Paljonkos on tullut talonne maksamaan? Kaikki kappaletavarasta avaimet-käteen tehdyt kiinnostaa!
Talonne hinta?
41
10282
Vastaukset
- Ilman tonttia
Jukka pienelementti. 127/112 m2 Yläkertavaraus (75/63m2) kattua terassia ~35m2 erillinen autokatos/varasto(10m2). Sekä omaa työtä että palkattua työvoimaa.
- ilman tonttia
186m2 60m2 autokatos varastolla.
Harjakattoinen Rauhala, oman työn osuus: rakennussiivous, pintatyöt katos. - minä vaan
ilman tonttia kirjoitti:
186m2 60m2 autokatos varastolla.
Harjakattoinen Rauhala, oman työn osuus: rakennussiivous, pintatyöt katos.Siis koskapa pakettinne tilanneet? Ja Kannustaloilta, ei mikään "Rauhala-tyyppinen" toiselta toimittajalta? Ihan uteliaana kyselen, koska samaa taloa pukkaa ja oman työn osuus niin liki 100 kuin voipi ja aika samoissa rahoissa.(ehkä jonkun kympin halvemmalla, mutta silti) Eli teillä täytyy olla tosi ilmaiset työmiehet, talo jo jonkun vuoden vanha tai et ole tosissaan.
Alkaa itsellä usko meneen, jos muka olis teetetty samalla rahalla.. Vaikea on uskoa tuota.
- rakentaminen
Puolitoistakerroksinen talo 149/173 m2 ja talousrakennus (autotalli, autokatos ja varasto) suunnilleen 240000 euroa. Siihen päälle tietysti tontti, liittymät yms. Ei ollenkaan omaa työtä vaan kaikki teetettynä.
- No jo on.
.....----------........
- hih hih hii
Avaimet käteen yläkerta varauksella 140,000 euroa tontteineen.
- Kartsa+++
Arvatkaa mikä paketti- tontteineen ja lämmin autotalli.
- arvaan eli
Kartsa+++ kirjoitti:
Arvatkaa mikä paketti- tontteineen ja lämmin autotalli.
huojuva pahvilaatikko muovimattoineen eli älväri... ;D
siis talomarkkinoiden lada - kuten esim. Kastellin
arvaan eli kirjoitti:
huojuva pahvilaatikko muovimattoineen eli älväri... ;D
siis talomarkkinoiden ladaJukan tai joku muu huojuva itse kyhätty pahviboxi löytölaari laminaatilla ja kaakeleilla ;) Siis Volkkarin hintainen Lada.
- fhido
joo ja tämä onki yllätys, yllätys ÄLVSBYTALO!
- meitillä...
suurelementti 1 1/2 kerroksinen 160/182
plus 40 neliön lämmin AT
hinta ei sisällä tonttia eikä pihatöitä
itse tehtiin noin puolet töistä ja talon sisämateriaaleissa ei hinnoissa säästelty sen takia hinta on noin kova! näin meillä- euroa
Alakerta 142/128, yläkertavaraus 80/62.
Hinta ilman autotallia. elementtitalo. Itse tein kaiken minkä osasin, eli aika paljon. tuossa myös pihan kustannukset ja liittymät.
Vaikea uskoa niitä tonnin pintaan/huoneistoneliö rakentelevia, tai sitten unohtelevat kustannuksia.
Omalla työllä ei siihen pääse, täytyy olla jo kaikki kumminkaimatkin rakennusalalla ja ilmaiseksi töissä.
Itsellä meni 8 kk, mikä on mielestäni todella lyhyt pakon sanelema aika. En suosittele noin tiivistä tahtia kellekkään itsekseen rakentavalle. - rakentava tosimies
euroa kirjoitti:
Hinta ilman autotallia. elementtitalo. Itse tein kaiken minkä osasin, eli aika paljon. tuossa myös pihan kustannukset ja liittymät.
Vaikea uskoa niitä tonnin pintaan/huoneistoneliö rakentelevia, tai sitten unohtelevat kustannuksia.
Omalla työllä ei siihen pääse, täytyy olla jo kaikki kumminkaimatkin rakennusalalla ja ilmaiseksi töissä.
Itsellä meni 8 kk, mikä on mielestäni todella lyhyt pakon sanelema aika. En suosittele noin tiivistä tahtia kellekkään itsekseen rakentavalle.ilman sen suurempia suhteita pistelee sentään n. 800,-/m2 talonsa valmiiksi ... ... unelmissaan ja kuvitelmissaan, onneksi tuolla tosimiehellä on aina vähintään yksi tai useampia tuttuja, sukulaisia ja/tai kavereita jotka ovat tuon ihmeteon tehneet. Siis unohtaneet/valehdelleet kustannukset ;)
- suhteilla suhteilla
rakentava tosimies kirjoitti:
ilman sen suurempia suhteita pistelee sentään n. 800,-/m2 talonsa valmiiksi ... ... unelmissaan ja kuvitelmissaan, onneksi tuolla tosimiehellä on aina vähintään yksi tai useampia tuttuja, sukulaisia ja/tai kavereita jotka ovat tuon ihmeteon tehneet. Siis unohtaneet/valehdelleet kustannukset ;)
eks kuse mua...onneksi tämä tosi mies on kirvesmies ja lähisuvussa laatta/mattomies sekä sähkömies...hemmetti...lvi-mies uupuu. Ja voi prkl...akkakin vielä osaa sisustushommat. Tontti maksaa 1 €/m2 (eli yht. n. 3000 €) ja talon elementit tulee sopuhintaan työpaikalta. Sisustustarvikkeet sisäänostohintaan sukulaisen työpaikalta.
Noh, en oo laskenu mikä talon neliöhinnaksi tulee, mutta helposti alle tonnin. - 165tuhatta
euroa kirjoitti:
Itsellä meni 8 kk, mikä on mielestäni todella lyhyt pakon sanelema aika. En suosittele noin tiivistä tahtia kellekkään itsekseen rakentavalle.Piha ja talli vielä puuttuu tuosta muuten KAIKKI!
- osallistua hintakeskusteluun ?
suhteilla suhteilla kirjoitti:
eks kuse mua...onneksi tämä tosi mies on kirvesmies ja lähisuvussa laatta/mattomies sekä sähkömies...hemmetti...lvi-mies uupuu. Ja voi prkl...akkakin vielä osaa sisustushommat. Tontti maksaa 1 €/m2 (eli yht. n. 3000 €) ja talon elementit tulee sopuhintaan työpaikalta. Sisustustarvikkeet sisäänostohintaan sukulaisen työpaikalta.
Noh, en oo laskenu mikä talon neliöhinnaksi tulee, mutta helposti alle tonnin.Onhan meistä osalla mahdollisuus tehdä aika metkoja juttuja kustannusten kurissa pitämiseksi, mutta ei sitä pitäisi olla syytä palstalla tämän enempää hehkuttaa.
- Kaikkineen
Asunto 130 neliötä ja lämmin 40 neliön talli samassa rakennuksessa.
Pre-cut talo, joka tehtiin lähes kokonaan itse.
Perustukset, sähköt ja lvi tuli muualta.- meni
tontti 2 vuotta sitten yksityinen 20 000e
talo 5h k 1 tasoinen puuverhoiltu.
pohja työt tutun ammattilaisen kanssa.
suur elemenntti sis ikkunat ja runkon
ja tuttujen kirvesmiesten kanssa yhdessä tehden
myös paljon itse mukana sisä työt sisustus vaiheeseen asti.
mm,laattottaja,putkimies,sähkömies, 2 kirvesmiestä kaikki tuttuja.silti maksoimme kuiteilla.
pinta materiaalit kyttäsimme kaikki tarjoukset rakentamisen aikana lisäksi haimme eestistä rauta kaupasta paljon tavaraa.kuten laatat,tapetit,hanat ,wc pytyt ym.hinta taso noin 30-50% edullisempi ja täysin samaa tavaraa löytyi suomesta.
piha tehtiin itse viime kesänä ja maalattiin. - lisää
meni kirjoitti:
tontti 2 vuotta sitten yksityinen 20 000e
talo 5h k 1 tasoinen puuverhoiltu.
pohja työt tutun ammattilaisen kanssa.
suur elemenntti sis ikkunat ja runkon
ja tuttujen kirvesmiesten kanssa yhdessä tehden
myös paljon itse mukana sisä työt sisustus vaiheeseen asti.
mm,laattottaja,putkimies,sähkömies, 2 kirvesmiestä kaikki tuttuja.silti maksoimme kuiteilla.
pinta materiaalit kyttäsimme kaikki tarjoukset rakentamisen aikana lisäksi haimme eestistä rauta kaupasta paljon tavaraa.kuten laatat,tapetit,hanat ,wc pytyt ym.hinta taso noin 30-50% edullisempi ja täysin samaa tavaraa löytyi suomesta.
piha tehtiin itse viime kesänä ja maalattiin.niin talo asuinneliöt 128m2 auto katos ja varasto.
- ilman tonttia
270 t ilman tonttia, pihatyöt liittymät yms laskettu mukaan. n. 175 m2, alakerta harkkoa yläkerta suurelementti. Itse hoidettu tavaran hankinta, siivous ja alakerran maalaus katon panelointi ja vähän muutakin. Talo Helsingissä. materiaalien taso ehkä normaali
- ilman tonttii
Talo 190m2 talli 46 katos48m2 pitkästä itse tehtynä.
- ork
Vielä pitäisi autotalli viimeistellä eli joku kymppi vielä menee.
Talo on 1½ krs 178 m2 / 200- joku kymppi on liian vähän
Mulla meni satanen, hohhoijaa teidän juttujanne.Oma taloni alkaa olla loppusuoralla. 210m2 puolitoista kerrosta , kaksi erkkeriä ja kaksi isoa avokuistia, talotehtaalta pienelementit, kattotuolit,väliseinä ja kattotavarat. Muut kamat mistä mikäkin. Kaikkien vieraitten töiden kustannus alle 10 000€. Tallin ja autokatoksen kustannukset kokonaisuudessaan noin 10 00€ (40m2 30m2). Pystytykset, lvi.t ilmastoinnit,sähkörasiat ja putkitukset,lähes kaikki asennukset, portaat, lauteet, komerorungot,kaikki talon koristeosat ym. itsetehty, yksinkertaisia puusepän hommia kun on kunnon koneet.Kustannusarvio oli n.200 000 ilman tonttia. Pihatyöt vielä tekemättä mutta vähän alle menee.Aikaa mennyt melkein täysipäiväisesti vuoden verran.Kädettömille rakentaminen on kallista ja sisustusmateriaaleissa kalliit trendituotteet kannattaa jättää väliin ja miettiä vähän pitemmälle. Säästö itse tehden oli ainakin 100 000 €.
- Ha, ha
joku kymppi on liian vähän kirjoitti:
Mulla meni satanen, hohhoijaa teidän juttujanne.Oma taloni alkaa olla loppusuoralla. 210m2 puolitoista kerrosta , kaksi erkkeriä ja kaksi isoa avokuistia, talotehtaalta pienelementit, kattotuolit,väliseinä ja kattotavarat. Muut kamat mistä mikäkin. Kaikkien vieraitten töiden kustannus alle 10 000€. Tallin ja autokatoksen kustannukset kokonaisuudessaan noin 10 00€ (40m2 30m2). Pystytykset, lvi.t ilmastoinnit,sähkörasiat ja putkitukset,lähes kaikki asennukset, portaat, lauteet, komerorungot,kaikki talon koristeosat ym. itsetehty, yksinkertaisia puusepän hommia kun on kunnon koneet.Kustannusarvio oli n.200 000 ilman tonttia. Pihatyöt vielä tekemättä mutta vähän alle menee.Aikaa mennyt melkein täysipäiväisesti vuoden verran.Kädettömille rakentaminen on kallista ja sisustusmateriaaleissa kalliit trendituotteet kannattaa jättää väliin ja miettiä vähän pitemmälle. Säästö itse tehden oli ainakin 100 000 €.
Pitkä Ha, ha, he, he satatonnia säästin..
- Bisnismies
joku kymppi on liian vähän kirjoitti:
Olla
Oon kuullu, että jotkut kiekkoilijat tienaa saman verran kaudesta. - irvistelkö
Bisnismies kirjoitti:
Olla
Oon kuullu, että jotkut kiekkoilijat tienaa saman verran kaudesta.Nimenomaan työpalkoissa rakentamisessa voi säästää. Talopakettihinnoissa samalla pohjalla yleensä muutaman tonnin eroja. Lattia, katto ja seinämateriaaleissa 10 000 hinnanero on jo iso.Keittiökalusteissa säästää tarjouskilpailulla helposti 5-10 000€ , reippaasti ylihinnoiteltua lastulevyä.Ilmoittamani 100 000e on muuten aivan facta. Laskekaapaas muuten huviksenne avaimet käteen kiire kiire hätäilijät kuinka monta vuotta joudutte tekemään töitä maksaaksenne esim 20 vuoden lainaajalle otetun 100 000 euron lainan Älkää unohtako laskea nettopalkkaa.Saattaa tulla loppulukua katsellessa mieleen että kannattais ehkä osata tehdä jotain itse.
- hehhh
irvistelkö kirjoitti:
Nimenomaan työpalkoissa rakentamisessa voi säästää. Talopakettihinnoissa samalla pohjalla yleensä muutaman tonnin eroja. Lattia, katto ja seinämateriaaleissa 10 000 hinnanero on jo iso.Keittiökalusteissa säästää tarjouskilpailulla helposti 5-10 000€ , reippaasti ylihinnoiteltua lastulevyä.Ilmoittamani 100 000e on muuten aivan facta. Laskekaapaas muuten huviksenne avaimet käteen kiire kiire hätäilijät kuinka monta vuotta joudutte tekemään töitä maksaaksenne esim 20 vuoden lainaajalle otetun 100 000 euron lainan Älkää unohtako laskea nettopalkkaa.Saattaa tulla loppulukua katsellessa mieleen että kannattais ehkä osata tehdä jotain itse.
Jos ei kiinnosta ite tehä mitään ni sit voi palkata työvoimaa niin me teimme..
- 165 000
Piha ja talli vielä puuttu tuosta, muuten KAIKKI!
- Espoossa
Talon hinnaksi ilman tonttia tuli noin 365 000€, tilaa on 182 77m2. Asuintilat yhdessä tasossa.
- Talopaketti (arkkitehdin piirrustusten mukaan) maksoi 80 000€ ja kellari noin 62 000€.
- Perustuksiin, mukaanluettuna maansiirto, louhinta, salaojat yms. upposi 29 000€
- LVIS urakat yhteensä noin 48 000€
- Sisäpuolen pintoihin, seinät ja lattiat, meni 14 000€
- Keittiön, kodinhoitohuoneen ja WC:den kalusteet tekivät 24 000€
- Liittymät (vesi, sähkö, kaukolämpö yms.) 5 800€
- Täydentävät rakenteet (takka, valut yms.) 6 400€
- Rakennuttaminen oli kalliimpaa kuin kuvittelin, eli siihen meni 90 000€. (Rappaus 10 000€, projektinjohto 5 000€, Koneiden yms. vuokrat 14 500€, tarvikkeet 30 000€ ja palkat 40 000€)
Tämä siis siten että kaikki teetettiin.- rak07
Kiitokset tiedoista. Myös suunnittelemassa Espooseen. Tuo kellarin kustannus kiinnostaa, hintasi oli 62 000. Mitä sisälsi, kun erikseen oli maarakennuskustannukset? Kellarinin pinta-ala siis 77 m2? Oliko maaperä hankalaa?
- paljon pulitit tontista
tulipa teidän talolle hintaa ja vielä tontti päälle.Paljon jouduitte Espoossa siitä maksamaan.Ja otitteko lainaa koko summan vai milllä meinaatte maksaa????Meillä itsellä talo maksoi Pirkanmaalla 165 000€.Kalusteista maksoitte paljon meillä kaikki kalusteet 7500€.Sis keittiön,4mh,wc,khh.ja 2 eteistä.ja hienot.lvi tarvikk alle 7000e sähköt tarvikk 11000€.talo sis tontin raivauksen sekä väliseinä vaiheeseen asti 90 000€.tontti 25 000€.ym
- Vantaalla
Meillä piha ja muuta pientä vielä laittamatta ja rahaa on mennyt tontin lisäksi n. 300kE. Talo on 1 1/2 krs 170/200 autotalli. Kaikki ammattityöt on teetetty - itse on tehty aputöitä ja siivousta.
- rahalla
paljon pulitit tontista kirjoitti:
tulipa teidän talolle hintaa ja vielä tontti päälle.Paljon jouduitte Espoossa siitä maksamaan.Ja otitteko lainaa koko summan vai milllä meinaatte maksaa????Meillä itsellä talo maksoi Pirkanmaalla 165 000€.Kalusteista maksoitte paljon meillä kaikki kalusteet 7500€.Sis keittiön,4mh,wc,khh.ja 2 eteistä.ja hienot.lvi tarvikk alle 7000e sähköt tarvikk 11000€.talo sis tontin raivauksen sekä väliseinä vaiheeseen asti 90 000€.tontti 25 000€.ym
Lainaa ei otettu koko summaa, lyhennyksiin menee noin 30% kateenjäävistä tuloistani. Vaimon palkka tulee siihen vielä päälle.
Emme halunneet säästää materiaaleissa, olisimme varmasti saaneet keittiön ja kalusteet 7500€:lla, mutta emme vain halunneet moisia kalusteita vaan paremmat. Sähköjärjestelmä on moderni sisältäen myös integroidun hälytysjärjestelmän ja tietoverkkokaapeloinnin koko taloon. Tontti maksoi noin 4 kertaa enemmän kuin teillä. - Espoossa
rak07 kirjoitti:
Kiitokset tiedoista. Myös suunnittelemassa Espooseen. Tuo kellarin kustannus kiinnostaa, hintasi oli 62 000. Mitä sisälsi, kun erikseen oli maarakennuskustannukset? Kellarinin pinta-ala siis 77 m2? Oliko maaperä hankalaa?
Maaperä ei ollut erityisen hankala, mitä nyt hieman jouduttiin louhimaan.
hinta sisältää Kellarielementit, Ontelolaatat, Soran, pohjaurakan, täytöt, kaivurit, rahdit yms.
Yllättävästi siihen vain uppoaa rahaa :-)
- 192m2
Jetta-Talon paketti, osin omaa työtä.
- gussa
unohtukohan jotain? Vai itsellekö valehtelet?
- kaikki itse
Sahasin puut omasta metsästä
- asdsadsd
Suurelementti 179/198m2, varustetaso "parempi keskitaso", kahden auton katos lämpimällä varastolla, ulkomaalausta ja kiintokalusteasennusta lukuun ottamatta teetetty urakoina, sis. liittymät, ei tonttia.
- vähän luxusta
Onhan tässä neliöitä ja hanatkaan ei oo ihan Oraksen tavisten mallia
- näitä tietoja
talo ilman tonttia teetettynä, sis kaikki liittymä yms maksut ja kiintokalusteet jne 1565€/m2 (huoneistoala)
- sekoitus talopakettia ja pi...
runko omien piirusten pohjalta talotehtaalta. Melko paljon puutavaraa omasta metsästä, julkisivu, "sekäpuu", kattopanelit. Omaa työtä siivous, aputyöt, osa maalauksista, projektin johto.
245 m2 Keski-Uusimaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179