Mielipidevapaus Vs Mallilehdistö

Toinen kotimaisista mallilehdistä on tuominnut kovin sanoin nimimerkkikirjailijat (käytännössä siis minut) Me kuulemma tahallaan annamme väärää tietoa keskusteluforumeilla ja hihittelemme kun joku suuttuu
kirjoituksistamme. Minä vastaan syytöksiin: nimmarilla esiintyvät leimataan aina häiriköiksi.
Riittää että on erimieltä jostain kysymyksistä valtavirran kanssa ja jos erehtyy vähän vielä kehumaan itseään, niin mellakka on valmis.
Sähköpostiini tulee vihaa tihkuvia viestejä, joissa väitetään minun turmelevan mallarien maineen ja jos harrastaa pienoismallien tekoa
niin edustaa kaikkia alan harrastajia. Minä pelaan myös tennistä ja se ei tee minusta kaikkien tennispelaajien edustajaa. Lisäksi mielipiteeni kuulemma pelottavat mahdolliset harrastajan taimet
pois alalta. Enpä usko koska en ole ketään vastaalkajaa mollannut ja mitä tulee nimmarikirjailijoiden valheellisiin vastuksiin
joita me eri keskusteluforumeilla muka annamme vastaan että en ole minä ainakaan sellaiseen ilmiöön törmännyt missään. Lopuksi voidaan todeta sellanen seikka että lehden tiedot maksavat, mutta nimmarien vihjeet ovat ilmaisia.


"Mallailu on mukavaa"


MarttyyriMallari-TTt

5

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kooma-kalle

      Vai on mallareilla samat "ongelmat" ku prätkäilijöillä? Siis että jos joku hiukkapikkasen "toteuttaa itseään" liikenteessä tai pyörän ulkoasua muutellessaan tai oikeastaan millään tavalla poikkeaa valtavirrasta, heti on sata Valveutunutta Motoristia vinkumassa motoristien maineen pilaamisesta. No, koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ei teillä ainakaan tunnu täällä olevan niin paskamaisia palstahäiriköitä ku tuolla rätkäpuolella. Vai lieneekö palstasheriffi paremmin tehtäviensä tasalla?

    • mallari

      Ennemmin sitä maksaa tiedosta joka on aiheeseen perehtyneiden jakamaa kuin ilmaisten "muka" aiheeseen perehtyneen jolla ei ole antaa mitään näyttöä osaamisestaan.

      Loppujen lopuksi kirjoittelemisesi ei paranna itsetuntoasi vaikka niin luulet. Tällöin kannattaa suunnata mielenkiinto johonkin aivan muuhun. Miettiä vaikka omaa käytöstään. Kannattaa myös hyväksyä se ettei olekaan niin ovela kuin kuvittelee, ihmiset näkevät helposti kirjoituksistasi mitä ajat takaa. Viittaan tähän: "mielipiteeni kuulemma pelottavat mahdolliset harrastajan taimet pois alalta." Tiedät varsin hyvin pienoismallien rakentelun alkavan muovimalleista. Niitä tekeviä ihmisiä olet mollannut. Jos muistat niin olet sanonut ettei muovimallien rakentaminen ole pienoismallien rakentelua. Mitähän se sitten on, kun muovimallit ovat kokoa mm. 1:72, ei ne ainakaa täysikokoisia malleja ole..

      Veikkaanpa kuitenkin että olet suurennellut lehden kirjoitusta pönkittääksesi omaa huonoa itsetuntoasi. Paraniko se yhtään?

    • MattiMallari

      Alan lehdistä kumpikaan ei ole varsinaisesti huumorilehtiä vaan valitettavan vakavaa faktatietoa parhaansa mukaan tarjoavia julkaisuja, joten he eivät varmaan siksi kykene ymmärtämään kirjoitelmiesi arvoa. Lehdissä myös julkaistaan todellisista (siis fyysisesti olemassa olevista) malleista kuvia, joita ei fiktiivisistä malleista luonnollisesti voida ottaa.

      Suomeen pitäisi saada huumoripohjalta toimiva fiktiivisiä malleja ja niiden rakentamista esittelevä tekstipohjainen ilmaisjulkaisu, jolloin saisimme painetussa muodossa ihastella samaa ylevyyttä, kuin keskustelufoorumeilla.

    • Keijo Kerettiläinen

      Täysin samanlaista tapausta en ole kyllä missään nähnyt... :) mutta sen voin allekirjoittaa, että oli aihe mikä tahansa, niin että se, joka valtavirrasta poikkeaa, saa varautua raskaaseen ylävirran uintiin ja väsymyksen käpälään käymiseen.

      Niin pienoismallien kuin muidenkin aiheiden kohdalla on lisäksi se, että ne väittävät tosiasioita vastaan eniten, jotka niistä vähiten tietävät.

      Harmi, etten minä ole onnistunut nousemaan MarttyyriMallarin tasolle siinä, että olisin ihan sähköpostiin saakka saanut vihakirjeitä. Politiikassa ei nollaa lyödä ja sama pätee kai pienoismalleihinkin. Kukapa turhan jauhajista piittaisi. Ne, jotka osaaavat, saavat aikaan ja he, jotka saavat aikaan saavat vihamiehiä.

    • Kauko Vainio

      Herra Marttyyri ainakin jaksaa sinnikkäästi ajaa omaa näkökantaansa, pisteet kotiin siitä. Kyllähän sinun on kuitenkin pakko jo myöntää itsekin että kirjoittelit aikanaan melkoisen provosoivia viestejä yhteisestä harrastuksestamme. Semmoisilla viesteillä voi saada melkoisen maineen pitkäksi aikaa alan ihmisten keskuudessa, esiintyi sitten nimimerkillä tai omalla nimellään.

      Mainitsit tuossa kirjoituksessasi että "koska en ole ketään vastaalkajaa mollannut". Tiedät kyllä itsekin ettei tuo pidä paikkaansa. Sen verran voisin opastaa, että jos ja kun tulet tulevaisuudessa esittämään kärkeviä kommentteja, otetaan ne helpommin vastaan jos käytät jotain edes etäisesti oikealta kuulostavaa nimeä kuin jotain provosoivaa nimimerkkiä.

      Mallailu tosiaan on mukavaa, hyvää kesää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe