Tässä hyviä ja hauskoja lahjavinkkejä niitä pähkäileville

Mari86

Tämä viesti siis sellaisille, jotka pähkäilevät mitä antaa häälahjaksi parille jolla on jo kaikkea:

- T-paita, johon kumpikin mahtuu yhtäaikaa (myydään pienissä lahjaputiikeissa)
- itse painatettu paita, jossa lukee esim. "vasta naineet" (hauska)
- Heidän tyyliinsä sopiva valokuvakehys, johon saavat sitten hääkuvansa laittaa
- Kirjakaupoissa myydään myös hauskoja kirjoja avioliitosta ja sen kiemuroista
- Jokin muisto esine......

22

14691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En arvostaisi näitä lahjoja..

      Miksi antaa tavaraa sellaisille joilla on jo kaikkea?

      Kaikki edellä luetellut olivat juuri sen kaltaista krääsää, jota kukaan ei tarvitse eikä halua.

      Hyviä ja hauskoja? No jaa...

      Mieluummin jotain aineetonta esim. jonkin palvelun muodossa (ravintolaillallinen, liput teatteriin, kylpyläloma ym. ym.)sellaisille joilla kaikkea on.

      • mari86

        sinulla ei ilmeisesti huumorintaju riittänyt :D


      • luonnon ystävä

        Turhakkeiden ostaminen on mun mielestä aina yhtä mautonta ja järjetöntä.

        Palveluiden lisäksi parille tai henkilölle, jolla "on jo kaikkea" voi antaa myös esimerkiksi lahjoituksen jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle (kuten jouluna trendinä olleet lehmät, vuohet jne.) Näin voi mun mielestä toimia, vaikka lahjansaaja ei olisikaan esittänyt toivetta ohjata "lahjoja" jollekin hyväntekeväisyystaholle. Häihin sopisi esimerkiksi juuri lehmän antaminen, koska perinteiden mukaan nuorelle parille annettiin aikoinaan tavaroita tai eläimiä yhteisen talouden perustamista varten. Nykyaikana monet (kaikki?) naimisiin menijät ovat jo ehtineet perustaa oman talouden, joten tällaisten lahjojen antaminen on turhaa...

        Tai lahjaksi voi antaa jotain kulutettavaa kuten syötävää tai juotavaa!


      • Mari86
        luonnon ystävä kirjoitti:

        Turhakkeiden ostaminen on mun mielestä aina yhtä mautonta ja järjetöntä.

        Palveluiden lisäksi parille tai henkilölle, jolla "on jo kaikkea" voi antaa myös esimerkiksi lahjoituksen jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle (kuten jouluna trendinä olleet lehmät, vuohet jne.) Näin voi mun mielestä toimia, vaikka lahjansaaja ei olisikaan esittänyt toivetta ohjata "lahjoja" jollekin hyväntekeväisyystaholle. Häihin sopisi esimerkiksi juuri lehmän antaminen, koska perinteiden mukaan nuorelle parille annettiin aikoinaan tavaroita tai eläimiä yhteisen talouden perustamista varten. Nykyaikana monet (kaikki?) naimisiin menijät ovat jo ehtineet perustaa oman talouden, joten tällaisten lahjojen antaminen on turhaa...

        Tai lahjaksi voi antaa jotain kulutettavaa kuten syötävää tai juotavaa!

        ja tiedän monien ilahtuneen tälläisistä lahjoista. Tietenkin jos huuromori ei riitä niin minkäs sille voi :)

        Moni pari kuitenkin haluaa jonkun konkreettisen muiston häistään.


      • naurattaa
        Mari86 kirjoitti:

        ja tiedän monien ilahtuneen tälläisistä lahjoista. Tietenkin jos huuromori ei riitä niin minkäs sille voi :)

        Moni pari kuitenkin haluaa jonkun konkreettisen muiston häistään.

        hetken, mutta jos minä saisin vastaavaa turhaa krääsää häälahjaksi, tulisi viimeistään kotona ongelma siitä, mitä moisille typeryyksille tekisin... arvostaisin itse käytännöllisiä lahjoja turhakkeiden sijaan, ja mieluummin lähtisin vaikka sinne teatteriin lahjalipuilla kuin pitäisin jotain tyhmää t-paitaa kahdelle hyvänä konkreettisena muistona...


      • Mutta ei niin ei.
        naurattaa kirjoitti:

        hetken, mutta jos minä saisin vastaavaa turhaa krääsää häälahjaksi, tulisi viimeistään kotona ongelma siitä, mitä moisille typeryyksille tekisin... arvostaisin itse käytännöllisiä lahjoja turhakkeiden sijaan, ja mieluummin lähtisin vaikka sinne teatteriin lahjalipuilla kuin pitäisin jotain tyhmää t-paitaa kahdelle hyvänä konkreettisena muistona...

        Huoh. Eiköhän tuo sinun asenne näy päältä päin jo niin pitkälle että älä huoli, tuskin kukaan sinulle tuo lahjaksi tuollaisia. Ja ei sen todellakaan aina tartte olla niin vimpan päälle. No eläkää te pientä mikroskooppielämäänne ihan rauhassa ja pitäkää hauskaa ilman T-paitoja ja housuja.


      • minlle
        Mari86 kirjoitti:

        ja tiedän monien ilahtuneen tälläisistä lahjoista. Tietenkin jos huuromori ei riitä niin minkäs sille voi :)

        Moni pari kuitenkin haluaa jonkun konkreettisen muiston häistään.

        Makuasia tietysti ovat nuo lahjat hauskoja vai eivät, mutta kerropa minulle mihin tuollaiset tavarat voi laittaa häiden jälkeen, kun ei niitä poiskaan raski heittää vaikka ei olisikaan kuvatunlaista "pysyvää muistoa" häistään varsinaisesti toivonut? Tämä on ihan todellinen ongelma.

        Hupipaitoja meillä on muutamia eri elämäntilanteista ja ne pyörivät kaapin perällä. Ei niitä tule käytettyä koskaan. Mikään niistä ei ole sen vertaa kauniin tai laadukkaan näköinen, että viitsisin käyttää edes yöpaitana. No, silloin kun mieheni on työmatkalla tai olen kipeänä voi joskus tulla vetäistyä päälle...

        Valokuva- tai hupimukit eivät sovi muiden astioiden kanssa yhteen, joten osa niistä on kaapin perällä ja yksi käyttömukina siten, että jos juon yksin pystykahvit keittiössä, voin käyttää sitä. Käyttömukista kuva on alkanut jo irrota, joten eivät kyllä kovin pitkäikäisiä edes taida olla.

        Herää kyllä kysymys, että onko olemassa laadukkaita, kauniita ja käytännöllisiä hupitavaroita tai nimikoituja juttuja? Jos sellaisia ei ole saatavilla, on minusta(kin) parasta säästää maailma kyseiseltä tavaralta. Ainakin minulle tulee niistä hetken huvituksen jälkeen lähinnä apea mieli, kun niille ei tunnu olevan mitään käyttöä tai järkevää paikkaa mihin ne laittaa.


      • onneksi jo naimisissa
        mari86 kirjoitti:

        sinulla ei ilmeisesti huumorintaju riittänyt :D

        Kyseiset tavarat ovat yksinkertaisesti turhia, typeriä, eivät vähimmässäkään määrin hauskoja, kuluttavat turhaan luontoa, energiaa ja ostajan rahapussia. Kukaan ei tee niillä mitään. Harva (ainakaan minun tutuistani) pitäisi niitä edes opikeasti hauskana, mutta pakkohan se olisi ostajan edessä esitää ilahtunutta, kun toinen on moiseen typeryyteen haksahtanut.

        Sillä ei ole mitään tekemistä huumorintajun kanssa. Jos et vielä tiennyt, niin huumorintajua on erilaista. Vaikka se olisi erilainen kuin omasi, niin sitä on silti olemassa.
        Lahjananto/ -saanti tilanteessa on vain ihan faktasti kyse siitä, että moisilla turhakkeilla kukaan ei oikeasti tee yhtään mitään. Ne jäävät homehtumaan kaapin perälle ja niitä sitten harmitellan, että miten kehtaisi/ voisi jne ja millä aikataululla heittää menemään.

        Ei mitään järkeä.


    • Mari86

      ettette saa näitä lahjoja joista esimerkkejä annoin...Jos ne kerta niin kauheita ovat :) Minä kestän kritiikkiä, lähinnä vain naurattaa missä ihmisten huumorintaju on.

      Täällä ehdoteltiin ravintolaillallisia ym...mutta nekin maksaa ihan kivasti...alku, pää ja jälkiruoka tarjonnan mukaan. Ei kaikilla, varsinkaan nuorilla ole varaa sellaisiinkaan laittaa. Eikä kaikilla pareilla ole välttämättä edes aikaa käydä missään yhdessä.

      • ravintolaillallinen

        kahdelle hengelle, siis sellainen jonka viitsii lahjoittaa eikä mikään manhattan steak house, maksaa vähintään sen 120e.


      • juttuja?

        Miten olisi elokuvalippu? Jos käyvät elokuvissa. Halvempi kuin ravintolaan lahjakortti. Mitäs muuta halvempaa löytyisi...?


    • PlanetEarth

      Ei ole kyse siitä riittääkö huumorintaju vaan sitä mitä on ylipäätään JÄRKEVÄÄ antaa lahjaksi.

      Nykyisen kulutushysterian ja krääsän ostelun vastapainoksi toivoisi hieman luontoystävällisempää suhtautumista ostamiseen vain ostamisen takia. Kirpputorit ja kaatopaikat ovat täynnä juuri näitä turhakkeita, joista halutaan päästä eroon, koska niillä ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään.

      Olen varma, että jokainen hääpari toivoo jotain sellaista lahjaksi,

      a) jolla oikeasti on käyttöä
      b) jota oikeasti tarvitsee
      c) jotain sellaista, joka ei jää nurkkiin tarpeettomana pyörimään.


      Jokainen tietysti ostaa lahjan omien varojensa mukaan. Ellei ole varaa tähän vain esimerkkinä mainittuun ravintolaillalliseen (kun nuorilla pareilla ei ole aikaa toisilleen!!!???) voi antaa jotain muuta AINEETONTA, joka ei kukkaroa rasita niin paljon.

      Mutta MIKSI ostaa hääpareille jotain sellaista mistä irtoaa muutamat hehheh-naurut ja tämän jälkeen krääsä hylätään kaapinperälle???

      Minä puolestaan toivon hiljaa mielessäni, että edes sinä Mari86 tajuaisit, ettei tässä nyt ole perimmäisenä pointtina sinun lahjaideoidesi kritisointi, vaan ekologisempien vaihtoehtojen esittäminen tarpeettoman tavaran ostamiselle.

      Tavaran omistaminen ja onnellisuus eivät korreloi keskenään.

    • Mari86

      En tarkoittanut, ettei nuorilla pareilla olisi aikaa toisilleen, ymmärsit väärin. Tarkoitin ettei nuorilla ole antaa lahjaksi kalliita lahjoja kuten juuri ravintolaillallinen tms.... ja sitten oli jo aivan eri juttu, että nykyään on yhteinen aikakin valitettavasti kortilla useimmilla. Vapaa ajan viettää sitten vaikka "vastanaineet" riuvut jalassa oman kullan kainalossa kotona :)

      • mnulta

        Huumorintajutonta tai ei, et vastannut kysymykseeni, että mihin tuollaiset lahjat voi laittaa? Mitä itse olet tehnyt niiden kanssa? Olisin utelias. Elämässä kerääntyy välillä semmoista tavaraa, jolle ei kerta kaikkiaan ole oikeaa paikkaa...

        Meillä oli pienet häät ja minä kerron niille vieraille jotka sitä kyselivät, mitä meille esimerkiksi voisi antaa lahjaksi. Me ehdotimme mm. ruukkukasveja, isoja pöytäliinoja, kukkamaljakoita, koristepeilejä (meillä on kotona "peiliseinä"), illusia-sarjan astioita ym. Keksimme nimenomaan semmoisia lahjoja, joissa ei haittaa vaikka saisi monta, kun tulevat kuitenkin käyttöön. Varsinaista tarkkaan yksilöityä "lahjalistaa" emme tarjonneet kennellekään, koska siinä on mielestämme lahjojen tilaamisen maku.

        Luulisi että monilla pareilla olisi antaa jotain sellaisia toiveita, mistä on iloa myöhemmin. Esim. astiastoissa ei haittaa vaikka olisi paljonkin eri osia, koska ne kuitenkin hajoavat vuosien kuluessa. Samoin kodintekstiilit kuluvat suhteellisen nopeasti. Aineettomia lahjoja kannatan myös, jos lahjan antaja tuntee hääparin niin että tietää mistä toisille on iloa.

        Lopuksi: Jokainen saa antaa ihan mitä tykkää lahjaksi hääparille. Sellaisia lahjoja suosittelisin kuitenkin välttämään, jotka ostaa pelkän ostamisen vuoksi, jotka eivät ole tarpeellisia, laadukkaita tai edes kauniita.

        P.s. Yksi turhakkeista turhimpia ovat mielestäni mietelmäkirjat (tyyliin "Hääparille", "Ylioppilaalle", "Onnen hetkiin"). Niitä ei raski laittaa kirppikselle, kun kannessa on henkilökohtaiset onnentoivotukset, mutta koskaan niitä mietelauseita ei lue. En ainakaan minä...


      • PlanetEarth

        "Eikä kaikilla pareilla ole välttämättä edes aikaa käydä missään yhdessä."

        Tjaa, sisälukutaidossani on tosiaan varmasti jotain vikaa. Tuossa kirjoittamassasi lauseessahan mitä selkeämmin lukee, ettei kaikilla pareilla ole antaa lahjaksi kalliita lahjoja.

        Huvittavaa lueskella vastauksiasi jokaiseen viestiin puolustelumielessä. Myöntäisit jo , että lahjaideasi ovat mauttomia, turhia ja ympäristöä kuormittavia.

        Äläkä enää kiitos vastaa tähän. Sinun mielipiteesi ja arvomaailmasi on jo saatu selville.


      • Mari86
        PlanetEarth kirjoitti:

        "Eikä kaikilla pareilla ole välttämättä edes aikaa käydä missään yhdessä."

        Tjaa, sisälukutaidossani on tosiaan varmasti jotain vikaa. Tuossa kirjoittamassasi lauseessahan mitä selkeämmin lukee, ettei kaikilla pareilla ole antaa lahjaksi kalliita lahjoja.

        Huvittavaa lueskella vastauksiasi jokaiseen viestiin puolustelumielessä. Myöntäisit jo , että lahjaideasi ovat mauttomia, turhia ja ympäristöä kuormittavia.

        Äläkä enää kiitos vastaa tähän. Sinun mielipiteesi ja arvomaailmasi on jo saatu selville.

        Jos olisin tuota mieltä, että lahjaideani on turhia, mauttomia ja ympäristöä kuormittavia niin ehkä en olisi niitä tälle palstalle edes laittanut. Tuliko sellanen mieleen? Ei varmaan.


    • Mari86

      vaikea päättää pukisiko paidan päälle vai jalkaan.... eli siinä vastaus missä paitaa käyttäisin... Valokuvakehys ja jokin muistoesine joita ehdotuksissani oli, painii mielestäni samassa sarjassa sinun kukkamaljakoiden ja ruukkukasvien kanssa.

      • mnulta

        Minä olisin ottanut mielelläni lahjaksi myös valokuvakehyksiä, mutta kaikki eivät tee niillä mitään. Samoin kuin eivät tee peileillä eikä huonekasveillakaan. Jos luet edellisen viestini tarkemmin, niin luettelin siinä MEILLE sopivia lahjoja eli sellaisia jotka tulivat MEILLÄ heti käyttöön. Suosittelen edelleen kysymään lahjavinkkejä kultakin hääparilta itseltään, en minä voi neuvoa toisten puolesta;)

        Suosittelen myös hauskoja itse keksittyjä lahjoja, jos niissä on oikeasti joku järki. Asiallisistakin lahjoista saa hauskoja pienellä tuunauksella, mutta se vaatii vähän mielikuvitusta. Esim. saammaamme lautaspinoon olivat sukulaiset pujottaneet lautasten väliin ruokaan liittyviä mietelauseita (kirjoista otettuja ja suvun lasten suusta kuultuja). Se oli hauska yllätys, joka paljastui vasta häähumun jälkeen lautasia sellofaanista purkaessa:)


      • kuin hymähtää
        mnulta kirjoitti:

        Minä olisin ottanut mielelläni lahjaksi myös valokuvakehyksiä, mutta kaikki eivät tee niillä mitään. Samoin kuin eivät tee peileillä eikä huonekasveillakaan. Jos luet edellisen viestini tarkemmin, niin luettelin siinä MEILLE sopivia lahjoja eli sellaisia jotka tulivat MEILLÄ heti käyttöön. Suosittelen edelleen kysymään lahjavinkkejä kultakin hääparilta itseltään, en minä voi neuvoa toisten puolesta;)

        Suosittelen myös hauskoja itse keksittyjä lahjoja, jos niissä on oikeasti joku järki. Asiallisistakin lahjoista saa hauskoja pienellä tuunauksella, mutta se vaatii vähän mielikuvitusta. Esim. saammaamme lautaspinoon olivat sukulaiset pujottaneet lautasten väliin ruokaan liittyviä mietelauseita (kirjoista otettuja ja suvun lasten suusta kuultuja). Se oli hauska yllätys, joka paljastui vasta häähumun jälkeen lautasia sellofaanista purkaessa:)

        kun tätäkin ketjua lukee. Jokainen linnoittautuu oman mielipiteensä taakse ja laukoo täydeltä laidalta ns. totuuksia vastapuolelle....
        Varmistui aika lopullisesti päätös, että näiden juttujen seuranta saa omasta puolestani jäädä tähän, jääkää rakkaat ihmiset tappelemaan keskenänne.


    • osa tarpeettomia

      Koskahan tuota paitaa mihin mahtuu yhtäaikaa pitäisi...?

      Periaatteessa ihan hauskoja, mutta ei kovin tarpeellisia lahjoja.

    • SSandy

      Ensinnäkin, suurin osa listasi tavaroista on surkeitaa ja mauttomia. Huumorintajusta tässä ei ole kyse, listasi vain yksinkertaisesti koostui krääsästä.

      Meidän taloudessa ei moisille tavaroille edes löytyisi paikkaa ja minusta olisi lahjan antajankin mielestä harmillista antaa lahja, joka päätyy jonnekin kaapin perälle tai myydään eteenpäin tilaa viemästä.

      - T-paita, johon kumpikin mahtuu yhtäaikaa
      En todellakaan pistäisi päälleni mieheni kanssa. Mauton, typerä ja lapsellinen. Kaiken lisäksi epäkäytännöllinen.

      - itse painatettu paita, jossa lukee esim. "vasta naineet" (hauska)
      Vielä lapsellisempi ja typerämpi. Ehdottamasi teksti mauton. Sopisi ehkä teineille.

      - Heidän tyyliinsä sopiva valokuvakehys, johon saavat sitten hääkuvansa laittaa
      Ihan ok, jos ostaja todellakin tuntee pariskunnan maun.

      - Kirjakaupoissa myydään myös hauskoja kirjoja avioliitosta ja sen kiemuroista
      Suurinta osaa tuskin kiinnostaa tälläiset?

      - Jokin muistoesine......
      No, ehkäpä.

      Nimimerkistäsi voi jo päätellä, että olet melkein teini itsekin, joten siksi saat hieman anteeksi listasi tavaroista. Oikeinkirjoitus tulisi kuitenkin ikäisesi jo hallita.

    • mari86

      piti ihan piipahtaa kattomassa onko joku vielä marmattanut täällä ja olihan :D....

      Silmiin pisti eniten se miten ihmiset jaksavat nusasta jos on jokin kirotusvire sattunut tulemaan, en ymmärrä miten siitä jaksaa mainita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe