Avomaankurkkua ajattelin kokeilla kasvimaalla. Puutarhakirjasta luin ohjeen että kaivetaan kuoppa(tai pieni "oja") kanankakkaa pohjalle, märkiä olkia ja turvetta kummuksi ja siihen voisi istuttaa siemenet. Ajattelin kuitenkin esikasvattaa taimet.
Milloinka tuo penkki pitäisi tehdä että olisi sopivan lämpönen taimille? Kauanko menee että se kuumavaihe on ohi.
Kertokaa muutakin avomaankurkusta =)
Lämpöpenkki kurkulle
3
1251
Vastaukset
- kurkulle
Minä olen kasvattanut avomaankurkkua monena vuonna, aina ensin taimikasvatan niissa pienissä muoviruukuissa, juuri tänään aion laittaa ruukkuihin siemenet. Kurkkupenkkinä minulla on kohopenkki, ympärillä täytyy olla tilaa molemmin puolin metrin verran sillä kurkku rönsyää voimakkaasti. Kurkku on hyvin arka pakkasille joten taimet istutan ulos vasta kun pakkasia ei enää tule, tai kylmän yön uhatessa peitän harsolla. Hyvin muokattuun maahan teen kunnon reiän, kanankakkaa reikään vähän multaa kakan päälle, taimi pois ruukusta ja maahan. Sitten ei muuta kuin odotellaan satoa, kastellaan kuivana aikana hyvin, kurkku tarvitsee paljon vettä. Teepä muuten tarpeeksi pitkä penkki ja kasvata pari kesäkurpitsan tainta siihen, hoito-ohjeet kuten kurkulla. Minulla oli neljä kesäkurpitsan tainta ja sain satoa niin että tein pikkelsiä ja jaoin kurpitsoita tutuille vaikka kuinka. Tietysti pitää olla suotuisan lämmin kesä, että hyvin onnistuu. Mutta kokeile, se on hauskaa puuhaa.
- kasvimaan tekijä
Onkohan näin että lämpöpenkki on tarkotettu vain, jos kylvää siemenet suoraan avomaalle kesäkuun alussa, kuten tuossa puutarhakirjassa oli neuvottu, että muuten riittää tavallinen penkki taimille.
kylvänyt avomaan kurkun suoraan penkkiin - harso päälle ja hyvin ehtii tulla kurkkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466