaa, joten kokemukset erityisesti kasvisruoista olisivat tervetulleita. Kuulisin mielelläni myös ruoan hintatasosta.

Entä kokemukset Pekingin ankasta? Tarjoillaanko aterian yhteydessä aina mm. sydän ja maksa, vai onko mahdollista maistella vain ankan lihaa? Entä käykö Pekingissä helposti niin, että ravintolassa ei tiedä, mitä syö (esim. kielelliset ongelmat), ja saattaa syödä "vahingossa" esimerkiksi jonkun eläimen sydäntä tms. jota välttämättä ei haluaisi ainakaan tietoisesti syödä?

Kertokaahan kokemuksia!

9

1317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvisruokaa

      ja monessa paikassa oli kuvat ruokalajeista sekä löytyi myös englannin kielellä ruokalistat. Ruoka oli hyvää.

    • shanghaista

      Jos ei loydy engl.kielista ruokalistaa, niin katsele mita muut syovat ja osoita tarjoilijalle, etta tata meillekin.

      En ole koskaan ankan syonnin yhteydessa saanut sydanta.

      Kiinal. kasvisruuat ovat herkullisia.

      Pekingissa kiva ja hyva kinkkiravintola esim. Xiao Wang Home Restaurant. Tekevat peruskotiruuan tyylista ruokaa.

    • saara

      Kiitos asiallisista vastauksista molemmille vastaajille.

      Käyn kyllä silloin tällöin tällä sivustolla, joten lueskelen mielelläni, jos joku muukin haluaa vielä kommentoida.

      • shanghaista

        Itse en ole kasvissyoja, mutta esim. broccoli (parsakaali??), maissi, erilaiset pavut ja herneet, pinaatti, kaalit ovat yleensa tosi hyvia kinkkiravintoloissa Pekingissa.

        harmi, etta en voi laittaa sulle perusruokasanastoa kiinaksi....

        broccoli= xi lan hua (sii lan huaaa)
        maissi= yu mi (yyy miiii)
        pinaatti= bo cai (puo tsai)

        esimerkiksi

        tuolla xiao wang home restaurantissa on hyvat kasvisruuat, olen syonyt siella todella monta kertaa, se oli meidan "kotiravintola" kun asuimme Pekingissa


      • saara
        shanghaista kirjoitti:

        Itse en ole kasvissyoja, mutta esim. broccoli (parsakaali??), maissi, erilaiset pavut ja herneet, pinaatti, kaalit ovat yleensa tosi hyvia kinkkiravintoloissa Pekingissa.

        harmi, etta en voi laittaa sulle perusruokasanastoa kiinaksi....

        broccoli= xi lan hua (sii lan huaaa)
        maissi= yu mi (yyy miiii)
        pinaatti= bo cai (puo tsai)

        esimerkiksi

        tuolla xiao wang home restaurantissa on hyvat kasvisruuat, olen syonyt siella todella monta kertaa, se oli meidan "kotiravintola" kun asuimme Pekingissa

        No mutta paljon kiitoksia vinkeistä ja pienestä sanastosta :-)


      • shanghaista
        saara kirjoitti:

        No mutta paljon kiitoksia vinkeistä ja pienestä sanastosta :-)

        Ole hyva, et nyt ainakaan heti aluksi naanny nalkaan, jos osaat sanoa jotain ruokaa kiinaksi :-)

        jos olet todella kasvissyoja, eli ei mitaan lihaa, niin vinkkina, etta esim. papuihin saatetaan laittaa pienta lihamurskaa joukkoon... tiedoksi :-)

        tuolla xiao wang ravintolassa on myos pekingin ankkaa, hyvaa sellaista.

        yksi ravintola oli ennen, toivottavasti loytyy viela, Hanwei Plazaa vastapaata (Guang Hua Road) tien toisella puolella ei ihan kadun varrella.

        olen kuullut, etta yksi olisi myos tassa uudessa feikkimarkkina ("silkkikuja") talossa

        kolmas on ollut YaShow -Market rakennusta vastapaata tien toisella puolella...

        Peking muuttuu valtavaa vauhtia, eli se, mika oli kuukausi sitten, on voinut jo havita...

        olethan katsonut:
        http://www.beijingfinns.com/


    • äölkj

      pekingin ankkaa söimme todella hienossa ravintolassa,jonka nimeä en muista, sisään pääsi puolen tunnin jonotuksen jälkeen.odottaessamme pöytäämme talo tarjosi viiniä, olutta , virvokkeita maksutta, ja kun vuoronumeromme ilmoitettiin, tarjoilija johdatti meidät pöytään. tarjoilija laitti kassit ja pussit kankaisten liinojen alle, kaikille laitettiin myös hieno ruokaliina. ankka tuotiin paistettuna näytille ja kun olimme hyväksyneet sen ankka vietiin pois ja hetken kuluttua tuotiin takaisin paloiteltuna, sisäelimet ja pää halkaistuna olivat pienellä asetilla. tarjoilija neuvoi, miten ankanviipaleet kääritään pieniin lettusiin, ja kastellaan todella hyviin erilaisiin kastikkeisiin. kukaan seurueestamme ei syönyt sisälmyksiä. saimme aina tarvitessamme neuvoja miten eri ruokalajien kanssa toimitaan, kaikki vihannekset olivat kuumia, todella hyviä. myös lisukkeiden tilaamisessa tarjoilija auttoi. ruokailu kesti hyvän tovin, oli edullinen, n. 10 euroa hengeltä juomineen ja lisukkeineen.todella maukas ja mieleenpainuva tilanne. naapuripöydässä oli kahdeksan hengen joukko, heillä oli tämä pyörivä tarjotin, jolta jokainen sai ottaa haluamansa tarvitsematta kurkottaa. Kävimme myös hot pot ravintolassa ja se vasta oli todella kulinaristisesti erinomainen tilaisuus. pekingissä ruoka oli hyvää ja edullista. kasvikset tarjottiin aina kuumina vokattuina kaikkialla, olivat todella hyvän makuisia ja annokset kerättiin oman maun mukaan. myös katukeittiöruokaa söimme, mitään tautia emme saaneet ja aina oli vatsa täynnä.olen nyt kotona yrittänyt vokata esim.kiinankaalia ja pinaattia, mausteilla ja öljyllä niistä tulee täällä kotosuomessakin melkein kiinalaisen makuisia. onnea matkaan, mieli tekee uudestaan , ehkä ensi keväänä lähden uudestaan. terveisin ritva

      • saara

        Kiitos sinullekin informaatiosta. Harmi, kun et muista tuon ankkaravintolan nimeä; se kuulostaa mielenkiintoiselta.


      • yzy1875
        saara kirjoitti:

        Kiitos sinullekin informaatiosta. Harmi, kun et muista tuon ankkaravintolan nimeä; se kuulostaa mielenkiintoiselta.

        Sen nimi on quan ju de, joka on wangfujing kävelykadulla, tiananmen aukion lähellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe