Puolisokkona

...............

Tänään aamulla ennen kuutta oli pirullinen sää ajella, kun ei meinannut nähdä mitään. Kypärän visiiri meni sisäpuolelta huuruun ja kun se vielä ulkopuolelta kastuu niin näkyvyys oli tosi huono. Millä tota huurtuvuutta voisi vähentää? Tietysti voi ajaa visiiri auki, mutta melkein nollalämpötilassa viima on niin pirun kylmä

13

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monia

      Olen pessyt pleksin pesuvahaliuoksella niin,että
      likomärkään rättiin hieman pesuvahaa ja kevyt kuivaus pehmeällä. Tulee kirkas ja vähentää veden tarttumista...mutta sisähuuru on aina ongelma. joutuu pitämään puoliksi auki..

    • pinlock

      pinlock

    • Jusba

      Itse olen vahannut ulkopinnan. Sisäpuolella sitten on tullut käytettyä erilaisia kalvoja, myöskin pinlockia. Näissä on se ongelma, että pimeällä vastaantulijan valonsäteet hajoavat, joten näkyvyys heikkenee. Silmälaseihin tarkoitettu huurteenpoistoaine pelittää hyvin, kun vain muistaa tarpeeksi usein laittaa.

    • Mika_

      Fog City on eräs vaihtoehto. Kalvo, joka liimataan reunoistaan visiirin sisäpuolelle. Reunoissa on liima valmiina, mutta mun piti lisätä liimaa, jotta ilmataskusta tulisi vesitiivis.

    • molla24

      fairilla tai millä tahansa astianpesuaineella, kun pyyhkii visiirin sisäpuolelta ( ilman että sitä huuhdellaan pois ) niin ei huuruunnu ihan äkkiseltään.

    • annakaisa

      mää en oo pitänyt visiiriä ollenkaan kypärässä. eikä varmasti huurru

    • Pinlockille

      Kärsin itse samaisesta huurtumisesta aikoinaan.
      Sitten ostin kypärän jossa on visiirissä tuo pinlock systeemi, ja täytyy sanoa etten ole hetkeäkään katunut kypärän hankintaa.
      Voi ajaa kelillä kuin kelillä visiiri kiinni, ilman että visiiri menisi huurteeseen.

      • Jusba

        Kaikki ylimääräiset esteet, kuten mm. pinlock haittaavat pimeällä, tämä täytyy ottaa huomioon.


      • Hondatar
        Jusba kirjoitti:

        Kaikki ylimääräiset esteet, kuten mm. pinlock haittaavat pimeällä, tämä täytyy ottaa huomioon.

        Pinlock ei estä eikä huononna näkyvyyttä. Siihen EI saa koskea millään muuten jää jälki.

        Eikö sitäpaitsi huurtunut visiiri ole turvallisuusriski - silloinhan vasta näkyvyys huono on!


      • Jusba
        Hondatar kirjoitti:

        Pinlock ei estä eikä huononna näkyvyyttä. Siihen EI saa koskea millään muuten jää jälki.

        Eikö sitäpaitsi huurtunut visiiri ole turvallisuusriski - silloinhan vasta näkyvyys huono on!

        sitä mieltä, että myös Pinlock haittaa pimeällä . Tämä ei ole pelkästään oma mielipiteeni, vaan useamman kaverini ollaan tuo todettu. Tietenkin , jos ei aja pimeällä, niin eihän tuolla ole merkitystä. Yhä edelleen suosittelen silmälasien huurtumisenestoainetta.
        Niin, enhän ole alottanut harrastustani kuin vasta vuonna -72, joten vissiin ei ole kokemusta.


      • pinlockille
        Jusba kirjoitti:

        sitä mieltä, että myös Pinlock haittaa pimeällä . Tämä ei ole pelkästään oma mielipiteeni, vaan useamman kaverini ollaan tuo todettu. Tietenkin , jos ei aja pimeällä, niin eihän tuolla ole merkitystä. Yhä edelleen suosittelen silmälasien huurtumisenestoainetta.
        Niin, enhän ole alottanut harrastustani kuin vasta vuonna -72, joten vissiin ei ole kokemusta.

        Ainakin itse joudun ajamaan pimeällä ja olen itsekin varsinkin silmälasien käyttäjänä kokeillut useita erimerkkisiä huurteenestoaineita.
        Yksikään ei ole toiminut kuin tyydyttävästi.(Fairy on muuten erittäin halpa ja toimiva huurteenestoaine)
        Pinlock ei välttämällä toimi ihmisellä, jolla ei ole kontrastinäkökyky täysin toimiva.
        Kontrastinäön puute tai heikkous ei välttämättä tule esiin suomalaisessa näöntarkastuksessa.(ulkomailla kuulemma testataan sekin)


      • Jusba
        pinlockille kirjoitti:

        Ainakin itse joudun ajamaan pimeällä ja olen itsekin varsinkin silmälasien käyttäjänä kokeillut useita erimerkkisiä huurteenestoaineita.
        Yksikään ei ole toiminut kuin tyydyttävästi.(Fairy on muuten erittäin halpa ja toimiva huurteenestoaine)
        Pinlock ei välttämällä toimi ihmisellä, jolla ei ole kontrastinäkökyky täysin toimiva.
        Kontrastinäön puute tai heikkous ei välttämättä tule esiin suomalaisessa näöntarkastuksessa.(ulkomailla kuulemma testataan sekin)

        Meidän porukka vissiin on sitten kontrastitonta. Ei kyse ole kontrastista, vaan siitä, että vastaantulevien autojen valot muodostavat hajasäteitä, varsinkin, kun on vesisade. Kyllä muuten näkyvyys on hyvä, mutta juuri silloin, kun eniten näkyvyyttä tarvitaan, niin se on huono. Mulla on tuossa toisessa visiirissä Pro-Gripin automaattisesti tummeneva , joka toimii mielestäni paremmin kuin pinlock, mutta syksyn pimeille valitsen tuon huurteenestoaineella käsitellyn , jolloin näkyvyys on taattu. Tuossa pro-gripissä on se huono puoli, joka paketissa mainittiin, että se pitäisi vaihtaa vuosittain. Saas nähdä, kuinka toimii nyt, kun lähtee toinen ajokausi sillä ja illat pimenee.


    • Anonyymi

      visiirionhuono

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe