Matka Hikkaduwaan

Sara

Olen suunnittelelmassa matkaa Sri Lankalle, Hikkaduwaan. Matkaa olen ajatellyt Myjet -matkatoimiston kautta. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä matkatoimistosta tai paikasta (Hikkaduwa)?

Tiedän, että tilanne maassa on sekasortoinen jne. mutta siltin haluaisin käydä katsastamassa maan...On vain plussaa, jos paikalla on vähemmän turisteja kuin normaalisti.

Sitten kolmannekseen, vielä kiinnostaisi tietää tsunamin jälkiseuraukset. Onko kukaan käynyt Hikkaduwassa sitten viime katastrofin? Näkyykö tuhonjälkiä vielä? Minkälaisessa kunnossa ranta on?

Pienikin tieto ja kokemus on tervetullutta:)

13

3202

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surfer

Olimme SriLankassa Hikkaduwassa tammikuusta maaliskuun loppuun. Sää oli hyvä silloin,mutta nyt tilanne on toinen.Viime viikolla oli tulvia Colombon lähellä ,kalutarassa sekä gallessa,rankkojen sateiden jälkeen.Monsuuni on alussa ja sää on arvaamaton. Hikkaduwassa ei tulvia ole. Hotelleissa on runsaasti tilaa ja hinnat on edullisempia kuin turistiaikaan.Poliittisen tilanteen vuoksi pitää olla varovainen etenkin pääkaupungissa. Lentokenttä on sen vuoksi auki vain klo.5-22. Siis yölennot mahdottomia toistaseksi.My Jetin kautta saat lippuja ja tietoa tilanteesta voiko mennä.

• surferin puoliso

Vielä niistä tsunamin jäljistä.Suurin osa jonka tavallinen turisti näkee on rakennettu uudelleen.Jos ei ole verrata aikaa ennen ja jälkeen katastrofin,niin ei erikoista.Nyt toukokuussa sukelluspaikat ovat kiinni jo.Mutta ranta on uimakelpoista ainakin koralliriutan sisäpuolisella alueella.

• Sara

Kiitos tiedoista.

Itse ajattelin matkan ajankohdaksi lokakuuta, jolloin ilmeisesti sadekausi on ohi. Sukeltaa halua ehtottomasti. Onko siitä kokemuksia ja jos on niin millaisia?

Kiitos.

• surfer
        Sara kirjoitti:

Kiitos tiedoista.

Itse ajattelin matkan ajankohdaksi lokakuuta, jolloin ilmeisesti sadekausi on ohi. Sukeltaa halua ehtottomasti. Onko siitä kokemuksia ja jos on niin millaisia?

Kiitos.

Itse Olen sukeltja.Lokakuussa sukellus paikat ovat kiinni.Marraskuussa alkaa sukelluskausi.mutta Joulukuu ja Tammikuu ovat parhaita sukeltaa.Tässä osoiteessa saa lisä tietoa.poseidon diving station hikkaduwa,www.divingsrilanka.com

• viisaus
        surfer kirjoitti:

Itse Olen sukeltja.Lokakuussa sukellus paikat ovat kiinni.Marraskuussa alkaa sukelluskausi.mutta Joulukuu ja Tammikuu ovat parhaita sukeltaa.Tässä osoiteessa saa lisä tietoa.poseidon diving station hikkaduwa,www.divingsrilanka.com

Osata uida jos menee sukelluskurssille??Opettaako ne samaan hintaan ?

• Surfer
        viisaus kirjoitti:

Osata uida jos menee sukelluskurssille??Opettaako ne samaan hintaan ?

Hikkaduwassa poseidonilla opetetaan uimaan ensin ilman maskia ja räpylöitä.Sitten maskin ja räpylöiden kanssa.Sen jälkeen alkaa varsinainen sukelluskurssi.

• viisaus
        Surfer kirjoitti:

Hikkaduwassa poseidonilla opetetaan uimaan ensin ilman maskia ja räpylöitä.Sitten maskin ja räpylöiden kanssa.Sen jälkeen alkaa varsinainen sukelluskurssi.

Maski?? tai kuka se on .Räpylän tiedän :Eikös se oo sorsan jalka !!

• Poikotti

Sri Lanka on nykyisin yhä sekasortoisempi, monin tavoin epävarma maa asua, elää ja matkustaa. Kansa on ajettu tosi ahtaalle ja tiukoille elää, mikä synnyttää epävarmuutta ja levottomuutta väestössä, mikä taas heijastelee joskus myös turisteihin, jopa vihamielisyytenä.

En suosittele, kuin intomielisille seikkailijoille. Muut matkustakaa ihmeessä muualle, kunnes olot alkavat Lankalla korjaantua.

Yli kaksikymmentä vuotta sodan runtelemaa maata kiertäneenä tiedän asioiden menneet vain yhä huonompaan suuntaan. Kansaa saattaisi auttaa enemmän se, kun matkatoimistot/turistit alkaisivat laajasti ja massiivisesti poikotoida matkustamista maahan. Näin ehkä Sri Lankan poliitikotkin ja erilaiset mafiosot saattaisivat alkaa herätä ruususen unestaan. Ikävää puhetta, mutta mikä muu auttaa? Suurinosa avustusrahoista ym. menee aivan muualle, kuin mihin tarkoitettu. Näin se vaan on.

• gella

Kannattaa myös käydä Gallessa Unawatuna rannalla. Todella kaunis ranta. Eikä ole kovin kaukana Hikkaduvasta. Itse pidän paljon enemmän Unawatunasta enkä viihdy Hikkaduwassa ollenkaan..

• Hikkaduwa fan

Hei:

Ei kun menoksi! Hikkaduwa on ihan hyvä paikka varsinkin nyt kun "laumaturistit" ovat kadonneet.Paikalliset ihmiset ovat edelleen hyvin ystävällisiä ja vieraanvaraisia.
      Hikkaduwan ranta on aina ollut hyvä uida ja opetella sukellusta. Rannan edessä oleva riutta suojaa sitä mainingeilta.Toinen toistaan upeampia rantoja kuten Unavatuna on siellä kaikkialla.
      Helmikuussa Hikkaduwan riutalla oli paljon isoja kilpikonnia.
      Hinnat ovat pudonneet hotelleissa. Kannattaa pyytää tarjous ja (jopa tinkiä jos hinta ei tunnu kohtuulliselta.
      Maalaisjärjellä pärjää Sri Lankassa vallan hyvin. Colombossa kannattaa olla varovainen ja vältellä keskustan kohteita ja yleisiä kulkuneuvoja.
      Tammikuun lopussa olen taas menossa kaikesta huolimatta.

Budusaranai Hikkaduwa fan

• K.aitzu

Hei! En tunne yhtiötä. HIKKADUWA on ihan OK zunamin jälkeen. Elämä on entisellään. Olen ollut siellä yli 20 kertaa. Tunnen paikat ja ihmiset kuin omat taskuni sisällöt. Katso myös mytuna.fi netistä. Ota yhteyttä [email protected] niin annan puh. numeroni jotta voidaan keskustella helpommin.

• Suddi

Hei:

Eipä löytynyt mitään mytuna .fi webbiosoitteesta???Onko hyseessä ehkä sama kuin Happy Tuna??

Suba dawasak

Suddi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      935
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      913
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      775
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      721
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      678
    6. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    7. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      614
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      600
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      586
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      535
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      533
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      512
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      509
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      492
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      106
      477
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      476
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      460
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      454
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      427
    Aihe