Vihaan tätä työtä, todella raskasta.. Asiakkaat vinoilee ja pitää palvelijana.. Vaihdan alaa!
tarjoilijan työ
12
6988
Vastaukset
- kannattanu
sitten harkita kaks kertaa, ennen kun menit!
- elämän realismia
Pitää ihmetellä, mitä odotit tarjoilijan työn olevan? Kaikki hotelli- ja ravintola-ala on asiakkaisen PALVELEMISTA = PALVELUALAA.
jos et tule toimeen mysö niitten ikävien ja hankalien tyyppien kanssa ja silti osaa hymyillä ja palvella luontevasti, olet todellakin väärällä alalla.
Työ on raskasta, olit sitten siivooja, keittiössä tai tarjoilemassa salin puolella, hotellin respassa tai matkaoppaana. Kaikki on suhteessa aina samalla viivalla = asiakas on aina oikeassa vaikka olisikin väärässä.- tekila
se on jo kuopattu juttu, että asiakas on aina oikeassa :D
- hesarin paikka
tästä hesarissa oleva kirjoitus kun tarjoilia moitti kun pankkineiti oli arvostellut häntä liian aikaisesta astioitten keräämisestä.
Kyllä palvelu ammatissa etiketti säännöt pitää hallita.
Mitähän kyseinen tarjoilija olisi sanonut kun pankkineiti olisi vetänyt kesken lainasopimuksen allekirjottaimisen kynän pois ja huutanut seuraava asiakas!!!!!!!!!!!!
Mikä nykyisin on kun ei halluta hoitaa hommia kunnolla.
Jokaisessa työssä on asiaks joka maksaa palvelusta ja jos palvelun tarjooja on töpännyt niin on syytä moittia että tämä ei ole hintansa arvoinen.
Otan nyt vaikka esimerkiksi kahen hengen syömisen yhessä paikassa jossa tuli ennen tätä kirjotusta käytyä.
koko homma juomineen 120e, niin kyllä tässä nyt tarjoiliakin joutaisi oottaa lautasen hakua.
Onneksi ei tullut tilattua keittoa, olisi kiva varmaan ollut olla lusikka suussa kun lautanen olisi tehokkuutta viety alta pois.- sadfg
Niin siis tässä jutussahan oli kyse toimittajasta, joka työskenteli ravintolassa pari viikkoa ilman aikaisempaa kokemusta.
Ei se nyt silloin mikään ihme ole, jos ei kaikki säännöt ole ihan hallussa. - Koskaeihän niitä
sadfg kirjoitti:
Niin siis tässä jutussahan oli kyse toimittajasta, joka työskenteli ravintolassa pari viikkoa ilman aikaisempaa kokemusta.
Ei se nyt silloin mikään ihme ole, jos ei kaikki säännöt ole ihan hallussa.Opeteta edes alan koulussa, vaan on tärkeämpää oppia taittamaan lautasliina oikein... Joku Roti...
- just...
Tarjoilijan palkka on niin paska että ihan helvetin sama mitä se sun lautasellinen on maksanu.
- opet. mikä opet.
Ehkä asiakkaiden tulisi tietää kun ravintolaan tulee, että miten pidetään haarukoita ja veitsiä kun syö, itse olen ravintola-alalla ja ärsyttää niin vitusti kun ihmiset jättää haarukat ja veitset kello viiteen vaikka ei ole syönyt, no tietenkin tarjoilija silloin hakee heti lautasen pois!!
- Provikka palkka taas
Se oli sunnuntaina 15% ja arkena 14%. Ja palvelu pelasi. Hankittiin paremmin kuin pomot. Koskaan ei tarvinnut takuupalkkoihin alentua. Oli puulaaki systeemi. Kaikki jaettiin sali vuorossa olleiden kesken. Ei kassa eikä hovi ym. Vain tarjoilijat. Kateelliset systeemin aikoinaan kaatoivat.
Asiakas on muuten oikeassa mutta, ensimmäisen paukun jälkeen väärässä.
- oma terveys tärkeämp
Juuri näin. Minäkin vihaan samaa työtä ja alan vaihto edessä jos haluu mielenterveytensä ja fyysisen terveytensä säilyttää!
- Komppaan
Täälläkin yksi kyllästynyt ravintola-alan työntekijä. Kyllä kyseisellä alalla muutaman vuoden töitä tekee (nuorena), mutta en voisi kuvitellakkaan eläkeikään asti jaksavani. Pidän ihmisistä ja olen sosiaalinen tyyppi, mutta en varmastikkaan sovellu alalle, enkä sitä kiellä. Olen kyllä työpaikassani huomannut kun uusia ihmisiä palkataan töihin, osa on todella motivoituneita ja nauttivat työstään, hamuavat vain lisää ja lisää vuoroja, sitten itse en jaksaisi tehdä enää yhtäkään vuoroa ja lähinnä marmatan työn kamaluudesta samoin ajattelevien työkavereideni kanssa :D Onneksi on uudelle alalle lähteminen työn alla, ala joka todella kiinnostaa ja olisi varmasti minua varten. Mielelläni siirryn syrjään niiden työntekijöiden tieltä jotka oikeasti jaksavat ja haluavat tehdä ravintola-alan hommia, rispektiä heille :)
- jk
vaihda vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828